Actualitate
Compania Albalact a avut în 2012 o creștere a profitului cu 27% față de 2011. Brandul Zuzu este lider pe piața laptelui din România
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2013/04/Albalact.jpg)
Albalact a înregistrat la sfârșitul anului trecut o cifră de afaceri de 343.844.878 lei, aproape la același nivel cu cifra de afaceri înregistrată în 2011 – 338.250.651 lei. În schimb, profitul net al companiei a crescut în 2012 cu 27%. Albalact a încheiat anul trecut cu un profit de 7.320.697 lei, față de 5.767.484 lei cât a fost profitul raportat în 2011.
Acționarii au aprobat tot astăzi, în adunarea generală, cu o majoritate de voturi, distribuirea profitului aferent exercitiului financiar 2012 prin acordarea unui dividend brut de 0,0105 RON/acțiune. Dividendele brute vor fi plătite în termen de 5 luni de la data adoptării acestei hotărâri.
„Și în 2012, ca în fiecare an de la declanșarea crizei, industria lactatelor a fost afectată de factori care au pus mari presiuni pe profitabilitate: scăderea puterii de cumpărare, micșorarea consumului, cota TVA mare, creșterea prețului materiei prime și a altor cheltuieli, fluctuatii valutare, secetă. În 2012 am planificat bugetul și am gândit strategia astfel încât să fim profitabili, cu o stabilitate a afacerilor. Suntem mulțumiți că am reușit.
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2025/01/Tobimar-Angajari.gif)
Păstrarea echilibrului între creșterea în volum și profitabilitate, cu optimizarea cheltuielilor, sunt doua obiective importante ale companiei și pentru anul acesta. Așadar, urmărim consolidarea poziției în categoriile în care suntem lideri (lapte, smântână, unt) și creșterea în alte categorii (iaurt, branzeturi), cu mentinerea profitabilității. Alta prioritate pentru Albalact în 2013 este diversificarea portofoliului cu extinderi de gamă si lansări de produse noi. Anul acesta nu va fi un an mai ușor, însă există în continuare oportunități de dezvoltare a business-ului. Sunt și categorii în lactate care cresc și vor continua să crească, iar noi mizăm pe ele”, declară Raul Ciurtin, președinte și director general Albalact.
La sfârșitul anului 2012, Albalact a lansat un brand nou pentru un produs special. Fruzu este cel mai tânăr brand al companiei și creează o nouă categorie în piața iaurturilor cu fructe din România: iaurtul cu topping de fructe într-un ambalaj unic pe piață.
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2025/02/artinstall4.gif)
Compania Albalact este astăzi pe locul 3 în topul producătorilor de lactate din România, având o tradiţie de peste 40 de ani pe piaţa românească. Albalact produce peste 80 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact şi Rarăul. În 2008, Albalact a intrat pe segmentul brânzeturilor cumpărând pachetul majoritar de acţiuni (99,01%) al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc, specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, sub brandul omonim Rarăul.
În prezent, Zuzu este lider pe segmentul laptelui pasteurizat, cu o cotă de piață de 23.1% în valoare, dar este lider și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat), cu o cotă de piață de 16.8% în valoare, în Februarie 2013. Albalact este lider de piață și pe segmentul untului de masă cu brandul omonim De Albalact, cu 23.5% cotă de piață în valoare, în perioada Decembrie 2012 – Ianuarie 2013. Pe segmentul smântână, Albalact se menține de asemenea lider cu brand-ul De Albalact, având o cotă de piață de 14.6% în valoare, în Februarie 2013. Pe categoria brânză de vaci, Albalact a urcat pe locul 2 cu brand-ul Rarăul, având 9% cotă de piață în valoare, în Februarie 2013.*
* calcule bazate pe datele AC Nielsen din Retail Index Service, pentru perioada de audit Februarie 2013, respectiv Decembrie 2012-Ianuarie 2013 pentru Unt, pe Total Romania cu discounteri. (Copyright © 2012, The Nielsen Company)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2021/09/sigla_alba24_300-x-92-1.png)