Connect with us
Publicitate

Eveniment

Comunicat Raul Chiriac, PNL: Schimbarea generațiilor în politică este doar o iluzie dacă singurul criteriu al acesteia este vârsta

raul chiriac pnl

Publicat

Raul Chiriac, PNL: Schimbarea generațiilor în politică este doar o iluzie dacă singurul criteriu al acesteia este vârsta

Asistăm în politica românească la un tip de discurs care speculând nevoia implicării în politică a unui număr cât mai mare de tineri propune vârsta drept un criteriu de departajare, evident, în favoarea celor care prezintă această caracteristică.

Nu am spus niciodată în cariera politică și sunt mai bine de 15 ani de când am decis să mă implic la acest nivel faptul că nu trebuie să generăm un tip de schimbare în sistem, în modul în care facem lucrurile în raport cu cetățenii, în modul în care, spre exemplu, administrațiile locale răspund eficient și cu celeritate nevoilor comunității. Numai că pentru acest tip de schimbare este nevoie de oameni care să fi petrecut ceva vreme pregătindu-se temeinic dincolo de discurs și mai ales de CNP.

În discursul public am auzit foarte rar să se vorbească despre raportul dintre schimbare și nivelul de înțelegere al momentului în care ne aflăm, al dinamicii sociale, al factorilor care explică nevoia de schimbare.

Schimbarea generațiilor în politică nu este în viziunea mea și nu numai un proces tehnic bazat pe schimbarea actelor cele vechi cu documentele cele noi ci un imperativ care se bazează pe realități economice și sociale la care indiferent de vârsta din cartea de identitate putem să răspundem strategic.

Nu am auzit din partea celor care clamează schimbul de generații în politică, care sunt soluțiile pentru necesara și inevitabila reformă administrativă, care sunt propunerile legislative care să faciliteze dezvoltarea comunităților, cum îmbunătățim raportul dintre administrația centrală și cea locală astfel încât primarii să nu poarte jalba în băț pe la diverse ministere doar pentru a ști cine este șeful și lista de priorități ale discursului public ar putea continua.

În jurul acestor teme văd necesitatea de a ne exprima cu seriozitate. Altfel, vă rog să îmi iertați exemplul plastic, pare că postăm anunțuri cu caracter matrimonial despre cine e mai tânăr, mai competent și mai devreme acasă. Nu folosește nimănui acest tip de abordare.

Noua generație a politicii românești, cea a cărei membru sunt cu permisiunea dumneavoastră și eu, are în colegii liberali cel puțin un ax al meritocrației, al competenței, al capacității de a spune adevărul pe care-l merită societatea despre care spunem că este casa noastră a tuturor.

Dinamica societății românești reclamă o implicare tot mai mare în politică a celor care își spun generic tineri dar care necesită și un nivel de pregătire dincolo de cuvintele meșteșugite și de pozele profesionist făcute.

Să vă gândiți la asta astfel încât să fim în stare să inducem o schimbare care să crească nivelul de competență și asumare în fața electoratului nu nivelul de comunicare. Poate că această generație din care fac și eu parte va înțelege să direcționeze energia către motor și nu către claxon. Vom vedea…

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Eugen

    miercuri, 14.08.2024 at 09:03

    In cele mai multe cazuri, astefel de personaje se descriu in cateva cuvinte, insa nu este cazul acestui specimen politic. Descrierea corecta al acestui cetatean ingrijorat de asa zisa schimbari de generatie in contextul in care nici nu sti despre cum se face politica iar liberalismul la acest domn e mai degraba fictiva.E frustrant cand nu apuci din ciolan si stai pe butuci la subsol asteptand momentul de glorie…insa generatia noua din pacate nu prea mai e interesata de povesti de copii, iar aceste povesti prin comunicate de presa odata pe luna sunt daunatoare cand vinzi povesti si nu faci nimic decat sa arate urmarile generatiei invechite pe care le poarta in cuvinte. Penibil

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate