Actualitate
Cheltuieli enorme pentru kilometri puțini de autostradă. Vezi ce companii au încasat cei mai mulți bani pentru lucrări în 2012
Aproape 1,2 miliarde de euro. Aceasta este suma celor mai mari 30 de plăți făcute de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), în anul 2012. Peste 100 de milioane de euro au fost cheltuiți pentru lucrări la autostrada Orăștie-Sibiu, care traversează și județul Alba, bani ce au fost incasați de firmele Straco Grup, Impregilo, Strabag și Astaldi.
După firma din Bacău, Spedition UMB, care a încasat în 2012 145 de milioane de euro, pe locul doi în top îi găsim pe austriecii de la Strabag care au primit aproape 126 de milioane de euro pentru autostrada Deva-Orăştie şi reabilitări de drumuri naţionale. Podiumul este completat de firma italiană Astaldi, care a încasat circa 99 de milioane de euro pentru autostrăzile Orăştie-Sibiu, Cernavodă-Medgidia sau reabilitări de drumuri.
Firma Straco Grup, a cărei acționari majoritari sunt Alexandru și Traian Horpos, a primit în anul 2012 53,6 milioane de euro pentru lucrări efectuate la autostrada Orăștie – Sibiu dar și lucrări de întreținere multianuală A1, A2 și lărgirea la 4 benzi la DN 73, care leagă Brașovul de Pitești.
Firma Impregilo din Italia a primit, de asemenea, 45,8 milioane de euro pentru lucrările pe care le-a făcut la autostrada Orăștie – Sibiu. Firma Strabag din Austria a primit 14,2 milioane de euro pentru lucrări la autostrada Orăștie – Sibiu, iar firma italiană Astaldi a încasat 99,3 milioane de euro pentru lucrări la autostrada Orăștie-Sibiu, dar și la autostrada Cernavodă-Medgidia și reabilitarea DN 66 și DN 79.
O situaţie aparte o are constructorul american Bechtel, care se află pe poziţia a cincea în topul celor mai mari plăţi, după ce a încasat peste 76 de milioane de euro anul trecut, deşi au construit doar 600 de metri de autostradă.
Cu cele 1,2 miliarde de euro cheltuite în 2012 pentru plata a 30 de companii ar fi putut fi construiţi între 200 şi 300 km de autostrăzi, potrivit calculelor ZF care iau în considerare standardele de cost pentru construirea unor astfel de drumuri.
Preţul minimal pentru un kilometru de autostradă variază între 3,9 şi 6,1 milioane de euro, în funcţie de relief. Anul trecut, 140 de kilometri de autostrăzi au fost inauguraţi, iar pe alţi 286 de kilometri de drumuri naţionale s-a finalizat reabilitarea, potrivit ZF.
Sursa: ZF.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News