Connect with us
Publicitate

Eveniment

CNADNR planifică 100 de kilometri de autostradă în 2016, însă nu vom merge neîntrerupt de la Sebeş la Nădlac

Publicat

frontiera nadlac Potrivit planurilor de buget CNADNR, în 2016 se vor construi încă aproximativ 100 de kilometri de autostradă, însă nu vom avea ieşire directă şi neîntreruptă pe drum rapid de la Sebeş la Nădlac. Anul acesta camioanele vor merge în continuare pe drumul vechi de la Deva spre graniţă, în contextul în care autostrada Lugoj-Deva va fi gata numai pe jumătate din cauza problemelor apărute.

În total, în 2016 şi 2017 CNADNR va investi atât de la bugetul de stat, cât şi din fonduri europene aproape 6,7 miliarde de lei fără TVApentru 286 km de autostradă.

Pentru acest an sunt planificaţi pentru execuţie peste 467 km de autostradă, însă în diferite faze, de la noi licitaţii, la studii de fezabilitate sau lucrări efective.

Numărul kilometrilor de autostradă va creşte de la circa 700 km în prezent spre 800 km spre finalul anului şi chiar spre 1.000 km în ultimul trimestru din 2017 dacă nu vor apărea noi probleme care să blocheze construcţia acestora, potrivit unui raport al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

În ciuda bugetului şi a contractelor stabilite, anul acesta camioanele vor merge în continuare pe drumul vechi de la Sebeş spre frontiera de vest. Autostrada Lugoj-Deva va fi finalizată doar jumătate, din cauza problemelor apărute.

În ceea ce priveşte Autostrada Sibiu-Orăştie, tronsonul demolat între Sălişte şi Cunţa va fi redeschis circulaţiei cel mai devreme în septembrie şi cel mai târziu spre finalul anului.

Citeşte şi Autostrada Orăştie-Sibiu: Contractul pentru lotul 3, reziliat de Ministerul Transporturilor. Circulaţia ar putea fi reluată din septembrie

Potrivit CNADNR, până la finalul anului se va circula pe loturile trei şi patru ale autostrăzii A10 Sebeş-Turda, adică pe aproape 29 km din cei circa 80 km dintre cele două oraşe.

Vezi şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Doar 28 de kilometri vor fi deschişi circulaţiei până la sfârșitul anului. Restul mai așteaptă

De asemenea, traficul ar urma să fie deschis şi pe loturile trei, alături de o parte din loturile doi şi patru din A1 Lugoj-Deva, astfel încât, ruta spre Lugoj ar putea fi aleasă încă din acest an de transportatori în locul celei „tradiţionale” pe E68. Dacă nu apar probleme, tot până la finalul anului va fi deschis şi Gilău-Nădăşelu in A3 Autostrada Transilvania.

Potrivit CNADNR, în anul 2016, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedura de licitaţie din anul 2015, sunt planificaţi la executie 467,27 km, din care:

Autostrazi cu finantare de la Bugetul de Stat – 99,70 km (3,325 km – din sectiunea Bucuresti – Moara Vlasiei, Autostrada Brasov – Bors, sectiunea Suplacu de Barcau – Bors – 60,25 km, Gilau – Nadaselu – 8,7 km, Nadaselu – Mihaiesti – 16,80 km; Finalizare lucrari Campia Turzii – Gilau – 0,32 km; Comarnic – Brasov / sector Comarnic – Predeal si Predeal – Cristian si drum de legatura – 10,30 km)

Autostrazi cu finantare din fonduri europene – 198,38 km (Dumbrava- Deva – 71,88, Sebes-Turda – 70 km, Campia Turzii – Ogra – Targu Mures -56,5km)

Autostrazi in concesiune – 169,19 km (Autostrada de centura a municipiului Bucuresti/sector Centura Sud – 48 km, Craiova- Pitesti – 121,19 km)

surse: zf.ro, cnadnr.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate