Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

CJSU Alba a adoptat o nouă hotărâre. Măsuri pentru Cergău și Sohodol, în funcție de rata de incidență a cazurilor COVID


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis duminică o nouă hotărâre, care stabilește nivelul restricțiilor în comunele Cergău și Sohodol, în funcție de rata de incidență.

HOTĂRÂREA nr. 135 din 09.05.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Cergău şi Sohodol

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 5325/07.05.2021, pentru data de 09.05.2021;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 09.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 09.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

La nivelul comunei Cergău, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 10.05.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800.

În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

(1) La nivelul comunei Sohodol, unde rata de incidenţă cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 09.05.2021 este de 3,00/1000 de locuitori, începând cu data de 10.05.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite la art.2 alin.(1) lit. a), b), c) şi e) din hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba nr. 127 din 05.05.2021.

(2) Celelalte măsuri prevăzute în hotărârea CJSU Alba nr. 127 din 05.05.2021, pentru diminuarea riscului la nivelul comunei Sohodol, rămân în vigoare în perioada prevăzută la art.2 alin.(1) din hotărârea menționată anterior.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.
Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba.

Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 09.05.2021

PREȘEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENT: Marea RELAXARE de la 1 iulie. Aproape toate restricțiile anti-COVID au fost eliminate

Publicat

Guvernul a adoptat joi noi măsuri de relaxare care intră în vigoare la 1 iulie, la propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență.

Printre cele mai importante:

crește numărul celor care pot participa la evenimentele private,

se prelungește programul cluburilor, al restaurantelor și al cafenelelor,

crește numărul spectatorilor care pot participa la evenimente sportive,

hotelurile și pensiunile pot caza turiști până la capacitatea maximă.

Evenimente private cu limite, dar fără dovada vaccinării

Potrivit documentului, CNSU a propus ca de la 1 iulie la evenimentele private (nunți, botezuri, mese festive) să se desfășoare cu 100 de invitați la interior și 150 de invitați la exterior fără a fi solicitată dovada vaccinării, a unui test negativ sau a trecerii prin boală.

Citește și: Se deschide un nou TALCIOC în apropiere de Alba Iulia, la Ighiu. Tarifele și programul de funcționare

În cazul în care toți invitații sunt vaccinați, testate sau fac dovada trecerii prin boală, limita este de 300 de persoane.

Restaurantele și cafenelele pot fi deschise până la ora 2 noaptea, la capacitate maximă.

De asemenea, va fi prelungit programul cluburilor și al barurilor până la ora 2 noaptea, iar pensiunile și hotelurile pot caza la limit maximă.

În continuare, în cazul cluburilor și al barurilor se menține restricția potrivi căreia pot intra doar persoanele vaccinate.

Evenimentele sportive

Crește și numărul spectatorilor care pot participa le evenimente sportive la 50% din capacitate, indiferent dacă evenimentul se desfășoară la interior sau la exterior, cu condiția ca spectatorii să fie vaccinați sau testați.

Dacă toate persoanele sunt vaccinate, evenimentele se pot desfășura cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spațiului.

Se redeschid și târgurile, bâlciurile și talciocurile. Și sălile de fitness vor fi deschise până la capacitatea maximă.

Document

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – (1) Începând cu data de 01.07.2021, se propune ca activitățile culturale, artistice și de divertisment să poată fi organizate și desfășurate în spații deschise cu participarea a cel mult 2.500 de persoane, în condițiile asigurării unei suprafețe minime de 2 mp pentru fiecare persoană, cu obligativitatea purtării măștii de protecție și doar dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

(2) Participarea la activitățile prevăzute la alin. (1), este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, precum și pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital etc.).

(3) În condițiile alin. (1) și prin excepție de la prevederile alin. (2) instituțiile de cultură care administrează spații special destinate activităților cultural artistice în aer liber, pot organiza activități cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, asigurarea unei suprafețe minime de 4 mp pentru fiecare persoană și respectarea normelor de protecție sanitară.

(4) În condițiile stabilite la alin. (1) organizatorul poate decide organizarea și desfășurarea activității cu un număr mai mare de 2.500 de persoane, dacă toți participanții fac dovada vaccinării împotriva SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Art.2 – Începând cu data de 01.07.2021, se propune creșterea numărului de persoane care nu aparțin aceleiași familii ce pot circula în grupuri pietonale de la 8 persoane la 10 persoane.

Art.3 – (1) Se propune ca organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, parastase etc.) să fie permisă începând cu data de 01.07.2021, cu participarea a maxim 150 de persoane în spații deschise, sau cu participarea a maxim 100 de persoane în spații închise, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și sunt respectate măsurile de protecție sanitară. La stabilirea numărului maxim de persoane, nu sunt incluși copiii cu vârsta mai mică de 16 ani.

(2) În condițiile alin. 1 se propune organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Art.4 – (1) Începând cu data de 01.07.2021, se propune ca organizarea de cursuri de instruire și workshop-uri pentru adulți, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, să fie permisă cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane în interior și 200 în exterior, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu respectarea măsurilor de distanțare, asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană și obligativitatea purtării măștii de protecție.

Art.5 – (1) Începând cu data de 01.07.2021, se propune permiterea organizării de conferințe în spații închise, cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane în interior, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu respectarea măsurilor de distanțare și cu obligativitatea purtării măștii de protecție.

Art.6 – Se propune ca desfășurarea activității operatorilor economici care gestionează locurile de joacă în spații închise, începând cu data de 01.07.2021, să fie permisă cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și sub condiția ca însoțitorii copiilor să facă dovada vaccinării împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, ori se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG efectuat cu maxim 14 zile anterior desfășurării activității).

Art.7 – (1) Începând cu data de 01.07.2021, se propune ca organizarea și desfășurarea competițiilor sportive în spații închise sau deschise să fie permisă cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

(2) Participarea la activitățile prevăzute la alin. (1), este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, precum și pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, fapt dovedit prin documente medicale (test RT-PCR pozitiv la data diagnosticului, bilet de externare din spital sau test care să dovedească prezența de anticorpi de tip IgG efectuat cu maxim 14 zile anterior desfășurării evenimentului).

(3) În condițiile stabilite la alin. (1) organizatorul poate decide organizarea și desfășurarea competițiilor sportive cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții fac dovada vaccinării împotriva SARS-CoV2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Art.8 – Se propune ca activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise, în domeniul sălilor de sport/fitness, să fie permisă începând cu data de 01.07.2021 cu participarea publicului până la capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, fără purtarea măștii de protecție și cu asigurarea unei suprafețe de 7 mp/persoană.

Art.9 – Se propune, începând cu data de 01.07.2021, desfășurarea activității la capacitatea maximă a spațiilor închise pentru operatorii economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în intervalul orar 5,00-02,00, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Art.10 – Începând cu data de 01.07.2021, se propune creșterea gradului de ocupare a spațiilor de cazare din cadrul structurilor de primire turistică astfel cum sunt definite la art. 2 lit. d) din Ordonanța Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România, cu modificările și completările ulterioare, la capacitatea maximă a acestora cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2 și portul măștii de protecție în spațiile comune.

Art.11 – (1) Se propune, începând cu data de 01.07.2021, creșterea gradului de ocupare la 70% din capacitatea maximă a spațiilor închise din baruri, cluburi, discoteci și săli de jocuri, în intervalul orar 5,00-02,00, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

(2) Participarea la activitățile prevăzute la alin. (1), este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

Art.12 – Începând cu data de 01.07.2021, se propune creșterea gradului de ocupare la capacitatea maximă a spațiilor, pentru operatorii economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc, dacă incidența cumulată la 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Art.13 – Se propune exceptarea de la obligativitatea purtării măștii de protecție la locurile de muncă în spații închise unde își desfășoară activitatea maxim 10 persoane, cu condiția ca acestea să fie vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare și cu asigurarea unei distanțe de 1 metru între ele, iar în zonele respective nu este permis accesul publicului sau a altor lucrători, rămânând obligatorie în toate spațiile închise comune.

Art.14 – Începând cu data de 01.07.2021, se propune reluarea activității târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare.

Art.15 – Se propune desfășurarea activităților recreative și sportive în aer liber cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună.

Art.16 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte administrative ale conducătorilor acestora.

Sursă: Digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cum să-ți alegi adidașii potriviți (P)

Publicat

Când vine vorba de sport, încălțămintea are o mare importanță. Mai mult decât mulți ar putea crede, deoarece pentru fiecare activitate există un tip de pantofi specific. Deși există încălțăminte care poate fi utilă pentru diverse sporturi, idealul este să aveți o pereche special concepută pentru sportul ales.

Adidași sportwear

Acești adidași sunt încălțămintea sportivă cel mai frecvent întâlnită. Acești adidași sunt cei folosiți în viața de zi cu zi. De un stil confortabil care, deși ne permite să fim la modă, nu sunt foarte potriviți pentru sport.

Adidași bărbați – ofertele zilei aici

Aceștia au așa-numitele „elemente tehnice” care oferă piciorului un sprijin adecvat, în funcție de activitatea practicată.

Ghete de fotbal

Aceasta este încălțămintea specializată pentru practicarea fotbalului, după cum spune și numele său. Acestea au crampoane pe talpă. În afară de acestea, au și alte caracteristici speciale pentru a îmbunătăți jocul.

Datorită crampoanelor, acești pantofi au o aderență excelentă la sol care previne alunecarea.

Adidași de futsal

Sunt încălțăminte specializată pentru futsal, spre deosebire de ghetele de fotbal, acestea nu au crampoane. Cu toate acestea, designul tălpii tale este una dintre cele mai importante părți. Deoarece are o aderență excelentă, specifică suprafețelor acestui sport.

Adidași de alergat

După cum spune numele lor, sunt încălțăminte speciale pentru alergare. Există o mare varietate de astfel de adidași. Punctele culminante ar trebui să fie flexibilitatea, greutatea redusă și confortul sporit.

Această încălțăminte ar trebui să fie sinonimă cu confortul. Deoarece alergarea este o activitate care necesită amortizare. De asemenea, este important să rețineți că acest tip de pantof este diferit pentru femei și bărbați.

Acest lucru se datorează faptului că piciorul feminin este mai mic, cu o lățime și o lungime diferite. Multe mărci au preluat sarcina de a efectua studii pentru a avea o viziune mai clară și pentru a crea modele specifice pentru bărbați și femei

Ghete de drumeție

Pot fi speciale pentru drumeții, alpinism sau alte activități legate de munte. Una dintre caracteristicile principale este talpa. De obicei, sunt antiderapante, pentru a evita problemele atunci când se pășește pe teren stâncos.

De asemenea, prezintă respirabilitate și impermeabilitate pentru a evita umiditatea, astfel încât să fie evitată transpirația sau apa care poate pătrunde la interior.

Sfaturi pentru alegerea adidașilor de sport potriviți

Adiașii reprezintă o parte importantă atunci când vine vorba de practicarea unor activități sportive. La alegerea pantofilor sport, trebuie luate în considerare mai multe aspecte.

1. Ține cont de forma piciorului tău

Un aspect general, dar foarte important este forma piciorului. Există 3 tipuri de picior. Cu arc normal, unde amprenta este curbată, arcada nu este nici prea înaltă, nici prea mică în înălțime. Cu arc înalt, tipul de picior la cae amprenta este mai subțire, iar arcul mult mai pronunțat. În timp ce piciorul plat are amprenta aproape completă, acesta este mult mai gros și arcada este joasă.

În funcție de tipul arcului, ar trebui să alegeți un pantof care să ofere un confort mai mare.

2. Luați decizia pe baza activității dvs.

Dacă ai de gând să alegi o pereche de adidași, trebuie să ții cont de un factor foarte important: ce activitate vei face?

Am pus mult accent pe acest lucru, deoarece, după cum s-a explicat anterior, fiecare adidas are un design diferit. Elementele tehnice precum suportul, flexibilitatea și altele sunt adaptate activității fizice și nevoilor sale specifice.

Adidași – idei & oferte

Desigur, ghetele de drumeție nu sunt la fel ca ghetele de fotbal. Chiar și ghetele de fotbal și adidașii de futsal au caracteristici diferite.

3. Înlocuiți adidașii atunci când este necesar

Adidașii au o durată de viață care variază, în funcție de utilizarea lor. Adică, dacă port zilnic pantofii de alergat, nu mă pot aștepta să reziste toată viața. Talpa se uzează, își pierd elementele tehnice, este complet normal.

Indiferent de marcă, acest lucru se va întâmpla. Idealul este să știm să detectăm când este timpul să ne luăm rămas bun de la adidașii noștri pentru totdeauna.

La adidașii de de zi cu zi, uzura este de obicei foarte evidentă. Cu toate acestea, nu același lucru se poate întâmpla cu pantofii de sport.

Primul semn care trebuie luat în considerare este talpa. Când observați că aceasta este deja uzată, atunci este timpul să cumpărați alții noi.

Un alt aspect este branțul care este ceea ce se află între pantof și talpă. Pantofii trebuie înlocuiți, dacă se poate observa că branțurile nu mai arată la fel, arată uzatte și fără consistență.

Ultimul aspect este căptușeala interioară. Aceasta este în contact constant cu picioarele noastre, deci dacă este străpuns sau deteriorat, poate provoca vezicule sau frecare.

4. Stabiliți un buget

A avea adidași de calitate nu înseamnă să cheltuiți o sumă excesivă, dar nici nu înseamnă că orice adidași vor fi potriviți. Cel mai bine este să stabiliți un buget.

Adidași bărbați – oferte

Procedând astfel, veți putea crea o relație mai bună între aspectele importante. Calitatea în raport cu prețul și utilitatea. Trebuie să ne gândim la ce vrem și pentru ce. Dacă doriți un adidas care să funcționeze pur și simplu pentru zi cu zi sau este pentru o anumită activitate.

De asemenea, trebuie să țineți cont de faptul că, dacă este pentru un sport, adidașii trebuie să aibă anumite caracteristici care sunt adaptate la asta. Nu este rău să investești puțin mai mult, gândește-te că încălțămintea potrivită poate preveni rănirea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

„Hansel & Gretel”, noul spectacol produs de Teatrul de Păpuși ”Prichindel” din Alba Iulia. Premiera are loc în 26 iunie

Publicat

Prima zi de vizionare cu public al noului spectacol realizat de Teatrul de Păpuși Prichindel din ALba Iulia, „Hansel & Gretel”, a avut loc joi.

”Au fost alături de noi elevii Școlii Gimnaziale „Nicolae Drăgan” Galda de Jos, care au fost nu doar încântați de reprezentație, ci și curioși să dialogheze cu cei care lucrează la realizarea unui spectacol de teatru de păpuși, de la regizor, la scenografi, la operatorii de sunet și lumini, până la actori.

Cum este să fii actor? E greu să fii actor? Cum reușești să îți modifici vocea? au fost doar câteva din întrebările pe care elevii le-au pus actorilor” au scris pe contul lor de Facebook, reprezentanții instituției.

Echipa spectacolului:

Scenariul și regia: Ana Crăciun Lambru
Scenografie păpuși și costume: Alexandra Budianu
Scenografie decor: Elena Iorga
Muzica: Cári Tibor
Distribuție: Ioana Bogățan, Mădălin Costea, Cătălina Mihăilă, Iulian Costea, Irina Melnic, Ramona Benchea Mincu
Asistent regie: Elena Madaras
Producție păpuși și decor: Free Puppet Theatre
Sunet: Florin Andrea
Lumini: Călin Popa
Mașinist: Gheorghe Hațegan
Tîmplărie și proiectare laser: Paul Budan
Croitorie: Mirela Tămășan

Premiera spectacolului are loc sâmbătă, 26 iunie 2021, de la ora 18:00, la Sala 67 a Teatrului de Păpuși „Prichindel”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

68 de cazuri de COVID-19 depistate în România, în ultimele 24 de ore

Publicat

În ultimele 24 de ore, pe teritoriul României au fost înregistrate 68 de noi cazuri de COVID-19, potrivit datelor transmise de Grupul de Comunicare Strategică. 

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 8.269.294 de teste RT-PCR și 1.394.485 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 17.941 de teste RT-PCR (10.765 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 7.176 la cerere) și 10.653 de teste rapide antigenice.

De asemenea, de la ultima informare făcută de GCS, a fost raportat și rezultatul a 34 teste RT-PCR, prelucrate anterior ultimelor 24 de ore și transmis până la data de 24 iunie a.c.

Pe teritoriul României, 2.117 persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 936 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 19.920 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 40 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 267 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 429 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 23 iunie, 463 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 134.750 de lei.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate