Connect with us
Advertisement

Actualitate

CNADNR va cere bani pentru Autostrada Sebeş – Turda. Pregăteşte aplicaţiile de finanţare europeană, în continuare, pentru proiectele de infrastructură

Publicat

sebes-turda lot 2_8 Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA a anunţat că a demarat procesul de pregătire a aplicaţiilor de finanţare pentru proiectele încadrate drept proiecte noi, respectiv a notificărilor de proiecte fazate, printre care se află şi Autostrada Sebeş-Turda.

CNADNR va elabora şi va depune în cel mai scurt timp aplicaţiile de finanţare pentru proiectele prioritare pentru dezvoltarea sistemului de transport stabilite prin Master Planul General de Transport.

Scopul principal este asigurarea finanţării pentru faza a 2-a a proiectelor fazate (finanţate din perioadele de programare consecutive: Programul Operaţional Sectorial de Transport (2007-2013) pentru faza 1 şi Programul Operaţional Infrastructura Mare (2014-2020) pentru faza a 2-a).

Proiectele de autostrăzi care vor face obiectul notificărilor de fazare sunt:

– Autostrada Lugoj – Deva (secţiunea Dumbrava – Deva – compusă din loturile 2, 3 si 4);

Autostrada Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3, 4);

– Autostrada Timişoara – Lugoj (fazarea a luat în calcul exclusiv lotul al 2-lea, în speţă lucrările conexe).

Pentru proiecte de reabilitare/ modernizare drumuri nationale urmează a fi depuse notificări de proiecte fazate astfel:

DN 56 – Craiova – Calafat;

DN 66 – Rovinari – Petroşani;

DN 76 – Deva – Oradea;

DN 6 – Alexandria – Craiova;

DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni;

DN 73 – Piteşti – Braşov.

Construcţie Variante de Ocolire: Caracal; Carei; Braşov; Târgu Jiu; Suceava.

De asemenea, şi fazarea construcţiei Podului de la Giurgiu.

Pentru asigurarea finanţării pentru proiectele finanţate integral în cadrul POIM 2014 – 2020, urmează a fi promovate spre finanţare:

Obiectivul Strategic 1.1. Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN – T centrală:

Autostrada Sibiu – Piteşti (faza proiectare şi ulterior, faza de execuţie);

Drum expres Ploieşti – Buzău;

Drum expres Buzău – Focşani;

Drum expres Focşani – Bacău;

Drum expres Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă;

Construcţia Variantei de Ocolire Târgu Mureş;

Construcţia Variantei de Ocolire Bacău;

Modernizarea Centurii rutiere a municipiului Bucureşti: A1 – DN 7; DN 2 – A2;

Modernizare DN Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţă;

Modernizare DN Câmpina – Săcele;

Modernizare DN A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte;

Varianta de Ocolire Tecuci;

Varianta de Ocolire Mihăileşti;

Măsurile de siguranţă pe DN 1;

Strategia ITS (faza de proiectare), precum şi alte proiecte identificate, cu condiţia includerii acestora în Master Planul General de Transport

În data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finanţare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare şi de metrou, cu un buget total de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM), precizează CNADNR.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement