Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba a emis două noi hotărâri, după PRELUNGIREA STĂRII DE ALERTĂ. Măsuri și restricții valabile în județ


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a adoptat miercuri seara două noi hotărâri. 

Este vorba despre hotărârile 139  și 140, care stabilesc noi măsuri legate de combarea pandemiei de COVID în județ. 

Citește și Klaus Iohannis anunță PRIMA ETAPĂ de RELAXARE, din 15 mai: Se elimină restricţiile de circulaţie noaptea și masca în exterior

Prima hotărâre pune în acord hotărârea de prelungire a stării de alertă pe teritoriul României, cu regelementăriloe locale.

Cea de-a doua, elimină o serie de restricții stabilite prin hotărâri anterioare în județul Alba, în funcție de incidență, dar le sttabiliește pe cele existente la nivel național, prin prelungirea stării de alertă.

Redăm mai jos cele două documente transmise de autorități:

HOTĂRÂREA nr. 139 din 12.05.2021 referitoare la aplicarea măsurilor prevăzute în H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 12.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. În vederea diminuării riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, la nivelul tutoror unităților administrative-teritoriale de pe raza județului Alba, se vor respecta următoarele măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile prevăzute de H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021:

  1. În spațiile publice, spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun și la locul de muncă se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât acopere nasul și gura, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 13 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

  2. Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

  3. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 4—17;

  4. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.

  5. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României fără spectatori, numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

  6. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor, doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Tineretului și Sportului și cu avizul Ministerului Sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore;

  7. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distanțare între participanți, astfel încât se asigure minimum 7 mp/persoană;

  8. Activitățile instituțiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producție de film și audiovizuală, instituțiilor de spectacole și/sau concerte, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se pot desfășura numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

  9. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea publicului peste 50% din capacitatea maximă a spațiului doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Culturii și cu avizul Ministerului Sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore;

  10. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne;

  11. Se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

  12. Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;

  13. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 25 de persoane în interior și de maximum 50 de persoane în exterior și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

  14. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;

  15. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;

  16. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu respectarea următoarelor măsuri:

  1. purtarea măștii de protecție, astfel încât acopere nasul și gura, de către toți participanții;

  2. dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

  3. menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

  4. dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

  5. aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;

  1. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;

  2. În interiorul localităților se interzice circulația persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

  3. În toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22,00—5,00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în data de 13 mai 2021, în intervalul orar 2,00—5,00, pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă a credincioșilor musulmani Ramazan Bayram;

  2. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;

  3. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, (cu excepția operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

  4. Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

  5. Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își organizeze și își desfășoare activitatea în intervalul orar 5,00—21,00;

  6. Prin excepție, în intervalul orar 21,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  7. Prin excepție, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară;

  8. În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permit exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și activitatea barurilor, cluburilor și discotecilor;

  9. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în următoarele domenii: activități în piscine, locuri de joacă și săli de jocuri;

  10. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;

  11. Se suspendă activitatea târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare;

  12. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

  13. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

  14. Declarația pe propria răspundere, prevăzută la punctele 32 și 33, trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura;

  15. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, prevăzută la pct.33, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

  1. În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului;

  2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt, precum și cu purtarea măștii de protecție.

  3. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  4. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  5. Măsurile prevăzute la pct. 3 și 4 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

  6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  2. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  3. Măsurile prevăzute la pct. 1 și 2 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

  4. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

  5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși, 30% din capacitatea maximă a spațiului;

  6. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 4/1000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este interzisă;

  2. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

  3. Activitatea operatorilor economici prevăzuți la punctele 1 și 2 este permisă pentru prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

  4. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

  5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

  6. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1 și art.4:

  1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20,00—5,00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 5,00—18,00. Prin excepție în intervalul orar 18,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  2. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.

  3. În situația în care, pe durata celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite prin hotărâri ale CJSU Alba, rata de incidență cumulată la 14 zile scade sub 3,5 cazuri la 1000 de locuitori, nu se mai aplică măsurile prevăzute la punctele 1, 2 și 3, și se vor aplica măsurile de la art.4. din prezenta hotărâre, cu aceeași durată de valabilitate prevăzută inițial, fără a mai fi nevoie de o nouă hotărâre în acest sens.

  4. În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1 și art.4:

  1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00—5.00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în intervalul orar 5,00—18,00. Prin excepție, în intervalul orar 18,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  2. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness;

  3. În situația în care, pe durata celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite prin hotărâri ale CJSU Alba, rata de incidență cumulată la 14 zile scade sub 7 cazuri la 1000 de locuitori, nu se mai aplică măsurile prevăzute la punctele 1, 2 și 3, și se vor aplica măsurile de la art.5. din prezenta hotărâre, cu aceeași durată de valabilitate prevăzută inițial, fără a mai fi nevoie de o nouă hotărâre în acest sens.

  1. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba va constata zilnic rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 în vederea aplicării măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, prevăzute în prezenta hotărâre, la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba.

  2. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

  3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 12.05.2021

COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

HOTĂRÂREA nr. 140 din 12.05.2021

privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 12.05.2021 și stabilirea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 5540/12.05.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 12.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. (1) Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 12.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2.

(3) Măsurile prevăzute la alin(2), intră în vigoare începând cu data de 13.05.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(4) Înaintea expirării perioadei de 14 zile, în funcție de rata de incidență cumulată, măsurile pot fi actualizate, în cazul creșterii ratei de incidență și încadrarea într-o limită superioară sau scăderii la zero a acesteia.

  1. Măsurile stabilite la nivelul unităților administrative de pe raza județului Alba, pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, prevăzute în hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, nr. 122 din 01.05.2021, nr. 123 din 02.05.2021, nr. 124 din 03.05.2021, nr. 126 din 04.05.2021, nr. 127 din 05.05.2021, nr. 132 din 07.05.2021, nr. 134 din 08.05.2021, nr. 135 din 09.05.2021, nr. 136 din 10.05.2021, respectiv nr. 138 din 11.05.2021, își încetează aplicabilitatea în data de 12.05.2021, ora 24,00.

  2. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 12.05.2021



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Emoție și bucurie la festivitatea de absolvire a studenților promoţiei 2021 a Facultăţii de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia

Publicat

Studenții Facultății de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia au avut marți festivitatea de absolvire a studenților promoției 2021 din cadrul celor trei secții: Teologie pastorală, Muzică religioasă și Artă sacră.

De la ora 9.00, în paraclisul „Sfinții Trei Ierarh” din incinta instituției de învățământ, a fost săvârșită Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur de către un sobor de clerici, în prezența absolvenților și a numeroși invitați.

În cazul studenților aflați în an terminal la specializarea Artă sacră, aceștia alcătuiesc prima promoție de absolvenți ai acestei secții înființate în cadrul Facultății din Alba Iulia în anul 2018.

În continuare, de la ora 11.30, Arhiepiscopul de Alba Iulia a oficiat slujba de Te-Deum, înconjurat de profesori și studenți.

Apoi, începând cu ora 12.00, a luat parte la Cursul festiv, desfășurat în Aula „Dumitru Stăniloae”, adresându-le absolvenților un cuvânt duhovnicesc.

La final, în mod simbolic, a fost strigat catalogul pentru ultima dată, după care studenții absolvenți au înmânat generațiilor următoare „cheia Facultății”.

Sursă: reintregirea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noi măsuri de relaxare aplicabile de la 1 iulie: se redeschid târgurile și talciocurile. Proiectul va fi aprobat joi de Guvern

Publicat

Noi măsuri de relaxare aplicabile de la 1 iulie vor fi aprobate joi de Guvern. Printre acestea şi redeschiderea târgurilor şi talciocurilor din ţară, cu respectarea normelor de siguranţă sanitară, a declarat prim-ministrul Florin Cîţu.

„Noi am prezentat deja aceste măsuri în Hotărârea CNSU, vreau doar să readuc aminte, pentru că am fost prin ţară şi este o întrebare despre târguri şi talciocuri şi aşa mai departe: se redeschid de la 1 iulie, bineînţeles, în funcţie de normele de securitate, de siguranţă, dar se redeschid toate de la 1 iulie.

Decizia o vom lua joi în şedinţa de guvern”, a declarat Florin Cîţu, marţi, la TVR 1.

Întrebat dacă în ceea ce priveşte portul măştii la interior se vor mai relaxa condiţiile, premierul a precizat:

„Încă nu am primit propuneri în acest sens, poate, dacă… să se umble la ceea ce înseamnă spaţiu închis în birou, dacă toate persoanele sunt vaccinate – avem acum cinci persoane.

Nu am primit încă o propunere, dacă primesc o propunere şi este bine fundamentată, nu aş avea o problemă cu acest lucru”.

Sursă: G4Media.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Concursul Național de Dans Modern „Bucuria dansului”, la Sebeș. 15 locuri I, obținute de elevii Școlii de dans Chirilă

Publicat

În sala de sport Florin Fleșeriu din Sebeș s-a desfășurat sâmbătă, 19 iunie, Concursul Național de Dans Modern – ediția a IX-a „Bucuria dansului”, organizat de Școala de Dans Modern Chirilă din Alba Iulia. 

La eveniment au participat 225 de concurenți din 6 județe – Alba, Sibiu, Mureș, Timiș, Cluj, Biho, șase cluburi de dans din șase județe și 54 de coregrafi. 

Competiția s-a desfășurat pe 5 categorii de vârstă: 4 – 6 ani, 6- 8 ani, 9-12 ani, 12-15 ani și 16 + și pe mai multe genuri de dans printre care: hip hop/ street, fantezie coregrafica, majorete, dans modern, dans de caracter și contemporan.

Școala de dans Chirilă a avut reprezentanti la toate categoriile de vârstă prezentând în concurs 12 dansuri de formatie și trei solo-uri la toate reușind sa obțină locul I.

Concursul s-a desfășurat după toate normele impuse de autorități și regulile împotriva răspândirii virusului Sars-Cov- 2.

”Reluat după o lunga perioada necompetitionala, concursul a bucurat toți participanții, dornici de a simți febra unui concurs, dar și de a socializa. Cu speranța a mai puține restricții, Școala de dans Chirilă își propune ca în anul 2022 sa organizeze cea de-a X-a ediție la nivelul celor anterioare, adică cu cel puțin 450 de participanti”, au precizat organizatorii.

Elevii Școlii de dans Chirilă din Alba Iulia au obținut 15 locuri I, astfel:

Categoria Baby, 4-6 ani

  • LUMEA STRUMFILOR Hip-hop, locul I

Categoria Mini, 6-8 ani,

  • MINISTARS, Dans caracter locul I
  • Dans disco locul I
  • APOLO, Dans caracter, locul I
  • Hip-hop, locul I

Categoria Children 9-12 ani

  • SPIRIT LIBER, Hip-hop locul I
  • Fantezie coregrafică „Rio”, locul I
  • THE POWER OF DANCE, Open, locul I
  • Fantezie coregrafică, locul I
  • Solo, Podar Daria, Hip-hop, locul I

Categoria Junior, 13 -16 ani

  • APULUM DANCE, Hip-hop, locul I
  • Fantezie coregrafică „Alice în țara minunilor „, locul I
  • Solo Chirilă Alexa, locul I
  • Solo Ivan Mădălina, locul I

Categoria Senior, peste 16 ani

  • Solo Talpas Heliana, locul I

Lista categoriilor / participanților la Concursul Național de Dans Modern – ediția a IX-a:

Partea I 

CONTEMPORAN – Baby 4 – 6 ani – formația Mini princess – Tg. Mureș

OPEN – Baby 4 – 6 ani – formația Frozen – Tg. Mureș

FANT. COREGR. – Baby 4 – 6 ani – formația Anne Dance Studio – Timișoara

HIP HOP – Baby 4 – 6 ani – formația Lumea Strumfilor – Alba Iulia

MAJORETE – Baby  4 – 6 ani – Formația Mini Princess – Tg. Mureș

MAJORETE – Baby 4 – 6 ani – Formația Frozen – Tg. Mureș

Partea a II-a

D. MODERN – Mini 6 – 8 ani – Solo – Taut Sara – Oradea

Mini 6 – 8 ani – formația Anne Dance Studio – Timișoara

Mini 6 – 8 ani – formația Ministars – Alba Iulia

FANT. COREGR. – Mini 6 – 8 ani – Solo – Gal Eszter – Tg. Mureș

Mini 6 – 8 ani – Grup – Star Girls – C. Turzii

HIP HOP – Mini 6 – 8 ani – formația Apollo – Zlatna

MAJORETE – Mini 6 – 8 ani – Grup – Fly – Oradea

D. CARACTER – Mini 6 – 8 ani – formația Ministars – Alba Iulia

Mini 6 – 8 ani – Grup Apollo – Zlatna

Partea a III-a

D. MODERN – Children 9 – 12 ani – Solo – Kocsis Mara – Oradea

Children 9 – 12 ani – Duo – Dan & Horga – Oradea

Children 9 – 12 ani – Trio – Edu & Gurzau & Andruta – Oradea

Children 9 – 12 ani – formația Anne Dance Studio – Timișoara

Children 9 – 12 ani – Formația Happy Feet – Tg. Mureș

HIP HOP – Children 9 – 12 ani – formația Spirit Liber – Alba Iulia

D. CONTEMP. – Children 9 – 12 ani – Solo – Hategan Mara – Oradea

Children 9 – 12 ani – formația Lolly Pops – Tg. Mureș – HIP HOP

Children 9 – 12 ani – Solo – Podar Daria – Alba Iulia

OPEN – Children 9 – 12 ani – Solo Luncan Iulia – Oradea

Children 9 – 12 ani – Trio – Fota  & Leuce & Matea – Oradea

Children 9 – 12 ani – Grup – The Power of Dance – Zlatna

Children 9 – 12 ani – Grup – Sweet Girls – C. Turzii

Children 9 – 12 ani – formație Happy Feet – Tg. Mureș

MAJORETE – Children 9 – 12 ani – formație Lolly Pops – Tg. Mureș

Children 9 – 12 ani – Grup Sweety – Oradea

FANT. COREGR. – Children 9 – 12 ani – formație Anne Dance Studio – Timișoara

Children 9 – 12 ani – Grup The Power of Dance – Zlatna

Children 9 – 12 ani – formație Spirit Liber – Alba Iulia

Partea a IV-a

D. CONTEMP. – Junior 13 – 16 ani – Solo Cucu Anda Giulia – Alba Iulia

Junior 13 – 16 ani – Solo – Ivan Madalina – Oradea

Junior 13 – 16 ani – Trio ARC ( Anda, Raluca, Carla) – Oradea

OPEN – Junior 13 – 16 ani – Grup Dream Girls – C. Turzii

Junior 13 – 16 ani – Solo Viktor Alexia – Oradea

Junior 13 – 16 ani – Solo Talpas Heliana – Alba Iulia

D. MODERN – Junior 13 – 16 ani – Solo Ungur Miruna – Oradea

Junior 13 – 16 ani – Solo – C. Turzii

HIP HOP/STREET – Junior 13 – 16 ani – Solo Puscas Virgilia – Sibiu

Junior 13 – 16 ani – Duo – Nagy & Craciun – Sibiu

Junior 13 – 16 ani – Trio – Isac & Puscas & Nedelcu – Sibiu

Junior 13 – 16 ani – formația Apulum Dance – Alba Iulia

MAJORETE – Junior 13 – 16 ani – Solo – C. Turzii

Junior 13 – 16 ani – formația Elitte – Oradea

HIP HOP/STREET – Junior 13 – 16 ani – Grup Black Eagles – Sibiu

FANT. COREGR. – Junior 13 – 16 ani – Solo Moga Claudia – Tg. Mureș

Junior 13 – 16 ani – Grup – Black Eagles – Sibiu

Junior 13 – 16 ani – formația – Apulum Dance – Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

VCST Alba Iulia, un furnizor de soluții premium pentru industria automotive. Interviu cu managerul general, Ioan Lupu (P)

Publicat

BMT Group este un holding industrial belgian extins la nivel global (Belgia, Germania, Republica Cehă, România, India, China, SUA și Mexic), un business de familie. Acesta cuprinde brandurile VCST, IGW, BMT Aerospace și OMCO și deserveste clienți din întreaga lume pe segmentele automotive, feroviar, aeronautică și al prelucrării sticlei. Nivelul de calitate pe care îl oferă BMT Group și tehnologia de ultimă generație utilizată îl diferențiază de competitori, iar soluțiile tehnice brevetate sau personalizate rezolvă probleme sensibile în aceste industrii și dau încredere clienților săi ca BMT Group este alegerea corectă ca și partener de business pe segmentele menționate.

În cadrul grupului BMT, VCST este un furnizor auto de clasă mondială de componente pentru motoare, pompe, transmisii și sisteme de frânare. VCST Alba Iulia este o fabrică modernă de producție, un furnizor de soluții premium pentru industria automotive, echipată cu cea mai nouă tehnologie în prelucrarea prin aschiere a metalelor și în tratamente termice. Produce componente auto pentru vehicule ușoare și off-road. Este activă pe piață din 2013, cunoscând o evoluție cu un trend pozitiv în ultimii ani. Anul 2020 s-a încheiat cu o cifră de afaceri de 28 milioane EURO, chiar și în condițiile în care contextul generat de pandemia COVID-19 nu a fost unul favorabil.

Pentru a avea o imagine mai clară asupra VCST Alba, îl invităm să ne dea detalii pe Managerul General al acesteia – Ioan Lupu.

Domnule Director, într-un interviu de acum câteva luni spuneați că așteptările pentru anul 2021 sunt mari, dar că aveți încredere în echipa din VCST Alba și că împreună veți reuși să atingeți țintele propuse. Care sunt rezultatele până în prezent și cum vedeți evoluția următoarelor luni din 2021?

Rezultatele sunt cel puțin la nivelul așteptărilor raportate la contextul pandemic, al Brexit-ului și al crizei generate de blocarea canalului Suez. Pentru VCST Alba Iulia a fost un început de an foarte bun, am reușit să creștem ca număr de angajați de la 330 la 350, și am realizat o cifră de afaceri cu 15% mai mare decât cea previzionată pentru jumătatea anului 2021.

Lipsa semiconductorilor și efectele devastatoare ale pandemiei în India ne-au afectat vizibil rezultatele ultimelor luni, în special pentru că o parte din clienții noștri și-au diminuat comenzile sau chiar și-au sistat activitatea.

Trimestrul trei și patru ne păstrează însă optimiști. Comenzile ferme pe care le avem deja de la clienții nostri compensează pierderile trimestrului doi. În același timp proiectele de îmbunătățire continuă, six sigma și eficientizarea consumurilor ne-au adus de asemenea beneficii importante.

Desigur, toate aceste rezultate nu ar fi fost posibile fără eforturile susținute, seriozitatea și profesionalismul echipei din Alba căreia țin să îi multumesc și pe această cale.

Dumneavoastră sunteți în această poziție de aproape un an. Cum a fost acest an pentru dumneavoastră? Care au fost provocările de care v-ați lovit și cum le-ați făcut față? Dacă ați putea să vă întoarceți în timp, ați schimba ceva sau ați face lucrurile la fel?

Pentru mine a fost un an dificil, plin de frământări atat la nivel profesional cât și la nivel personal. Am preluat această poziție într-o perioadă grea pentru echipa din Alba Iulia, în plin proces de restructurare și în mijlocul crizei fără precedent generată de pandemia SARS-COV-2.

Cea mai mare provocare a fost reorganizarea echipei la toate nivelele, găsirea unei formule care să reziste și să obțină rezultate în contextul dat fără a pierde, pe cât posibil, competente.

De asemenea, siguranța colegilor a fost una din prioritățile mele. Măsurile anti-Covid 19 respectate viguros, atât în zona de producție cât și în corpul administrativ, ne-au ținut departe de probleme și am reușit să lucrăm la capacitate maximă pe toată durata acestui an. A fost o mobilizare remarcabilă, atât umană cât și financiară, care ne-a ajutat să ne păstrăm echipa intactă și să depășim așteptările clienților și partenerilor noștri.

Sunt mulțumit de ceea ce am reușit să realizăm în ultimul an. Nu cred că aș face diferit lucrurile, aș încerca probabil să optimizez modul și timpul în care acestea s-au realizat. Dacă mă rezum la echipa de management aș zice că este de asemenea o echipă relativ nouă, în formare, alături de care am învățat că orice criză este o oportunitate și am reușit, în pofida contextului, să ne atingem țintele într-un termen relativ scurt.

VCST Alba este un jucător important pe piața auto din Transilvania. A crescut încet, dar sigur, cifrele o arată. Ce planuri are Grupul BMT pentru următorii ani pentru dezvoltarea afacerii din Alba Iulia?

Clienții existenți sunt principala noastră preocupare dacă vorbim strict de mediul de afaceri și din acest motiv dorim să ne menținem și pe viitor nivelul de performanța și de calitate care ne-a consacrat și să continuăm să depășim așteptările acestora.

Vrem să rămânem competitivi pe piața auto, investim în automatizarea proceselor și implementarea conceptului Smart Factory – primul pilot în Alba va fi funcțional la finalul acestui an.

Electrificarea este o direcție strategică în sectorul auto, motiv pentru care atragerea proiectelor din acest sector este o altă prioritate a noastră. Dispunem de tehnologia și pregătirea necesară pentru a excela și pentru acest tip de aplicații și în același timp încă avem posibilitatea de a ne extinde dacă este necesar. Am ofertat deja furnizori importanți de autovehicule pentru obținerea unor proiecte “full electric” și sperăm ca până la finele acestui an să pornim cel puțin un proiect nou, de anvergură, în fabrica din Alba Iulia.

De asemenea, și nu în ultimul rând, o altă prioritate a noastră este îmbunătățirea continuă a condițiilor de muncă pentru angajații noștrii și găsirea de soluții aplicabile pentru a micșora împactul asupra mediul înconjurător.

Ați afirmat că vă bazați pe echipă. Cât de importanți sunt oamenii în dezvoltarea afacerii?

“Omul este cea mai importantă resursă a unei companii”.

Eu cred că succesul unei companii depinde în primul rând de angajații săi. Aceasta este una din primele lecții învățate, cu impact major în rezultate. Sunt o persoană sociabilă, mă încarc cu energie din întâlnirile cu familia, prietenii, colegii. O atmosferă deschisă la locul de muncă, bazată pe dialog, colaborare și respect reciproc, unde toată lumea poate vorbi deschis fără frică de a spune ceva greșit, poate face diferența între succes și eșec la nivel de business. Dacă îi implici în planurile tale, ei te vor ajuta cu siguranță să îți îmbunătățești rezultatele. Atunci când ești cu adevărat alături de oameni, oamenii ajung să fie alături de tine și să se implice. Vei ajunge să obtii rezultate în momentul în care cei din jurul tău sunt ajutați și înțeleg ajutorul pe care îl oferi. Încercăm să implementăm acest mod de lucru la toate nivelele, deși restricțiile datorate pandemiei ne împiedică momentan, însă avem speranța că odată cu relaxarea acestora vom putea să extindem aceast tip de abordare și la nivel de operator. Comunicarea virtuală are limitările ei, cel puțin în relația cu personalul direct productiv.

Care sunt valorile dumneavoastră personale și în ce măsura acestea coincid cu valorile VCST Alba?

Pe plan personal mă axez foarte mult pe integritate, loialitate, echilibru, corectitudine, comunicare și empatie. Consider aceste valori ca fiind deosebit de importante atât pentru mine, ca individ aflat într-o permanentă dezvoltare și auto-perfecționare, cât și pentru persoanele din jurul meu. Cu acest set de valori adânc înrădăcinat în sine, în opinia mea, nimeni nu poate da greș nici pe plan personal, nici pe cel profesional.

Iar aici intervine a doua parte a întrebării dumneavoastră, referitoare la valorile companiei. VCST Alba promovează în mare parte aceleași valori, ca cele menționate mai sus. Se manifestă loialitate, corectitudine și integritate vis a vis de angajații companiei, se propune și se facilitează o comunicare cât mai eficientă, cu aplecare înspre angajat și nevoile acestuia, iar la rândul ei, compania primește din partea angajatului același „tratament”. Reciprocitatea și empatia sunt elemente cheie ale relației VCST Alba – angajat, o relație în care primează încrederea, îmbrățișarea diversității și dorința de a reuși!

Unul dintre sloganurile afișate cel mai des în prezentările interne ale companiei către angajați, este: „Câștigăm împreună!”, îndemn care, cred eu, reflectă cel mai bine valorile și principiile pe care VCST Alba le promovează și susține.

Cum vedeți piața producătoare de componente auto din România și care credeți că este direcția în care se îndreaptă, pe termen scurt?

Industria auto se schimbă rapid, reducerea emisiilor de CO2 și electrificarea par să fie cele mai importante linii directoare ale acesteia și în viitorul apropiat. Momentan criza semiconductorilor crează probleme serioase producătorilor de autovehicule, efect care se simte și în industria de componente.

Primul trimestru a fost foarte încărcat, cu comenzi peste cele previzionate, trimestrul doi mai slab, afectați fiind de criza semiconductorilor, dar cu previziuni optimiste pentru sfârșitul anului.

Digitalizarea pare a fi unul dintre cele mai importante subiecte pe termen scurt pentru furnizorii de componente auto, deoarece atinge mai multe aspecte și anume: potențialul de a crea noi modele de afaceri, de a oferi produse și servicii noi și de a se îmbunătăți eficiența proceselor operaționale și administrative; fiind una dintre principalele preocupări ale echipei din Alba Iulia.

VCST Alba de la momentul intrării sale în activitate a fost premiată pentru rezultatele și impactul în economia județului Alba. Este prea devreme să vă întreb dacă și pentru rezultatele anului 2021 va rămâne pe podiumul premianților?

Suntem lideri pe anumite segmente la nivel local și cred că vom rămâne pe podium și în acest an. Rezultatele obținute până acum ne dau încredere ca anul 2021 va fi cel puțin la fel de bun ca anii precedenți și nu văd nici un motiv din care să pierdem această poziție la nivel județean.

Care sunt provocările legate de piața muncii cand vorbim de o fabrica producătoare de componente auto, aflată în centrul țării? Este VCST Alba un angajator atractiv?

Provocarea majoră este aceea de a păstra resursa umană. Avem mari dificultăți în a găsi candidați cu calificarea necesară, motiv pentru care suntem obligați să investim enorm în formarea lor internă și în același timp să rămânem atractivi, pentru a reuși să îi păstrăm în organizație.

VCST Alba ofera beneficii și condiții de muncă comparabile cu orice altă companie din centrul țării. Consider că suntem un angajator de top la nivel județean, cu o bună reputație pe piața muncii dar lucrăm în fiecare zi, pentru ca mâine să fim mai buni decât azi.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate