Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

CJSU Alba: Noi restricții la Aiud și Abrud. Alte măsuri și pentru 11 comune din județ, după creșterea incidenței. Document


Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis, luni, măsuri noi pentru Aiud, Abrud și comunele Șpring, Ocoliș, Livezile, Ighiu, Roșia Montană, Pianu, Lopadea Nouă, Horea, Gârda de Sus, Scărișoara, Gârbova, Săsciori.

Măsurile intră în vigoare de marți, 12 octombrie, ora 00.00, pentru 14 zile.

Vezi HOTĂRÂREA CJSU nr. 246 din 11.10.2021

Municipiul Aiud și comunele Șpring, Ocoliș, Livezile, Ighiu, intră în carantină de noapte (restricții de deplasare între orele 20.00 și 5.00), valabilă și în celelalte zile din săptămână, nu doar în weekend. Au depășit incidența de 7,5.

Vezi și Modele de DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de angajator. Documente obligatorii pentru nevaccinați, după ora 20.00, în localitățile cu incidență peste 6 (weekend) și peste 7,5 (toată săptămâna)

Abrud și Roșia Montană intră la carantină de noapte, vinerea, sâmbăta și duminica, după ce au depășit incidența de 6/1000 locuitori.

Restricții noi vor fi și pentru Pianu, Lopadea Nouă, Horea, Gârda de Sus, care au depășit incidența de 4.

Alte reguli noi sunt pentru Gârbova, la incidență peste 3.

Săsciori a ajuns la incidență peste 2.

Incidența actualizată pentru localitățile vizate și măsurile stabilite:

Mediul urban:

Localitate – incidența cazurilor COVID-19:

Aiud – 8,04 (anterior 7,41) – măsuri: art. A și G HCJSU 243/9 octombrie 2021

Abrud – 6,16 (anterior 5,77) – măsuri: art. A și F HCJSU 243/9 octombrie 2021

Mediul rural:

Localitate – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 9,15 (anterior 6,37) – măsuri: art. A și G HCJSU 243/9 octombrie 2021

Ocoliș – 7,83 (anterior 3,92) – măsuri: art. A și G HCJSU 243/9 octombrie 2021

Livezile – 7,72 (anterior 6,87) – măsuri: art. A și G HCJSU 243/9 octombrie 2021

Ighiu – 7,51 (anterior 6,79) – măsuri: art. A și G HCJSU 243/9 octombrie 2021

Roșia Montană – 7,3 (anterior 5,83) – măsuri: art. A și F HCJSU 243/9 octombrie 2021

Pianu –  4,46 (anterior 3,63) – măsuri: art. A și E HCJSU 243/9 octombrie 2021

Lopadea Nouă – 4,35 (anterior 3,95) – măsuri: art. A și E HCJSU 243/9 octombrie 2021

Horea – 4,16 (anterior 3,64) – măsuri: art. A și E HCJSU 243/9 octombrie 2021

Gârda de Sus – 4,01 (anterior 2) – măsuri: art. A și E HCJSU 243/9 octombrie 2021

Gârbova – 3,69 (anterior 2,77) – măsuri: art. A și D HCJSU 243/9 octombrie 2021

Săsciori – 2,15 (anterior 1,84) – măsuri: art. A și C HCJSU 243/9 octombrie 2021

Măsurile pentru localitățile cu incidență peste 7,5 – carantină de noapte toată săptămâna

Potrivit HCJSU 243/9 octombrie 2021, prin care s-au actualizat măsurile de respectat în funcție de incidență

G. În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit.A:

1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00—5.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.

2. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera G punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic, sau al certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19.

3. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera G punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin documente, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea acestora.

4. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera G punctul 1 din prezenta hotărâre nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori.

5. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

7. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

8. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

9. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în intervalul orar 5,00—22,00. Prin excepție, în intervalul orar 22,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

10. Măsurile prevăzute la litera G punctul 9 nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori.

11. Prin excepție de la prevederile art. 2 lit.F pct.9, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

12. Se instituie măsura obligativității purtării măștii de protecție în toate spațiile publice deschise.

13. Prin excepție de la litera G punctul 12 din prezenta hotărâre sunt exceptate de la obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice deschise, următoarele:

  • persoanele care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc;
  • persoanele  care suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;
  • copiii cu vârsta mai mică de 5 ani.

14. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00—24.00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

15. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice în interiorul centrelor comerciale este permisă până la 50% din capacitatea maximă a zonelor de consum delimitate față de restul spațiului public și amenajate în acest scop. Accesul în zonele de consum astfel delimitate și amenajate este permis doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

16. Măsurile prevăzute la pct. 14 și 15 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

17. În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la punctele 14 și 15 este restricționată sau închisă, se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

18. În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

20. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

21. Organizarea și desfășurarea activității instituțiilor publice sau private de cultură care administrează spații special destinate activităților cultural-artistice în aer liber sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

22. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

23. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

24. Se permite desfășurarea activităților recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

25. Se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dar nu mai mult de 200 de persoane, în interior sau în exterior. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

26. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite prin ordinul ministrului sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

27. Se permite organizarea de conferințe cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

28. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

29. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

30. Activitatea în baruri, cluburi și discoteci este interzisă.

31. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

32. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00—24.00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

33. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00—2,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

34. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

MĂSURILE pentru localitățile cu incidență peste 6

F. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la lit. A:

1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00—5.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.

2. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera F punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic, sau al certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19.

3. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera F punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin documente, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea acestora.

4. Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera F punctul 1 din prezenta hotărâre nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 5,5/1.000 de locuitori.

5. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

6. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

7. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

8. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

9. Se instituie măsura obligativității purtării măștii de protecție în toate spațiile publice deschise.

10. Prin excepție de la litera F punctul 9 din prezenta hotărâre sunt exceptate de la obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice deschise, următoarele:

  • persoanele care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc;
  • persoanele  care suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;
  • copiii cu vârsta mai mică de 5 ani.

11. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 5.00—22.00. Prin excepție în intervalul orar 22.00—5.00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

12. Măsurile prevăzute la litera F punctul 11 nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 5,5/1.000 de locuitori.

13. Prin excepție de la prevederile art. 2 lit. F pct. 11, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

14. În spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

15. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

16. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

17. Organizarea și desfășurarea activității instituțiilor publice sau private de cultură care administrează spații special destinate activităților cultural-artistice în aer liber sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

18. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

19. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

20. Se permite desfășurarea activităților recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

21. Se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dar nu mai mult de 200 de persoane, în interior sau în exterior. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

22. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite prin ordinul ministrului sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

23. Se permite organizarea de conferințe cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în interior sau în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății, dacă incidența cumulată la 14 zile în județ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

24. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

25. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5,00—24,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

26. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice în interiorul centrelor comerciale este permisă până la 50% din capacitatea maximă a zonelor de consum delimitate față de restul spațiului public și amenajate în acest scop. Accesul în zonele de consum astfel delimitate și amenajate este permis doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

27. Măsurile prevăzute la pct. 25 și 26 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

28. În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la punctele 25 și 26 este restricționată sau închisă, se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

29. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

30. Activitatea în baruri, cluburi și discoteci este interzisă.

31. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

32. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00—24,00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

33. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00—2.00. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

31. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

A. Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

1. Măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile:

Se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă, spații comerciale, precum și în spații publice deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, spațiile comerciale, stații pentru transportul în comun, precum și în alte zone cu potențial de aglomerare identificate la nivelul Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență de pe raza județului Alba, precum și în toate spațiile deschise publice în localitățiile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 6/ 1000 de locuitori;

2. Prin excepție de la punctul 1, nu este obligatorie purtarea măștii de protecție pentru persoanele aflate în locurile de muncă situate în spații închise, cu condiția prezenței unui număr de maximum 10 persoane pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare și cu asigurarea unei distanțe de 1 metru între ele, iar în zonele respective nu este permis accesul publicului sau al altor lucrători. Excepția nu se aplică în cazul spațiilor închise comune.

3. În funcție de evaluarea riscului, efectuată de medicul de medicina muncii al unității, pot exista unele excepții, astfel:

  • angajatul este singur în birou;
  • persoana suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare;
  • persoana desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.);
  • prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  • copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

4. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările şi completările ulterioare.

5. În situaţia în care nu se poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră.

6. Organizarea activităţii la locul de muncă se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autorităţile competente în ceea ce priveşte prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă a lucrătorilor, ţinând cont şi de gradul de vaccinare a angajaţilor de la acel loc de muncă, atestat prin certificat de vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariaţii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum şi de numărul de angajaţi care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care deţin şi prezintă angajatorului adeverinţă eliberată de medicul de familie.

7. Se instituie obligația instituțiilor și autorităților publice, operatorilor economici și profesioniștilor de a organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 13 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

8. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit reglementărilor din prezenta hotărâre.

9. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

10. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt premise, în condițiile stabilite prin ordinul comun al MTS și MS, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

11. Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizuală, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

12. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

13. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte.

14. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene cu un număr de participanți mai mare de 250 de persoane în interior și mai mare de 300 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

15. Se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți mai mare de 300 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

16. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog.

17. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară.

18. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane.

19. Se poate institui carantina zonală în condițiile articolului 7 și 12 din Legea nr.136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

20. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu viruslui SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse reguate potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități.

21. Operatorii economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, respectiv hotelurilor, pensiunilor sau altot unități de cazare, vor respecta obligațiile stabilite prin ordinul comun al ministerului sănătății și a ministerului economiei, antreprenoriatului și turismului, emis în temeiul articolului 71, aliniatul 2 din Legea 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

22. Operatorii economici care desfășoară activități de tratament balnear vor respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sănătății, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.

23. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de administrare a ştrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau a sălilor de sport/fitness vor respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

24. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcţiuni de cazare, precum şi activităţi de lucru în birouri cu spaţii comune în sistem deschis vor respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, în baza căruia îşi pot desfăşura activitatea.

25. Operatorii economici care desfășoară activități de jocuri de noroc au obligația să respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență. Măsurile se stabilesc pentru unitățile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară intensă a virusului și/sau un număr în creștere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2.

26. Activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice şi unităţilor sanitare non-COVID, se va desfășura în condiţiile stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

27. Activitatea în creşe şi after-school-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

28. În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

29. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază.

30. În condițiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare, activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare, se desfășoară în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului muncii și protecției sociale.

31. Transportul feroviar se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia spaţiilor comune din gări, halte, staţii sau puncte de oprire, a echipamentelor şi garniturilor de tren, procedurile şi protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, staţiilor sau punctelor de oprire, dar şi în interiorul vagoanelor şi garniturilor de tren, gradul şi modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

32. Transportul rutier se desfăşoară cu respectarea măsurilor şi restricţiilor referitoare la igiena şi dezinfecţia mijloacelor de transport persoane, procedurile şi protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul şi modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul operatorilor şi pentru pasageri, precum şi privitor la informarea personalului şi pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor şi personalului ce activează în domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

33. Transportul intern şi internaţional de mărfuri şi persoane se desfăşoară cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor şi infrastructurii, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

34. Atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 se realizează prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.

35. Organizatorii/Operatorii economici care desfășoară activități potrivit anexei 3 la H.G. nr.1090/07.10.2021 au obligația de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind secțiunea «Verificare reguli interne» din aplicația mobilă «Check DCC» pentru verificarea autenticității, valabilității și integrității certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat.

36. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, organizatorii/operatorii economici care desfăşoară activităţi potrivit prezentei anexe au obligaţia de a verifica existenţa documentelor, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecţia cu virusul SARS-CoV-2 a acestor persoane.

37. Obligația de a prezenta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 48 de ore, nu se aplică în cazul persoanelor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani.

38. Pentru cazurile prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 1090/07.10.2021, unde este necesară dovada faptului că persoanele fizice se află în una dintre următoarele situații:

a) sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;

c) prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

d) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2,

acestea vor face acest lucru prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;

39. În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situațiilor prevăzute la art. 4 din anexa 2 la H.G. 1090/07.10.2021 se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

MĂSURILE pentru localitățile cu incidență peste 4



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Povestea de succes a unei absolvente a Colegiului Militar din Alba Iulia: De la pași timizi de defilare la Forțele Aeriene

Publicat

Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia continuă seria poveștilor de succes a elevilor, care între timp au reușit să înceapă o carieră în cadrul Armatei Române.

Duminică, 17 octombrie, repezentații instituției de învățământ au prezentat povestea unei absolvente a colegiului – promoția 2018.

Este vorba despre Andreea-Ioana Moisa care a ales să urmeze o carieră în cadrul Forțelor Aeriene. 

Mai mult de atât, aceasta a absolvit ca șef de promoție specializarea Radiolocație a Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă”, Brașov.

Postarea de pe Facebook a Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia.

„În pas de cadență tremurat am început viața de licean…plămădind în noi speranțe, idealuri și-un spirit care reușea să facă din imposibil, posibil”, spune sublocotenent Andreea-Ioana Moisa, absolventă a Colegiului Național Militar ,,Mihai Viteazul”, promoția 2018.

Andreea a ales să urmeze o carieră în cadrul Forțelor Aeriene și a absolvit ca șef de promoție specializarea Radiolocație a Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă”, Brașov.

Colegiul militar din Alba Iulia a fost pentru Andreea locul în care a reușit să-și depășească limitele, să descopere că imposibilul devenea posibil și unde s-a pregătit „să ia calea unui cer senin”.

„Pe malul unei singure clipe s-au spart valuri întregi de amintiri, care mai apoi s-au risipit în suflet și în gânduri și-au rămas adânc ancorate în viețile noastre. În pas de cadență tremurat am început viața de licean, care s-a scurs cu defilări printre momente de bucurie și momente de tristețe, plămădind în noi speranțe, idealuri și-un spirit care reușea să facă din imposibil, posibil.

Anii de liceu, cei mai frumoși ani, m-au învățat să prețuiesc timpul și prezentul, mi-au dezvăluit adevăratele prietenii și m-au făcut să-mi depășesc limitele, iubindu-mă. Mereu îmi voi aminti cu drag și nostalgie de zilele cu instrucție, diminețile răcoroase de înviorare, nopțile petrecute povestind fel și fel, de profesorii și cadrele militare care au contribuit la formarea mea, de emoțiile fiecărui început și sfârșit de an, de ultimul apel și de absolvirea Colegiului Național Militar ,,Mihai Viteazul”, care mi-a fost „acasă” timp de patru ani.

Această „casă” mi-a fost alături și m-a pregătit să îmbrac cu mândrie uniforma albastră a Academiei Forțelor Aeriene ,,Henri Coandă”, să iau calea unui „cer senin” și să continui în același pas cadențat în bocanci, spre visul meu”, mărturisește Andreea.

Dar drumul spre împlinirea unui vis nu este deloc ușor, recunoaște Andreea, însă atunci când visul devine realitate, iar pe umeri stă așezat primul grad de ofițer, gradul de sublocotenent, spuni misiune îndeplinită și te pregătești pentru noi provocări!

„Acest drum presărat de maturitate, responsabilitate, profesionalism și disciplină sunt o rampă de lansare pentru ce m-aștepată, dar și o ajustare a uniformei, punându-mi pe umăr primul grad de ofițer.

Vis îndeplinit! Dar ăsta nu-i nicidecum sfârșitul, viața de militar abia acum începe și sunt dornică de noi provocări! Mulțumesc tuturor celor care mi-au fost alături și au contribuit la ceea ce am ajuns astăzi! Servesc patria și am onoarea să vă salut!”, a transmis sublocotenent Andreea-Ioana Moisa.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Un proxenet celebru în UK a devenit ecologist în închisoare: A dat Ocolul Silvic Alba și Primăria Aiud în judecată. Ce acuză

Publicat

Un bărbat din România, devenit celebru după ce a primit o condamnare de 21 de ani pentru proxenetism în Marea Britanie, a devenit activist pentru ecologie în penitenciarele din România. 

Este vorba despre Bogdan Marius Nejloveanu care de curând a dat în judecată Ocolul Silvic Alba și Primăria Aiud. 

Acesta vrea ca instanță să oblige Ocolul Silvic Alba să planteze mai mulți copaci, iar Primăria Aiud să fie obligată să ia măsuri împotiva spălătoriilor auto, care în concepția sa poluează pânza freatică a apei potabile a țării. 

De la Primăria Aiud, dar și de la Ocolul Silvic Alba a cerut și daune de un leu.

Sursă foto: manchestereveningnews.co.uk

Acuză defrișări masive de păduri și tăieri ilegale – proces cu Ocolul Silvic Alba

Nejloveanu a dat în judecată Ocolul Silvic Alba și acuză instituția că nu a luat nici o măsură față de tăierile de păduri de pe raza județului. Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Aiud, iar în data de 4 octombrie a fost dată și o decizie în acest sens.

În cererea de chemare în judecată, deținutul face o serie de acuzații: acesta susține că pe raza județului Alba se execută tăieri masive de păduri și că prin neplantarea de noi puieți țara va deveni un deșert saharian.

”În fapt arată că, pe raza județului Alba, se produc defrișări masive de păduri, tăieri ilegale de arbori de către persoane fizice neautorizate și tăieri „legale” de arbori de către persoane juridice de drept public, firme private de origine străină care ca și în alte județe ale României au defrișat fără milă mai mult de 60% din suprafața împădurită de dinainte de 1989.

De asemenea, arată că prin defrișarea pădurilor și neplantarea cu puieți înlocuitori în câțiva ani țara noastră va deveni un pustiu deșert saharian, iar firmele străine își îmbogățesc veniturile pe dauna și prejudiciul moral și material al poporului român.

Defrișarea masivă expune terenul la eroziune, provocând astfel numeroase alunecări de teren.

poza cu defrisari, rol ilustrativ

Pădurile joacă un rol decisiv în sistemele naturale ale pământului.

Ele reglementează scurgerea apei, atrag nori de ploaie, eliberează oxigen și reține carbon, regenerează nutrienți și generează soluri. Pădurile sunt plămânii planetei și fenomenul defrișărilor trebuie stopat ferm fără și nici o întârziere.

Menționează că, pârâta i-a adus un prejudiciu moral deoarece în virtutea funcției sale nu a luat măsuri împotriva fenomenului de defrișări de pe raza teritorială a competenței sale de serviciu, acest lucru dovedește vinovăția sa și fapta ilicită comisă prin omisiune, nepăsare, neglijență sau chiar favorizarea răufăcătorilor care defrișează prin tolerarea acestui fenomen”, se arată în motivarea magistraților Judecătoriei Aiud.

Ce a hotărât instanța în procesul cu Ocolul Silvic Alba

În linii mari, magistrații Judecătoriei Aiud au respins cererea bărbatului ca fiind introdusă împotriva unei persoane fără capacitate procesuală pasivă. Asta din cauza faptului că Ocolul Silvic Alba nu are personalitate juridică.

”Susținerile reclamantului din acțiune, in sensul ca defrișările efectuate sunt cauza a tuturor celor specificate de către acesta, nu are suport probator, aceste afirmații fiind făcute de o persoana care nu este de specialitate și care, de-altfel nu a indicat când anume si cine anume a efectuat defrișările si pe ce suprafața de teren.

Ori in aceste condiții, cat timp nu s-a dovedit și nu s-a stabilit in concret ce anume a provocat alunecările de teren si cele menționate care au produs presupusul prejudiciu invocat de către reclamant, se apreciază ca nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege pentru antrenarea răspunderii”, au precizat judecătorii.

Spălătoriile auto manuale – proces cu Primăria Aiud

Bogdan Nejloveanu a intentat un proces și Primăriei Aiud prin care cere ca instituția să ia măsuri împotriva spălătoriilor auto manuale.

Mai exact acesta consideră că ” pe raza localității Aiud sunt foarte multe spălătorii auto, în marea lor majoritate manuale, cu scurgerea în canalul orașului, în canalizare cu detergenți toxici, iar aceste spălătorii nu au la baza de filtrare și purificare de detoxifiere și lipsa decantoarelor corespunzătoare”, potrivit motivării instanței.

”Consideră că, aceste spălătorii nu sunt conforme normelor legale naționale și internaționale privind protejarea mediului înconjurător.

primaria aiud

Prin deversarea apei cu chimicale din detergenți toxici se poluează pânza freatică a apei potabile a țării, iar el ca și cetățean consideră că, viața îi este pusă în pericol, sănătatea integritatea fizică i se degradează în timp, considerând că este suspus unui tratament degradant în sensul art. 3 din C.E.D.O, art. 22 alin. 1 și 2 din Constituție, art. 34 din Constituție garantează ocrotirea sănătății, iar art. 35 din Constituție garantează dreptul său la un mediu sănătos și echilibrat ecologic și consideră că pârâta este vinovată că, nu ia măsurile ce se impunea pentru prevenirea poluării, dând autorizații de funcționare a spălătoriilor care nu corespund legilor în vigoare”, a mai precizat acesta.

Ce a decis Judecătoria Aiud în procesul cu Primăria

La fel ca și în cazul procesului cu Ocolul Silvic, instanța a respins cererea ca fiind neîntemeiată.

”Din lecturarea cererii de chemare în judecată, instanța constată că reclamantul a abuzat de mijlocul procesual pus la dispoziția sa de legiuitor, cu rea-credință, aducând în atenția instanței o cerere vădit neîntemeiată, în cuprinsul căreia a invocat săvârșirea de fapte ilicite, prin încălcarea legislației în domeniul protecției mediului, de către o autoritate publică, fără nici o bază factuală reală, susținând fără nici un temei că astfel de fapte sunt de notorietate, insinuând ca este o practică a autorități publice de a încălca lege atunci când emite autorizații de funcționare a spălătoriilor auto”, au decis magistrații Judecătoriei Aiud în data de 4 octombrie 2021.

Cine este Bogdan Nejloveanu – tată și fiu condamnați pentru proxenetism în Marea Britanie

În 2011, Marius Bogdan Nejloveanu primea ce mai mare condamnare de atunci, înregistrată în Marea Britanie, pentru trafic de persoane. 21 de ani de închisoare cu executare a primit atunci tânărul de doar 24 de ani. Tatăl său a primit 6 ani în primă instanță, iar apoi pedeapsa s-a mărit la 9 ani.

Cei doi aveau o adevărată rețea de prostituție, care a oripilat opinia publică din UK. Mai mult de atât cazul celor doi a făcut atâta vâlvă încat reporterii de la CNN au venit în România și au realizat un amplu material despre rețeaua de prostituție a celor doi.

Ajutat de tatăl său, Marius punea în practică metoda ”Lover Boy”, le promitea fetelor un trai decent în Marea Britanie și că le va lua de soție. Însă în realitate când acestea ajungeau la destinație erau bătute, violate sistematic și puse să se prostitueze de zeci de ori pe săptămână.

În poza de mai sus publicată de manchestereveningnews.co.uk apare Bogdan (cel cu țigara în mână) și tatăl său.

Fetele erau racolate din satele sărace din Teleorman. Potrivit Daily Mail, Marius a fost condamnat pentru 27 de capete de acuzare: viol, trafic de carne vie, loviri și alte violențe.

Jurnaliștii britanici au notat că fetele erau obligate să se prostitueze și de 10, 20 de ori pe zi, în bordeluri care aveau ca acoperire saloane de masaj erotic.

Acesta și-a început pedeapsa în Marea Britanie, dar din 2013 a fost extrădat în România și își execută pedeapsa de 18 ani la Peniteciarul Târgu Jiu.

sursă: CNN, Daily Mail, Manchestereveningnews.

sursă foto: Manchestereveningnews

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Nemulțumirile unui deținut încarcerat la Penitenciarul Aiud: Nu are posturi TV în limba maghiară și produse de curățat WC-ul

Publicat

camera penitenciar, inchisoare, aiud

Un deținut încarcerat la Penitenciarul Aiud a mers în instanță și a cerut să aibă acces la posturi TV în limba maghiară. Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Aiud, iar o decizie a fost dată de magistrați pe 30 septembrie 2021.

Mai exact, deținutul S.E. s-a arătat nemulțumit de condițiile de cazare din Penitenciarul Aiud. În acest sens în data de 24 iunie 2021 a fost înregistrată o plângere pe rolul instanței de judecată din Aiud.

S.E. a precizat că ”este nemulțumit de condițiile din camera de deținere, este umezeală pe pereți, iar condițiile îl pot îmbolnăvii.

Mai mult, a arătat că a solicitat soluții pentru toaletă și nu le-a primit, iar în cameră dețin un televizor care prinde doar programe în limba română, iar el dorește programe în limba maghiară”, se arată în motivarea instanței.

Nemulțumirile bărbatului se refereau la o celulă de pe o secție de cazare, între timp acesta fiind mutat pe o altă secție

În timpul procesului magistrații au precizat că ulterior sesizării camerele respective au fost renovate.

”Ulterior sesizării, camerele de pe Secția 2 au fost renovate, fiind efectuate lucrările necesare, încăperile arătând complet diferit. Astfel cum rezultă din tabelul privind distribuirea materialelor pe secțiile de deținere, au fost livrate pe secția numărul 2 și materiale de curățenie, care nu pun în pericol sănătatea deținuților, consemnându-se de asemenea angajamentul în vederea distribuirii petentului și o perie de wc, conform solicitării”, se arată în motivarea instanței.

Despre furnizarea de programe TV în limba maghiară, judecătorii au zis că: ”în privința furnizării programelor și în limba maghiară, se reține că legislația în vigoare nu impune acordarea acestui drept, cu atât mai mult cu cât rularea programelor TV au rolul de a asigura dreptul la informație, care este pe deplin asigurat și în limba română, limbă pe care petentul o cunoaște atât scris, cât și vorbit”.

Drept urmare, magistrații au respins cererea bărbatului și l-au obligat la plata a 200 de lei cu titlul cheltuieli de judecată.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Locuri de muncă la stat în Alba: Se caută îngrijitori, muncitori, medici, asistenți, infirmieri, economiști sau instalatori

Publicat

locuri de munca 1

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

De asemenea cel mai mare angajator din regiune, Continental face angajări. Oferta firmei poate fi consultată AICI

Şcoala Gimnazială „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, Judeţul Alba

 Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii medii;
vechimea în specialitatea studiilor necesară ocupării postului: fără condiții referitoare la vechime în muncă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

05 noiembrie 2021, ora 10:00, proba scrisă;
08 noiembrie 2021, ora 12:00, proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la secretariatul Şcolii Gimnaziale „Vasile Goldiş” din Alba Iulia, telefon: 0258/811.737.

Liceul Tehnologic Sebeş, Județul Alba

Muncitor calificat

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – medii
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 10 zile de la afișare, la sediul instituției.

08 noiembrie 2021, ora 11:00: proba scrisă;
12 noiembrie 2021, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Liceul Tehnologic Sebeş, cu sediul în localitatea Sebeş, str. Dorin Pavel nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/731.010.

Căminul pentru Persoane Vârstnice din Sebeş, județul Alba

Îngrijitoare (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

Studii – minimum 8 clase.
Vechime – nu necesită vechime

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

27 octombrie 2021, ora 15.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
05 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
10 noiembrie 2021, ora 09.00: proba practică;

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Căminului pentru Persoane Vârstnice din Sebeş, str. Peneş Curcanu, nr. 17, judeţul Alba, telefon 0258/734.999, fax 0258/731.772,e-mail: cpv_sebes.alba@yahoo.com.

Școala Gimnazială Roșia de Secaș, judeţul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – generale
vechime necesară ocupării postului – nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

28 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
01 noiembrie 2021, ora 13.00: proba practică;
01 noiembrie 2021, ora 14.00: proba interviu.

Şcoala Gimnazială „Avram lancu“, Abrud, județul Alba

Administrator de patrimoniu

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

Vechime în muncă: minimum 2 ani.
Studii: superioare, în domeniul economic.
Specializarea: contabilitate și informatică de gestiune.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare la Şcoala Gimnazială Avram Iancu, cu sediul în Abrud, str. Cloșca nr. 3-5, județul Alba telefon 0258/771.232.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, judeţul Alba

Medic specialist și referent de specialitate

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

medic specialist:absolvent al învățământului superior cu diplomă de licență în medicină;
certificate de confirmare în specialitatea sănătate publică și management;
abilități de operare calculator;
abilități de comunicare;
vechime 4 ani.
referent de specialitate:studii universitare de licență absolvite cu diplomă/studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul științelor sociale (social, economic, juridic);
vechime în specialitatea studiilor – minimum 3 ani și 6 luni;
abilități de operare calculator;
abilități de comunicare.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

27 octombrie 2021, între orele 9.00 și 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
05 noiembrie 2021, ora 10.00: testare psihologică;
08 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
11 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
16 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul din Alba Iulia, Bd. Revoluţiei 1989 nr. 23, judeţul Alba, telefon 0258/820.825, interior 146.

Primăria Orașului Cugir, Județul Alba

Asistent medical (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

asistent medical PL:diplomă de absolvire școală postliceală sanitară, școală de specializare postliceală sanitară sau școală tehnică sanitară eliberată de Ministerul Sănătății, Ministerul învățământului și Științei/Ministerul Educației Naționale
certificat de absolvire școală postliceală sanitară eliberat de Ministerul Educației Naționale/Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului
atestat eliberat de Ministerul învățământului și Ministerul Sănătății
certificat de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății Publice
certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Vechime: minimum 1 an în specialitatea studiilor.
asistent medical M:diplomă de absolvire liceu sanitar cu durata de 5 ani, eliberată de Ministerul învățământului și Științei
certificat de membru emis de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.
Vechime: minimum 1 an în specialitatea studiilor.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

26 octombrie 2021, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
04 noiembrie 2021, ora 11.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Unitatea Administrativ-Teritorială – Municipiul Blaj, județul Alba

 Expert (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

expert I:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura de știință Inginerie civilă, cu domeniul de licență inginerie civilă sau ingineria instalațiilor
vechime în specialitatea studiilor minimum 4 ani.
expert II:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești, exclusiv ramura de știință ingineria resurselor vegetale și animale și ingineria mediului
vechime în specialitatea studiilor minimum 1 an.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

26 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
03 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Unitatea Administrativ-Teritorială – Municipiul Blaj, din Piața 1848 nr. 16, județul Alba, din Piața 1848 nr. 16, județul Alba, telefon 0258/710.110.

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii gimnaziale;
să fie declarat apt medical și psihologic;
nu este necesară vechime în muncă/specialitate.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 octombrie 2021, ora 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
16 noiembrie 2021, ora 14.00: proba practică;
22 noiembrie 2021, ora 13.00: proba interviu.

Muncitor calificat IV-I (electrician)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii gimnaziale;
curs de formare/calificare electrician de întreținere;
să fie declarat apt medical și psihologic;
nu este necesară vechime în muncă/specialitate.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 octombrie 2021, ora 12.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
17 noiembrie 2021, ora 14.00: proba practică;
23 noiembrie 2021, ora 14.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Alba din Alba Iulia, str. AI. I. Cuza nr. 18, telefon 0258.812.318, interior 24571.

Colegiul Naţional „Bethlen Gabor” din Aiud, Judeţul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii medii;
fără condiții referitoare la vechimea în muncă.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidaţii vor depune actele pentru dosarul de concurs este  de 10 zile de la afişare, la sediul instituției

27 octombrie 2021, ora 10:00: proba scrisă;
29 octombrie 2021, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Colegiului Naţional „Bethlen Gabor” din Aiud, str. Bethlen Gabor nr. 1, Judeţul Alba, telefon: 0258/861.947.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba

 Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii gimnaziale;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
12 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică;
15 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba, str. A.l. Cuza nr. 10, jud. Alba, telefon mobil: 0743/134.717.

Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

1 post vacant de referent de specialitate, grad II (S), cu contract individual de muncă, pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, la agențiile teritoriale A.R.R. Alba

referent de specialitate, gradul I (S):pregătire de bază: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile: științe inginerești, administrative, economice sau juridice ori studii echivalente, potrivit prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și, în cazul solicitanților care au obținut actul de studii în străinătate, documentul de recunoaștere/echivalare a acestuia emis, în condițiile legii, de către autoritatea administrației publice centrale competentă și/sau experiență profesională în domeniul transporturilor rutiere;
vechime în specialitatea studiilor necesară ocupării postului: minimum 4 ani;
permis de conducere valabil pentru categoria B;
nu are mențiuni înscrise în certificatul de cazier judiciar;
cunoștințe operare calculator: pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).

22 octombrie 2021, ora 16.30: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă – la sediul central al Autorității Rutiere Române – A.R.R., București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați înscriși la concurs;
05 noiembrie 2021, ora 10.00: proba interviu – la sediul central al Autorității Rutiere Române – A.R.R., București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați admiși la proba scrisă.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, telefon 021/313.48.53, Serviciul Resurse Umane.

Spitalul Orăşenesc Câmpeni, județil Alba

Infirmieră și îngrijitor (12 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

infirmieră:studii generale sau studii medii;

curs de infirmieră organizat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sau de furnizori autorizați de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu aprobarea Ministerului Sănătății;
minimum 6 luni vechime în activitate (Secția interne, Secția chirurgie generală, Secția pediatrie, Compartimentul A.T.I.);
nu se solicită vechime pentru infirmieră debutantă (Compartimentul gastroenterologie, Compartimentul primiri urgențe);
concurs pentru ocuparea postului.
îgrijitor:studii medii;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
29 octombrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
04 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu;
09 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Spitalul Orăşenesc Câmpeni din Câmpeni, str. Horea nr. 63, judeţul Alba, telefon 0258/771.717.

Spitalul Orăşenesc Câmpeni, județul Alba

Consilier juridic și registrator medical (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

consilier juridic II:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – Științe juridice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 luni;
cunoștințe operare PC;
experiența întru-un post similar constituie un avantaj;
concurs pentru ocuparea postului.
registrator medical debutant:diplomă de studii medii de specialitate sau diplomă de studii medii;
nu se solicită vechime;
cunoștințe operare

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
11 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
17 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Inginer de sistem I – informatician

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

diplomă de licență în specialitate;
3 ani și 6 luni vechime în activitatea de informatică;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
24 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
02 decembrie 2021, ora 09.00: proba interviu

Economist (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

economist 1A – Compartimentul financiar- contabil:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – științe economice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 ani și 6 luni vechime în specialitate;
cunoștințe operare PC;
experiență într-un post similar (în contabilitate bugetară) – reprezintă un avantaj;
concurs pentru ocuparea postului.
economist 1A – Compartimentul resurse umane:studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – științe economice;
vechime în specialitatea studiilor: minimum 6 ani și 6 luni vechime îh specialitate;
curs inspector de resurse umane;
cunoștințe operare PC;
concurs pentru ocuparea postului.
economist debutant – Serviciul administrativ;studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență – studii economice;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
01 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
05 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu.

Instalator și asistent medical (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

muncitor IV – instalator – Serviciul întreținere clădiri:studii generale sau studii medii;
cuirs de instalator;
concurs pentru ocuparea postului;
nu se solicită vechime.
asistent medical debutant – Ambulatoriul integrat – Cabinetul medicină internă:diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R. avizat și valabil la data concursului sau aviz de principiu al O.A.M.G.M.A.M.R.;
nu se solicită vechime;
concurs pentru ocuparea postului.
asistent medical (PL) – Compartimentul obstetrică-ginecologie:diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R. avizat și valabil la data concursului sau aviz de principiu al O.A.M.G.M.A.M.R.;
minimum 6 luni vechime în specialitate;
concurs pentru ocuparea postului.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

21 octombrie 2021: termenul limită de depunere a dosarelor;
15 noiembrie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
19 noiembrie 2021, ora 09.00: proba interviu;
24 noiembrie 2021, ora 10.00: proba practică.

Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești
Executor judecătoresc stagiar 

Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești aduce la cunoștința celor interesați organizarea, în ziua de 19 noiembrie 2021, în București, a examenului de definitivat pentru executorii judecătorești stagiari în vederea ocupării următoarelor posturi vacante:

Un post la Alba Iulia.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate