Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cereri online pentru carte de identitate, pașaport, carnet de șofer. Proiect pentru centru de servicii electronice MAI


Publicat

pasaport

Cetăţenii vor putea depune online cereri pentru obţinerea cărţii de identitate, a paşaportului sau a carnetului de şofer. Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a anunţat joi că, la nivelul MAI, va fi creat, printr-un proiect european, un centru de furnizare de servicii electronice cu scopul debirocratizării activităţii.

Ministrul Fondurilor Europene, Roxana Mânzatu, ministrul Comunicaţiilor, Alexandru Petrescu, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleşcanu, şi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi, Adrian Vlad Chiotan, au semnat contractele de finanţare pentru proiectele: “Hub de servicii (centrul de furnizare servicii electronice) la nivelul MAI”, “Sistem informatic integrat de emitere şi gestiune a paşaportului elctronic, paşaportului diplomatic şi de serviciu şi a titlurilor de călătorie în oficiile posturilor consulare” şi “Sistem naţional de management privind dizabilitatea”.

”Acest proiect, prin care realizăm un hub de servicii la nivelul MAI, înseamnă de fapt realizarea unui centru de furnizare de servicii electronice. Finalitatea acestui proiect va conduce la o simplificare a accesului la serviciile electronice oferite de către MAI şi completează demersurile în sensul debirocratizării activităţii noastre, demersuri care au fost începute anul trecut prin lansarea sistemului informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă, proiect care se află deja în implementare. Urmărim prin acest proiect să reducem timpii de soluţionare a cererilor cetăţenilor şi să îmbunătăţim comunicarea dintre MAI şi cetăţeni, acestea fiind aspecte pe care le considerăm absolut necesare pentru evoluţia instituţiilor noastre şi pentru modernizarea statului român”, a declarat Carmen Dan, la ceremonia de semnare a proiectului.

Ministrul de Interne a explicat că, pentru cetăţenii români, implementarea proiectului, în valoare de 90 de milioane de lei, va aduce beneficii directe, între acestea fiind obţinerea cazierului judiciar sau a istoricului sancţiunilor rutiere.

“Mai exact, numărul punctelor de penalizare se vor putea obţine online imediat, fără a fi nevoie de un drum până la poliţie. Tot online se pot depune documentele necesare înscrierii la şcolile MAI sau la Academia de Poliţie. Documentele pentru obţinerea anumitor avize de la MAI pentru documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului, precum şi pentru autorizarea unor construcţii vor putea fi transmise în format electronic. De asemenea, în ceea ce priveşte obţinerea cărţii de identitate, a paşaportului, a permisului de conducere sau pentru înmatricularea autovehiculului, cetăţenii vor putea depune online cererea şi documentele necesare. Tot online vor putea să plătească taxele aferente şi să descarce diferite formulare. În plus, pentru că vorbim de o platformă informatică, vom crea posibilitatea verificării online a stadiului diferitelor cereri depuse de cetăţeni pentru instituţie. Asta înseamnă că vom reuşi să obţinem o reducere a costurilor generate de consumabile sau de prestarea unor activităţi fizice de manipulare, înregistrare, transport şi arhivare a documentelor. Trebuie menţionat că proiectul pe care îl lansăm astăzi are o valoare de 90 de milioane de lei, este finanţat în proporţie de 80% din fonduri europene nerambursabile, iar restul reprezintă contribuţie de la bugetul de stat”, a precizat Carmen Dan.

surse: Romania24, Agerpres



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Șoferii nu vor mai fi obligați să aibă cu ei polița RCA pe hârtie. Ce dovadă ar putea prezenta polițiștilor. PROIECT

Publicat

Șoferii care nu prezintă polițiștilor rutieri polița RCA în orginal, pe hârtie, ar putea scăpa de amenzi. Un proiect prin care șoferii nu vor mai fi obligați să prezinte polița RCA printată, fiind suficientă o variantă electronică, a fost publicat în dezbatere, miercuri, de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). 

Proiectul de modificare și completare a Normei nr. 20/ 2017 privind asigurările auto din România a fost publicat recent în dezbatere publică pe site-ul ASF.

„Conducătorii auto vor putea prezenta agenților de poliție, la un eventual control, și varianta electronică a poliței RCA. Prin urmare, nu va mai fi necesar ca șoferii să aibă asupra lor contractul de asigurare obligatorie auto doar în format original, pe suport de hârtie.

De asemenea, valabilitatea poliței RCA va putea fi verificată și prin interogarea bazei de date AIDA, dezvoltată și administrată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, ce conține informații cu privire la asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României și prin care se certifică existența unui contract RCA valabil la data verificării”, se arată într-un comunicat al ASF.

„Dovada încheierii poliței RCA în fața organelor de poliție rutieră este necesar să se realizeze prin prezentarea poliței RCA atât în formă tipărită cât și în format electronic sau, în lipsa acesteia, prin interogarea bazei de date cu asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României”, se precizează în nota de fundamentare.

Reamintim faptul că Asociația Utilizatorilor de Servicii Financiare a cerut conducerii ASF să elimine această aberație care permitea ca șoferii să fie amendați cu sume între 1.000 și 2.000 de lei și să rămână fără certificatul de înmatriculare chiar dacă au plătit online asigurarea de răspundere civilă.

sursa: asfromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

„Big Brother” de la Vințu de Jos se extinde. Noi camere de supraveghere video și identificarea numerelor de înmatriculare

Publicat

Sistemul de supraveghere video din comuna Vințu de Jos se extinde cu zece camere video de supraveghere și o cameră specială pentru identificarea plăcuțelor de înmatriculare. Investiția se ridică la peste 23.000 de lei. 

Primăria Vințu de Jos a cumpărat recent, prin achiziție directă lansată pe SEAP, zece camere video de exterior, o cameră pentru identificarea plăcuțelor de înmatriculare, trei unități DVR, alături de accesoriile aferente, pentru extinderea și completarea sistemului de supraveghere video.

Ofertantul este Electrodep SRL din Vințu de Jos, iar valoarea contractului este de 23.520 de lei, fără TVA (aproximativ 4.863,62 de euro).

Potrivit descrierii, au fost achiziționate pentru extinderea și completarea sistemului video următoarele:

– cutie protecție echipamente, protectie UV, IP65 – 3 bucăți

– cameră exterior, 5 Mpixeli, zoom motorizat, IR 80 m – 10 bucăți

– cameră LPR identificare plăcuțe înmatriculare, 2 Mpixeli, zoom motorizat 5 – 50 mm – 1 bucată

– DVR 4 canale, rezoluție 4K – 3 bucăți

– Hard disk special CCTV 3 Tb – 3 bucăți

– SD card 32 Gb – 1 bucată

– Switch POE 4 port – 1 bucată

– UPS 600 VA – 1 bucată

– Sursa alimentare cu back up 12v 5A – 3 bucăți

– Adaptor Video Balun – 20 bucăți

– cablu FTP – 700 metri

De asemenea, în preț este inclusă și manopera (inclusiv alte materiale necesare) aferentă lucrărilor de înlocuiri, reconfigurări și instalări.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: O mașină a luat foc în trafic la Bucerdea Grânoasă. Pompierii din Blaj au intervenit pentru stingerea incendiului

Publicat

pompieri

O mașină a luat foc și s-a făcut scrum în trafic, în localitatea Bucerdea Grânoasă din județul Alba. Garda de intervenție Blaj a intervenit miercuri seară pentru lichidarea și stingerea unui incendiu izbucnit la un autoturism, în localitatea Bucerdea Grânoasă, au transmis reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba.

Din primele informații autoturismul marca Ford s-ar fi aflat în trafic, când a izbucnit focul. La fața locului au fost trimise două mașini ale pompierilor: o autoutilitară de stins incendii și o ambulanță.

Incidentul a fost unul fără victime. În jurul orei 23,30 pompierii au reușit să stingă focul.

Sursă: ISU Alba

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Harta: 17 județe din România marcate de Germania ca ”zone de risc”. Testul COVID-19 este obligatoriu la intrarea în țară

Publicat

Autoritățile germane au actualizat, miercuri, lista județelor din România considerate drept „zone de risc”. Potrivit ministerului de externe german și institutului Robert Koch, Bucureștiul și 17 județe din România au intrat în așa numita ”zonă roșie”.

Județele Argeș, Buzău, Bihor, Mehedinți, Neamț,  Ialomița, Timiș au fost marcate inițial ca zone de risc de către Germania.

Pe  listă au fost adăugate miercuri și Bacău, Brașov, Brăila, Dâmbovița, Galați, Gorj, Ilfov, Prahova, Vaslui, Vrancea și capitala București.

Toate persoanele, indiferent de cetățenie, care intră pe teritoriul Republicii Federale Germania după ce s-au aflat într-una dintre zonele/regiunile incluse în lista „zonelor de risc“ trebuie să prezinte un test negativ COVID-19, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea sosirii sau, alternativ, să se supună testării, în mod gratuit, pentru infecția cu COVID-19, într-o perioadă de cel mult 72 de ore de la sosirea pe teritoriul Republicii Federale Germania”, preciza MAE, într-un comunicat transmis sâmbătă.

În caz contrar acestea riscă amenzi de până la 25.000 de euro dacă se sustrag. În cazul în care sunt depistate pozitiv, aceste persoane intră în izolare obligatorie.

Testarea la care se face referire se poate efectua direct pe aeroport, la medicul de familie sau la autoritățile locale de sănătate.

În cazul în care nu se îndeplinește această obligație, autoritățile germane pot refuza intrarea în țară sau vor dispune măsura autoizolarii la domiciliu. Indiferent de opțiunea aleasă, testarea este obligatorie pentru toate persoanele care vin din zonele de risc.

Măsura autoizolarii la domiciliu nu se va aplica celor care prezintă un test negativ COVID-19, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea sosirii pe teritoriul Republicii Federale Germania.

În schimb, dacă testul este efectuat la momentul sosirii în Germania, se va dispune măsura autoizolarii până la primirea rezultatului testului.

Ce spune ambasadorul României în Germania

Ambasadorul Emil Hurezeanu a explicat la televiziunea Digi24 că cei care ajung în Germania cu avionul plecând din România de pe aeroporturi plasate în zonele de risc, la destinație vor spune de unde vin și vor face testul pentru COVID, care este gratuit.

Cei care vin din România terestru, vor trebui să completeze o declarație pe proprie răspundere, iar în decurs de 72 de ore de la intrarea pe teritoriul Germaniei vor trebui să facă testul. Cei care mint că nu vin din zone de risc riscă amenzi de până la 25.000 de euro.

Cum se face evaluarea zonelor de risc în Germania

Evaluarea zonelor de risc se face de câteva ori pe săptămână în Germania. În urmă cu câteva zile, erau numai șapte județe din România incluse în această categorie, acum sunt 17 plus Bucureștiul. Criteriul este să nu existe mai mult de 50 de cazuri de infectare la suta de mii de locuitori.

De asemenea, persoanele care intră în Republica Federală Germania venind dintr-o „zonă de risc” (inclusiv din cele șapte județe menționate) sunt obligate să completeze un formular de localizare a cărui variantă în limba engleză – Public Health Passenger Locator Form – poate fi regăsită AICI

Informații cu privire la noua măsură de actualizare a „zonelor de risc“ prin includerea în listă a unor județe din România sunt disponibile AICI  (lista completă și actualizată a zonelor de risc).

Regulile de conduită, restricțiile și măsurile de relaxare decise la nivelul fiecărui land german pot fi accesate pe pagina cancelariei federale pot fi văzute AICI
.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate