Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Chirii reduse și de 10 ori pentru comercianții din Cetatea Alba Carolina. Proiectul intră la vot în Consiliul local


Publicat

trasuri, cetate, pietonala, carute

Un proiect de hotărâre ce va fi supus dezbaterii și aprobării Consiliului Local Alba Iulia, în ședința din 29 mai, propune acordarea de facilități fiscale comercianților care au tonete în Cetatea Alba Carolina, respectiv reducerea chiriilor pe care acestea le plătesc pentru anul 2020, la o taxă unică de 150 de euro pe lună.

Măsura vine în urma solicitării făcute de administratorii respectivelor firme care arată, într-o petiție transmisă Primăriei Alba Iulia, că activitatea le-a fost redusă drastic, din cauza contextului creat de epidemia de coronavirus.

”Având în vedere situaţia actuală din întreaga lume şi din ţara noastră, impactul pe care aceasta îl are în special asupra industriei turismului – un domeniu atât de afectat – vă adresăm această petiţie semnată de către toţi antreprenorii care au contracte de închiriere teren în Cetatea Alba Carolina în scopul amplasării unor trăsuri de epocă pentru comercializarea produselor de artizanat sau alimentare, sau tonete mobile.

În contextul actual, în care activitatea noastră este suspendată în totalitate până cel mai devreme la jumătatea lunii mai, dar şi incertitudinea în ceea ce priveşte perioada următoare ridicării stării de urgenţă, ţinând cont de faptul că majoritatea dintre noi nu au alte surse de venit, apelăm la înţelegerea dumneavoastră şi vă solicităm acceptarea plăţii unei chirii lunare echivalentă cu suma de 150 euro, precum şi prelungirea contractelor cu un an, deoarece acest an este compromis din punct de vedere comercial”, se arată în petiția semnată de administratorii firmelor care au locații închiriate în Cetatea Alba Carolina.

Solicitarea acestora a fost considerată pertinentă de viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia, Voicu Paul, care a inițiat proiectul de hotărâre pentru acordarea facilităților cerute de comercianți, precizând că avut în vedere ”contextul naţional şi internaţional generat de dinamica evoluţiei situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, situaţie care a dus la suspendarea sau restrângerea unor activităţi, impactul asupra turismului naţional fiind unul major”.

Potrivit administrației locale, în prezent situația chiriilor plătite de comercianți este următoarea:

1. Contractul închiriere nr.49.367/2019, al cărui titular este SC FRESH BURGER SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei tip Vauban, locaţia nr. 11, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 575 euro/lună;

2. Contractul de închiriere nr.86.388/2019, al cărui titular este SC CLEAR TIME SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.13, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 550 euro/lună;

3. Contractul de închiriere nr.45.190/2018, al cărui titular este I.I. RUSCIOR FLORIN ADRIAN, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.4, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 640 euro/lună;

4. Contractul de închiriere nr.45.163/2018, al cărui titular este SC SANDRA LA POPA’S SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.2, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 580 euro/lună;

5. Contractul de închiriere nr.45.255/2018, al cărui titular este I.I. MĂRUŢĂ RADU CONSTANTIN, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.10, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 2.820 euro/lună;

6. Contractul de închiriere nr.49.475/2019, al cărui titular este SC LA VIZITIU ALBA SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.12, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 600 euro/lună;

7. Contract de închiriere nr.45.199/2018, al cărui titular este SC GRUIAN ARIANA SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.5, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 580 euro/lună;

8. Contractul de închiriere nr.68.348/2018, al cărui titular este PFA PINCA DELIA NADIA, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.9, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru comercializarea produselor artizanale. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 690 euro/lună;

9. Contractul de închiriere nr.45.242/2018, al cărui titular este SC CODY ART SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.8, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru comercializarea produselor artizanale. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 1.500 euro/lună;

10. Contractul de închiriere nr.45.234/2018, al cărui titular este I.F. REZMIVEŞ ELISABETA DANA, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.7, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru comercializarea produselor artizanale. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 2.100 euro/lună;

11. Contractul de închiriere nr.45.222/2018, al cărui titular este PFA PÂRGARU MAGDALENA, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 12 mp, situat în zona interioară a Fortificaţiei de tip Vauban, locaţia nr.6, în scopul amplasării unei trăsuri de epocă pentru comercializarea produselor artizanale. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 730 euro/lună;

12. Contractul de închiriere nr.45.328/2018, al cărui titular este SC SANDRA LA POPA’S SRL, a fost încheiat în scopul desfăşurării de activităţi de comerţ ambulant în tonete mobile, în zona interioară a Fortificaţiei tip Vauban. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 522 euro/lună;

13. Contractul de închiriere nr.45.307/2018, al cărui titular este SC IRISH PUB EROL SRL, a fost încheiat în scopul desfăşurării de activităţi de comerţ ambulant în tonete mobile, în zona interioară a Fortificaţiei tip Vauban. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 426 euro/lună;

14. Contractul de închiriere nr.45.314/2018, al cărui titular este I.I. KASLER DIANA NICOLETA, a fost încheiat în scopul desfăşurării de activităţi de comerţ ambulant în tonete mobile, în zona interioară a Fortificaţiei tip Vauban. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 552 euro/lună;

15. Contractul de închiriere nr.45.319/2018, al cărui titular este SC ONASIS INVEST SRL a fost încheiat în scopul desfăşurării de activităţi de comerţ ambulant în tonete mobile, în zona interioară a Fortificaţiei tip Vauban. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 550 euro/lună;

16. Contractul de închiriere nr.45.285/2018, al cărui titular este SC SANDRA LA POPA’S SRL, a fost încheiat în scopul desfăşurării de activităţi de comerţ ambulant în tonete mobile, în zona interioară a Fortificaţiei tip Vauban. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 564 euro/lună;

17. Contractul de închiriere nr.45.289/2018, al cărui titular este I.I. RUSCIOR FLORIN ADRIAN, a fost încheiat în scopul desfăşurării de activităţi de comerţ ambulant în tonete mobile, în zona interioară a Fortificaţiei tip Vauban. Termenul contractului este de 5 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 580 euro/lună;

18. Contractul de închiriere nr.89.268/2019, al cărui titular este SC CAROLINA BEST CREAM SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 9,60 mp, situat în Parcul Unirii, locaţia nr.1, în scopul amplasării unei tonete destinate vânzării de îngheţată. Termenul contractului este de 4 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 200 euro/lună;

19. Contractul de închiriere nr.51.322/2019, al cărui titular este SC BINAL TOP MOB SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 9 mp, situat în Parcul Unirii, locaţia nr.2, în scopul amplasării unei tonete destinate vânzării de îngheţată. Termenul contractului este de 4 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 480 euro/lună;

20. Contractul de închiriere nr.51.350/2019, al cărui titular este SC BINAL TOP MOB SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 9 mp, situat în Parcul Unirii, locaţia nr.3, în scopul amplasării unei tonete destinate vânzării de îngheţată. Termenul contractului este de 4 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 505 euro/lună;

21. Contractul de închiriere nr.51.531/2019, al cărui titular este SC FRESH BURGER SRL, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 6 mp, situat în Cetatea Alba Carolina, lângă Obelisc, locaţia nr.7, în scopul amplasării unei tonete destinate vânzării de îngheţată. Termenul contractului este de 4 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 501 euro/lună;

22. Contractul de închiriere nr.51.549/2019, al cărui titular este I.I. MATEI I. ELENA IOANA, are ca obiect închirierea unui teren în suprafaţă de 3 mp, situat în Parcul Unirii, locaţia nr.8, lângă Grădiniţa nr.8, în scopul amplasării unei tonete destinate vânzării de îngheţată. Termenul contractului este de 4 ani, chiriaşul achitând o chirie în cuantum de 810 euro/lună.

Dacă proiectul de hotărâre va fi aprobat de consilierii locali, reducerile la plata chiriilor vor fi substanțiale, respectiv între 50 și 1.950 de euro/lună.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Când am putea scăpa de purtarea măștii. Anunțul făcut de ministrul Sănătății

Publicat

România ar putea renunța la obligativitatea purtării măștilor în spații închise în momentul în care în țara noastră nu vor mai exista cazuri noi de îmbolnăvire și focare de coronavirus, a anunțat joi ministrul Sănătății, Nelu Tătaru. În ceea ce privește obligativitatea purtării măștilor la examene, Nelu Tătaru spune că decizia aparține Ministerului Educației. 

„Atâta timp cât vom mai vedea că mai avem nr de cazuri noi, vom purta mască, ca minim gest de protecție. Rămânem la o cale de transmitere cea mai importantă: aerogenă”, a spus Nelu Tătaru într-un interviu la Digi24.

Întrebat dacă ar putea fi vorba de o perioadă de un an, doi, ministrul a răspuns: „Sper să fie mai puțin de un an, doi. Sper să fie o lună, două de purtat masca, de purtat în spațiile închise, mijloace de transport, la serviciu. Gândiți-vă că acum 3-4 ani, când mulți mergeam în orașe europene, ne întrebam de ce asiaticii purtau măști. A rămas un obicei pentru poluare”.

În ceea ce privește renunțarea la măsura ca persoanele care călătoresc în alte țări să stea izolate 14 zile la întoarcerea în România, Nelu Tătaru spune că nu este momentul să se renunțe la această măsură. După 15 iunie, românii care se întorc din anumite țări ar putea să nu mai fie nevoiți să stea în izolare, însă o astfel de decizie nu a fost luată deocamdată și ar putea fi comunicată în jurul datei de 15 iunie, a explicat ministrul Sănătății.

Ministrul Sănătății mai spune că, odată cu scăderea numărului de cazuri de coronavirus, spitalele de suport își vor relua, ușor-ușor, activitatea normală.

sursa: digi24.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Organizațiile pacienților atenționează că sunt internate doar cazurile urgente în spitale și cer măsuri

Publicat

Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România (COPAC) trage un semnal de alarmă asupra faptului că în continuare sunt internate în spitale doar urgenţele şi solicită Ministerului Sănătăţii să ia de urgenţă măsuri „pentru a nu mai fi încălcate drepturile pacienţilor”.

„Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România trage un semnal de alarmă asupra situaţiei continue de încălcare a drepturilor pacienţilor. Chiar dacă în alte domenii lucrurile au fost relaxate, nu acelaşi lucru se întâmplă şi în sistemul de sănătate”, potrivit unui comunicat al COPAC.

Coaliţia menţionează că, în urma semnalelor, a alcătuit o listă de încălcări a drepturilor pacienţilor: în continuare sunt internate doar urgenţele, pacienţii sunt amânaţi până după 15 iunie; aparţinătorii pacienţilor nu le este permis accesul în unităţile medicale nici în cazurile speciale care se justifică (persoane care nu se pot deplasa, naşteri, etc.), taţii nu îşi pot vedea copiii nici chiar dacă îşi fac testul COVID, iar unele mame îşi aşteaptă disperate micuţii abia după ce iese rezultatul la test.

„Pacienţii sunt puşi pe drumuri pentru a-şi lua tratamentul (…), pacienţii cu boli infecţioase (tuberculoză, HIV, hepatite) nu au acces în spitalele unde se tratau, acestea fiind spitale COVID sau suport”, precizează COPAC.

Pe lista întocmită de COPAC figurează şi încălcarea confidenţialităţii diagnosticului pacienţilor decedaţi de COVID, prin menţionarea unor diagnostice precum HIV, schizofrenie, chiar şi după moarte.

„Dacă în luna martie, când nu ştiam exact care va fi amploarea pandemiei, aceste măsuri erau justificate, în prezent trebuie să înceteze”, potrivit comunicatului.

Preşedintele COPAC, Radu Gănescu, a declarat că autorităţile trebuie să înţeleagă că au de gestionat un sistem de sănătate cu mulţi pacienţi şi nu doar cu cei COVID.

„Ca de obicei, ne situăm într-o situaţie extremă: interzicem orice drept şi nu ne gândim niciun moment la binele pacienţilor. Se pare că ne-am pierdut şi bunul simţ şi orice urmă de umanitate în anumite cazuri, iar nouă, ca reprezentanţi ai pacienţilor, acest lucru ni se pare de neacceptat. Nu mai acceptăm aceste încălcări de drepturi ale pacienţilor şi vă solicităm urgent să luaţi măsuri care să corecteze aceste lucruri, care în luna iunie 2020 nu mai au nicio justificare”, a spus Radu Gănescu.

COPAC roagă Avocatul Poporului să se sesizeze în acest caz.

„COPAC solicită Ministerului Sănătăţii să ia de urgenţă măsuri pentru a nu mai fi încălcare drepturile pacienţilor prin adoptarea unor reglementări care să găsească soluţii la aceste probleme expuse. Totodată, COPAC roagă Avocatul Poporului să se sesizeze în acest caz de încălcare flagrantă a drepturilor pacienţilor”, se arată în comunicat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Intervenție a pompierilor în Blaj, pentru deblocarea accesului într-o casă. O femeie avea probleme medicale

Publicat

Pompierii din Blaj au fost chemați să intervină, joi după-amiaza, pentru deblocarea ușii unei case din municipiu.

Incidentul a fost semnalat pe strada Costache Negri.

Pompierii acționează cu o autospecială.

Potrivit ISU Alba, o femeie a fost găsită în interiorul casei.

Aceasta era în stare de conștiență și primește asistență medicală de prim ajutor de la echipajul de Ambulanță.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Biserica Evanghelică din Câlnic, din ansamblul-monument UNESCO, va fi renovată cu fonduri Regio. Cât vor dura lucrările

Publicat

Încep lucrările pentru renovarea Bisericii Evanghelice din Câlnic – componentă a ansamblului-monument UNESCO de importanță mondială. Finanțarea este asigurată din fonduri nerambursabile Regio, iar proiectul presupune și promovarea obiectivului turistic.

Biserica evanghelică din cadrul Ansamblului Cetate (Burgviertel) Câlnic va fi reabilitată, pentru a fi eliminat riscul accentuat de prăbușire. Ansamblul monumental va fi amenajat și dotat, atât pentru protejarea acestuia, cât și pentru acces în siguranță al vizitatorilor.

Cunoscută de localnici ca biserica ”din Deal”, aceasta ar fi fost construită în secolul al XIII-lea, dar structura de acum datează din secolul al XV-lea și a fost semnificativ modificată în secolul al XIX-lea, fapt care a determinat aspectul său neogotic. Înăuntru se mai păstrează două tabernacole şi portalul gotic al sacristiei. În cor se păstrează câteva elemente de sculptură din faza iniţială: două tabernacole şi portalul sacristiei, precum şi coloane angajate ce susţineau cândva o boltă. Tot aici se află două strane baroce pictate, databile în a două jumătate a secolului al XVIII-lea. Tribună vestică a bisericii adăposteşte o orgă datând din 1867, construită de Carl Hesse din Viena, potrivit reprezentanților Parohiei Evanghelice Câlnic.

Cetatea Câlnic formează, împreună cu celelalte monumente istorice, Centrul Cultural Internaţional, patronat de Institutul de Arheologie şi Istoria Artei al Academiei Române din Cluj-Napoca şi Asociația “Ars Transsilvaniae” România. În spaţiile din cetate au fost şi sunt organizate mai multe expoziţii documentare şi de artă, iar capela a devenit aula în care se desfăşoară simpozioane, colocvii şi conferinţe. În aceeași ambianţă s-au desfăşurat concerte şi audiţii de muzică medievală, renascentistă sau barocă.

Proiectul „Conservarea, reabilitarea și promovarea Bisericii Evanghelice din Câlnic (jud. Alba) componentă a ansamblului protejat UNESCO“, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către Parohia Evanghelica C.A Câlnic și are o valoare de peste 3,86 milioane lei, din care de 3,7 milioane lei reprezintă finanțare nerambursabilă.

Potrivit cererii de finanțare pentru reabilitarea Bisericii Evanghelice din Câlnic, lucrările de amenajare vor dura maxim 30 luni de la data semnării contractului de finanțare.

Prin această investiție se urmărește creșterea atractivității turistice a zonei prin dezvoltarea monumentului de importanță mondială – UNESCO, respectiv Biserica evanghelică din cadrul Ansamblului Cetate (Burgviertel) Câlnic. Obiectivele specifice ale proiectului vizează, pe de o parte, lucrări de reabilitare a ansamblului bisericii, iar pe de altă parte digitizarea obiectivului de patrimoniu, precum și întocmirea și operaționalizarea unui plan de marketing cu acțiuni socio-culturale care să consacre obiectivul de patrimoniu în calitate de centru de atracție turistică și să conducă la creșterea numărului de vizitatori cu minim 50% anual.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate