Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: Cei patru candidaţi pentru şefia DNA, RESPINŞI de ministrul Justiţiei. Procedura de selecţie va fi reluată


Publicat

Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a respins cele patru candidaturi pentru şefia DNA, iar procedura de selecţia va fi reluată. Motivul, niciunul dintre candidați nu a îndeplinit cerințele.

„Ministerul Justiției a organizat, în perioada 9 – 27.07.2018, procedura de selecție a procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire în funcția vacantă de procuror șef al Direcției Naționale Anticorupție.

Selecția s-a desfășurat în condițiile prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu Standardele de organizare și desfășurare a selecției procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54, alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Standardele de evaluare a interviului susținut în cadrul selecției procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcțiile de conducere prevăzute de art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În cadrul procesului de selecție s-a apreciat că niciunul dintre candidați nu îndeplinește cerințele necesare desemnării pentru numirea în funcția de procuror șef al Direcției Naționale Anticorupție. În cadrul programului managerial sau pe parcursul interviului, nici un candidat nu a prezentat suficiente elemente de plan fundamentate pe o analiză a situației actuale care să permită, ulterior, un proces obiectiv şi transparent de evaluare a performanțelor manageriale.

În urma desfășurării procedurii de selecție, vă aducem la cunoștință faptul că nu se va face o propunere de numire în funcția de procuror șef al Direcției Naționale Anticorupție dintre candidații participanți, procedura urmând a fi reluată”, se arată în comunicatul MJ.

Cei patru candidaţi pentru postul de procuror-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) – procurorii DNA Marius Iacob, Florentina Mirică şi Elena Grecu şi Cristian Lazăr de la Parchetul instanţei supreme – au susţinut, joi, interviul cu ministrul Justiţiei, Tudorel Toader.

Ministrul a precizat anterior că nu este obligatoriu ca viitorul şef al DNA să provină din instituţie: „Să nu uitaţi un lucru – există această opinie, care pare majoritară, în sensul că viitorul şef al DNA trebuie să provină din structura internă, dar nu trebuie să uităm că în trecut şeful DNA nu a provenit din interiorul structurii, aşa cum şeful DIICOT nu este din interiorul structurii. Sunt procurori, au experienţă şi se descurcă”.

Legat de responsabilităţile procurorului şef al DNA, Tudorel Toader declara că acesta trebuie să sporească încrederea oamenilor în actul de justiţie şi să nu mai existe oameni nevinovaţi care să fie arestaţi.

Procedura de selecţie pentru postul de procuror-şef al DNA a început în 9 iulie, imediat după anunţul privind semnarea decretului de către preşedintele Klaus Iohannis pentru revocarea din funcţie a Laurei Codruţa Kovesi.

UPDATE: Ministerul Justiţiei reia procedura de selecţie pentru şefia DNA, în perioada 6 august – 6 septembrie.

“Candidații pot depune cereri de înscriere, pentru funcția de conducere vacantă, până la data de 24.08.2018 (inclusiv), la Direcția resurse umane din cadrul Ministerului Justiției, București, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5.

Cererile de participare la selecție vor fi însoțite de următoarele înscrisuri:

a) dovada îndeplinirii condițiilor de vechime prevăzute de lege;

b) declarațiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

c) un proiect privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, pe suport specific. Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini. Planul și anexele vor fi redactate cu caractere de mărimea 12, font Times New Roman, spațiere la 1,5 rânduri.

d) un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;

e) minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care și-a desfășurat activitatea, în ultimii 5 ani;

f) ultimul raport de evaluare a activității profesionale a procurorului participant la selecţie;

g) orice alte înscrisuri relevante.

Lista procurorilor care îndeplinesc condițiile legale de participare la selecţie și programarea interviurilor se vor afișa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 29.08.2018.

Procurorii participanţi la selecţie vor susține, în perioada 03 – 05.09.2018, un interviu cu ministrul justiției care constă în:

a) susținerea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecție, sub următoarele aspecte:

– prezentarea sintetică a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecție;

– identificarea unor eventuale disfuncții și vulnerabilități în activitatea unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecție, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora;

– propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unității/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;

– compatibilitatea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere, întocmit de procurorul participant la selecție cu rolul și funcțiile Ministerului Public;

b) verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, asumarea responsabilităților, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa în modernizarea managementului unității/structurii, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare, capacitatea și disponibilitatea de a lucra în echipă și de a colabora cu colegii;

c) prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor;

d) prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.;

e) verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie.

f) verificarea aspectelor legate de motivația, conduita, integritatea și deontologia profesională, precum și alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de procurorul participant la selecţie.

În cadrul interviului, ministrul justiției este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justiției.

Rezultatele selecţiei se vor afișa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 06.09.2018.

Propunerea/propunerile ministrului justiției va fi/vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii – Secția pentru procurori, în vederea obținerii avizului acestei instituții. Ulterior obținerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul justiției înaintează propunerea Președintelui României, în vederea numirii în funcția de conducere.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcție de numărul procurorilor înscriși”, precizează MJ.

surse: just.ro, digi24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: ACCIDENT RUTIER la ieșirea din Alba Iulia spre Sebeș în zona ”Trei Poduri”. Două mașini s-au ciocnit. TRAFIC BLOCAT

Publicat

Un accident rutier a avut loc marți, 4 august, în jurul orei 19.00, pe sensul de mers Alba Iulia- Sebeș, în zona giratoriului de  la ”Trei Poduri”.  Traficul este blocat.

Potrivit IPJ Alba, în accident au fost implicate două autovehicule și două persoane ar fi fost rănite ușor. Cauza probabilă ar fi o pătrundere pe sens opus.

La fața locului au intervenit pompierii de la ISU Alba, pentru acordarea de prim ajutor. Potrivit acestora în urma impactului dintre cele două automobile, au rezultat două victime (un bărbat și o femeie), conștiente și cu răni ușoare. Acestea au fost transportate la spital.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: O nouă grădiniță pentru 160 de preșcolari, la Alba Iulia, în locul unei foste cantine. Cum va arăta clădirea

Publicat

O grădiniță cu o capacitate de 160 de preșcolari se va construi la Alba Iulia, prin schimbarea destinației cantinei din incinta Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa” și extinderea acesteia pe orizontală și verticală. Noua clădire a Grădiniței cu Program Prelungit nr. 16 va avea 8 săli de grupă și o suprafață desfășurată de peste 2.200 de metri pătrați. 

Primăria Alba Iulia a lansat luni, 3 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru achiziția de servicii de proiectare faza PT + DTAC + caiet de sarcini, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și detalii de execuție, inclusiv servicii de asistență tehnică din partea proiectantului privind obiectivul „Construire Grădinițiă cu Program Prelungit nr. 16 prin schimbarea destinației cantinei din incinta Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa” din municipiu.

Valoarea totală estimată a contractului este de 194.083,11 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, Grădinița cu Program Prelungit nr. 16 se va construi pe amplasamentul clădirii Cantină din incinta Colegiului Tehnic Alexandru Domșa din Alba Iulia, prin schimbarea destinației și extinderea acesteia pe orizontală și verticală, astfel încât spațiile obținute să deservească în cele mai bune condiții funcțiunea principală de grădiniță cu program prelungit.

Schimbarea de destinație va necesita desființarea pereților de închidere și a celor de compartimentare, utilizând doar structura construcției existente, ce se va extinde pe orizontală pe toate cele patru laturi și pe verticală pe întreaga suprafață a acesteia. Totodată se propune și o extindere a subsolului pentru funcțiuni auxiliare cum ar fi spălătoria, uscătoria și călcătoria.

Noua clădire va avea o suprafață construită de 1.004,5 mp, suprafața desfășurată fiind de 2.263,3 mp. Grădinița va avea 8 săli de grupă și o capacitate de 160 de preșcolari.

Potrivit documentației tehnico-economice, organizarea funcțională a spațiilor prevede la nivelul parterului spații anexe grădiniței (sala polivalentă, bucătăria, administrație, izolator), care au nevoie de o continuă legătură cu exteriorul, iar la nivelul etajului sălile de  grupă cu spațiile anexe aferente (vestiare, grupuri sanitare, depozite de material didactic), care necesită cât mai multă liniște. Orientarea sălilor de grupă este în principal Est – Vest, utilizând laturile Nord și Sud pentru anexe (circulații pe verticală, oficiu, grupuri sanitare, etc.).

 

Sala polivalentă, utilizată în programul de zi cu zi pentru servirea meselor este în directă legătură cu locul de joacă din curte. Spațiile de deservire a funcțiunii principale (bucătăria, administrația) sunt orientate către Sud, latura pe care se face și accesul de serviciu în incintă.

Accesul copiilor se va face pe latura de Est, unde se va trece obligatoriu prin zona de filtru, ce include și izolatorul. Accesul în sala polivalentă cu ocazia unor evenimente se va putea face pe latura de Nord, unde se află și scara exterioară pentru evacuarea etajului, conform normelor ISU în vigoare. 

Amenajarea exterioară urmărește necesitățile funcțiunii principale și îmbunătățirea calității mediului, existând următoarele zone distincte: zona curții alocată recreației, jocului, echipată cu dotări specifice vârstei utilizatorilor (leagăne, tobogane, balansoare, gropi de nisip, etc.), zona terenurilor alocate circulațiilor și acceselor cu alei pietonale și carosabile, respectiv zona verde plantată dealungul împrejmuirilor.

Construcția va beneficia și de un sistem fotovoltaic on-grid, fără injectare în rețea, cu 40 de module fotovoltaice (260W), dotat cu modulator de putere și două invertoare cu switch incorporat.

Descrierea situației actuale

Grădinița cu Program Prelungit nr. 16 din Alba Iulia, de peste 30 de ani de când există, nu a funcționat într-o clădire proprie, deși deservește de atâta timp trei mari cartiere ale municipiului, respectiv Ampoi I, Ampoi II și Ampoi III. Din anul 2005 – 2006 grădinița funcționează la parterul uneia dintre clădirile Colegiului Tehnic Alexandru Domșa, o clădire realizată pentru internat școlar, a cărei compartimentare este improprie adaptării cerințelor de calitate corespunzătoare unei grădinițe.

În prezent, Grădinița cu Program Prelungit nr. 16 funcționează la o capacitate redusă față de necesar: 5 grupe din care două grupe cu program prelungit și 3 grupe cu program prelungit normal în care sunt înscriși 96 de preșcolari. De asemenea, Grădinița cu Program Prelungit nr. 14 funcționează cu două grupe de program prelungit în care sunt înscriși 38 de preșcolari. În anii școlari anteriori, cele două unități au fost frecventate de peste 160 de preșcolari.

În incinta Colegiului Tehnic Alexandru Domșa a fost identificată clădirea existentă a cantinei care nu mai funcționează de mai mulți ani. Clădirea neutilizată prezintă aspecte de degradare specifice clădirilor abandonate. Deoarece în zona studiată nu există alte grădinițe, schimbarea funcțiunii inițiale a fostei cantine și extinderea acestei clădiri cu toate dotările aferente va servi tuturor celor trei cartiere, părinții nemaifiind nevoiți să-și ducă copiii la alte grădinițe din oraș care se află într-o zonă mai îndepărtată, necesitând un mijloc de transport propriu sau în comun.

În urma realizării construcției ce va adăposti spațiile necesare desfășurării activității aferente Grădiniței cu Program Prelungit nr. 16 se vor atinge următoarele obiective:

  • crearea unui cadru potrivit desfășurării activității de învățământ preșcolar pentru 160 de copii
  • realizarea unei construcții cu eficiență energetică ridicată

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

În jur de 40 de scări de bloc din Alba Iulia încă nu au gaz. Problema se poate rezolva doar prin asociațiile de proprietari

Publicat

În jur de 40 de scări de bloc din Alba Iulia încă nu au gaz, de mai bine de o săptămână, de la odorizarea accidentală petrecută duminică, 26 iulie. 

Au trecut 10 zile de când sistarea alimentării cu gaz a fost făcută de Delgaz Grid, în urma numeroaselor sesizări. Însă realimentarea cu gaze naturale stă în mâinile asociațiilor de locatari de care aparțin cele aproape 40 de scări de bloc. 

Dacă asociațiile nu vor contacta o firmă din lista celor acreditate la ANRE să rezolve problemele, realimentarea nu se va face, spun reprezentanții Delgaz Grid.

VEZI ȘI: Scandalul sistării gazului în Alba Iulia pare fără rezolvare. Ce spun cetățenii, instituțiile statului și firmele autorizate

Reprezentanții Delgaz Grid regretă disconfortul creat de întreruperea alimentării cu gaze naturale, dar subliniază că siguranța consumatorilor este prioritară și recomandă, pentru remedierea situației, să apeleze la firmele autorizate ANRE.

”Instalaţia de alimentare cu gaze naturale, de la regulatorul de presiune înspre consumatori, conform normelor legislative în vigoare, este instalaţie de utilizare, iar responsabilitatea întreţinerii şi remedierii defecţiunilor aparţine proprietarilor, începând cu aprilie 2009 (Normele Tehnice în vigoare NTPEE – 2008 aprobate prin Ordinul Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) 5/2009 publicat în Monitorul Oficial nr. 255 bis, partea I/16.04.2009). (…)

CITEȘTE ȘI: Patru zile fără gaz la Alba Iulia: aproape 2000 de apartamente afectate. Dușul cu apă caldă, un lux pe la prieteni

În cazul în care s-au depistat scăpări pe instalația de utilizare comună (coloane), de pe casa scării, iar alimentarea a fost sistată, asociațiilor de proprietari/proprietarilor le revine responsabilitatea să contacteze o firmă autorizată de către ANRE pentru remedierea instalaţiei interioare de gaz, astfel încât Delgaz Grid să poată relua alimentarea cu gaze naturale în condiţii de siguranţă pentru aceştia”, au transmis reprezentanții companiei pentru alba24.ro, într-un comunicat de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cu ce oameni intră PSD Alba în lupta pentru primăriile orașelor și municipiilor din județ. LISTA CANDIDAȚILOR

Publicat

PSD Alba și-a definitivat lista candidaților pentru funcțiile de primar în orașele și municipiile județului Alba. 

Sunt 3 orașe în care candidații ocupă și în prezent fotoliile de primar, dar sunt și multe nume noi, mai puțin cunoscute. 

Lista candidaților:

Municipii:

Alba Iulia – Alin Stanciu

Aiud – Delia Angela Gheorghiță

Blaj –  Dorin Voina

Sebeș – Cristian Radu

Orașe:

Abrud – Nicolae Simina (primar în funcție)

Baia de Arieș – Ioan Nemeș

Câmpeni – Ioan Călin Andreş (primar în funcție),

Cugir –  Mircea Augustin Trifan

Ocna Mureș –  Ion Daniel Jinaru

Teiuș – Mirel Vasile Hălălai (primar în funcție)

Zlatna – Florin Nicolae Nistor

Citește și:

LISTA candidaților USR Alba, la Primăria Alba Iulia și la 8 dintre cele 10 primării de municipii și orașe din județ

Cu ce oameni intră PRO România Alba în lupta pentru primăriile orașelor și municipiilor din judet. LISTA CANDIDAȚILOR

LISTA candidaților ALDE Alba, la Primăria Alba Iulia și la 9 primării de municipii și orașe din județ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate