Actualitate
Certificate constatatoare şi alte informaţii de la Oficiul Registrului Comerţului, disponibile ONLINE. Plata pentru aceste servicii se face electronic
Oficiul Național al Registrului Comerțului a lansat, joi, 10 aprilie, portalul prin care se pot obţine online certificate constatatoare şi alte informaţii din registrul comerţului. Serviciul este disponibil pentru a creşte operativitatea în relaţia cu beneficiarii, iar plata pentru acesta se face electronic, prin card bancar.
Noul serviciu electronic specializat de tip e-Guvernare, InfoCert, a fost dezvoltat cu scopul de a creşte gradul de operativitate în relaţia cu beneficiarii serviciilor ONRC (cetățeni, mediu de afaceri, administrație publică, alte entități), prin furnizarea de documente cu semnătură electronică, în mod automat, fără intervenția operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile. Plata se realizează electronic, prin utilizarea unui card bancar. Solicitantul obține o factură electronică, transmit reprezentanţii ONRC.
Documentele furnizate prin serviciul online InfoCert se supun dispozițiilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările și completările ulterioare. Datele conţinute de certificatul constatator/furnizarea de informații obținute prin InfoCert sunt protejate, astfel încât să asigure:
– autenticitatea: documentul obținut este semnat electronic și conține elemente de siguranță, precum codul de bare unic la nivel ONRC și marcajul grafic de pe fundal;
– integritatea: informațiile conținute în document nu pot fi modificate după ce acesta a fost emis, conţinutul fiind încriptat şi restricţionat;
– data sigură a emiterii: se cunoaște precis momentul în care certificatul a fost emis, prin aplicarea unei mărci temporale unice;
– verificarea: documentul poate fi verificat la o dată ulterioară obținerii acestuia, prin utilizarea codului de bare aplicat pe document.
Noul serviciu InfoCert este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii online destinate comunităţii de afaceri, prin intermediul portalului dedicat – https://portal.onrc.ro. Accesul în portal este securizat și se realizează pe bază de user și parolă.
Costurile implementării și ale echipamentelor tehnice necesare pentru realizarea noului serviciu au totalizat suma de 179.692 Lei + TVA, fonduri asigurate din bugetul de stat.
Certificatele Constatatoare eliberate de Oficiul Național al Registrului Comerțului cuprind informații privind starea la zi a unei companii, informații esențiale de natură statutară, financiară și a domeniului de activitate. Aceste certificate sunt necesare și, de multe ori obligatorii, în a demonstra legitimitatea companiei și în desfășurarea activităților autorizate. Acestea devin documente esențiale pentru companie în relația cu instituții publice sau alte entități (de exemplu: în cazul participării la licitații, solicitării de credite bancare, sau în fața instanțelor judecătorești etc).
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News