Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cele mai multe apeluri la 112 înregistrate anul trecut au vizat scandaluri, accidente rutiere şi agresiuni


Publicat

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba a înregistrat, în anul 2012, 23.469 apeluri prin 112, cu 11,6% mai multe decât în 2011, dintre care 15.624 (66,6%) au fost sesizări din mediul urban, în creştere cu 7,4% şi 7.845 (33,4%) din mediul rural, în creştere cu 21%. Din totalul evenimentelor semnalate prin apelul de urgenţă 112, în 17.142 (reprezentând 73%) de cazuri, urgenţele semnalate s-au confirmat, iar poliţiştii au intervenit şi au luat imediat măsurile legale.

Poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii au organizat, luni, la Liceul de Arte din Alba Iulia, o acţiune in cadrul căreia 30 de elevi de clasa a XII-a au putut afla informaţii despre ce înseamnă şi cum funcționează Sistemul Unic Apeluri de Urgenţă 112.

În fiecare an, la data de 11 februarie, se sărbătoreşte ziua numărului unic european de urgenţă 112 ce reprezintă sistemul tehnic şi organizațional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetățeanului, ordine publică, proprietatea publică sau privată, ori mediul înconjurător.  Începând cu 2009, în mai mult de 25 de ţări din Europa sunt organizate activităţi de informare a populaţiei cu ocazia celebrării „Zilei Europene 112”.

În anul 2012, la nivel naţional, au fost recepţionate în centrele unice pentru apeluri de urgenţă 18.665.852 de apeluri, dintre care 5.901.916 au fost reale, iar 12.763.936 nu s-au confirmat. Cele mai multe dintre apeluri au fost direcţionate spre poliţie.

În funcţie de ora sesizării, cele mai multe apeluri primite prin SNUAU 112 în 2012 au fost înregistrate în intervalul orar 17.00 – 23.00 (42,4% din totalul apelurilor).

Cele mai multe sesizări primite prin SNUAU 112 în Alba au fost cele referitoare la scandaluri, tulburarea ordinii şi liniştii publice, conflicte, (5.994 reprezentând 26% din totalul sesizărilor), urmate de sesizările referitoare la domeniul rutier (accidente, conduceri imprudente, blocaje în trafic etc.), în număr de 4.464 (reprezentând 19% din totalul sesizărilor primite prin SNUAU 112), sesizările referitoare la fapte cu violenţă, bătăi, loviri, agresiuni, etc. (2.526, reprezentând 10,8%), iar sesizările privind săvârşirea de infracţiuni de furt au fost în număr de 2.217 (reprezentând 9,5%).
Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) este constituit din centre de preluare a apelurilor de urgenţă, având ca dotare un sistem operativ de telecomunicaţii, pentru anunţarea, recepţionarea, prelucrarea şi transmiterea către serviciile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei şi Jandarmeriei. Dispeceratele 112 funcţionează în fiecare reşedinţă de judeţ. Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 este format din profesionişti care răspund la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi ca sa asiste apelanţii în cazuri de urgenţă şi sa-i ajute în cel mai scurt timp posibil.
Serviciul de Urgenţă 112 are ca obiectiv salvarea vieţii, proprietăţii, mediului.
Dacă sunaţi la 112 trebuie să anunţaţi:
– Ce urgenţă aveţi;

– Locul evenimentului;

– Unde vă aflaţi;

– De la ce număr de telefon sunaţi;

– Cum vă numiţi.

După furnizarea acestor date, trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legătură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.
Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.
Sunaţi la 112 doar dacă aveţi o urgenţă!
Centrele de Urgenţă funcţionează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână. În baza legii, confidenţialitatea în legătură cu datele celor care apelează 112 sau referitoare la urgenţele pentru care s-a sunat este o obligaţie a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) şi a personalului său.
Convorbirile din sistemul 112 sunt înregistrate şi se păstrează 10 ani. Aflarea automată a numărului şi locaţiei urgenţelor permite identificarea apelurilor false şi/sau injurioase. Apelarea abuzivă sau falsă a Numărului Unic de Urgenţă 112 este contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 la 500 de lei.

Foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Miercuri și joi, întreruperi în furnizarea de apă potabilă la Oarda de Sus, Cricău și Noșlac, din cauza unor lucrări

Publicat

Apa CTTA Alba anunță întreruperea furnizării apei potabile miercuri și joi, în municipiul Alba Iulia – cartierul Oarda de Sus, Cricău și Noșlac, din cauza unor lucrări. 

Astfel, în data de 3 martie, din cauza unor lucrări efectuate de către Sucursala de Distribuţie a Energiei Electrice Alba, Apa CTTA Alba este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile în municipiul Alba Iulia, cartierul Oarda de Sus, între orele 08:00-15:00.

Tot din același motiv va fi întreruptă furnizarea apei potabile în data de 4 martie, în localitatea Cricău, între orele 08:00-13:00.

La reluarea furnizării apei potabile pot apărea depășiri ale parametrului turbiditate, situație în care clienții sunt rugați să folosească apa numai în scop menajer.  „Eventualele perturbații, precum și zona în care ele apar, vă rugăm să le semnalați imediat Dispeceratului Alba Iulia la numărul de telefon: 0258.834501, în vederea intervenției”, au explicat reprezentanții Apa CTTA.

În data de 4 martie, din cauza unor lucrări de mentenanță ce se execută la rețeaua de distribuție a apei potabile (spălare rețele), precum și spălarea și igienizarea rezervorului de acumulare apă potabilă, în localitatea Noșlac se va întrerupe furnizarea apei potabile între orele 8:00 – 16:00.

„La reluarea furnizării apei pot apărea depășiri locale ale parametrului de turbiditate, de aceea rugăm a semnala acest fapt la tel. 0729.994179 sau 0729.994186 pentru rezolvarea lor”, au mai transmis reprezentanții Apa CTTA.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alertă de fraudă emisă de Poliție, CERT-RO și de Asociația Română a Băncilor. Cum funcționează o nouă înșelăciune pe internet

Publicat

Poliția Română, Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) și Asociația Română a Băncilor (ARB) atrag atenția cu privire la incidentele recente de securitate cibernetică de tip fraudă, distribuite prin intermediul unor site-uri de anunțuri generaliste din România și lansează o campanie de conștientizare menită să protejeze clienții împotriva fraudelor on-line.

Se recomandă persoanelor care au postat anunțuri de vânzare pe site-uri să nu comunice datele de pe card, acestea fiind confidențiale și folosite exclusiv pentru achiziții și nu pentru încasări. Utilizatorii sunt sfătuiți să verifice toate detaliile înainte de a efectua o tranzacție.

Mecanismul utilizat este unul dual, atacatorii țintind atât cumpărătorii, cât și vânzătorii din platformă.

Metoda de atac implică contactarea utilizatorilor și redirecționarea lor către alte soluții de tip chat, de regulă Whatsapp.

Următorul pas este convingerea potențialei victime de a furniza datele de pe card,  în urma accesării unui link nelegitim transmis de atacatori.

Astfel, sunt obținute toate datele cardului, inclusiv parolele de securitate cu care efectuează o primă tranzacție de tip transfer (care va debita contul de card al vânzătorului), iar ulterior le utilizează pentru alte tranzacții frauduloase.

Pentru a se proteja împotriva fraudelor, este necesar ca utilizatorii de carduri să respecte următoarele recomandări:

–  să nu comunice nimănui PIN-ul, datele înscrise pe card inclusiv codul CVV2/CVC2, date personale de identificare, orice alte informații de securitate aflate pe carduri sau parolele de securitate utilizate în tranzacționare; Angajații băncilor nu vor solicita niciodată divulgarea acestor informații indiferent prin ce mijloace se primește solicitarea – e-mail, SMS, apeluri telefonice sau la servicii financiare furnizate de bancă la distanță.

–  să nu furnizeze niciodată datele de acces la Internet/Mobile Banking;

–  datele înscrise pe card trebuie cunoscute exclusiv de titular și trebuie completate doar când acesta efectuează cumpărături online pe site-uri securizate;

– să nu deschidă atașamentele din e-mail-urile primite de la persoane necunoscute;

– să nu intre pe link-uri primite prin e-mail-uri necunoscute sau nesolicitate

– să nu instaleze aplicații din surse necunoscute și programe necertificate descărcate de pe website-uri dubioase;

– să aibă instalat un program antivirus bun și actualizat și să actualizeze permanent sistemul de operare;

De asemenea, să nu mai introducă alte coduri și să anunțe imediat banca emitentă în cazul în care observă în browser:

–  imagini suspecte, care nu corespund cu cele din paginile web ale băncii,

–  apariția unor ferestre „pop-up” care solicită introducerea de date confidențiale,

–  că nu se pot autentifica în pagina de Login de la prima încercare, întrucât s-ar putea să devină victima unui atac informatic.

Poliția Română, CERT-RO și Asociația Română a Băncilor recomandă tuturor cetățenilor să se informeze din surse oficiale și să semnaleze imediat orice tentativă de fraudă.

Sursa: cert.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Twitter va bloca permanent utilizatorii care dezinformează în mod repetat în privinţa vaccinurilor anti-COVID

Publicat

Twitter a anunţat că intenţionează să-şi amplifice lupta împotriva dezinformării. Platforma de social media va bloca definitiv accesul utilizatorilor care au fost atenţionaţi de cinci ori, informează AFP și The Guardian, potrivit Agerpres.

„Credem să acest sistem de avertismente va ajuta la educarea publicului cu privire la regulamentele noastre şi la reducerea cu mai mult succes a propagării de informaţii potenţial periculoase sau false pe Twitter, în special în cazul infracţiunilor repetate, moderate sau grave”, a anunţat reţeaua socială într-un comunicat.

În decembrie, Twitter a decis să le ceară utilizatorilor să şteargă unele informaţii false, în special cele care sugerează că vaccinurile sunt utilizate pentru a controla populaţiile. Compania viza de asemenea dezinformările privind efectele adverse sau punerea sub semnul întrebării chiar a bolii COVID-19 şi a necesităţii ca oamenii să se vaccineze.

De atunci, moderatorii societăţii californiene au retras peste 8.400 de tweet-uri şi au notificat circa 11,5 milioane de conturi din întreaga lume. De acum, de la al doilea avertisment, utilizatorii îşi vor vedea contul blocat timp de 12 ore, iar la al patrulea avertisment blocarea va dura 7 zile.

Blocarea permanentă a contului, la al cincilea avertisment

De la al cincilea avertisment, blocarea contului va fi permanentă. Acest sistem se inspiră din cel împotriva defăimării având legătură cu alegerile şi procesele civice, care a determinat Twitter să-l blocheze pe fostul preşedinte american Donald Trump pentru infracţiuni repetate, printre care incitare la violenţă şi mesaje de discreditare a scrutinului prezidenţial.

Campaniile de vaccinare împotriva COVID-19, necesare pentru a proteja populaţiile şi a permite reluarea activităţilor umane, sunt în curs în numeroase ţări, inclusiv în SUA şi UE, notează AFP.

Începând din octombrie anul trecut, când vaccinurile erau doar în stadiul de teste clinice, YouTube şi Facebook au anunţat o reglementare strictă menită să interzică dezinformările cu privire la vaccinuri şi acţiunile menite să discrediteze campaniile de vaccinare.

Twitter va ataşa de asemenea etichete cu mesaje „poate conţine informaţii înşelătoare cu privire la vaccinurile împotriva COVID-19”, potrivit comunicatului de luni.

Moderatori vor fi însărcinaţi să determine care conţinuturi încalcă regulamentele, însă platforma speră să pună la punct un sistem atât uman, cât şi automatizat pentru a detecta mesajele problematice.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Delgaz Grid anunță înlocuirea a peste 12 kilometri de conducte și branșamente. Investiții programate la Alba Iulia și Sebeș

Publicat

Delgaz Grid a anunțat că va înlocui în acest an aproximativ 12,5 kilometri de conducte și branșamente de gaze naturale din județul Alba și va investi aproximativ 4,5 milioane de lei. Cele mai importante lucrări de investiții sunt programate la Bărăbănț (6km), Alba Iulia (3km) și Sebeș (2km).

Potrivit unui raport transmis Alba24, compania a investit anul trecut peste 7 milioane lei pentru modernizarea sistemului de distribuție a gazelor naturale din județul Alba. Principalele investiții s-au derulat la Alba Iulia, Biia, Sebeș și Cugir.

Astfel, sistemul de distribuție a gazelor naturale din județul Alba a fost înlocuit, anul trecut, pe o lungime de 16 kilometri, valoarea totală a acestor investiții fiind de peste 7 milioane de lei.

Tot anul trecut, sistemul de distribuție a gazelor naturale din județul Alba a fost extins cu circa 9,5 km pentru racordarea de noi consumatori.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate