Eveniment
Codul Rutier, mai „relaxat” pentru șoferi agresivi și vitezomani. Cum au fost ”măcelărite” sancțiunile, în Comisia de Transporturi
Comisia de Transporturi din Camera Deputaților a relaxat, prin vot, mai multe sancțiuni din noul Cod Rutier. Mai exact, a fost eliminat articolul care definea comportamentul agresiv la volan, iar conducătorul auto era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile. De asemenea, șoferii vitezomani vor avea dovadă cu care vor putea circulă două săptămâni.
Deși n-a trecut mult timp de la ordonanța de urgență prin care s-au înăsprit pedepsele pentru șoferii vitezomani și agresivi, deputații din Comisia de Transport au relaxat deja mai multe sancțiuni.
Deputații de la PSD, PNL și UDMR au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan.
Totodată, șoferii vitezomani prinși pe radar că circulă cu peste 70 de km/h peste limita maximă de viteză vor primi dovadă cu drept de circulație, după ce li se suspendă carnetul. În prezent, dovada este fără drept de a se urca la volan.
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în clasamentul siguranței rutiere, iar numărul șoferilor vitezomani va crește dacă aceste măsuri vor fi adoptate, spun experții în conducere defensivă.
Pentru ca modificările aduse de deputații din Comisia de Transporturi să intre în vigoare ele trebuie să fie votate și în plenul Camerei.
Cătălin Drulă, șeful comisiei Transport din Camera Deputaților: Coaliția a ”măcelărit” Codul Rutier
Cătălin Drulă, liderul interimar al USR, afirmă, într-un comunicat, că în comisia de transporturi unde este preşedinte, coaliţia PNL-PSD-UDMR a ”măcelărit” modificările la Codul Rutier stabilite prin OUG de guvernul Ciucă.
Au băgat înapoi toate portiţele şi şmecheriile de scăpat “cu carnetul” pentru toţi cei care încalcă grav regulile de circulaţie, spune deputatul USR
”Ieri, în Comisia de transporturi pe care o conduc, a fost show PSD-PNL-UDMR pe tema modificărilor la Codul Rutier făcute de guvernul Ciucă recent. Legea au măcelărit-o. Au băgat înapoi toate portiţele şi şmecheriile de scăpat “cu carnetul” pentru toţi cei care încalcă grav regulile de circulaţie”, spune Drulă.
Liderul USR a precizat: ”În ţara cu cei mai mulţi morţi din accidente rutiere din UE. În ţara unde şmecherii cu legitimaţie, girofar şi “bolizi” vor impunitate. Lucian Bode, care trebuia să fie prezent în calitate de ministru sau să delege un secretar de stat, a lipsit. O doamnă comisar-şef a încercat fără succes să ţină piept şmecheriei, explicând de ce e nevoie de închiderea portiţelor”.
”La ce cuvinte s-au spus de către deputaţii majorităţii, m-aş aştepta ca Bode să fie demis de urgenţă. L-am chemat la comisie pe ministrul Bode pentru a da explicaţii asupra activităţii sale în faţa colegilor săi de guvernare. Şi să înţelegem dacă coaliţia asta vrea reguli de circulaţie europene sau şmecherie post-sovietică pe drumuri”, mai spune Drulă.
Modificările făcute în comisia de Transporturi, la Codul Rutier
Şoferilor recidivişti pentru sancţiuni grave (de ex: depăşire de coloane oprite, trecut pe semaforul de culoare roşie, nerespectat indicaţiile poliţistului, vorbit la telefon la volan, comportament agresiv, mers pe sens opus pe autostradă, neacordare de prioritate, depăşire în zonă interzisă, consum de alcool, viteză excesivă ş.a.) li se reduce perioada de recidivă, în care primesc automat o suspendare în plus de 30 de zile a permisului, de la 6 luni la 3 luni.
Recidiviştii pentru sancţiuni grave vor avea posibilitatea să dea un test pentru reducerea perioadei de suspendare, ceea ce în prezent nu este posibil.
Vitezomanii prinși pot circula încă 15 zile
Vitezomanii, care depăşesc viteza legală cu peste 70 km/h (ex. viteză de peste 120km/h pe străzile unui oraş)
Vitezomanii, care depăşesc viteza legală cu peste 70 km/h vor primi dovadă cu drept de circulaţie pentru 15 zile, faţă de legislaţia actuală conform căreia sunt lăsaţi pietoni pe loc.
Şoferii care acumulează 15 puncte de penalizare, fapt ce duce la suspendarea permisului, vor putea contesta în instanţă contravenţiile fără ca termenul de prescripţie de 6 luni de la primirea punctelor să fie îngheţat. Cum de cele mai multe ori acţiunile în instanţă durează mai mult de 6 luni, asta va duce la prescrierea punctelor şi, automat, la ne-suspendarea permisului niciodată pentru cumul de puncte folosind această portiţă.
Perioada de suspendare a permisului, redusă
Şoferii care dau testul pentru reducerea perioadei de suspendare a permisului îşi vor putea recupera mai repede permisul decât înainte. De exemplu, o perioadă de suspendare de 90 de zile se reducea cf OG la 60 de zile (la ⅔ din perioada iniţială), iar amendamentele din parlament ar reduce suspendarea la doar 30 de zile (la ⅓ din perioada iniţială).
Se reintroduce suprapunerea suspendărilor de permis, versus cumularea perioadelor de suspendare a permisului. Mai precis, un şofer cu permisul suspendat pentru 30 de zile, dacă ar comite o nouă abatere în perioada de circulaţie cu dovadă, să zicem sancţionabilă tot cu 30 de zile de suspendare, va avea permisul luat timp de 30 de zile, nu timp de 60 (30+30), ca în prezent.
Pentru necomunicarea datelor de identificare a şoferului contravenient către poliţie, se reintroduce facilitatea de a plăti jumătate din minimul amenzii în 15 zile (eliminată de OG 1/2022).
Asta înseamnă, spre exemplu, că pentru o contravenţie constatată cu mijloace automate de depăşire gravă a vitezei legale (de ex., 150 km/h în oraş) contravenientul refuzând să comunice datele de identificare ale şoferului, va putea plăti doar 652 de lei (½ din minimul prevăzut pentru amendă) în loc de cuantumul stabilit de agent al amenzii care poate fi de până la 2900 de lei pentru persoane fizice şi 14500 de lei pentru persoane juridice.
sursa: digi24.ro, Catalin Drulă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Petru
miercuri, 18.05.2022 at 09:35
Foarte bine.Pe deasupra să legalizeze și consumul de alcool la volan, atunci totul o să fie ok.Ăștia chiar nu văd ce se întâmplă în traficul rutier?