Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Certificatul UE COVID-19, aprobat de Parlamentul European. Poate fi emis electronic sau pe hârtie. Cât va fi valabil


Publicat

Certificatul UE COVID-19 a fost aprobat în Parlamentul European, anunță eurodeputatul Dragoș Pîslaru: „Nu este obligatoriu pentru a călători în alte state membre, nu ține loc de pașaport, prin urmare nu este o condiție pentru exercitarea dreptului la liberă circulație”.

„Parlamentul European a spus <Da> Certificatului UE COVID-19 prin votul său final, votând majoritar pentru documentul care vine să simplifice deplasarea noastră pe teritoriul UE, fără discriminare.

Ce este certificatul UE COVID

Certificatul UE COVID – 19 va fi o combinație între mai multe elemente, prin care persoana care deține certificatul să ateste dacă a fost vaccinat, dacă are un test PCR negativ sau dacă a avut virusul și la momentul prezentării este imun.

Europarlamentarul, Carmen Avram, a explicat cum va arăta certificatul UE COVID-19, cum va funcţiona, dar şi ce rol va avea acesta în viitorul călătoriilor din spaţiul european şi nu numai, a precizat aceasta pentru DC NEWS.

„Va fi o combinaţie între mai multe certificate. La frontieră, când ieşi din ţară sau intri, poţi avea fie certificatul de vaccinare, fie testul PCR, fie testul de anticorpi, fie un test de trecere prin boală, care e valabil 90 de zile de la primul test pozitiv.

Certificatul cuprinde, de fapt, aceste patru elemente. Ele nu sunt obligatorii toate, e suficient doar unul. Legătura dintre ele este faptul că toate vor avea aceleaşi elemente de siguranţă”, a declarat Carmen Avram.

TESTUL PCR devine CERTIFICAT COVID-19

„Testul PCR devine certificat COVID-19, de exemplu. El va fi eliberat într-o singură formă, unică la nivel european. Nu mai poate fi falsificat şi nu mai poate suferi modificări. În acest moment, unele ţări cer certificat cu cod QR, altele cer fără acest cod. Unii cer cu 72 de ore înainte, alţii cu 48 de ore înainte. Pentru că cerinţele sunt diferite de la stat la stat, acest certificat va fi unic.

Se vor stabili condiţiile foarte clar când se va ajunge la varianta finală. Testele vor fi recunoscute între state şi nu vor mai putea fi falsificate, pentru că acum există un val foarte mare de teste PCR false. Se elimină partea de risc.

Teoretic, ele vor fi acceptate şi de către ţări terţe, probabil de cele cu care UE va avea acorduri de recunoaştere reciprocă.

Atunci, fiecare om care vrea să iasă din UE nu mai riscă să stea ore nesfârşite la coadă, la vamă, pentru că are deja un act, ca un paşaport, care arată aceste elemente.

Şi nici nu riscă să fie întors acasă pentru că i se spune că s-a cerut şi un test de anticorpi, şi cod QR şi  nu mai ştiu ce.

Se elimină riscurile de sănătate, pentru că ştii că omul este verificat şi garantat de Comisia Europeană, dar se elimină şi riscul situaţiilor imprevizibile, când pleci din ţară cu anumite prevederi şi ajungi la destinaţie cu alte prevederi”, a mai spus europarlamentarul.

”Când pandemia este considerată încheiată, acest certificat devine nul”

„Ce este foarte important este că s-a cerut în Parlamentul European ca el să nu fie impus pe o perioadă nelimitată. Limita o vor stabili datele ştiinţifice. Când pandemia este considerată încheiată, acest certificat devine nul.

Acum se vorbeşte de valabilitate pe un termen de un an, având în vedere situaţia actuală, şi poate fi prelungit. Dar în rezoluţie e trecut clar că valabilitatea lui este condiţionată de dovezile ştiinţifice emise de comunitatea de doctori, de lumea medicală.

Acest proiect va trebui discutat între varianta Parlamentului şi varianta Consiliului European, şi se va ajunge la un compromis. Statele membre trebuie să aibă un cuvânt de spus.

Varianta finală va fi anunţată în curând, iar certificatul va intra în vigoare până în luna iulie, cred, pentru că e făcut şi pentru repornirea turismului în Europa. Multe ţări depind de turism şi au vrut o garanţie că sezonul turistic va fi acoperit anul ăsta”, a concluzionat Carmen Avram.

Certificatul nu este obligatoriu pentru a călători în alte state membre, nu ține loc de pașaport, prin urmare nu este o condiție pentru exercitarea dreptului la liberă circulație.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat, stabilit în România. Ursul Lache a fost împușcat de Nicolae Ceaușescu

Publicat

România deține recordul mondial pentru cel mai mare urs împușcat într-o partidă de vânătoare. Ursul se numea Lache și a fost împușcat la o partidă de vânătoare din 1983. Vânătorul a fost chiar președintele României, dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu.

Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat a fost înregistrat de către Nicolae Ceaușescu în 1983, la Poiana Brașov, unde apropiații dictatorului organizaseră o sesiune de vânătoare special pentru el.

Citește și Asalt asupra castelului din Riegersburg, aparținând prințului care a împușcat ursul din Covasna. Sute de români lasă comentari

Potrivit DCNews, ursul împușcat de Ceaușescu a primit 687 de puncte și reprezintă un record mondial pentru un astfel de trofeu.

Ursul ucis de Ceaușescu are cu aproape 100 de puncte mai multe decât ursul Arthur, împușcat la Ojdula, Covasna, pe 13 martie 2021, de către Prințul Emanuel von und zu Liechtenstein.

Ceaușescu ar fi împușcat ursul pentru a doborî recordul lui Iosif Broz Tito. Ursul Lache a crescut într-o grădină zoologică și avea peste 400 de kilograme.

Vezi și VIDEO: Urs filmat în apropierea barajului de la Feneșasa. Numărul exemplarelor semnalate în județul Alba a crescut foarte mult

Pentru a fi vânat l-au lăsat în libertate, iar cel care a pus ochii pe ”trofeu” a fost chiar ”primul vânător al țării”, dictatorul Nicolae Ceaușescu.

Oamenii săi l-au ademenit pe animal, iar Ceaușescu a tras destul de aproape, doborându-l imediat. Blana-trofeu este expusă și în ziua de azi la Muzeul Cinegetic din Posada.

sursa: EVZ Capital

Foto: captură video youtube

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Zeci de posturi bine plătite, scoase la concurs în județul Alba. Condiții de participare și documente necesare

Publicat

36 posturi, vacante, în afara organigramei sunt scoase la concurs de Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Centru (OIR POSDRU Centru). 

Posturile vacante sunt pe o perioadă determinată până la sfârșitul anului 2023. 

Înscrierile pentru concurs au început din 27 aprilie și durează până în data de 13 mai la ora 14.00.

Înscrierea la concursul organizat de OIR POSDRU Regiunea Centru se realizează electronic, prin încărcarea dosarului de concurs utilizând link-ul concurs.oirposdrucentru.ro.

Dosarul de concurs reprezintă fişierul cu dimensiunea de maximum 50 MB care va cuprinde toate documentele solicitate la înscriere, scanate unele după altele.

Mai multe detalii și documentele necesare pot fi accesate AICI

Ce posturi sunt scoase la concurs

Compartiment Monitorizare Proiecte – 17 posturi, din care:

– 7 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 10 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Proiecte – 16 posturi, din care:
– 5 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 11 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese – 3 posturi, din care:

– 1 post de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

– 2 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Condiţii de participare

II. 1. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare
Proiecte:

a). Expert 1A – 7 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte;
– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 10 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj

II.2. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte (Compartimentul Verificare Proiecte);

a) Expert 1A – 5 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte;

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 11 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

II.3. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese (Compartimentul Verificare Proiecte);

a). Expert 1A – 1 post în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 2 posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

Dosarul de concurs va conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:

a) Cerere de înscriere (Anexa 1) adresată directorului executiv al OIR POSDRU Regiunea Centru;

b) Curriculum Vitae model Europass;

c) Copia actului de identitate sau orice document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

d) Copii ale diplomelor, documentelor care atestă nivelul studiilor efectuate și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor
care atestă îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru ocuparea postului;

e) Copii ale documentelor care să ateste vechimea în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene, necesară ocupării postului;

f) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății. Adeverinţa medicală se prezintă în original la data susţinerii interviului.

g) Cazierul judiciar, aflat în termen de valabilitate, sau o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru
care candidează. În toate situațiile, cazierul judiciar va fi depus în original la data susținerii interviului;

h) Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 2);

Documentele din dosarul de concurs se prezintă în original, pentru verificarea conformităţii cu realitatea, doar de către candidaţii declaraţi ADMIŞI în urma susţinerii interviului.

Calendarul concursului 

1. Publicarea anunțului de concurs: 26.04.2021
2. Constituire comisie de concurs și soluționare a contestațiilor: 26.04.2021
3. Depunerea dosarelor de către candidaţi  27.04.2021 – 13.05.2021, ora 14:00
4. Afișare rezultate selecţie dosare de concurs: 14.05.2021
5. Depunere eventuale contestaţii selecţie dosare: 17.05.2021
6. Soluţionare eventuale contestaţii selecţie dosare: 18.05.2021
7. Perioadă desfăşurare probă interviu:
8. 24.05.2021- 31.05.2021
9. Afişare rezultat interviu: 02.06.2021
10. Depunere eventuale contestaţii interviu: 03.06.2021
11. Soluţionare eventuale contestaţii interviu: 04.06.2021
12. Afişare rezultate finale: 04.06.2021

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Mega-investiție în zona nodului rutier de la Decea, județul Alba, pentru un centru intermodal de transport rutier și feroviar

Publicat

Deputatul de Alba, Florin Roman, a anunțat pe contul său de Facebook că în zona de acces pe autostrada Sebeș-Turda de la Decea va fi construit un centru intermodal de transport rutier și feroviar de dimensiuni mari. 

Potrivit lui Roman, acolo vor fi construite și centre logistice, care înseamnă milioane de euro și câteva sute de noi locuri de muncă.

Acesta a declarat că detaliile acestei investiții vor fi făcute publice în curând.

”Trebuie să împart cu voi o mare bucurie! Poate puțini își mai amintesc lupta pe care am dus-o pe vremea în care făceam echipă cu Ion Dumitrel la Consiliul judetean, mai întâi pentru autostrada Sebeș-Turda și mai apoi pentru urcarea/coborârea de la Decea, care nu era prevăzută în proiectul inițial.

Am pariat pe dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru ca știam ca va fi un magnet pentru mari investiții!

Și atunci când crezi în ceva, visele pot deveni realitate!

Realitate este și semnarea unui contract pentru realizarea în zona amintită a unui centru intermodal de transport rutier și feroviar, de centre logistice, care înseamnă milioane de euro și câteva sute de noi locuri de muncă!

În scurt timp veți știi mai multe despre una dintre cele mai importante investiții pe autostrada în care am crezut de la un capăt, la altul! Și mai urmează și alte vesti bune…” a scris Roman pe contul său de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: Stadiul lucrărilor la noua pistă de atletism a Stadionului ”Cetate” din Alba Iulia. Se toarnă stratul de uzură

Publicat

Lucrările la Stadionul Cetate din Alba Iulia continuă. Potrivit viceprimarului Marius Filimon, sâmbătă s-a turnat o parte din stratul de uzură al pistei de atletism, lucrare care ar urma să fie finalizată săptămâna viitoare. 

”Chiar dacă este zi de sâmbătă s-a lucrat și astăzi la pista de atletism a Stadionului “Cetate”. Se toarnă stratul de uzură, o etapă foarte importantă a acestei lucrări, întrucât peste acest strat se va aplica stratul de tartan.

Stratul de uzură trebuie să aibă o pantă corectă astfel încât apa pluvială să nu băltească pe pista de atletism.

Rigolele care vor prelua această apă au fost deja montate în cursul săptămânilor trecute și au fost conectate la sistemul de canalizare.

Estimăm că la mijlocul săptămânii viitoare stratul de uzură va fi turnat pe toată suprafața de peste 6500 mp prevăzută în proiect pentru ca apoi să înceapă aplicarea stratului impermeabil de tartan, de tip sandwich, cu rezistență foarte bună la intemperii și uzuri mecanice.

În final, vor fi amenajate 8 culoare de alergare la dimensiunile standard”, a postat pe contul său de Facebook, Marius Filimon.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate