Connect with us
Publicitate

AIUD

COD PORTOCALIU de vijelie, grindină și ploi torențiale, emis pentru Aiud, Blaj, Teiuș și 14 comune din județul Alba

Publicat

ANM a emis duminică avertizari cod galben și cod portocaliu pentru mai multe zone din Alba. Alertele sunt valabile până la ora ora 18,30.

Zonele vizate: Aiud, Teiuș, Galda de Jos, Mihalț, Stremț, Sântimbru, Ciugud, Bucerdea Grânoasă, Berghin, Crăciunelu de Jos, Cricău, Rădești, Întregalde și Râmeț.

Fenomenele vizate: averse care vor cumula 35 – 45 l/mp, grindină dimensiuni mici și medii, vijelie puternică (rafale de peste 70 km/h), frecvente descărcări electrice.

Alerta este valabilă de la ora 16:50 pâna la 05.02, 17:40.

Populația a fost avetizată prin RO-ALERT.

Alerta cod galben, Județul Alba

Localități vizate:  Aiud, Blaj, Teiuș, Galda de Jos, Șona, Valea Lungă, Lopadea Nouă, Stremț, Sâncel, Mirăslău, Bucerdea Grânoasă, Crăciunelu de Jos, Livezile, Cergău, Rădești, Cenade, Râmeț;

Se vor  semnala averse care vor acumula peste 20 – 25 l/mp, descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, grindină de dimensiuni mici., valabilă de la 05.02, 16:40 pâna la 05.02, 17:30

UPDATE: ora 17,25: Alerta cod galben

Județul Alba: Blaj, Șona, Valea Lungă, Sâncel, Șpring, Berghin, Cergău, Roșia de Secaș, Ohaba, Cenade, Doștat; Județul Mureş: zona de munte;

Județul Sibiu: Săliște, Șeica Mare, Ocna Sibiului, Axente Sever, Slimnic, Loamneș, Micăsasa, Păuca, Șeica Mică, Apoldu de Jos, Ludoș;

Averse care vor acumula peste 25 – 30 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină de dimensiuni mici și medii.,

Valabilă de la 05.02, 17:20 până la 05.02, 18:30,

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Sisteme de acces cu cardul și pentru platformele subterane de colectare a deșeurilor din Alba Iulia. Achiziția, făcută de Primărie

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără sisteme de acces controlat cu cardul pentru platformele subterane de colectare a deșeurilor urbane din municipiu.

Administrația locală vrea astfel să doteze platformele subterane cu același tip de sistem prevăzut deja pe noile module de colectare selectivă amplasate în oraș. Accesul la fiecare punct de colectare se va putea face controlat, pe bază de cartelă, doar de către locuitorii arondați acestuia.

Primăria Alba Iulia a lansat marți, 5 iulie, o achiziție publică pentru cumpărarea unui sistem de acces controlat cu cardul, în vederea dotării a 23 de platforme subterane pentru colectarea selectivă a deșeurilor urbane din municipiu. Data limită de depunere a ofertelor este 13 iulie.

Potrivit caietului de sarcini, accesul la platformele subterane pentru depozitarea deșeurilor se va face pe bază de card pentru persoanele care se vor aronda platformei respective.

În acest sens, platformele subterane de colectare a deșeurilor urbane realizate pe domeniul public al municipiului Alba Iulia vor fi cu un sistem de acces cu cardul care să asigure accesul pentru cele 4 coșuri de inserție ale fiecărei platforme.

Pentru accesul controlat cu cardul este necesar ca platformele subterane să fie dotate cu cititor de card privind controlul accesului, acumulator reîncărcabil și panou solar. Panoul solar urmează să fie instalat pe un stâlp din aluminiu cu înălțimea liberă de 2 metri, care va fi montat pe platforma superioară a punctului de colectare.

Sistemul va trebui să susțină funcționarea a minim 4 coșuri de inserție pentru fiecare punct de colectare, privind controlul accesului cu cardul pe toată durata unei zile 24h – zi/noapte.

Sistemul de acces controlat cu cardul trebuie să fie antivandalism, rezistent la apă și praf, să funcționeze la temperaturi între -40 și +60 de grade Celsius, să asigure posibilitatea de deconectare rapidă în caz de defecțiune, să asigure posibilitatea de conectare/mentenanță de pe platformă fiecărui punct de colectare.

Numărul de deschideri pe acumulator, fără încărcarea de la panourile solare, trebuie să fie mai mare de 300.

Yala electromagnetică va fi cu limba de minim 1,5 cm, iar butonul cu led trebuie să fie cu revenire, antivandalism.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

EXERCIȚIU de amploare la Kronospan Sebeș, al ISU Alba: Se testează intervenția în cazul unui accident chimic

Publicat

kronospan, sebes

Un exercițiu de amploare al pompierilor militari de la ISU Alba are loc joi, 7 iulie, la Kronospan, în Sebeș. Pompierii testează și se antrenează pentru a vedea cum reacționează echipele de intervenție, în situația producerii unui accident chimic cu efecte în afara amplasamentului.

Potrivit ISU Alba, la fața locului se testează următoarele:

– Antrenarea personalului de intervenţie şi verificarea deprinderilor acestora privind cunoaşterea operațiunilor şi a procedurilor de intervenție;

– Antrenarea Serviciului Privat pentru Situații de Urgență Kronospan;

– Antrenarea personalului SMURD în acordarea primului ajutor şi la trierea victimelor;

– Antrenarea personalului din dispecerat şi perfecționarea deprinderilor în recepționarea anunțului prin S.N.U.A.U. 112;

solicitarea de date cât mai concrete şi exacte (lucru cu aplicația 112);

– Antrenarea factorilor de decizie în organizarea şi coordonarea acţiunilor de intervenție în astfel de situații, culegerea datelor, prelucrarea acestora şi elaborarea propunerilor în vederea luării deciziei;

– Antrenarea modului de lucru integrat dintre toate structurile Comitetului Local pentru Situații de Urgență implicate;

– Verificarea modului de asigurare a legăturilor de comunicaţii între echipaje şi antrenarea personalului în folosirea acestor legături şi stabilirea viabilităţii sistemului de comunicații pentru forţele proprii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Europa vrea o rețea feroviară cu trenuri de mare viteză, care să unească marile capitale și să înlocuiască avioanele

Publicat

Imaginați-vă o rețea de trenuri moderne, super-rapide și confortabile care se deplasează între fiecare oraș important din Uniunea Europeană, oferind o alternativă fiabilă, confortabilă și durabilă la călătoria cu avionul.

Aceasta a fost viziunea conturată de liderii industriei feroviare din Lyon, Franța, pe 29 iunie, pe fondul planurilor europene ambițioase de a dubla utilizarea feroviară de mare viteză până în 2030 și de a tripla nivelurile actuale până în 2050.

Numai o extindere masivă și accelerată a rețelei de mare viteză poate atinge aceste obiective extrem de ambițioase, dar sunt acestea o propunere realistă și accesibilă? Este întrebarea pe care și-o pun jurnaliștii de la CNN, care analizează problema viitorului trenurilor de mare viteză în Europa.

Spre deosebire de multe părți ale lumii, Europa are deja mii de kilometri de cale ferată de mare viteză. TGV-urile de renume mondial din Franța, ICE din Germania și AVE din Spania au transformat călătoriile cu trenul în ultimii 40 de ani, dar rămân în mare parte concentrate pe piețele interne.

Acesta poate fi considerat un lucru normal. Atunci când țările investesc miliarde de euro în infrastructură nouă, presiunea politică pentru a reduce beneficiul maxim pentru contribuabili este inevitabilă.

Cine plătește?

Construirea de linii peste granițele internaționale, chiar și în cadrul Uniunii Europene, creează tensiuni cu privire la cine plătește pentru ce, cum sunt alocate contractele, cum sunt gestionate standardele și reglementările naționale contradictorii etc.

Chiar și acolo unde s-au construit linii internaționale de mare viteză, adesea cu costuri enorme, loialitatea națională, birocrația înăbușitoare și tarifele mari de acces împiedică unele rute să-și atingă potențialul.

Unele rute, cum ar fi Paris-Londra prin Tunelul Mânecii și Paris-Bruxelles-Amsterdam/Köln, au mai mult succes, dar ar putea, și ar trebui să atragă, mai mulți pasageri de la călătoriile aeriene pe distanțe scurte, potrivit CNN.

Acum,mai multe organizații europene s-au angajat la un nou studiu care evidențiază numeroasele beneficii ale unei rețele feroviare de mare viteză, care conectează capitalele naționale și marile orașe.

Printre acestea se numără Comisia Europeană, Comunitatea Căilor Ferate Europene, Industria Europeană de Aprovizionare Feroviară și ALLRAIL, care reprezintă căile ferate nedeținute de stat.

Cel mai important, grupul va căuta finanțare pentru zeci de mii de kilometri de linii noi și vor încerca să arate cum o transformare radicală a rețelei feroviare a continentului poate ajuta UE să își atingă obiectivul „Green Deal” de neutralitate carbon până în 2050.

Sursă foto: Pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

7 iulie: Ziua mondială a ciocolatei. Istoria desertului: De la băutura simplă de cacao până la ciocolata 3D

Publicat

Ziua mondială a ciocolatei este aniversată anual pe 7 iulie, deoarece la această dată a fost introdusă în Europa, în 1550,  băutura pe bază de cacao.

Istoria deliciilor pe bază de cacao nu este atât de cunoscută.

Cercetătorii au găsit dovezi privind alimente pe bază de cacao datând din urmă cu câteva mii de ani.

Boabele de cacao ar fi fost cultivate la început de civilizaţii străvechi din America de Sud, cum ar fi aztecii şi mayaşii. De altfel, arborele de cacao este originar din bazinul Amazonului şi alte zone tropicale din America de Sud şi America Centrală.

Istoria dulce a ciocolatei: de unde provine numele

Cuvântul modern ”ciocolată” ar proveni de la două cuvinte ale unei limbi vorbite de azteci numită Nahuatl: ”xocolatl”, care în traducere directă înseamnă ”apă fierbinte” şi ”cacahuatl”, care se referea la o băutură amară din cacao servită la ceremoniile religioase, potrivit Agerpres.

Conchistadorii spanioli ajunşi în Lumea Nouă au contribuit cu inventivitatea lor la reţeta băuturii de ciocolată adăugând zahăr şi condimente pentru a o îndulci.

De aici, ciocolata a ajuns populară în rândul spaniolilor, care au păstrat secretă metoda de producţie pentru aproximativ 100 de ani.

Potrivit unei legende, când exploratorul spaniol Hernando Cortes a ajuns în Mexic în căutare de aur şi argint, conducătorul aztec Montezuma a crezut că este o divinitate reîncarnată şi l-a întâmpinat cu un banchet somptuos unde s-a servit băutură de ciocolată.

Treptat, ciocolata s-a răspândit şi în restul lumii vestice.

Consumată exclusiv sub formă de băutură, a ajuns în Franţa, apoi în Anglia, la curţile regale şi în cluburi elitiste dedicate consumului de ciocolată.

Istoria ciocolatei în epoca modernă

Ciocolata caldă era apreciată de clasa superioară pentru gustul şi beneficiile pentru sănătate. Cu timpul, cacaoa şi-a câştigat reputaţia de afrodisiac.

Ciocolata solidă a apărut pe piaţă în jurul anului 1850, când britanicul Joseph Fry a descoperit că adăugarea de unt de cacao peste praful de cacao formează o masă solidă.

Câteva decenii mai târziu, la începutul secolului XX, belgianul Jean Neuhaus II a creat ”pralina” – ciocolata cu un conţinut de arome diferite.

Din acest moment, industria ciocolatei a explodat şi s-a răspândit în întreaga lume, potrivit istoriei prezentate de World Cocoa Foundation.

Zonele unde se cultivă arborele de cacao s-au extins dincolo de aria de origine.

Cea mai mare parte din producţia de cacao a lumii provine dintr-o zonă îngustă din jurul Ecuatorului, pentru că arborii se dezvoltă bine în climatul umed tropical cu ploi regulate şi un anotimp uscat scurt.

Principalii producători din afara zonei Americii Centrale, unde domină Brazilia şi Ecuador, sunt: în Africa de Vest: Ghana, cu o tradiţie în cultivare din 1879 şi de unde provine un sortiment de cacao clasat între cele mai bune din lume, Nigeria şi Cote D’Ivore; în Asia: Malaysia şi Indonezia, ţări unde se cultivă de mai puţin timp, dar care devin zone importante de producţie.

Spre exemplu, producătorul australian de ciocolată Cadbury foloseşte ca materie primă boabe de cacao de înaltă calitate ce provin din Ghana şi Asia.

În 2019, de Ziua mondială a ciocolatei, Cadbury Dairy Milk a lansat, în premieră mondială, prima imprimantă 3D ce foloseşte ca materie primă ciocolata cu lapte.

Ciocolata s-a aliniat și ea tendințelor moderne: primele delicii din ciocolată produse de imprimanta 3D Cadbury Dairy Milk au fost disponibile la vânzare în 2019.

sursa foto: pexels.com, free

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax