Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Codul rutier 2013: Vezi procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere a mopedului

Publicat

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) supune dezbaterii publice un proiect legislativ care întregeşte procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere cu reglementări vizând categoria AM (mopede), ca urmare a includerii acestora în categoria autovehiculelor, respectiv examinarea în traseu a conducătorilor de vehicule din categoria A, A1, şi A2.

Potrivit unui comunicat al MAI, proiectul Ordinului ministrului Afacerilor Interne pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Administraţiei şi Internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere prevede că promovarea probei teoretice (calificativul „admis”) permite susţinerea succesivă a probei practice pentru o perioadă de un an de la data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică şi practică, iar în cazul nepromovării probei practice (calificativul „respins”), aceasta poate fi reluată, fără susţinerea probei teoretice, după cel puţin 15 zile de la data obţinerii calificativului şi prezentarea dovezii efectuării a 6 ore de pregătire practică.

Susţinerea probei practice se realizează astfel: numai în poligon pentru autovehiculele din categoria AM, în poligon şi traseu pentru autovehiculele din categoriile A1, A2 şi A şi numai în traseu pentru autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv.

Candidaţii la obţinerea unui permis de conducere din categoria AM care fac dovada absolvirii, anterior datei de 19 ianuarie, a cursului de legislaţie rutieră specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei unităţi autorizate se pot prezenta la examen fără să mai facă dovada absolvirii unei şcoli de şoferi.

Totodată, la susţinerea probei practice în traseu pentru categoriile A1, A2 şi A candidatul va conduce însoţit, pe acelaşi vehicul, de un instructor din cadrul unităţii autorizate. Examinatorul supraveghează candidatul dintr-un autovehicul aparţinând unităţii autorizate şi condus de un angajat din cadrul acesteia, iar comunicarea dintre examinator şi candidat se realizează prin intermediul mijloacelor tehnice de radiocomunicaţii.

Textul acestui proiect de act normativ este afişat şi poate fi consultat pe pagina de internet a MAI www.mai.gov.ro, la secţiunea Transparenţă decizională, precum şi la Centrul de Relaţii cu Publicul al MAI din Piaţa Revoluţiei nr. 1 A, Bucureşti.

Propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt aşteptate pe adresa de e-mail legislatie@mai.gov.ro în termen de zece zile, anunţă MAI.

Noul Cod rutier a intrat în vigoare pe 19 ianuarie, principala modificare vizând persoanele care au peste 16 ani şi doresc să conducă un moped sau un triciclu, acestea având nevoie de permis de conducere pentru categoria AM.

Totodată, şoferii care vor să-şi reînnoiască permisul de conducere sunt obligaţi, din 19 ianuarie, să facă examinarea medicală. Până la acea dată fişa medicală era obligatorie doar după expirarea permisului de conducere.

Sursa: Realitatea.net



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ACTUALITATE

Tânăr din comuna Unirea, prins la volan cu permisul suspendat. S-a ales cu dosar penal

Publicat

Un tânăr din comuna Unirea s-a ales cu dosar penal după ce a fost prins în trafic, la volanul unui autoturism, cu permisul suspendat.

Potrivit IPJ Alba, luni, polițiștii rutieri din Aiud, în timp ce acționau pe strada Avram Iancu din comuna Unirea, au depistat un tânăr de 28 ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism având dreptul de a conduce autovehicule suspendat.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis. 

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 2 cazuri COVID raportate în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 24 mai

Publicat

Au fost înregistrate 2 cazuri COVID noi, în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) marți, 24 mai.

În județ sunt 70 de cazuri active în total.

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 53.859 cazuri confirmate, 52.491 persoane vindecate, 1.290 decese.

În același interval au fost procesate 467.719 teste, din care 357.564 PCR și 110.155 rapide.

În ultimele 24 de ore, la nivel județean, au fost făcute 358 testări: 172 PCR ( 38 la DSP și 134 la spitalul județean) și 186 teste rapide.

Cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore în județul Alba

Valea Lungă- 1 caz

Blaj- 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 0,19 (anterior 0,22).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
POŞAGA 1.12 1
POIANA VADULUI 0.96 1
CIUGUD 0.91 3
RĂDEŞTI 0.79 1
CETATEA DE BALTĂ 0.65 2
VALEA LUNGĂ 0.64 2
ŞONA 0.46 2
LOPADEA NOUĂ 0.4 1
METEŞ 0.36 1
LUPŞA 0.35 1
MUNICIPIUL ALBA IULIA 0.35 27
ŞUGAG 0.35 1
MUNICIPIUL BLAJ 0.29 6
ORAŞ CUGIR 0.28 7
GALDA DE JOS 0.23 1
MUNICIPIUL AIUD 0.2 5
SĂSCIORI 0.15 1
ORAŞ TEIUŞ 0.14 1
ORAŞ ZLATNA 0.13 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 0.12 4
ORAŞ OCNA MUREŞ 0.07 1
ALBAC 0 0
ALMAŞU MARE 0 0

sursa foto: pixabay.com, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2022 în Alba: concurență mare pe posturile de educatori și învățători. Modele de subiecte și calendar

Publicat

Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Alba a publicat lista celor 571 de candidați înscriși la concursul de Titularizare 2022. Sunt 139 de posturi pe perioadă determinată. Este concurență mare, pe cele de educatori și învățători.

În perioada 24 mai-30 iunie se desfășoară inspecțiile la clasă, probele orale și practice.

Proba scrisă se organizează în 13 iulie, iar rezultatele sunt comunicate în 19 iulie. Rezultatele după contestații vor fi comunicate în 27 iulie, iar în august vor fi ședințele de repartizare.

Titularizare 2022 în Alba – Lista candidaților și a posturilor, concurența

În județul Alba, dintre cei 571 de candidați înscriși, 278 (48,7%) sunt pentru posturi de educatori și învățători.

Lista candidaților înscriși Titularizare 2022 în Alba

Celalte domenii de interes sunt educație fizică (46 candidați), limba și literatura engleză (31), limba și literatura română (29), matematică (27), psihopedagogie specială (17), istorie și religie ortodoxă (câte 12 dosare), chimie (11). Pentru alte specializări sunt înscriși mai puțin de 10 candidați.

Sunt 239 de posturi vacante complete, din care titularizabile (pe perioadă nedeterminată) – 139, potrivit datelor IȘJ Alba.

LISTA posturilor titularizabile 2022 în Alba

LISTA posturi vacante și rezervate Titularizare Alba 2022

Din totalul posturilor titularizabile, 53 sunt pentru educatori și învățători, 9 dintre acestea pentru educatori creșe. Concurența ar fi de 3,6 pe un loc la învățători și de 11,8 la educatori, în funcție de opțiunile fiecărui candidat.

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ.

Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

Titularizare 2022 – calendar

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

9-17 mai: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2022

10-20 mai: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

10-20 mai 2022; 6-8 iulie 2022: validarea înscrierii – pentru absolvenții promoției 2022/absolvenţii 2022 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/ candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2022-2023

23 mai: afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a:

  • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;
  • listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-30 iunie 2022 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada
24 mai – 3 iunie 2022.

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie;
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz;
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Metodologia de concurs – Titularizare 2022

Inspecțiile la clasă

Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau la proba practică minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă.

Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă în profilul postului sau la proba practică în profilul postului minimum nota 7 (şapte) nu pot ocupa posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată.

În situația în care candidatul optează și pentru susținerea inspecției speciale la clasă în cadrul concursului naţional, la media finală a concursului se ia în calcul nota obținută la inspecția specială la clasă în cadrul concursului.

Proba scrisă – 13 iulie – Titularizare 2022

Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educației şi cercetării. Proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1.

Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

Lucrarea scrisă se desfăşoară începând cu ora 9.00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs, cel mai devreme la orele 7.00 şi cel mai târziu la orele 8.15.

Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală înainte de a fi deschis plicul cu subiecte nu mai pot susţine proba scrisă.

După primirea subiectelor de concurs de către candidaţi, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, timp ce poate fi depăşit cu 1-2 ore numai de către candidaţii cu deficienţe grave.

Pentru redactarea lucrărilor se folosește cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru.

Candidaţii pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”.

În vederea desfăşurării probelor scrise, se asigură supravegherea fiecărei săli de către asistenți supraveghetori, care verifică identitatea candidaţilor, prin buletin/carte/adeverinţă de identitate sau paşaport. În toate sălile de concurs vor fi instalate camere audio-video de supraveghere.

Candidaţii şi asistenții supraveghetori nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria acelora menţionate sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de concurs, situaţie în care asistenţii supraveghetori sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal.

Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre.

Candidaţii sunt informați de către asistenţii supraveghetori responsabili de săli, la intrarea în sala de examen, cu privire la prevederile metodologice şi procedurale referitoare la desfăşurarea probei scrise şi semnează procese-verbale care să ateste informarea.

Asistenții supraveghetori care furnizează soluţii ale subiectelor de examen, falsifică lucrări, tolerează acţiuni sau intenţii de fraudă ale candidaţilor ori manifestă neglijenţă în îndeplinirea atribuţiilor răspund disciplinar, în conformitate cu art. 280 – 282 din Legea nr. 1/2011cu modificările şi completările ulterioare, civil sau penal, după caz.

Titularizare 2022 – modele de subiecte proba scrisă

Pentru proba scrisă din 13 iulie, candidații au la dispoziție modele de subiecte publicate de Ministerul Educației pentru sesiunea 2022 și cele din anii precetenți, orientative pentru pregătire.

Română – învățământ preșcolar Titularizare

Model Subiect educatori Titularizare

Model Barem educator Titularizare

Model Subiect educator-puericultor Titularizare

Model Barem educator-puericultor Titularizare

Model subiect română_educatori_Titularizare 2021

Model barem română_educatori_Titularizare 2021

Subiect educator/puericultor Titularizare 2020

Barem educator/puericultor Titularizare 2020

Română model subiect – educatori creșă 2020

Română barem model subiect – educatori cresă 2020

Română model subiect – educatori grădiniță 2020

Română barem model subiect – educatori grădiniță 2020

Română – învățământ primar Titularizare

Model Subiect Română Titularizare

Model Barem Română Titularizare

Model subiect română_învățători_Titularizare 2021

Model barem română_învățători_Titularizare 2021

Română model subiect – învățători 2020

Română barem subiect – învățători 2020

Limba și literatura română Titularizare

Model Subiect Română Titularizare

Model Barem Română Titularizare

Model subiect română_profesori_Titularizare 2021

Model barem română_profesori_Titularizare 2021

Română model subiect – profesori 2020

Română barem subiect – profesori 2020

Matematică Titularizare

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat senator Sorin Bumb: Administrațiile locale vor putea prelua obiectivele lăsate în paragină de întreprinderile de stat

Publicat

Senatul a adoptat ieri o nouă lege care vine în sprijinul administrațiilor locale, permițându-le să preia terenuri și clădiri din patrimoniul regiilor de stat și al societăților comerciale cu capital majoritar sau integral de stat, care nu mai sunt utilizate de către acestea pentru realizarea obiectului lor de activitate.

Sunt numeroase cazuri de acest gen în țară, inclusiv în județul Alba, în care blocuri, stadioane, hale sau terenuri sunt lăsate în paragină de ani de zile, insalubre și degradate, dar nu pot fi reabilitate și utilizate din cauză că societățile comerciale nu mai au nevoie de ele și nici nu au resurse să investească în ele, iar administrațiile locale, deși ar avea nevoie de ele, nu le pot prelua din cauza birocrației și a cadrului legal incomplet și alambicat.

Plecând de la aceste necesități ale administrațiilor locale, dar și ale regiilor de stat și ale societăților comerciale cu capital majoritar sau integral de stat, am inițiat acest proiect de lege, tocmai pentru a ajuta comunitățile locale să preia obiectivele în cauză, la valoarea lor de inventar actualizată.

Plătind această valoare de inventar actualizată se rezolvă și problema contabilicească a transferului acestor bunuri, care a constituit, până acum, principalul obstacol în calea realizării acestor transferuri.

Soluția este una echitabilă și favorabilă pentru ambele părți, deoarece societățile scapă de niște active care le generează doar pierderi, iar administrațiile locale pot transforma aceste imobile în obiective folositoare pentru comunitate, mai ales că acum au numeroase oportunități de accesare a fondurilor europene și pot realiza proiecte importante de regenerare a acestor obiective și de repunere a lor în circuitul comunitar.

Astfel, transferând de la stat la stat aceste obiective le putem transforma din ruine abandonate în obiective de interes pentru comunitate, folositoare cetățenilor.

Le mulțumesc pe această cale colegilor de la Ministerul Finanțelor și colegilor mei senatori din Comisia de Administrație Publică și din Comisia Juridică, cu care am dezbătut îndelung acest proiect de lege și i-am adus amendamente importante, care au permis adoptarea sa de către plen și realizarea unei legi utile și deplin operabile.

Sorin Ioan BUMB,

Senator PNL de Alba

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax