Connect with us
Publicitate

BLAJ

CJSU Alba a adoptat noi măsuri pentru 8 localități. Adeverințe de la angajator și declarații pentru deplasarea în timpul nopții


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a transmis, luni seară, o nouă hotărâre emisă. Hotărârea vizează noi măsuri care privesc localitățile Blaj, Cugir, Albac, Bucerdea Grânoasă, Ciugud, Lupșa, Șona și Zlatna. 

Restricțiile pentru aceste localități au fost luate gradual, în funcție de incidența cazurilor noi de coronavirus înregistrate în ultimele 14 zile. 

Totodată, Instituția Prefectului Alba a transmis cea mai recentă variantă a modelelor de adeverințe de la angajator și a celor pentru declarații pe propria răspundere. Acestea pot fi descărcate de aici:

DECLARAȚIE ANGAJATOR

DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE pentru circulația pe timpul nopții

Hotărârea completă:

COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

HOTĂRÂREA nr. 87 din 07.12.2020
privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Blaj, Cugir, Albac, Bucerdea Grânoasă, Ciugud, Lupșa, Șona și Zlatna.

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 23.11-06.12.2020, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba;

Văzând Analizele de risc pentru evaluarea măsurii de carantinare locală a municipiului Blaj, orașului Cugir și comunei Ciugud, județul Alba, nr. 13559, 13561, respectiv 13560, din 06.12.2020, întocmite de către Direcția de Sănătate Publică Alba;

Luând în considerare Avizele de ridicare a măsurii de carantinare locală a municipiului Blaj, orașului Cugir și comunei Ciugud, județul Alba, emise de Institutul Național de Sănătate Publică, nr.293, 294, respectiv 295, din 06.12.2020;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
O.U.G. nr. 192/05.11.2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020;
H.G. nr. 967/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020;
Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 07.12.2020,

HOTĂRĂȘTE:

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Blaj, Cugir, Albac, Ciugud, și Șona, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 08.12.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Pentru verificarea motivului deplasării în intervalul orar 23:00-05:00, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere, documente a căror modele se regăsesc în anexele 1 și 2 la prezenta hotărâre.

La nivelul U.A.T. Blaj, Cugir, Albac, Ciugud, și Șona, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este ridicată, instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în spațiile publice exterioare, piețe și mijloacele de transport în comun, cu accent pe purtarea corectă a măștii de protecție facială și respectarea distanțării fizice.

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Zlatna, Bucerdea Grânoasă și Lupșa, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 08.12.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, UAT-urilor menționate la art. 1 și art. 2, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Aproape 700 de persoane imunizate anti-COVID, luni, în județul Alba. Nu au apărut reacții adverse și nu s-au irosit doze

Publicat

Luni, 18 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 690 de persoane, potrivit reprezentanților DSP Alba.

540 de cetățeni u fost vaccinați în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II (240 la Alba Iulia, 66 la Aiud, 60 la Sebeș, 60 la Blaj, 60 la Cugir, 54 la Câmpeni).

Alte 102 de persoane au fost vaccinate în centrele din faza I (72 cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia și 30 de cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Municipal Sebeș).

De asemenea, 48 de persoane au fost imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ.

Nu au fost raportate pierderi de vaccin și nici nu au fost semnalate reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Uniunea Europeană a început discuțiile cu privire la certificatele de vaccinare anti-Covid pentru călători

Publicat

Țările membre ale Uniunii Europene au început, luni, să discute dacă cei care se vaccinează anti-Covid ar trebui să aibă o libertate de mișcare mai mare vara aceasta față de restul populației, transmite Reuters.

Miniștrii celor 27 de state membre au discutat și despre o coordonare mai bună pentru distribuția vaccinurilor după ce mai multe ţări au spus că primesc stocuri de vaccinuri pentru Covid-19 mai mici decât se aşteptau şi s-au plâns de incertitudinea privind livrările viitoare, însă, subiectul va fi reluat la sfârșitul acestei săptămâni.

Păreri împărțite din partea liderilor țărilor UE despre existența certificatelor de vaccinare

Săptămâna trecută, ministrul de externe al Greciei, Kyriakos Mitsotakis, a propus ideea unui certificat european de vaccinare, care să permită deținătorilor să reia călătoriile transfrontaliere care au fost grav afectate de pandemie și astfel, să ajute la revitalizarea turismului.

Totodată, ministrul german de externe, Heiko Maas, a susținut că persoanele vaccine ar trebui să revină curând în restaurante și cinematografe, în timp ce alți miniștri au criticat acest punct de vedere.

La rândul său, vicepreședintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic, a declarat că este foarte important să se sublinieze faptul că vaccinarea este voluntară și astfel fiecare alege dacă vrea sau nu să fie vaccinat. De asemenea, a mai adăugat că persoanele care nu pot sau nu doresc să se vaccineze nu ar trebui să aibă drepturi limitate.

Cu toate acestea, vaccinarea ar putea deveni o condiție pentru călătorie, la fel cum este în momentul de față cu testele Covid.

„Vor exista diferite opțiuni pentru modul în care ne ocupăm de călătorie, s-ar putea adăuga posibilitatea certificatului electronic de vaccinare”, a mai spus președintele Comisiei Europene.

În ce măsură pot transmite virusul cei vaccinați?

Pe de altă parte, reprezentantul Germaniei, Michael Roth, a susținut că este foarte important să se stabilească dacă persoanele vaccinate pot transmite sau nu virusul altor persoane.

Pentru moment, UE lucrează pentru a se asigura că datele privind vaccinarea pot fi colectate electronic într-o formă comună. Centrul European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor va începe să colecteze date din această săptămână cu privire la vaccinurile livrate şi vaccinările pe ţară.

Totodată, Sefcovic a spus că ţările UE trebuie să se sincronizeze într-o mai mare măsură pentru a ajuta la menţinerea deschiderii pieţei sale unice, care permite libertatea de circulaţie a persoanelor şi a lucrătorilor.

sursa: reuters.com, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Un angajat din doi ia în calcul schimbarea locului de muncă în acest an. Care sunt motivele

Publicat

Mai mult de jumătate dintre angajaţii români (54%) spun că se gândesc să-şi schimbe locul de muncă anul acesta, iar 28% au făcut chiar paşi concreţi în această direcţie, potrivit unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

„Chiar dacă 2020 a fost plin de provocări din punct de vedere profesional, cu mult efort şi stres, numărul celor care iau în calcul o schimbare de job este mai mic decât la începutul anului trecut, când şase din zece angajaţi români se declarau nemulţumiţi de situaţia lor profesională şi se gândeau să-şi schimbe locul de muncă”, susţin autorii sondajului.

Aproape 29% dintre respondenţii la sondajul BestJobs afirmă că aveau în plan să-şi schimbe locul de muncă de dinainte de pandemie, pentru că îşi doresc o nouă provocare în carieră, deşi perspectivele salariale rămân în continuare principalul criteriu în funcţie de care cei mai mulţi angajaţi români (39%) aleg un job sau altul.

Pentru 27%, însă, principalul motiv pentru care schimbarea jobului a devenit o prioritate în noul an este că nu consideră că au suficiente oportunităţi de dezvoltare profesională la actualul loc de muncă.

Totodată, mai mult de 15% dintre respondenţi analizează chiar opţiunea de a-şi schimba complet domeniul de activitate, iar 19% se gândesc acum mai mult decât înainte de pandemie la perspectiva unui job în străinătate.

Potrivit sondajului, în privinţa beneficiilor extrasalariale, cei mai mulţi angajaţi îşi doresc ca angajatorul să le ofere în acest an bonusuri de performanţă (58%) şi programe de dezvoltare profesională (48%), dar contează pentru mulţi dintre ei şi asigurările de sănătate private (24%), pensiile private (22%) sau programele de mentorat şi de dezvoltare personală (21%).

Cea mai mare temere a angajaţilor români în ceea ce priveşte situaţia profesională în 2021 este că le vor scădea veniturile (28%), în timp ce 27% se tem că ar putea prelua mai multe responsabilităţi din cauza lipsei de personal.

„Dacă în acest moment angajatorul i-ar anunţa că urmează să le scadă salariul, aproape 57% dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că ar accepta, dar şi-ar căuta imediat un alt job. Doar puţin peste 15% dintre angajaţii intervievaţi afirmă că şi-ar da demisia pe loc”, se menţionează în comunicat.

Sondajul a fost efectuat în perioada 5 – 12 ianuarie, pe un eşantion de 1.171 de utilizatori de internet.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experienţă de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea şi inovarea industriei de recrutare online şi integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generaţie pentru a oferi cele mai eficiente soluţii de angajare.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online! (P)

Publicat

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online.

În vreme de criză când majoritatea conducătorilor de afaceri își puneau semne de întrebare legate de supraviețuirea business-ului lor, echipa Oglas a oferit răspunsurile potrivite.

Anul care a trecut a scos în evidență mai mult ca oricând nevoia de a fi prezent în lumea online și de a elimina barierele de a te conecta cu publicul tău țintă.

Vrem să încurajăm toate afacerile să facă pasul spre mediul online pentru că, inevitabil, acolo este soluția salvatoare.

Știm, e ironic să fii nevoit să faci investiții într-o perioadă atât de grea, însă este nevoie să faci tot ceea ce-ți stă în putință pentru a deveni cel mai bun.

Noi te putem ajuta, ne dorim să-ți transmitem povestea mai departe și vrem ca toată lumea să facă cunoștință cu afacerea ta.

”Îmi doresc ca toți antreprenorii să afle exact care sunt costurile asociate cu deschiderea unui website, dar și cele legate de instrumentele de marketing necesare pentru a-l promova și a-l face cunoscut. În urma colaborării cu companiile din portofoliu Oglas, care acum au rezultate notabile in online, am aflat multe secrete pentru a-ți pune afacerea în lumina reflectoarelor. Abia aștept să răspund la toate întrebările pe care le ridică prezența în lumea online, dar și să ofer informații utile care dau rezultate. ” – Mirela Bîscă, Director de Marketing & PR

Care sunt serviciile oferite de Oglas?

  • Web Design
  • Magazin Online
  • Marketing Online:
    • Administrare Social Media (Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest)
    • Facebook & Google ADS
    • Copywriting (Descriere produse, articole de blog, comunicate de presă)
    • Email Marketing
  • Influencer Marketing
  • Branding:
    • Design de Produs
    • Logo Design
    • Prezentare vizuală
    • Cărți de vizită
  • Comunicare și PR
  • Foto & Video Marketing

Contactează-ne

Ne dorim ca povestea ta să fie cunoscută. Abia așteptăm să ne cunoaștem.

Ne găsești în Sebeș, strada Decebal, nr 4 – lângă Carrefour Market – la numărul de telefon 0743190745/ 0372916549 sau pe pagina noastră de facebook. În plus, ne poți lăsa un mesaj la adresa de email contact@oglas.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate