Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CNAIR a publicat stadiul lucrărilor de pe Autostrada Sebeș-Turda. Pe loturile 1 și 2 nu s-a ajuns la 50%


Publicat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat de curând raportul în care arată stadiul proiectelor aflate în derulare, în luna mai. Potrivit datelor prezentate, pe Autostrada Sebeș – Turda, loturile 1 și 2, de la Sebeș la Aiud, sunt finalizate în proporție de 44,5%. Pe celelalte două loturi, între Aiud și Turda, stadiul fizic este de 100% respectiv 99%.

Stadiu lucrărilor pe Autostrada Sebeș-Turda, în luna mai:

Lot 1

Valoare contract (fără TVA) – 541.73 milioane lei

Lungime – 17 km

Proiectant – Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL

Consultant – S.C. Egis Romania S.A.

Constructor – Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL

Data începerii lucrărilor – 2 decembrie 2014

Data finalizării lucrărilor (estimat) – noiembrie 2019

Stadiu fizic – 44.50%

Stadiu financiar – 39.71%

Observații/probleme

1. Finalizare proiectare pentru Sectiunea C si Obtinere Autorizatei de Construire pentru sectiunile B (km 14+000- 17+000) si C (km 0+000-km 0+300 si Nod rutier Sebes) (km 0+000-km 0+300) si Nod rutier Sebes

2. Obtinerea Acordului de Mediu revizuit

3. Aprobare HG pentru exproprieri suplimentare

4. Obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare pentru sectiunile B si C

Lot 2

Valoare contract (fără TVA) – 549,33 milioane lei

Lungime – 24,25 km

Proiectant – D.P CONSULT S.R.L

Consultant – Asocierea S.C. KAPPA – Architects & Engineers S.R.L – SALFO & Associates S.A.

Constructor – Asocierea AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L.

Data începerii lucrărilor – 2 decembrie 2014

Data finalizării lucrărilor (estimat) – octombrie 2018

Stadiu fizic – 44.56%

Stadiu financiar – 38.92 %

Observații/probleme:

1) Obtinerea Autorizatiei de Construire pe zonele din afara culoarului de expropriere pentru sectiunile 1, 2 si 3.

2) Asigurarea scurgerii apelor din zona Nodului Rutier Teius.

3) Avizare Spatiu de Servicii tip S3 in CTE Siguranta Circulatiei (transmitere documentatie in data de 16.12.2016).

4) Avizare Centru de Intretinere si Monitorizare in CTE Siguranta Circulatiei.

Lot 3

Valoare contract (fără TVA) – 420,51 milioane lei

Lungime – 12,45 km

Proiectant – AECOM INGENIERIA SRL

Consultant – DRDP Cluj

Constructor – Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA

Data începerii lucrărilor – 20 mai 2014

Data finalizării lucrărilor (estimat) – aprilie 2018

Stadiu fizic – 100 %

Stadiu financiar – 80,59 %

Observații/probleme:

1) Avizare Proiect ITS în cadrul CTE Siguranta Circulatiei CNAIR
Lot 4

Valoare contract (fără TVA) – 470 milioane lei

Lungime – 16.3 km

Proiectant – Asocierea VIAPONTE – Projectos e Consultoria de Engenharia SA – VIAPONTE ROM S.R.L.

Consultant – Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL – SPEA Ingegneria Europea SpA

Constructor – Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. – PORR Bau GmbH

Data începerii lucrărilor – 20 mai 2014

Data finalizării lucrărilor (estimat) – mai 2018

Stadiu fizic – 99 %

Stadiu financiar – 84,54 %

Observații/probleme:

1) Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru zona lacului Stejaris.

2) Obtinerea Autorizatiei de Construire pentru retele utilitati

3) Eliberare amplasament zona nodului rutier Turda (plantatie PAWLONIA).

4) Avizare Proiect ITS si Stabilire costuri suplimentare echipamente solicitate in CTE.

5) Avizare Proiect Semnalizare rutiera CTE Siguranta Circulatiei

Pe de altă parte, pe tronsonul Câmpia Turzii – Gilău, ce cuprinde un pod peste râul Someșul Mic și un canal, care face din autostrada Brașov – Borș, lucrările au un grad de execuție de doar 28,8%. Porțiunea are mai puțin de un kilometru și ar urma să fie finalizată la finalul acestei veri. Valoarea contractului este de aproximativ 26 de milioane de lei, iar constructorul este firma italiană Tirrena Scavi. Odata finalizată această porțiune, autostrăzile din jurul Clujului vor fi legate în sfârșit între ele.

Într-o altă zonă, pe lotul 2 al tronsonului Târgu Mureș – Ogra din Autostrada Brașov – Borș, austriecii de la Strabag au ajuns la un grad de execuție de 64,81%. În ultima lună, aceștia au relocat rețeaua electrică. Lucrarea are valoarea de 251,35 milioane de lei și 10 km lungime, iar termenul de finalizare este luna octombrie a acestui an. Primul lot e în procedură de relicitare și nu are nimic construit.

La Autostrada Lugoj-Deva, Lot 2, de care se ocupă Asocierea SALINI IMPREGILO SpA și S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – S.A – SECOL Societa Edile Construzioni Opere e Lavori S.P.A., gradul de finalizare e aproape 96% (porțiunea km 27+620 – km 42+070 e gata), dar se renegociază realizarea unei secțiuni, astfel ca va fi cu totul gata abia în 2021. Cei 28,6 km costă în total peste 562 de milioane de lei.

La Lotul 3, Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. trebuie să termine lucrarea până în septembrie. În prezent, se află la un grad de finalizare de 82%. Costul total ajunge la 579 milioane de lei pentru 21 km.

Gradul de execuție a lucrărilor pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva a ajuns la 83% în luna mai, Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. Ideea este că lucrarea trebuia să fie gata în trimestrul al doilea al anului, adică maximum finalul lunii iunie, dar au fost întâmpinate niște dificultăți. Costul total ajunge la 419 milioane de lei pentru cei 22 km.

Pe șantierul de la intrarea în Capitala a Autostrăzii București – Ploiești, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 73,45%, dar lucrarea trebuie să fie gata până în iunie. Asocierea AKTOR S.A. (AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME) S.C. EURO CONSTRUCT TRADING ’98 S.R.L se ocupă de lucrarea de 129 milioane de lei, distanța fiind de peste 3 km, scrie ziare.com.

Stadiul proiectelor aflate în derulare, în luna mai, poate fi consultat AICI.

sursa: cnadnr.ro, ziare.com


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Sorin Bumb: Statul sprijină companiile afectate de COVID cu ajutoare directe în valoare de 30 de miliarde de lei

Publicat

Deputatul PNL de Alba, Sorin Bumb, a declarat într-un comunicat de presă că: ”guvernul României a adoptat un pachet complex de măsuri menite a sprijini companiile afectate de criză. Valoarea directă a ajutoarelor este de 30 de miliarde de lei, dar impactul total ala cestora ajunge la circa 100 de miliarde de lei.

În perioada martie – aprilie, guvernul și-a asumat deja următoarele angajamente, menite să susțină economia: rambursări TVA de 9 miliarde de lei, plata concediilor medicale scadente în valoare de 2,7 miliarde de lei, alocarea a 200 de milioane de lei pentru susținerea procedurilor de carantină și izolare, precum și decontarea facturilor pentru lucrări de construcții angajate de autoritățile locale în valoare de 1,5 miliarde de lei.

Un program multianual este dedicat exclusiv IMM-urilor si prevede garantarea de credite și subvenționarea dobânzilor, efectul de multiplicare în economie fiind estimat la 70 de miliarde de lei. În plus, IMM-urile au posibilitatea de a solicita amânarea la plată pentru serviciile de utilități și chirie, iar toate firmele care își plătesc impozitele primesc bonificații. În plus, a fost prorogat termenul de plată pentru impozitele pe clădiri și mijloace de transport, s-au suspendat executările silite pentru creanțe bugetare și nu se calculează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale din perioada de urgență la acre se adaugă alte 30 de zile.

Pentru angajații loviți de criză, statul plătește șomajul tehnic pentru perioada stării de urgență, iar pentru categoriile profesionale care nu au calitatea de angajați a fost stabilită o indemnizație de sprijin. Este cazul PFA-urilor, întreprinderilor individuale, profesiilor liberale și celor care obțin drepturi de autor, care vor primi o indemnizație în valoare de 75% din câștigul salarial mediu brut, pe baza unei declarații făcute pe propria răspundere. De asemenea, pentru perioada suspendării temporare a contractului de activitate sportivă pe perioada stării de urgență, sportivii beneficiază de o indemnizație de 75% din drepturile în bani aferente contraprestației activității sportive, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pentru anul 2020. Pentru angajații care beneficiază de tichete de vacanță, valabilitatea tichetelor emise în anul 2019 a fost prelungită automat până la 31 mai 2021, iar tichetele de vacanță aferente anului 2020 vor fi emise doar electronic.

Una dintre cele mai importante măsuri luate de Guvernul Orban este amânarea ratelor la creditele bancare ale populației dar și ale PFA-urilor,  IMM-urilor și companiilor. Ratele pot fi amânate cu până la 9 luni, până la 31 decembrie 2020, pe baza solicitării făcute în termen de 45 de zile și cu îndeplinirea unor condiții minimale.

Guvernul României a alocat importante sume de bani și către instituțiile statului aflate în prima linie a luptei cu epidemia. Ministerul sănătății a primit o suplimentare de 350 de milioane de lei pentru pregătirea unităților sanitare și pentru asigurarea tratamentului, precum și alte 42 de milioane de lei pentru susținerea centrelor de carantină. Alte 100 de milioane de lei au mers către Ministerul Afacerilor Interne pentru achizițiile necesare structurilor din subordine, între care și Departamentul pentru Situații de Urgență.

Prioritatea absolută rămâne protejarea sănătății populației, salvarea de vieți, limitarea extinderii pandemiei și eradicarea acestui flagel, în paralel cu menținerea mersului economiei și protejarea locurilor de muncă.

Toți trebuie să fim solidari și responsabili în această perioadă de grea încercare și să contribuim la limitarea efectelor epidemiei respectând, în primul rând, regulile și recomandările emise de instituțiile statului” a declarat deputatul PNL de Alba, Sorin Ioan Bumb.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scrisoare deschisă: Mai multe cadre medicale din țară, cer pensie de urmaș pentru copiii lor, dacă vor muri la datorie

Publicat

Într-o scrisoare deschisă adresată autorităților, ONG-ul Alianța Medicilor cere o lege prin care copiii cadrelor medicale să beneficieze de pensie de urmaș, în cazul în care, aceștia vor muri la datorie, în lupta cu noul coronavirus.

De asemenea, în scrisoarea respectivă, cadrele medicale, mai arată că bonusul de 500 de euro, promis de președintele țării, Klaus Iohannis, nu va rezolva problema, ci că au nevoie de echipamente de protecție, circuite corecte și camere de decontaminare.

” Scrisoare deschisă pentru toți decidenții,

Dacă nu ni se vor da asigurări și o lege clară, potrivit căreia copiii noștri (indiferent de vârsta acestora, aflați la studii sau încă sugari) vor avea asigurată toată viața pensie de urmaș în caz de deces (din cauza COVID-19), ne rezervăm dreptul de a demisiona.

Suntem foarte mulți în situația soț-soție care lucrează în domeniul sănatății (medic – medic; asistent – asistent; medic – asistent; asistent – infirmieră și toate celelalte relații posibile).

Nu avem nevoie de bani în plus ca să muncim și să ne facem datoria!

Este revoltător! Avem nevoie de echipamente de protecție, de circuite corecte, de camere de decontaminare la ieșirea din zona roșie și, mai ales, avem dreptul să ne știm copiii la adăpost, în caz de îmbolnăvire.

Echipament corespunzător de protecție înseamnă:

1) Pentru ATI și specialități chirurgicale: mască ffp2/ffp3, viziere, bonetă, PPE, cizme de cauciuc, două perechi de mănuși chirurgicale;
2) Pentru restul personalului din specialitățile medicale: măști ffp2/ ffp3, vizieră, bonetă, halat chirurgical impermeabil, două perechi de mănuși și botoși lungi.

Subliniem că toți cei care lucrăm în spitale, de la portar, brancardier și până la medicii cei mai expuși – ATI-iști, ORL-iști, infectioniști, chirurgi – ne dorim să muncim în condiții de deplină siguranță pentru că, odată infectați, reprezentăm un pericol pentru pacienții noștri, colegi și pentru toți cei cu care venim în contact.

Pericolul de a ne transforma în vectori este mare și un singur infectat în spital ne poate infecta pe toți, iar cei infectați nu pot folosi nimănui, nici măcar celor pe care ar trebui să îi trateze.

Ne întrebăm: rezolvă cei 500 de euro promiși problemele personalului medical? Evident, nu. Ei se adresează unei presupuse nevoi financiare care nu există. Toți am cerut echipamente de protecție, teste, circuite, protocoale și nu am primit decât foarte puțin. Și le cerem nu pentru că ne e teamă pentru noi, ci pentru că odată infectați suntem un pericol, o bombă cu ceas pentru pacienți, pentru colegi și, nu în ultimul rând, pentru familiile noastre. Asta vrem: siguranță pentru toată lumea!

Nu este admisibil să avem protocoale pentru cei decedați și nicio asigurare pentru urmașii personalului din sănătate ce poate fi afectat de pandemie .
Nu suntem datori numai față de pacienți, ci si față de urmașii noștri.
Găsiți soluții viabile pentru ca toți cei ce lucrăm în domeniul sanitar să o putem face protejați, în condiții de siguranță și, dacă se poate, sustineți-ne cu tot ce puteți ca să ne putem trata pacienții și să fim sănătoși!

În cazul în care se va ajunge la primirea celor 500 de euro, fără posibilitate de refuz, donarea lor către o cauză pe care o susținem este de dorit, în contextul în care nu acesta este sprijinul pe care îl solicităm!”, se arată în scrisoarea postată pe pagina Alianța Medicilor.

Scrisoarea este semnată de doctor Bogdan Tănase, președinte al ONG-ului, Alianța Medicilor.

Alianţa Medicilor pentru Modernizarea Sistemului Medical este o organizaţie nonprofit constituit dintr-o mişcare spontană pe Facebook, la care au participat în jur de 30.000 de cadre medicale şi membrii ai societăţii civile din toată ţara. Alianţa Medicilor pledează pentru o creştere a finanţării sistemului medical, venituri comparabile cu cele din ţările Uniunii Europene, militează împotriva managementului defectuos al sistemului medical şi promovează eforturile deosebite ale corpului medical pentru un act medical responsabil şi de calitate.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Câte persoane se află în izolare și în carantină în județul Alba. Amenzi de peste 250.000 de lei date de autorități în 24 de ore

Publicat

În județul Alba se află 345 persoane în carantină şi 1.298 persoane izolate la domiciliu. Au ieşit din carantină 94 de persoane, iar din izolare la domiciliu 2.582 persoane, potrivit celor mai recente date transmise de reprezentanții Prefecturii Alba.

Polițiștii din Alba continuă să acționeze integrat, împreună cu celelalte structuri teritoriale cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, pentru impunerea normelor legale în timpul stării de urgență prin verificarea persoanelor și societăților comerciale, fluidizarea traficului rutier și escortarea autovehiculelor care tranzitează județul nostru cu persoane care revin din afara granițelor țării.

În ultimele 24 de ore, 236 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba au desfășurat misiuni specifice în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19.

Astfel, s-a verificat modul de respectare a măsurii de izolare în cazul a 1.555 de persoane, iar echipaje mixte de polițiști, jandarmi, polițiști locali și lucrători MApN au intensificat activitățile pentru asigurarea unui climat optim de siguranță publică, care a avut ca scop verificarea respectării măsurilor dispuse prin Ordonanțele Militare.

Ca urmare a acțiunii au fost aplicate 211 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 256.100 lei, pentru nerespectarea dispozițiilor Ordonanțelor Militare.

De la debutul epidemiei, polițiștii din Alba au aplicat 2.260 sancțiuni contravenționale, în valoare de 1.985.450 de lei.

În ultimele 24 de ore, 123 de efective din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba au desfășurat misiuni specifice în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19, astfel:

Misiuni de escortare a convoaielor auto
Asigurarea măsurilor de ordine publică în zona centrelor de carantină
Misiuni desfășurate în vederea verificării modului de respectare a prevederilor ordonanțelor militare.
În urma acțiunilor specifice au fost aplicate desfășurate de echipajele de jandarmi, au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 500 de lei, pentru nerespectarea prevederilor ordonanțelor militare.

sursă foto: Prefectura Județului Alba, imagine de arhivă, rol reprezentativ.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect: Permisele de conducere reținute de Poliție nu vor mai fi predate personal de către șoferi

Publicat

politia-rutiera

Un proiect de ordonanță de urgență prevede că șoferii nu vor mai fi obligați să predea personal permisele de conducere, în situația în care polițiștii rutieri au dispus suspendarea acestora.

Actul de modificare a Codului Rutier propune ”derogarea de la obligativitatea contravenientului de a preda permisul de conducere personal ori prin reprezentant convenţional, în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa a respins plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei şi reglementarea predării acestuia exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire”.

De asemenea, ”permisul de conducere reţinut se restituie titularului la adresa de corespondenţă precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenţionale”.

Derogările ar urma să fie aplicate în perioada stării de urgență, pentru a evita prezenţa conducătorilor de autovehicule, de tractoare agricole sau forestiere ori de tramvaie la sediul poliţiei rutiere.

Cererile de restituire, la încetarea cauzelor pentru care au fost reţinute, ar urma să fie transmise prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid, iar restituirea documentelor să se realizeze la adresa de corespondenţă precizată de către titular în cuprinsul cererii.

”În cazul contestării procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției la regimul rutier, contravenientului îi revine obligația de a prezenta la unitatea de poliție din care face parte agentul constatator, personal sau prin reprezentant convențional, dovada înregistrării plângerii la judecătoria în a cărei rază de competență a fost constatată fapta. Astfel, este necesară stabilirea unei derogări, pe întreaga durată a stării de urgență, în sensul că dovada înregistrării plângerii contravenționale se realizează printr-un document emis de către instanța de judecată sau printr-un extras de pe portalul instanțelor de judecată w.w.w.portal.just.ro, iar transmiterea la unitatea din care face parte agentul constatator să se realizeze prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid. Subsecvent, permisul de conducere reținut se restituie titularului la adresa de corespondență precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenționale”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.

AICI, proiectul integral.

AICI, nota de fundamentare.

surse: digi24.ro, mai.gov.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate