Connect with us
Advertisement

Eveniment

Cine sună la 112 fără să aibă o urgență? STS: peste un milion și jumătate de apeluri făcute fără motiv în primele 9 luni din 2024

Publicat

Cine sună la 112 fără să aibă o urgență? În doar nouă luni ale anului 2024, peste un milion și jumătate de apeluri la 112 au fost făcute fără un motiv întemeiat. Fie operatorii au fost înjurați, fie apelanții sunau din greșeală, sau nimeni nu vorbea la telefon cu operatorii. 

Județele ”campioane” la apelat fără un motiv întemeiat numărul 112 sunt: Iasi – 15103 apeluri, Mureș- 7109 apeluri, Botoșani – 5160 de apeluri. 

Serviciul de Telecomunicații  Speciale a precizat într-un comunicat de presă că astfel de apeluri reprezintă mai mult de jumătate din cele aproximativ 2,7 milioane de apeluri non-urgente recepționate în această perioadă.

În anul 2024, 163 de mii de apeluri la 112 au fost abuzive, fiind efectuate de persoane care au făcut glume sau au adresat injurii operatorilor. Trei sferturi dintre apelanții abuzivi au fost adulți.

Peste 6, 7 milioane de apeluri în opt luni

În total, în primele 8 luni ale acestui an, operatorii STS din cadrul Serviciului de urgență au preluat și gestionat peste 6,7 milioane de apeluri.

O pondere semnificativă a apelurilor non-urgente la 112 provine din manipularea necorespunzătoare a telefonului, din încercarea de a suna la un număr asemănător sau din neconfigurarea corectă a tastelor rapide.

Totodată, sunt și multe situații de apelare neintenționată, involuntară, din buzunar („pocket dial”). În cele mai multe astfel de cazuri, persoana nu realizează că a sunat la 112.

Aceste apeluri sunt efectuate de pe telefoane, ceasuri smart sau diferite gadgeturi. Operatorii STS recomandă utilizarea atentă a acestor dispozitive și, în cazul în care o persoană este reapelată de Serviciul de urgență 112, să răspundă și să informeze că apelul a fost făcut din greșeală.

Glume și înjurături la adresa operatorilor

Pe de altă parte, au fost și apelanți abuzivi care au sunat la 112 pentru a face glume și a adresa înjurături, aceștia irosind peste 50 de mii de minute (880 de ore) din timpul ce se putea aloca celor care au avut cu adevărat nevoie de ajutorul Serviciului de urgență, în situații critice.

O persoană din Iași a facut în medie 62 de apeluri pe zi

Spre exemplu, o persoană din Iași a apelat în mod abuziv numărul 112 de peste 15 mii de ori în ultimele 8 luni, ceea ce înseamnă o medie zilnică de 62 de apeluri.

Apelantul a utilizat o cartelă prepaid și, de cele mai multe ori, a avut un comportament neadecvat față de operatori.

Exemple de apelanți care au abuzat de numărul de urgență 112 de la începutul anului 2024:

Sancțiuni pentru apelare abuzivă la 112

Potrivit legislației, Serviciul de Telecomunicații Speciale sesizează cazurile de persoane care apelează abuziv 112 către Poliția Română, în vederea identificării și sancționării acestora.

Apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenție se deplasează în teren și constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. O nouă contravenție, în interval de un an, se sancționează cu amendă de la 4.000 de lei la 8.000 de lei.

Este esențială apelarea cu responsabilitate a numărului 112 doar în situații de urgență. Apelarea repetată, cu rea intenție, a numărului 112, fără a avea o urgență ori pentru a aduce injurii operatorilor, constituie abuz și se sancționează, dar cel mai important, poate costa viața unei persoane care are nevoie urgent de ajutor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement