Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CLASA PREGĂTITOARE 2016: Peste 1200 de cereri validate, în judeţul Alba. Înscrieri în etapa I, până în 18 martie. Recomandări pentru părinţi


Publicat

clasa pregatitoarePeste 1.200 de cereri pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare au fost înregistrate în judeţul Alba, în primele patru zile ale primei etape din acest an. Părinţii sau tutorii legali îşi pot înscrie copiii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016-2017, până în data de 18 martie.

Potrivit datelor înregistrate în sistem şi comunicate de Ministerul Educaţiei, în prima zi de înscriere, luni, 29 februarie, până la ora 20.00 (vezi foto mai jos), au fost completate 413 de cereri în judeţul Alba, respectiv 22.007 cereri la nivel naţional.

Din datele actualizate vineri, până la ora 12.00, numărul de înscrieri valide în clasele pregătitoare din judeţul Alba era de 1.212, potrivit informaţiilor transmise pentru Alba24 de reprezentanţii IŞJ Alba.

Planul de şcolarizare 2016-2017 pentru judeţul Alba cuprinde un număr estimat de 3,067 de locuri în 164,25 de clase pregătitoare, din 232 de unităţi şcolare, însă IŞJ Alba subliniază faptul că vor fi suplimentări, dacă este cazul, astfel încât toţi copiii să fie înscrişi la şcoală. Pentru 157 din aceste clase, este regim simultan, adică un învăţător se ocupă de două sau mai multe clase, majoritatea în mediul rural, unde sunt puţin copii la şcoală.

Inspectorul şcolar Monalisa Borza a declarat pentru Alba24 că părinţilor cu copii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 decembrie 2016 le este recomandat să-şi înscrie copiii din acest an la şcoală, având în vedere că de anul viitor nu va mai fi posibilă înscrierea în clasa I. Pentru această categorie de copii, este necesară recomandarea comisiei, respectiv a consilierilor psihologi din şcoli, în urma evaluării psihosomatice a copilului.

Potrivit metodologiei, „părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2016 inclusiv pot să-şi înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.

Părinţii copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2016 inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare în anul şcolar 2016-2017 sau ai celor pentru care evaluarea menţionată arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare îşi vor înscrie copiii la grădiniţă, în grupa mare”.

Tot în această perioadă, se fac înscrierile pentru clasele pregătitoare şi I-IV cu program „step by step”.

De asemenea, în clasele I, au fost înscrişi 14 copii din judeţul Alba. Este vorba despre copiii care împlinesc vârsta de 7 ani până la data de 31 august 2016 inclusiv, care nu au fost înscriși în învățământul primar în anul școlar 2015-2016 și ai căror părinți au solicitat înscrierea direct în clasa I. Aceştia pot fi înmatriculați, doar pentru anul școlar 2016-2017, în clasele I deja existente, pe locurile disponibile. Solicitările au fost înregistrate până în 28 februarie, iar situaţia a fost transmisă de la IŞJ Alba la Ministerul Educaţiei.

situatia inscrieri clasa pregatitoare 29 feb 2016Părinţii sau tutorii legali îşi pot înscrie copiii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016-2017, până în data de 18 martie. Cererile-tip se pot completa online sau la unitatea de învăţământ la care părintele doreşte înscrierea copilului. Validarea cererilor-tip completate online se face zilnic, în intervalul orar 8.00 – 18.00 (luni-vineri), respectiv 9.00 – 13.00 (sâmbăta).

În intervalul 25 – 26 martie, vor fi afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene /al municipiului Bucureşti, candidaţii înmatriculaţi, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă.

A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 30 martie – 8 aprilie, iar pe 15 aprilie se vor afişa rezultatele finale. Între 19 – 22 aprilie, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea celei de-a doua etape de înscriere, transmite Ministerul Educaţiei.

Vezi lista cu numărul de clase și locuri alocate pentru clasa pregătitoare la unitățile școlare din județul Alba, în anul școlar 2016 – 2017.

Condițiile de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare

Elevii înscriși la școala de circumscripție vor urma automat cursurile la această școală. După ce au loc înscrierile la școlile la care elevii sunt arondați, pe locurile rămase libere va avea loc înscrierea copiilor care nu locuiesc în acele zone. Dacă numărul de cereri de înscriere din afara circumscripției este mai mare decât numărul locurilor rămase libere, vor fi aplicate criterii de departajare generale și specifice.

Criteriile generale de departajare:

a) existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului
b) existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți (este asimilat acestei situații cazul copilului care provine de la o casă de copii/centru de plasament/plasament familial)
c) existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte
d) existenţa unui frate/a unei surori înmatriculate în școala respectivă

Repartizarea copiilor se face în ordine descrescătoare a numărului de criterii generale cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc 3 criterii, apoi 2 și, în final, copiii care îndeplinesc un criteriu. În cazul în care mai mulți copii îndeplinesc un criteriu, ordinea de prioritate a criteriilor este de la a) la d).

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare școală și se aplică dacă sunt mai mulți copii înscriși decât locuri libere, după ce criteriile generale au fost aplicate. Excepție la ordinea de aplicare a criteriilor generale și specifice pot face școlile cu predare în limba unei minorități naționale, dacă stabilesc printre criteriile specifice cunoașterea limbii de predare; în acest caz, criteriul cunoașterii limbii de predare poate fi aplicat înaintea criteriilor generale.

CALENDARUL înscrierilor în învăţământul primar 2016-2017

22 februarie 2016: Afișarea circumscripțiilor școlare la fiecare școală și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean / Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor, precum și a instituțiilor unde se realizează evaluarea / Afișarea la sediul școlilor a criteriilor specifice de departajare, realizate de școli şi a listei cu documentele care să dovedească îndeplinirea criteriilor

24 februarie – 3 martie 2016: Organizarea Zilei porților deschise la școli, în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot să viziteze clasele în care vor învăța copiii de la pregătitoare și pot să discute cu personalul școlii; întâlniri pentru informare şi consiliere părinţi (până în 4 martie). AICI, pogramarea evenimentelor la şcolile din judeţul Alba.

23 februarie – 16 martie 2016: Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică

23 – 17 martie 2016: Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea. Rezultatul nu poate fi contestat

Completarea şi validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare

22 februarie 2016: Afișarea la sediul școlilor și al inspectoratelor școlare a programului de completare a cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare

29 februarie – 18 martie 2016: Completarea de către părinți, online sau la școala la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere. Validarea acestor cereri-tip de înscrieri se face între orele 8.00-20.00 de luni până vineri și între orele 9.00-13.00 sâmbăta.

Prima etapa de înscriere în clasa pregătitoare

21 martie 2016: Repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere

22-24 martie 2016: Admiterea sau respingerea cererilor de înscriere la alte școli decât cele de circumscripție

25 martie 2016: Repartizarea la școala de circumscripție a copiilor care au fost înscriși la o altă școală, dar nu au fost admiși din cauza lipsei de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea la școala de circumscripție

25-26 martie 2016: Afișarea la sediul școlilor și pe site-ul inspectoratelor școlare a copiilor înmatriculați, a numarului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă

A două etapa de înscriere în clasa pregătitoare

29 martie 2016: Afișarea în școli și pe site-ul inspectoratelor a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile

30 martie – 8 aprilie 2016: Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul școlii aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate de părinți pentru etapa a doua

15 aprilie 2016: Afișarea la sediul fiecărei școli a listelor finale cu copiii înscriși în clasa pregătitoare

18-22 aprilie 2016: Soluționarea de către inspectoratele școlare a cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo școală.

Vezi integral: Metodologie Înscriere Învăţământ Primar 2016



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Proiectarea bazei sportive cu bazine de înot din Alba Iulia, la licitație. Detaliile unei investiții îndelung așteptate

Publicat

Noua administrație locală reia problema construcției unei baze sportive și de agrement, cu bazine exterioare de înot și locuri de joacă pentru copii, în zona Bazinului Olimpic din Alba Iulia. Primăria Alba Iulia a lansat recent o licitație pentru servicii de proiectare a obiectivului de investiții. 

Proiectul a fost tărăgănat ani întregi și relocat în mai multe poziții de vechea adiministrație condusă de Mircea Hava, astfel încât orașul nu are în prezent un ștrand public.

Primăria Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare faza DTAC+PT+DDE+CS, verificarea tehnică de calitate a documentațiilor, inclusiv servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada execuției lucrărilor privind obiectivul „Regenerare urbană a zonei Bazinului Olimpic prin amenajarea de zone verzi și construirea unei baze sportive și de agrement – municipiul Alba Iulia”.

Valoarea totală estimată este de 477.452,2 lei, fără TVA.

Primarul Gabriel Pleșa a declarat pentru Alba24 că investiția ar putea începe la toamnă și va trebui finalizată în 16 luni. Asta înseamnă că sezonul în care Alba Iulia va avea un ștrand municipal va fi cel din 2023.

”Investiția aceasta este direct legată și de introducerea canalizării pe strada Alcala de Henares, urmată de asfaltarea ei până la intersecția cu strada Gheorghe Șincai. Sper să o pot da în execuție cât mai repede către Apa CTTA, unde suntem acționari”, a spus primarul Gabriel Pleșa.

Citește și MODIFICĂRI în proiectul ștrandului de lângă Bazinul olimpic din Alba Iulia. Zona de plajă, extinsă. La ce se RENUNȚĂ

Reamintim faptul că Primăria Alba Iulia a actualizat în primăvara anului 2020 studiul de fezabilitate privind construirea unei baze sportive și de agrement în zona Bazinului Olimpic.

Printre modificările propuse atunci s-au numărat renunțarea la terenul de sport și la gradene aferente acestuia, pentru a crește suprafața aferentă șezlongurilor și zonei de plajă, renunțarea la funcțiunile din clădirea corpului administrativ (nivel mansardă), montarea de pompe de căldură care să asigure 33% din totalul de energie și creșterea numărului locurilor de parcare.

Citește și Baza de agrement – Bazinul Olimpic și centura de sud-vest Alba Iulia. Cât costă investițiile și când vor începe proiectele

În luna septembrie 2020, Primăria Alba Iulia a semnat un acord de parteneriat cu ADR Centru pentru pregătirea proiectului de investiții. Astfel, buget eligibil estimat total al investiției este de 6.855.676,76 euro (TVA inclus) / curs inforeuro august 2020.

Potrivit studiului de fezabilitate actualizat, baza sportivă și de agrement propusă va asigura pe perioada verii modalitati de petrecere a timpului liber, de relaxare şi de agrement prin realizarea următoarelor construcții și amenajări:

  • corp administrativ P+M;
  • bazin exterior pentru înot;
  • bazin exterior de agrement;
  • bazin exterior cu tobogan pentru copii mici și foarte mici;
  • spații tehnice subterante pentru instalații tehnologice;
  • dușuri exterioare în zona bazinelor;
  • platforme exterioare;
  • punct alimentar, filigorii și grup sanitar pentru public;
  • spațiu tehnic și depozitare recuzită;
  • gradene în zona bazinului de înot;
  • loc de joacă pentru copii ;
  • rețele de utilități (apă, canal, electrice);
  • parcaje, alei pietonale, suporturi biciclete;
  • spații verzi;
  • împrejmuire incintă;
  • instalații iluminat incintă;
  • sistem propriu de încălzire (panouri solare);
  • zona de relaxare;
  • sistem de colectare gunoi;
  • filigorii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cine a fost Alexandru Ioan Cuza, artizanul ”Micii Uniri”. Lucruri mai puțin cunoscute din biografia acestuia

Publicat

24 ianuarie * Mica Unire * Unirea Principatelor Române de la 1859: Alexandru Ioan Cuza s-a născut la 20 martie 1820, la Bârlad și a murit la data de 15 mai 1873, la Heidelberg, în Germania. A fost un personaj secundar, cu o mamă de origine greco-italiană, ales domn al celor două principate, în speranța că va fi ușor de manipulat. Doar că nu a fost așa.

Enciclopedia României îl prezintă drept un om politic, domn al Principatelor Unite, care deşi nu era o personalitate de prim rang pe scena politică şi avea contracandidaţi cu o bogată experienţă administrativă, a apărut în prim plan la momentul 1859 deoarece grupările politice din Principate au preferat să sprijine un semi-necunoscut decât să îşi voteze un adversar iredutabil.

Cuza nu s-a lăsat manipulat şi a înţeles, la un moment dat, să preia controlul întregii vieţi politice crezând că va reuşi să creeze un sistem care să-i acorde puterea totală şi, în acelaşi timp, să patroneze modernizarea societăţii româneşti pe principii liberale.

În perioada regimului autoritar s-au putut lua acele măsuri necesare modernizării, însă lovitura de stat a suspendat orice manifestare a spiritului liberal şi chiar opera de modernizare a societăţii româneşti a fost pusă sub semnul întrebării.

Treptat, societatea a intrat în criză, ajungându-se la o gripare a sistemului instituţional, iar elita politică va recurge la o soluţie radicală pentru a debloca sistemul.

Familia lui Alexandru Ioan Cuza

Tatăl viitorului domn, Ioan Cuza, provenea dintr-o veche familie de boieri mici şi mijlocii din judeţul Fălciu (astăzi în judeţul Vaslui), proprietari de pământ cu funcţii în administraţiile domneşti din Moldova.

Mama sa, Sultana Cozadini, provenea dintr-o familie de origine greco-italiană din Constantinopol, dar românizată.

În 1835 îşi ia diploma de bacalaureat la Paris, apoi urmează studii universitare de drept şi medicină, pe care nu le finalizează, şi devine membru al Societăţii economiştilor de unde îşi va înainta demisia în 1840.

Activează ulterior ca preşedinte al judecătoriei Covurlui, perioadă în care se căsătoreşte (30 aprilie 1844) cu Elena Rosetti, fiica unui postelnic din Vaslui şi sora viitorului prim-ministru Theodor Rosetti.

A avut doi copii cu amanta Maria Obrenovici, pe care i-a recunoscut, iar soția sa i-a adoptat și s-a ocupat de creșterea și educația loc.

Personaj politic secundar

Cuza a participat la evenimentele de la 1848 din Moldova, însă a jucat un rol secundar. Domnul Moldovei, Mihail Sturdza, a retezat imediat orice tentativă de mişcare revoluţionară arestând pe majoritatea complotiştilor.

Cuza petrece un an în exil, la Viena, Paris şi Constantinopol, revenind în ţară odată cu numirea noului domn în Moldova, Grigore Alexandru Ghica.

Este numit preşedinte al Judecătoriei Covurlui (1849 – 1851; 1855 – 1856), apoi director al Ministerului de Interne (1851), primind în această perioadă şi rangul de vornic.

La 6 iunie 1856 este numit pârcălab de Galaţi, însă imediat după decesul domnului Ghica este destituit de caimacamul Teodor Balş.

După câteva luni, noul caimacam, Nicolae Vogoride, antiunionist şi dornic de a-şi face partizani îl renumeşte pe Cuza pârcălab şi îl reintegrează în cadrele armatei, avansând în numai două luni de la gradul de sublocotenent la cel de maior.

Toate aceste funcții nu îl fac un personaj important la nivel politic, la vremea respectivă, dar…

Demisia la momentul oportun

În perioada alegerilor pentru Divanul ad-hoc Cuza face un gest care îi va aduce un important capital de imagine.

Înşirând ingerinţele administraţiei în alcătuirea listelor electorale care urmau să aducă o majoritate antiunionistă în Divan, el îşi prezintă demisia din funcţia de pârcălab.

Alegerile sunt falsificate de Vogoride, însă, după tensiuni diplomatice, Puterile garante decid la 12 august 1857 o nouă consultare electorală.

De data aceasta, majoritatea unionistă este zdrobitare, Cuza numărându-se printre deputaţii aleşi să dezbată viitorul Principatelor. Având în vedere noul context, Vogoride îşi schimbă din nou atitudinea faţă de Cuza şi propune ridicarea acestuia la gradul de colonel. Viitorul domn acceptă fără probleme deşi cu câteva luni înainte acuzase faptele caimacamului.

Unirea Principatelor

Unirea Principatelor îşi datorează înfăptuirea conjuncturii internaţionale favorabile apărute după Războiul Crimeii (1853 – 1856) şi dorinţei de unire a românilor. Sesizând momentul internaţional favorabil, elita românească de la acea data, generaţia paşoptistă, a înteles şansa extraordinară care li se oferă şi a acţionat în consecinţă.

Dorinţa puterilor occidentale era aceea de a bloca Rusia din drumul spre controlul continentului european. Congresul de la Paris (13 februarie 1856 – 18 martie 1856) a încercat să pună bazele unei noi ordini europene după Războiul Crimeii, având la bază îngrădirea puterii ruseşti şi a influenţei sale în sud-estul Europei.-hoc.

Şedinţele Divanului ad-hoc din Moldova s-au deschis la 22 septembrie 1857, însă Cuza nu s-a remarcat printr-o activitate deosebită în cadrul dezbaterilor.

Având în vedere majoritatea unionistă zdrobitoare din ambele Divane, rezultatul formulat în rezoluţia din 7 octombrie a fost unul clar: Unirea Principatelor într-un singur stat sub numele de România şi Prinţ străin, cu moştenirea tronului, ales dintr-o familie domnitoare a Europei şi ai cărui moştenitori să fie crescuţi în religia ţării. A doua zi a fost adoptată rezoluţia şi în Muntenia, având practic aceleaşi concluzii.

Rezultatele au fost analizate într-un raport de comisari ai Puterilor garante şi dezbătute într-o Conferinţă care a durat trei luni.

La 7 august 1858 a fost semnată Convenţia de la Paris care stabilea viitorul politic al Principatelor. În fapt, acest document cu rol de constituţie era un compromis între Napoleon al III-lea şi regina Victoria. S-a stabilit ca unirea să fie una formală, fiecare principat având propriile sale instituţii legislative şi executive.

Contracandidații outsiderului Cuza

În perioada următoare au avut loc alegerile pentru Adunările Elective din fiecare principat, cele care trebuiau să aleagă domnii, de asemenea, câte unul pentru fiecare principat.

Configuraţia în ambele Adunări Elective era asemănătoare, împărţită în două grupări, una liberală şi alta conservatoare.

Fiecare dorea unirea, dar cu un domn al lor, care să le asigure păstrarea puterii politice. Însă, la rândul lor, în interiorul acestor grupări existau diverse tabere fiecare având candidaţi redutabili pentru funcţia supremă, personalităţi bine pregătite cu experienţă în administraţie.

În Moldova, în partea liberală se vehiculau nume precum Costache Negri, Vasile Alecsandri, Mihail Kogălniceanu, în timp ce la conservatori de departe cea mai bună expertiză o avea fostul domn Mihail Sturdza, existând şi voci care îl preferau pe fiul acestuia, Grigore M. Sturdza.

În Ţara Românească, situaţia era asemnătoare, luptându-se pentru domnie Barbu Ştirbei, Gheorghe Bibescu, Alexandru D. Ghica sau Dimitrie Ghica.

În acele clipe a apărut în prima plan numele lui Alexandru Ioan Cuza, care îndeplinea funcţia de hatman la acel moment.

El era un outsider pentru candidatura la domnie deoarece nu era o personalitate de prim rang pe scena politică şi nu se remarcase prin acţiuni deosebite în activitatea sa, făcând politică doar la nivel local.

În cele din urmă, toate grupările au preferat sa îl sprijine pe acest semi-necunoscut decat să îşi voteze un adversar redutabil.

Ei aveau convingerea că tânărul neexperimentat va putea fi manevrat uşor, însă a fost subestimat.

Cuza nu s-a lăsat manipulat şi a înţeles să ia la un moment dat în totalitate controlul vieţii politice din Principatele Unite. Pe 5 ianuarie 1859, Cuza a fost ales în unanimitate domn al Moldovei.

În Ţara Românească situaţia a fost mult mai simplă. Oricine ar fi fost ales în Moldova, trebuia ales şi la Bucureşti. Totuşi, surpriza a fost mare deoarece deputaţii munteni nu auziseră niciodată de tânărul colonel.

Problema a fost tranşată în noaptea de 23/24 ianuarie la hotelul Concordia. A doua zi, la şedinţa Adunării Elective, Alexandru Ioan Cuza a fost ales în unanimitate domn al Ţării Româneşti.

După realizarea unirii, domnitorul Alexandru Ioan Cuza și colaboratorul său cel mai apropiat, Mihail Kogălniceanu (ministru, apoi prim-ministru al României, fost coleg de școală de-al său), inițiază importante reforme interne: secularizarea averilor mănăstirești (1863), reforma agrară (1864), reforma învățământului (1864), reforma justiției (1864) ș.a., care au fixat un cadru modern de dezvoltare al țării.

Sursă: Enciclopedia României

Sursă foto: Foto: Facebook/Arhivele Diplomatice ale Ministerului Afacerilor Externe

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Proiect: Terase deschise la Alba Iulia și iarna, în ”extrasezon”. Care este taxa propusă pentru proprietari

Publicat

Autoritățile locale din Alba Iulia reglementează cum vor funcționa terasele și în extrasezon, în perioada stării de alertă, pentru a veni în sprijinul firmelor din sectorul HoReCa. Taxa pe care proprietarii acestora ar urma să o plătească este de 0,25 lei/mp/zi.

Proiectul cu propunerea privind funcționarea teraselor în extrasezon intră la aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia din 29 ianuarie.

Potrivit reglementărilor locale în vigoare (HCL 94/2013, modificată prin HCL 103/2014), perioada de funcționare a teraselor sezoniere este 1 aprilie – 31 octombrie.

”Având în vedere contextul național și internațional generat de dinamica evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, situație care a dus la suspendarea sau restrângerea unor activități, impactul asupra activităților desfășurate de operatorii economici din sectorul HoReCa fiind unul major, pentru a-și putea acoperi o parte din pierderile financiare suferite și a nu se vedea siliți să renunțe la afaceri, o parte dintre operatorii economici au solicitat Primăriei municipiului Alba Iulia acceptul pentru a putea desfășura activități specifice pe terasele sezoniere și în extrasezon, respectiv în perioada 1 noiembrie – 31 martie”, se arată în documentația proiectului.

Astfel că administrația locală propune prelungirea perioadei de funcționare a teraselor sezoniere și în perioada 1 noiembrie – 31 martie, pe toată perioada stării de alertă.

Taxa pe care o vor avea de plătit proprietarii teraselor va fi de 0,25 lei /mp/zi în extrasezon (redusă de la 0,5/lei/mp/zi).

Ca să funcționeze legal și în extrasezon, operatorii economici care exploatează terase în sezonul estival vor face cereri la primărie și pentru extrasezon, fără alte formalități, pentru aceleași amplasamente pentru care au încheiate contracte de închiriere

Celelalte obligații din Regulament vor trebui îndeplinite pentru sezonul estival 2021.

Reamintim că în ultima perioadă proprietarii de restaurante și cafenele din Alba Iulia au fost nevoiți să se bazeze mai mult pe activitatea din spațiile exterioare și cea de take out, decât cea în interiorul localurilor, date fiind restricțiile impuse mai întâi de carantină și apoi de scenariile roșii, măsuri impuse de autoritățile locale pe baza evoluției incidenței cazurilor COVID.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Patronii de trăsuri și tonete din Cetatea Alba Carolina cer scăderea chiriilor. 2820 de euro, cea mai mare chirie lunară

Publicat

Aproape toți patronii de trăsuri și tonete din Cetatea Alba Carolina și Parcul Unirii, cu două excepții, au cerut Primăriei Municipiului Alba Iulia, diminuarea chiriilor lunare pe care le plătesc către municipalitate la 150 de euro pe lună, până la terminarea contractelor.

Unele contracte expiră chiar în 2024, iar unele chirii ajung, momentan, și la 2820 de euro pe lună. 

Motivul cererii este pandemia de COVID-19 care a afectat industria de comerț fie cu produse alimentare fie cu suveniruri, în zona turistică a municipiului Alba Iulia. 

Primarul Gabriel Pleșa a propus însă ca diminuarea chiriei la 150 de euro să fie doar pe anul 2021, nu până la expirarea contractelor între persoanele fizice sau juridice care au închiriat spațiile.

Mai exact este vorba despre 22 de contracte de închiriere al căror preț pe lună variază între 200 de euro și 2.820 de euro.

Proiectul de hotărâre și cererea patronilor pot fi consultate integral AICI

Doar doi chiriași nu au semnat petiția, deoarece au un contract de 34 și respectiv 36 de euro și au o activitate de informare, vâzare de artizanat și turism.

Pentru a deveni realitate, proiectul prin care se propune diminuarea chiriilor la 150 de euro pe lună trebuie să fie votat de consilierii locali, în viitoare ședință de Consiliu Local al Municipiului Alba Iulia din data de 29 ianuarie.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate