Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba: Măsuri noi la Ighiu, Lupșa, Poșaga, Rădești și în alte patru comune din județ. Ce trebuie respectat. Document


Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis sâmbătă noi măsuri de respectat în opt comune din județ, după ce s-au înregistrat creșteri ale ratei de incidență a cazurilor COVID.

Aceste măsuri intră în vigoare de duminică, 3 octombrie, ora 00.00, pentru 14 zile.

Vezi Hotărârea CJSU Alba nr. 231 din 02.10.2021 (.pdf)

Comunele cu noi restricții sunt Bucerdea Grânoasă, Ciuruleasa, Doștat, Ighiu, Lupșa, Mirăslău, Poșaga și Rădești. 

Unitatea administrativ-teritorială

Rata de incidenţă la

14 zile/1000 locuitori

Se aplică măsurile prevăzute în Hotărârea CJSU Alba nr.208 din 10.08.2021 modificată și completată cu Hotărârile CJSU Alba nr. 216 din 19.09.2021 și nr. 222 din 24.09.2021:

Perioada de aplicare a măsurilor

MUNICIPIUL ALBA IULIA

5.21

art.2 lit.A și E

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

MUNICIPIUL AIUD

4.71

art.2 lit.A și D

27.09.2021 ora 00:00

10.10.2021 ora 24:00

MUNICIPIUL BLAJ

2.80

art.2 lit.A și D

29.09.2021 ora 00:00

12.10.2021 ora 24:00

MUNICIPIUL SEBEŞ

3.43

art.2 lit.A și C

25.09.2021 ora 00:00

08.10.2021 ora 24:00

ORAŞ ABRUD

1.73

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ORAŞ BAIA DE ARIEŞ

2.12

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ORAŞ CÂMPENI

1.38

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ORAŞ CUGIR

4.11

art.2 lit.A și D

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

ORAŞ OCNA MUREŞ

2.23

art.2 lit.A și C

29.09.2021 ora 00:00

12.10.2021 ora 24:00

ORAŞ TEIUŞ

2.08

art.2 lit.A și C

25.09.2021 ora 00:00

08.10.2021 ora 24:00

ORAŞ ZLATNA

1.28

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ALBAC

1.02

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ALMAŞU MARE

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ARIEŞENI

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

AVRAM IANCU

1.39

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

BERGHIN

2.61

art.2 lit.A și D

28.09.2021 ora 00:00

11.10.2021 ora 24:00

BISTRA

2.86

art.2 lit.A și C

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

BLANDIANA

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

BUCERDEA GRÂNOASĂ

3.53

art.2 lit.A și D

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

BUCIUM

2.15

art.2 lit.A și C

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

CÂLNIC

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

CENADE

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

CERGĂU

1.22

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

CERU-BĂCĂINŢI

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

CETATEA DE BALTĂ

0.33

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

CIUGUD

2.45

art.2 lit.A și C

28.09.2021 ora 00:00

11.10.2021 ora 24:00

CIURULEASA

4.36

art.2 lit.A și E

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

CRĂCIUNELU DE JOS

1.40

art.2 lit.A și C

27.09.2021 ora 00:00

10.10.2021 ora 24:00

CRICĂU

2.53

art.2 lit.A și C

30.09.2021 ora 00:00

13.10.2021 ora 24:00

CUT

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

DAIA ROMÂNĂ

4.78

art.2 lit.A și E

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

DOŞTAT

3.96

art.2 lit.A și D

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

FĂRĂU

0.68

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

GALDA DE JOS

2.01

art.2 lit.A și C

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

GÂRBOVA

0.46

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

GÂRDA DE SUS

0.67

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

HOPÂRTA

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

HOREA

2.08

art.2 lit.A și C

30.09.2021 ora 00:00

13.10.2021 ora 24:00

IGHIU

2.55

art.2 lit.A și C

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

ÎNTREGALDE

3.58

art.2 lit.A și D

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

JIDVEI

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

LIVEZILE

4.30

art.2 lit.A și E

30.09.2021 ora 00:00

13.10.2021 ora 24:00

LOPADEA NOUĂ

1.58

art.2 lit.A și C

30.09.2021 ora 00:00

13.10.2021 ora 24:00

LUNCA MUREŞULUI

1.56

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

LUPŞA

3.10

art.2 lit.A și D

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

METEŞ

3.57

art.2 lit.A și D

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

MIHALŢ

1.55

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

MIRĂSLĂU

6.59

art.2 lit.A și F

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

MOGOŞ

1.32

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

NOŞLAC

1.10

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

OCOLIŞ

1.93

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

OHABA

8.31

art.2 lit.A și G

29.09.2021 ora 00:00

12.10.2021 ora 24:00

PIANU

1.39

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

POIANA VADULUI

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

PONOR

1.70

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

POŞAGA

4.32

art.2 lit.A și E

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

RĂDEŞTI

2.34

art.2 lit.A și C

03.10.2021 ora 00:00

16.10.2021 ora 24:00

RÂMEŢ

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

RIMETEA

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ROŞIA DE SECAŞ

1.25

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ROŞIA MONTANĂ

1.46

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

SĂLCIUA

4.26

art.2 lit.A și E

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

SĂLIŞTEA

0.86

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

SÂNCEL

6.92

art.2 lit.A și F

26.09.2021 ora 00:00

09.10.2021 ora 24:00

SÂNTIMBRU

0.66

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

SĂSCIORI

1.23

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

SCĂRIŞOARA

1.31

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ŞIBOT

2.54

art.2 lit.A și C

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

SOHODOL

0.60

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ŞONA

3.44

art.2 lit.A și D

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

ŞPRING

3.18

art.2 lit.A și D

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

STREMŢ

1.23

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

ŞUGAG

0.70

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

UNIREA

4.11

art.2 lit.A și E

28.09.2021 ora 00:00

11.10.2021 ora 24:00

VADU MOŢILOR

3.10

art.2 lit.A și D

28.09.2021 ora 00:00

11.10.2021 ora 24:00

VALEA LUNGĂ

1.93

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

VIDRA

0.00

art.2 lit.A și B

până la modificarea scenariului

VINŢU DE JOS

3.97

art.2 lit.A și D

02.10.2021 ora 00:00

15.10.2021 ora 24:00

Hotărârea CJSU Alba nr.208 din 10.08.2021 modificată și completată cu Hotărârile CJSU Alba nr. 216 din 19.09.2021 și nr. 222 din 24.09.2021:

A. Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

1. Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale, precum și în spații publice deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone cu potențial de aglomerare identificate la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență de pe raza județului Alba;

2. În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot exista unele excepții, astfel:

a) angajatul este singur în birou/toate persoanele din birou sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;

c) persoana desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.);

d) prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

e) copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

3. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare;

4. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră;

5. Organizarea activităţii la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare a angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi de numărul de angajaţi care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie;

6. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 7 – 20;

7. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

8. În spațiile închise sau deschise competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

9. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt premise, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

10. Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

11. Organizarea şi desfăşurarea activităţii instituţiilor publice sau private de cultură care administrează spaţii special destinate activităţilor cultural artistice în aer liber se pot realiza cu participarea a cel mult 1.000 de persoane pe scaune, cu asigurarea unei suprafeţe minime de 4 mp pentru fiecare persoană şi cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

12. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele şi rugăciunile colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;

13. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte;

14. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

15. Se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 300 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

16. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;

17. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;

18. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;

19. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;

20. Se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne;

21. Activitatea în creşe şi after-school-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

22. În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

23. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;

24. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale;

25. Transportul feroviar se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

26. Transportul rutier se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

27. Transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane se desfăşoară cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;

28. Atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 se realizează prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;

29. Organizatorii/Operatorii economici care desfășoară activități potrivit anexei 3 la H.G. 932/09.09.2021 au obligația de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea «Verificare reguli interne» din aplicația mobilă «Check DCC» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat;

30. Obligația de a prezenta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 48 de ore, nu se aplică în cazul persoanelor care au vârsta mai mică sau egală cu 6 ani;

31. Pentru cazurile prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 932/09.09.2021, unde este necesară dovada faptului că persoanele fizice se află în una dintre următoarele situații:

a) sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;

c) prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

d) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2,

acestea vor face acest lucru prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

32. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situațiilor prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 932/09.09.2021 se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

C.   În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit. A:

1.     Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70%  din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;

2.       Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

3.     Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

4.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

5.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

6.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

7.     Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

8.     Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

9.     Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

10.  Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;

11.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

12.  Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

13.  Măsurile prevăzute la pct. 11-12 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

14.  În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 11 – 12, se pot desfășura până la ora 2,00;

15.  În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 13 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

16.  Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

17.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;

18.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20.  Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

21.  Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

22.  Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

23.  În spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

24. Se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

25. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți  de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2.

D. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 4/1000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit. A:



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Vacanța elevilor de două săptămâni. Arafat: nu este nicio garanție că vor fi reluate cursurile față în față

Publicat

sala clasa pregatire examen

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat, susține că nu există nicio garanție că după două săptămâni de vacanță vor fi reluate cursurile față în față.

Șeful DSU a spus că s-a preferat soluția vacanței de două săptămâni în dauna cursurilor online pentru toți elevii, compensând, ulterior, zilele date pentru vacanță, pentru a nu fi o discrepanță între accesul la online și seriozitate.

Vezi și Ordinul prin care toți elevii intră în vacanță de luni, aprobat de Ministerul Educației

„Au fost niște discuții care au fost stabilite mai ales de experții de la Ministerul Educației că asta ar fi soluția mai bună”, a spus dr. Raed Arafat, la Digi 24.

Șeful DSU a spus „că nu există nicio garanție” că după vacanța de două săptămâni se va reveni la școală.

„Nu există nicio garanție (că vor începe cursurile fizic – n.r.) pentru că nu știm cum va evolua.

Așteptăm să vedem evoluția și discuția asta a fost că la 10 zile vom evalua din nou. La 10 zile vom vedea cum se mișcă situația”, a mai declarat șeful DSU.

Toți elevii intră în vacanță timp de două săptămâni, de luni, 25 octombrie, ca măsură de combatere a pandemiei.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE 2021 școala de poliție, jandarmi, pompieri: Astăzi, proba scrisă. Reguli pentru candidați

Publicat

Candidații înscriși la admiterea de la școlile de poliție, jandarmi sau pompieri susțin sâmbătă, 23 octombrie, proba scrisă.

Testările sunt organizate în condiții de pandemie, cu reguli mai stricte.

Proba constă în aplicarea unui test unic (română și engleză sau franceză) tuturor candidaților pentru unitățile de învățământ din subordinea Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Pentru candidații la școala de pompieri, proba scrisă se susține la sediul școlii, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice și constă în susținerea unui test grilă la disciplina – matematică.

AICI, listele cu candidații care au promovat proba sportivă.

Proba de evaluare a cunoștințelor este evaluată cu note de la 1 la 10, iar nota minimă de promovare este 5.

După testul scris, cei care rămân în concurs vor trece prin examinarea medicală.

Admiterea la școli de poliție, jandarmi și pompieri 2021 – sesiunea de toamnă este organizată la:

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina.

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” – Oradea

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” – Drăgășani

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” – Fălticeni

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldești. Vezi Lista repartizărilor pe unități de recrutare la proba scrisă

Condiții de participare

La proba scrisă pot participa candidații care au promovat proba sportivă și care îndeplinesc una dintre condițiile de mai jos:

  • sunt vaccinaţi împotriva virusului SARS-COV-2, dacă au trecut minimum 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  • se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi, ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-COV-2;
  • prezintă rezultatul negativ certificat al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-COV-2, nu mai vechi de 72 ore;
  • prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-COV-2, nu mai vechi de 48 ore.

Accesul candidaţilor în incinta locaţiei în care are loc proba

Se va verifica dovada că persoanele se află într-una dintre situaţiile care permit participarea, descrise mai sus, pe baza unui document scris pe care îl vor avea asupra lor, în copie (certificat verde digital COVID 19  printat şi/ sau dovada testului negativ RT-PCR/antigen), care se va păstra la dosarul de concurs.

Candidaţilor care nu fac dovada că se află într-una din situaţiile de mai sus, nu li se va permite accesul la probe şi procedura de concurs pentru aceştia va înceta.

În vederea prevenirii răspândirii virusului SARS-COV-2 şi protecţiei participanţilor la activitate, candidaţii sunt obligaţi să poarte mască de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pe toată durata prezenţei în locul desfăşurării probei.

Pentru evitarea situaţiilor neprevăzute, candidaţii sunt obligaţi să aibă asupra lor o mască de protecţie, de rezervă.

Accesul candidaților în sălile de concurs se realizează în intervalul orar 08:30-09:00. Până la cel mult ora 09.00, toți candidații trebuie să fie prezenți în săli. Candidaților care nu sunt prezenți la ora 09.00 în săli nu li se va mai permite accesul și vor fi declarați “neprezentat”, indiferent dacă se află sau nu incinta instituției unde se susține proba.

Este interzis accesul candidaților în sălile de concurs cu  cărți, caiete, notițe, serviete, aparatura electronică, telefoanele mobile şi orice alte mijloace de comunicare sau materiale conținând informații ce pot fi utilizate de candidați în soluționarea subiectelor. Candidații sunt obligați să utilizeze pentru completarea foii de răspuns numai instrumente de scris cu pastă de culoare albastră.

Este interzisă utilizarea stilourilor/pixurilor cu gumă de șters, cerneala care conține bisulfit de sodiu (de tip „frixion” scrie-șterge).

De asemenea, nu se folosește altă hârtie în afara colilor distribuite de responsabilul de sală sau personalului desemnat cu supravegherea. Se interzice folosirea pe timpul probei a oricăror mijloace de calcul/de comunicare sau a dispozitivelor care ar putea fi utilizate de către candidați pe timpul desfășurării probei de evaluare a cunoștințelor în scopul fraudării acesteia.

Constituie fraude specifice probei de verificare a cunoștințelor următoarele:

  • copiatul;
  • obținerea răspunsului, sub orice formă, de la o altă persoană;
  • distribuirea răspunsului altui candidat, sub orice formă;
  • utilizarea altor coli de hârtie decât testele și foile de răspuns distribuite de
  • supraveghetori;
  • utilizarea oricăror mijloace de calcul/de comunicare sau a dispozitivelor cu ajutorul cărora s-ar putea frauda proba.

Fraudele prevăzute mai sus, precum şi tentativa la săvârșirea acestora se sancționează de către responsabilul de sală prin eliminarea din concurs a candidatului vinovat.

Candidați înscriși și locurile disponibile

La școlile de poliție, sunt înscriși aproape 200 de candidați din Alba.

La școlile de jandarmi, au rămas în concurs după proba sportivă 35 de candidați din Alba.

La nivel național, pe cele 1.292 de posturi scoase la concurs în cadrul Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, s-au înscris 8.232 de candidați (6,3 pe un loc), iar pe cele 300 de posturi de la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca, s-au înscris 1.524 de candidați (5,08 pe un loc).

La începutul lunii octombrie s-a desfășurat proba sportivă. Rezultate, AICI.

Numărul de locuri, defalcat pe specializări:

  • 1.592 locuri pentru agenți de poliție
  • 225 locuri pentru agenți de poliție de frontieră
  • 551 de locuri pentru subofițeri de jandarmi
  • 275 locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă
  • 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto.

CALENDAR ADMITERE școli MAI – poliție, jandarmi, pompieri – sesiunea de toamnă 2021:

29 septembrie – 5 octombrie 2021: proba de evaluare a performanței fizice, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, astfel:

– Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea;

– Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea;

– Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu;

– Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui;

– Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – pentru toți candidații înscriși la această școală.

23 octombrie: proba de evaluare a cunoștințelor; rezultatele obținute vor fi postate pe site-ul oficial al unităților de învățământ.

25 octombrie – 14 noiembrie 2021: examinarea medicală, în ordinea descrescătoare a notelor finale

până în 18 noiembrie 2021: rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Soluționarea contestațiilor

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa de e-mail a unității de învățământ și se soluționează în termenul prevăzut prin graficul concursului de admitere, la sediul acesteia. Candidații pot contesta numai rezultatul obținut la propria lucrare.

Rezultatele contestațiilor sunt definitive și se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către președintele și membrii comisiei de soluționare a contestațiilor.

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul unității de învățământ.

Nota finală

Comisiile de concurs de la nivelul unităților de învățământ centralizează rezultatele de la probele de concurs, calculează media aritmetică pentru candidații declarați promovat, afișează lista provizorie în ordinea descrescătoare a notelor finale și o postează pe site-ul unității de învățământ.

Departajarea

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

a) media generală obținută la examenul național de bacalaureat;

b) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;

c) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;

d) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;

e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;

f) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr.105/2020 pentru candidaţii care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unităţile de învăţământ transmit unităţilor de recrutare candidaţii care urmează să susţină examinarea medicală.

Compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidaţii cu privire la continuarea procedurilor de selecţie şi prezentarea la unitatea de recrutare în vederea înmânării adresei prevăzute la

art. 4 alin. (2) din anexa nr. 1 la Ordinul m.a.i. nr. 105/2020, precum şi a copiei adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie existente în dosarul de recrutare.

Unităţile de învăţământ afişează, la finalul fiecărei zile, situaţia candidaţilor care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Cererea-tip de înscriere, declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, precum și Consimțământul informat, se descarcă de pe site-ul oficial al unităților de învățământ sau al unităților de recrutare.

Locurile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului de admitere sunt completate, prin redistribuire, de către comisia centrală de admitere de la celelalte unități de învățământ, pe baza propunerilor comisiilor de admitere, formulate cu respectarea opțiunilor candidaților declarați neadmis.

Comisia centrală de admitere realizează redistribuirea candidaților, în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Locurile alocate minorității rome/altor minorități, rămase neocupate, sunt ocupate de următorii candidaţi majoritari ai unității de învățământ, clasaţi în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

RADARELE de weekend în ALBA: Locațiile în care Poliția monitorizează traficul rutier. Atenționări pentru șoferi

Publicat

Poliția Rutieră Alba se va afla în trafic și în acest weekend pentru monitorizarea circulației.

Șoferii sunt atenționați să respecte regulile de circulație pentru evitarea accidentelor.

De asemenea, li se recomandă să nu conducă obosiți și să manifeste atenție și respect în trafic.

Radare de weekend – amplasarea radarelor în perioada 23-24 octombrie 2021:

Drumul Naţional 1: Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1: Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7: Săliştea – Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C (Transalpina): Sebeş – Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74: Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud – Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75: Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75: Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia: Bulevardul Încoronării – Bulevardul Ferdinand I – strada Regiment V Vânători; Calea Moţilor

Sebeş: strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir: strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Pot fi amplasate radare și în alte locații, astfel că șoferii sunt atenționați să respecte regulile rutiere pe tot parcursul deplasării. De asemenea, vor putea fi organizate acțiuni și filtre în trafic.

Potrivit Codului Rutier, limitele maxime de viteză sunt de:

– 50 km/oră în localităţi (în unele cazuri, limita este mai mare, dar de maximum 80 km/oră sau mai mică, dar minimum 30 km/oră);

– 90 km/oră pe drumuri naţionale, judeţene, comunale

– 100 km/oră pe drumuri expres sau drumuri naţionale europene

– 130 km/oră pe autostrăzi.

Dacă depăşiţi aceste limite maxime admise de viteză riscaţi sancţiuni, astfel:

– pentru depăşirea limitei cu 10-20 km/oră, se calculează 2 sau 3 puncte-amendă, plus două puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 21-30 km/oră: 4 sau 5 puncte-amendă plus trei puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 31-40 km/oră: între 6 şi 8 puncte-amendă, plus patru puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 41-50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, plus sase puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu mai mult de 50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, dar şi suspendarea permisului pentru 90 de zile.

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă – art. 336 Cod Penal.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

STS a lansat o aplicație prin care poate fi VERIFICAT Certificatul Verde COVID pe telefoane mobile, laptopuri sau calculatoare

Publicat

Certificatele digitale UE privind Covid-19 pot fi verificate de vineri și prin intermediul versiunii web a aplicației Check DCC, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Potrivit unui comunicat al STS, aplicația web Check DCC poate fi accesată la adresa Certificat-covid.gov.ro/check-dcc. Versiunea web a aplicației este disponibilă, la fel ca cea pentru telefoanele mobile, în limbile română și engleză.

Verificarea certificatelor poate fi realizată cu ajutorul unui scanner profesional pentru QR sau direct prin intermediul camerei web a laptopului sau calculatorului.

Vezi și CARANTINA de noapte în toată țara. Model declarație pentru deplasare după ora 22.00 valabile din 25 octombrie 2021

„Prin scanarea codului QR de pe certificat, aplicația Check DCC verifică autenticitatea, valabilitatea și integritatea certificatelor care atestă că o persoană este vaccinată, recuperată după COVID-19 sau deține un test negativ”, au transmis reprezentanții STS.

Conform acestora, aplicația nu înregistrează și nu reține datele certificatelor digitale UE COVID verificate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate