Connect with us
Publicitate

POLITICA

Comunicat Ionuț Dragoș Crișan (USR PLUS): Aiudeanul pe primul loc! Administrație flexibilă și eficientă în slujba cetățeanului


Publicat

Ionuț Dragoș Crișan, candidat la funcția de primar al municipiului Aiud, împreună cu candidații noștri la funcțiile de consilieri locali din partea Alianței USR-PLUS Aiud, ne propunem să creăm în orașul nostru o comunitate în care fiecare cetățean activ și responsabil să-și poată clădi o viață mai bună și de ce nu să-și aducă inclusiv contribuția la prosperitatea întregii colectivități.

Pentru ca toate acestea să devină realitate, personal cred că noi, cu toții, avem nevoie de o administrație responsabilă, în căutarea continuă de soluții, care să sprijine și să asigure cadrul necesar pentru construirea unei astfel de comunități și a unui viitor pe care să-l construim împreună.

Unele soluții pentru dezvoltarea urbei noastre pot și trebuie să vină chiar de la concitadinii noștri iar pentru punerea lor în practică este nevoie, pe cât posibil de implicarea directă a acestora.

O viață de calitate este esențială pentru ca cetățenii să-și recapete încrederea în autorități, în semenii lor și pentru a-și împlini aspirațiile. Numai comunitățile puternice și solidare, creează șansele și condițiile unei astfel de vieți de calitate pentru toți membrii acestora.

O viață de calitate mai presupune printre altele: acces gratuit la educație, sănătate, activități culturale și spirituale, natură și de ce nu oferă posibilitatea implementării noțiunii de “oraș inteligent”.

O viață de calitate se împlinește într-un mediu economic care asigură OBLIGATORIU locuri de muncă, oferă oportunități de realizare profesională și venituri sigure, totodată oferind un echilibru rezonabil între muncă și timp liber ca premise obligatorii în atingerea aspirațiilor fiecărui cetățean în parte.

Deasemenea, o viață de calitate mai poate însemna inclusiv funcționarea ireproșabilă a administrației și a instituțiilor publice, obiective care au construit în centrul fiecărei dintre ele respectul față de cetățeni și drepturile acestora.

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeană Alba, parte a alianței electorale “Alianța USR PLUS”, Cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Firmele care nu au înregistrat la timp în Revisal contractele de telemuncă nu vor primi sprijinul financiar pentru angajați

Publicat

Procedura privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul crizei COVID-19 a fost completată cu condiții suplimentare. Ajutorul dat firmelor este condiționat de înregistrarea documentației în Revisal.

OUG nr. 132/2020 prevede acordarea unui ajutor material angajatorilor care pe durata stării de urgență au aplicat măsura de telemuncă. Aceștia beneficiază de un ajutor de 2.500 lei pentru fiecare salariat care a desfășurat activitatea în telemuncă.

Prin OUG nr. 182/2020 se precizează că nu se acordă acest ajutor angajatorilor ce au înregistrat ulterior documentația de telemuncă în Revisal.

Practic, beneficiază de ajutor doar acei angajatori ce au înregistrat în Revisal activitatea de telemuncă în perioada 14 martie 2020 – 14 mai 2020.

Ceilalți angajatori care au utilizat procedura de telemuncă cu acordul expres al părților, dar nu au înregistrat această situație în Revisal, nu beneficiază de ajutor.

sursă: legestart.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Belgia intră duminică în carantină totală pentru a salva sistemul sanitar. Familiile, limitate doar la o vizită pe săptămână

Publicat

Belgia intră de duminică seara în carantină totală, timp de o lună, pe fondul crizei de personal medical şi a paturilor de la ATI. Spitalele şi laboratoarele de testare şi-au depăşit capacitatea, iar numărul internărilor zilnice se dublează la fiecare opt zile.

Belgia impune din nou măsuri stricte de blocare în fața infecțiilor cu coronavirus în creștere, a internărilor în spitale și a deceselor, a anunțat vineri premierul Alexander De Croo, în cadrul unei conferințe de presă, potrivit AFP. „Ne întoarcem într-un blocaj strict, care are un singur scop: să ne asigurăm că sistemul nostru de sănătate nu se prăbușește”, a spus De Croo. Măsurile vor intra în vigoare duminică seara și vor rămâne în vigoare până la 13 decembrie.

În ciuda faptului că este una dintre cele mai bogate ţări şi are unul dintre cele mai puternice sisteme de sănătate din Europa, națiunea de 11 milioane de locuitori, care găzduieşte principalele instituţii ale Uniunii Europene şi sediul NATO, are a treia cea mai mare rată a mortalităţii cauzate de coronavirus pe plan mondial (raportată la numărul populației), fiind depășită doar de San Marino şi Peru, potrivit datelor Universităţii John Hopkins.

Ţara riscă să rămână fără paturi de terapie intensivă disponibile până la sfârşitul săptămânii viitoare, după ce numărul pacienţilor cu Covid-19 trataţi în unităţile de terapie intensivă a crescut de la 525 pe 21 octombrie, la 1.057, joi.

Restricțiile care intră în vigoare

Belgia se regăseşte din nou în epicentrul dezastrului pandemic, iar pentru a stopa fluxul internărilor în spitale, autorităţile au anunţat, vineri, o serie de restricţii. Printre acestea se află închiderea tuturor magazinelor neesenţiale, precum şi interzicerea parţială a vizitelor la familie şi prieteni. Telemunca va fi obligatorie în cazul tuturor activităților unde se poate aplica.

Noile măsuri:

– Este permis un singur contact apropiat per familie pe săptămână. „Regula celor 4 contacte sociale dispare. Veți putea invita o singură persoană la un moment dat acasă ”, a explicat premierul.

– Afacerile neesențiale trebuie să se închidă. Cu toate acestea, este posibil să primiți comenzi livrate sau să ridicați articole (Take-Away și Click and Collect), cum ar fi restaurantele.

– Numai magazinele alimentare și farmaciile pot rămâne deschise.

– Profesiile nemedicale care presupun un contact direct cu oamenii sunt stopate pentru moment.

– Școlile vor rămâne închise până pe 15 noiembrie. În învățământul superior, activitățile se vor desfășura de la distanță până la aceeași dată.

– Telelemunca este obligatorie. Dacă acest lucru nu este posibil, masca și ventilația devin obligatorii.

– Parcurile de distracții și grădinile zoologice trebuie să se închidă.

– Funeraliile sunt limitate la maximum 15 persoane, fără mese.

– Hotelurile pot rămâne deschise, dar serviciile de catering trebuie făcute în cameră.

sursa: digi24.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: România ar urma să-și facă stoc de Remdesivir, pentru şase luni, după o nouă rectificare bugetară

Publicat

România ar putea să îşi constituie, după o nouă rectificare bugetară, un stoc pentru şase luni de Remdesivir, medicamentul necesar în combaterea COVID-19, a declarat vineri seară, la Botoşani, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.

„În perioada iulie-octombrie, noi am avut gratuit de la Uniunea Europeană 12.000 de doze. Aceste doze s-au distribuit în funcţie de numărul de pacienţi aflaţi în terapie intensivă, câte şase doze pentru fiecare din spitalele fază 1, fază 2 sau spitale suport. Începând cu luna octombrie, statul român a început să achiziţioneze contra cost aceste doze. Pe luna octombrie suntem … Cred că luni vom avea şi ultima tranşă din cele 12.000 de doze, ca totalul care a fost în ultimele luni din donaţii, urmând ca în noiembrie să avem între 14.000 şi 18.000 de doze achiziţionate, urmând, odată cu rectificarea bugetară, să putem merge pe o rezervă de şase luni. Rămâne efectiv ca şi comisiile de boli infecţioase şi terapie intensivă să readapteze acest tratament atât pentru terapie intensivă, cât şi pentru stadiile medii, severe, în stadiile incipiente şi fiecare medic curant să adapteze acest protocol la pacientul pe care îl îngrijeşte”, a precizat Tătaru.

El s-a referit, de asemenea, la vaccinurile împotriva SARS-CoV-2 pe care ar urma să le achiziţioneze Uniunea Europeană, subliniind că România „are o strategie în lucru”.

„Noi avem o strategie în lucru în acest moment. Depinde foarte mult de tipul de vaccin care va veni. Sunt trei firme cu care Comunitatea Europeană este în discuţii în acest moment şi în achiziţii, rămânând speranţa ca la sfârşitul anului, începutul anului viitor, sfârşitul lunii ianuarie, să putem avea avea acest vaccin. Rămâne ca după tipul de vaccin, sunt vaccinuri care sunt ţinute la minus 70 de grade sau sunt vaccinuri care sunt ţinute între două şi opt grade, să pregătim două alternative pentru a putea exploata momentul în care aceste vaccinuri vin, atât ca structură, ca reţea, cât şi ca moment al efectuării vaccinului”, a adăugat ministrul.

Nelu Tătaru susţine că Uniunea Europeană va transporta vaccinul către ţările membre, iar fiecare stat îl va conserva şi îl va utiliza.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

InfoCons: Halloween în perioada pandemiei. La ce trebuie să fie atenți consumatorii

Publicat

Chiar dacă trecem printr-o perioadă dificilă nefiind permis să organizăm petreceri, suntem nevoiți să ne adaptăm și să organizăm petreceri online sau în familie. Pentru organizarea petrecerilor cu siguranță vom achiziționa produse specifice acestei sărbători, însă trebuie să fim atenți ce, cum și de unde cumpărăm.

Asociația pentru protectia consumatorilor InfoCons a prezentat câteva sfaturi pentru consumatori, referitoare la achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte pentru cei mici, la utilizarea produselor cosmetice și la achiziționarea online a produselor necesare organizării petrecerii de Halloween. 

Sfaturi la achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte destinate celor mici:

– hainele pentru copii de până la 7 ani (înălţime 1.34 m), nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi în zona gâtului.

– hainele pentru 7 – 14 ani nu ar trebui să aibă în zona capului sau a gâtului cordon, şnur mai lat de 75  mm (7,5 cm) cu capetele libere.

– hainele pentru copii nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi cu capetele libere mai lungi de 140 mm (14 cm), în zona  taliei.

– hainele pentru copii nu ar trebui să aibă, ca şi sistem de prindere în jurul gâtului, şnur, cordon.

– hainele pentru copii care sunt croite să se lege în partea din faţă, nu ar trebui să aibă partea de şnur care se leagă mai lungă de 360 mm (36 cm).

– șiretul de la pantofi, după ce a fost legat trebuie să fie în totalitate în interiorul pantalonului. Cordonul de la haina copilului, după ce a fost legat nu trebuie să atârne.

– dacă aveţi deja cumpărate articole de îmbrăcăminte pentru copii care nu îndeplinesc cerinţele de mai sus puteţi să le faceţi dumneavoastră sigure prin eliminarea cordonului sau a şnurului sau prin scurtarea acestora, după caz.

– dacă aţi cumpărat o haină care nu respectă aceste reguli de bază, aveţi posibilitatea să sesizaţi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

– articolele de îmbrăcăminte confecţionate acasă, de asemenea, trebui să îndeplinească cerinţele de mai sus.

Dacă vă mascați utilizând produse cosmetice, trebuie să aveți grijă la următoarele detalii:

– să achiziționeze cosmetice numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţa fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în caz de reclamație; în plus, produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice “cu sacoşa”;

– să fie atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sunt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele;

– să verifice dacă ambalajul are calitatea corespunzătoare valorii produsului; există posibilități frecvente ca un produs zis “de lux”, ambalat în pungă de plastic sau într-o cutie banală, să fie de fapt o contrafacere;

– să examineze cu atenţie eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere;

– să ştie că unii producători şi importatori “de marcă” au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii;

– să ştie că pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE;

– să ştie că majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă durabilitate precedată de expresia ”A se folosi preferabil înainte de”, urmată de dată sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se afla inscripţionată aceasta dată, exprimată fie prin lună şi an, fie prin zi, lună şi an, şi cu cifre arabe;

– să ştie că anumite produse precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate, ci au inscripţionat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (ex: 6, 12, 24 luni);

– să ştie că sunt produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele);

– să citească cu atenţie eticheta şi să ţină cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare de sănătate.

La achiziția online a produselor necesare organizării petrecerii de Halloween aveți următoarele drepturi și obligații:

În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

– bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate

– produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)

– produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)

– înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire

– conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea

– bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți

– contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Potrivit reprezentanților InfoCons, această listă nu este exhaustivă.

Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data primirii produselor. Pentru contractele de servicii, perioada de reflecție expiră la 14 zile de la data încheierii contractului. Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până la următoarea zi lucrătoare.

Poți cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate și, mai ales, trebuie să-ți cunoști drepturile! Examinează cu atenție ofertele comerciantilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri.

„Chiar dacă trecem printr-o perioadă dificilă nu înseamnă că nu trebuie să fim atenți la ce anume cumpărăm, să citim informațiile etichetei și să știm că ingredientele sunt afișate în ordine descrescătoare, primul fiind în cantitatea cea mai mare, să fim atenți la articolele de îmbrăcăminte destinate copiilor pentru a nu le pune în pericol sănătatea și nu în ultimul rând să luăm atitudine atunci când drepturile ne sunt încălcate! Fii un consumator activ și adoptă o atitudine! Puteți descărca aplicația gratuită InfoCons pentru scanarea codurilor de bare ale produselor! Și nu uitați 021.9615 pentru consiliere și consultanță în domeniul protecției consumatorilor!” , a transmis președintele InfoCons, Sorin Mierlea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate