Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Colectarea gunoiului se reia în Alba Iulia. Primăria are la dispoziție 60 de zile să amenajeze o nouă stație de transfer


Publicat


Preluare video. Folositi acest cod pentru a afisa video-ul de mai sus pe siteul dvs.

<p><script type="text/javascript" src="https://video.onnetwork.tv/embed.php?sid=MWZILDEzNE0sMA=="></script></p>


Colectarea gunoiului în Alba Iulia va fi reluată în cursul zilei de luni, au declarat reprezentanții Primăriei municipiului. Gunoiul ridicat din oraș va fi dus în următoarele săptămâni tot la rampa provizorie de la Bărăbanț, iar, între timp, administrația locală caută o altă soluție pentru depozitarea resturilor menajere.

Totuși, transferul provizoriu la rampa de la Bărăbanț se va mai putea realiza doar 60 de zile, timp în care Primăria Alba Iulia trebuie să amenajeze o nouă stație de transfer. 

După ce autorizația de mediu a fost ridicată în 16 ianuarie de inspectorii gărzii de mediu și timp de mai multe zile gunoiul din oraș nu a mai fost ridicat, luni, 20 ianuarie, autorizația de funcționare a fost redată pentru rampa de la Bărăbanț.

CITEȘTE ȘI: FOTO: Alba Iulia, năpădită de gunoaie. Autorizația de depozitare la platforma Bărăbanț, ridicată. Se caută soluții de urgență

”Până la găsirea unui nou amplasament pe care se va amenaja și autoriza o altă platformă de transfer a deșeurilor, operatorul de salubritate va folosi actuala locație.

Termenul limită pentru amenajarea noii stații de transfer este de 60 de zile. Sunt avute în vedere 3 posibile amplasamente (2 spații pe strada Gheorghe Șincai – zona stației de transformare și 1 spațiu pe strada Rogozului – zona stației de epurare).

Garda de Mediu a menționat în documentele de control care au dus la suspendarea activității Polaris M Holding SRL că există reclamații cu privire la modul de operare al actualei stații de transfer.

Pentru a clarifica această neconformitate în această dimineață a fost semnat un acord între Primăria municipiului Alba Iulia, Polaris M Holding SRL și Wagons Maintenance SRL pentru modul de gestionare al actualei platforme.

Totodată toate condiționările impuse de Garda de Mediu au fost îndeplinite, iar tot ce se mai așteaptă este documentul emis de Gardă în urma căruia Agenția pentru Protecția Mediului Alba va putea emite decizia de reluare a autorizației de mediu pentru Polaris M Holding SRL.

 Este vizibil că situația creată are un iz politic, având în vedere că în cei 5 ani de funcționare a stației de transfer doar în anii în care sunt alegeri se iau măsuri de suspendare a activității operatorului de salubritate.

Funcționarea stației de transfer de la Alba Iulia asigură existența serviciului de salubritate pentru 25% din populația județului. Jocurile electorale ale unor persoane vremelnic aflate în fruntea unor instituții fac din 100.000 de oameni victime colaterale ale dorinței de afirmare politică.

Cel mai important pentru mine este să lucrăm pentru oameni, să le oferim servicii de calitate, să găsim soluții pentru problemele lor, să asigurăm o administrate de calitate a comunității. Aceste șicane au un scop clar: creșterea vizibilității unor oameni politici în detrimentul interesului comunității.

Mi-am arătat toată bunăvoința și deschiderea și, personal, m-am implicat să putem relua furnizarea serviciului de salubritate nu doar pentru albaiulieni, ci pentru toți locuitorii celor 10 orașe și comune. Iau în considerare chiar acțiuni legale împotriva celor ce dovedesc rea-credință pentru găsirea dezamorsarea situației colectării gunoiului, a spus Voicu Paul, viceprimar cu atribuții de primar al Municipiului Alba Iulia.

Gestionarea serviciilor de salubritate – colectare și depozitare a deșeurilor – a devenit o problemă la nivelul județului Alba din cauza anulării succesive a intrării în funcțiune a gropii conforme de la Galda.

O viitoare reluare a procedurilor de desemnare a unui operator nu poate garanta finalizarea cu succes a procedurilor de achiziție și intrarea în normalitate pe acest subiect. Incertitudinea colectării și depozitării deșeurilor va continua și nimeni nu poate garanta că peste un an sau un an și jumătate nu vom fi în același punct”, au transmis reprezentanții primăriei într-un comunicat de presă.

 

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Școli-pilot din septembrie: Cum se pot organiza, ce se va preda. Metodologia de înființare a acestor unități, publicată

Publicat

Metodologia pentru înființarea și funcționarea școlilor-pilot a fost publicată în Monitorul Oficial, cu doar două zile înainte de termenul-limită anunțat initial pentru înscrierea în program. Este vorba despre unități de învățământ în care se vor aplica metode educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică.

În proiectul adoptat de Guvern se prevede ”pilotarea unui nou model centrat pe oferta curriculară a fiecărei școli-pilot în parte (curriculum oferit de școală, alcătuit din trunchi comun și curriculum la decizia elevilor din oferta școlii), în acord cu valorile, profilul absolventului, competențele-cheie și ariile de învățare definite de Ministerul Educației și Cercetării, precum și a unui nou model de carieră didactică, proiectat pe opțiuni orizontale echivalente, începând cu anul școlar 2020-2021”.

Școlile-pilot vor aplica la clasă arhitecturile curriculare diferite de actualele planuri-cadru în vigoare, ”având rolul specific de a testa direct impactul unor modificări sistemice”.

De asemenea, unitățile-pilot vor funcționa după noi modele de normare, salarizare și parcurs al carierei didactice.

Potrivit Metodologiei-cadru de înființare, organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație, sunt stabilite modalitatea de dobândire a acestui statut, criteriile de selecție, modelele curriculare și de carieră didactică, structura de personal și modalitățile de organizare a normei de muncă pentru personalul didactic și nedidactic, mecanismele de finanțare, cel de monitorizare și evaluare.

Unitățile de învățământ-pilot pot fi școli sau clase din școli ce pun în aplicare intervenții educaționale inovative, proiecte de cercetare educațională, noi modele curriculare și de carieră didactică, “în vederea evaluării și determinării potențialului de valorificare extinsă și de fundamentare a politicilor educaționale la nivel național, inclusiv din perspectiva pregătirii tinerilor pentru o bună integrare în societate”, potrivit metodologiei.

Ce se va pune în practică în școlile-pilot:

– elemente inovative la nivel de curriculum (noi modele/tipuri de teste/subiecte/itemi din structura examenelor/evaluărilor naționale, modalități de organizare/predare-învățare a unor discipline de studiu din trunchiul comun, o nouă disciplină în oferta de curriculum la decizia școlii, o nouă disciplină de studiu care propune abordări transversale, alte documente curriculare care necesită calibrare)

– variante de organizare a programului școlar de predare-învățare

– modalități de dezvoltare profesională a cadrelor didactice sau de evoluție în carieră

– strategii didactice, resurse educaționale, inclusiv din domeniul învățării de tip blended learning/online

– intervenții inovative în domeniul managementului școlar și al dezvoltării culturii organizaționale

– modalități de evaluare a rezultatelor școlare; intervenții inovative bazate pe date de cercetare psihosocială, pentru integrarea optimă în comunitate, pe piața muncii și în societate, în general

– abordări inovative și tendințe de dezvoltare a științelor educației.

Cum sunt selectate școlile-pilot

Școlile-pilot sunt selectate de către Ministerul Educației și Cercetării, în contextul unor intervenții sistemice, în diverse domenii – curriculum, inclusiv adaptări curriculare pentru învățarea blended learning/online, carieră didactică, etică și integritate, evaluare și examinare, combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar, inclusiv combaterea și prevenirea bullyingului, asigurarea accesului la educație prin suport alimentar, prin dispozitive electronice adecvate învățării în sistem blended learning/online etc

Criteriile de selecție pentru școlile-pilot sunt:

a) solicitare scrisă din partea unității de învățământ pentru funcționare cu statut de școală-pilot;

b) declarație scrisă, asumată de conducerea unității de învățământ, de exprimare a disponibilității și a capacității de aplicare a intervenției pilotate, inclusiv un document care să evidențieze acordul părinților, dat în urma consultării consiliului/asociațiilor reprezentative ale părinților din cadrul unității de învățământ și, după caz, a consultării consiliului elevilor;

c) structură instituțională adecvată aplicării tipului de intervenție stabilit de Ministerul Educației și Cercetării;

d) resurse umane calificate/specializate în raport cu intervenția pilotată;

e) proiect de strategie de pilotare și plan de acțiune care să reflecte:

– viziunea unității de învățământ cu privire la intervenția care urmează a fi pilotată;

– analiza de nevoi la nivelul unității de învățământ, care va evidenția motivația acesteia de a se implica în intervenția pilotată, inclusiv punctele tari, oportunitățile și beneficiile pentru elevi etc.;

– analiza implicațiilor etice și modalitățile prin care se asigură respectarea drepturilor copilului, conform legislației în vigoare, în acord cu codul de etică și conduită al unității;

– modalitățile de evaluare a calității educației (internă și/sau externă);

– analiza riscurilor de implementare și a planului de management al riscurilor.

Sunt reglementate și școlile de aplicație: unități de învățământ preuniversitar din rețeaua permanentă a unităților de învățământ preuniversitar, în care se desfășoară activitățile practice pedagogice, pentru elevii de la liceele cu profil pedagogic sau pentru studenții înscriși la programe universitare de formare pentru cariera didactică, inclusiv masterat didactic sau în alte programe de formare direct relevante pentru domeniul educației. Sunt și centre de resurse educaționale, de suport și de asistență pedagogică, inclusiv pentru învățarea de tip blended learning/online.

Statutul de unitate de învățământ pilot, experimentală și de aplicație poate fi solicitat/acordat unităților de învățământ cu predare în limba română, în limbile minorităților naționale sau în limbi de circulație internațională, conform autorizării/acreditării.

Alte precizări:

Elevii care participă la programele/intervențiile educaționale pilotate sau care sunt înmatriculați în școlile de aplicație au aceleași drepturi ca toți ceilalți elevi și le sunt aplicabile prevederile legislației specifice învățământului preuniversitar.

Participarea elevilor la intervenții/proiecte de cercetare educațională pilotate nu afectează în niciun mod drepturile lor de a beneficia de acte de studiu, de a se transfera la altă unitate de învățământ, de a continua studiile sau de a participa la evaluări și examene naționale.

În cazul aplicării unor inovații cu grad mare de complexitate la nivelul curriculumului național (de exemplu, planuri-cadru de învățământ noi, programe școlare noi etc.) este necesară o planificare a implementării intervenției educaționale pilotate pentru un întreg ciclu de învățământ.

Propunerea de pilotare a intervenției educaționale/proiectului de cercetare educațională va include o analiză a impactului demersului propus asupra profilului de formare al absolventului programului, precum și o analiză a elementelor comune pentru unitățile-pilot și unitățile din învățământul de masă, astfel încât să se asigure șanse egale tuturor elevilor la examene/evaluări naționale și să se asigure condițiile minime care ar putea permite transferul de la o unitate-pilot către o unitate de învățământ de masă pe parcursul derulării proiectului sau la finalul acestuia”.

Cum se aleg profesorii-mentor și cum vor fi plătiți

Încadrarea/Selecția personalului didactic se realizează potrivit reglementărilor legale în vigoare pentru ocuparea unei funcții didactice și unor reglementări specifice contextului de desfășurare a activității – proiect de cercetare educațională finanțat din alte surse decât bugetul de stat, grant de cercetare, realizare sau conducere de activități de practică pedagogică.

Pentru școlile-pilot și pentru școlile experimentale, cadrele didactice selectate vor beneficia de un program de instruire/formare cu privire la aplicarea elementelor incluse în intervenția educațională/proiectul de cercetare educațională, anterior debutului acestuia la nivelul activităților cu elevii.

Pentru școlile de aplicație, cadrele didactice cu statut de profesor-mentor, profesor metodist în liceu pedagogic, profesor coordonator de practică pedagogică trebuie să îndeplinească acele condiții de formare stabilite pentru realizarea sau conducerea practicii pedagogice.

Pe întreaga durată a funcționării unității de învățământ la care sunt încadrați cu statut de școală-pilot, experimentală sau de aplicație, cadrele didactice implicate în activități specifice vor fi remunerate potrivit timpului de muncă efectiv lucrat pentru aplicarea intervenției educaționale/proiectului de cercetare educațională sau pentru organizarea și desfășurarea practicii pedagogice, în funcție de contractul individual de muncă (structura încadrării)/de anexele la contractul individual de muncă.

sursă: edupedu.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Legea prin care este interzisă vânzarea de acțiuni de la companiile de stat timp de doi ani, promulgată

Publicat

iohannis masca

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, legea privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naţionale în activitatea economică.

De la data intrării în vigoare a legii se interzice, pentru o perioadă de doi ani, înstrăinarea participaţiilor statului la companiile şi societăţile naţionale, la bănci, precum şi la orice altă societate la care statul are calitatea de acţionar, indiferent de cota de participaţie deţinută, conform actului normativ.

„Se suspendă pentru o perioadă de doi ani orice operaţiuni privind înstrăinarea participaţiilor statului la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la societăţile la care statul are calitatea de acţionar, începute anterior intrării în vigoare a prezentei legi. Dispoziţiile nu se aplică operaţiunilor post-privatizare şi operaţiunilor specifice privatizării, în cazul în care transferul dreptului de proprietate asupra participaţiilor deţinute de stat s-a realizat”, mai prevede legea.

Statul român poate dobândi, în oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, participaţii la societăţile care desfăşoară activităţi economice în domeniile:

a) producţia şi comercializarea de medicamente, dispozitive medicale, seruri şi vaccinuri, servicii medicale şi paramedicale;

b) industria constructoare de maşini, metalurgică, alimentară, agricultură, silvicultură, exploatarea forestieră;

c) producţia, transportul, distribuţia şi furnizarea de energie electrică şi energie termică;

d) explorarea, exploatarea, extracţia, producţia şi prelucrarea resurselor minerale;

e) transportul, construcţia şi administrarea de infrastructură rutieră, feroviară, navală şi aeriană;

f) captarea, tratarea şi distribuţia apei potabile şi a apei pentru irigaţii;

g) poştă, comunicaţii şi tehnologia informaţiei.

„Dobândirea de participaţii de către stat se face cu respectarea dispoziţiilor privind ajutorul de stat, concurenţa şi competitivitatea”, se mai stipulează în lege.

Liberalii au contestat această lege la CCR, încă sesizarea a fost respinsă.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Alba Iulia vrea să dea bani pentru echipa de rugby. Suma propusă de Voicu Paul

Publicat

Viceprimarul cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia, Voicu Paul, a transmis joi că va propune Consiliului Local alocarea a 60.000 de lei pentru CS Universitatea, secția de rugby. 

„Din 1991 n-a mai trecut niciun balon dincolo de limita de țintă, în Alba Iulia. Transloc a fost ultima echipă de rugby care a format o grămadă pe un astfel de teren. Cu ambiție și multă pasiune, istoricul Marius Rotar ne-a convins că acest sport poate avea un viitor.

Luni, în ședința de Consiliu Local, voi propune alocarea a 60 000 de lei pentru CS Universitatea, secția rugby. Prima și cea dintâi condiție este să crezi. Rezultatele vin!”, a transmis Voicu Paul, într-0 postare pe rețeaua de socializare Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Liceul Tehnologic Aiud, reabilitat și dotat printr-un proiect de 16 milioane de lei. Turnul clădirii, transformat în observator

Publicat

Primăria Aiud a câștigat cel de-al 10-lea proiect cu finanțare europeană, au anunțat reprezentanții instituției. Este vorba despre reabilitarea și dotarea Liceului Tehnologic Aiud, proiect cu o finanțare în valoare de aproximativ 16 milioane lei.

Potrivit reprezentanților administrației locale, prin proiect se vor reabilita interiorul și exteriorul „Frumoasei Venețiene” și se vor dota sălile de clasă cu aparatură modernă de învățare.

De asemenea, turnul clădirii va deveni observator, deci un nou punct de atracție turistică.

Implementarea proiectului va începe după semnarea contractului de finanțare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate