Eveniment
UPDATE: CNAIR a REZILIAT contractul cu constructorul tronsonului Chețani-Câmpia Turzii din A3. Progres de 1% în ultimele 5 luni

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat joi că CNAIR a reziliat contractul cu constructorul tronsonului Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada A3. Potrivit acestuia, progresul în ultimele 5 luni a fost de 1 %.
„Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general.
Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”.
Este soluția pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune niște proceduri de relativă durată.

Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent.
Istoria acestei licitații, derulate în 2015, este și o lecție despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7 km era de 620 de milioane lei.
Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor.

În acest moment, pe șantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%.
Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a precizat ministrul Transporturilor.
UPDATE: CNAIR anunță într-un comunicat, joi după-amiaza, că rezilierea efectivă a contractului intră în vigoare în 14 zile de la notificarea antreprenorului.
Comunicatul CNAIR: ”Joi, 11.03.2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Straco Grup SRL – SC Total Road SRL – SC Specialist Consulting SRL în vederea rezilierii contractului „Proiectare și Execuţie pentru Realizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 3: Chețani – Câmpia Turzii, km 21+500 – km 37+191„.
Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înștiințări de remediere și a abandonat șantierul.
Precizăm că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chețani, în data de 18.09.2020, Antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele 5 luni.
Menționăm că rezilierea efectivă intră în vigoare în 14 zile de la notificarea Antreprenorului.
După rezilierea contractului, CNAIR va elabora o nouă documentație de atribuire în vederea relicitării acestui contract pentru finalizarea lucrărilor de construcție a acestui sector de autostradă”.
foto: arhivă, Asociația Pro Infrastructură
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
joi, 11.03.2021 at 12:36
Asa va trebuie daca contractati lucrari in stilul Hava.(vezi piata centru).