Economie
Comunicat: Transavia, distinsă cu Trofeul ”Sustainability Project Of The Year: Environment”, la Gala Premiilor Business Review
Compania Transavia a fost distinsă cu Trofeul ”Sustainability Project Of The Year: Environment”, în cadrul celei de a 18-a ediții a Galei Premiilor Business Review, care a celebrat „campionii de business”, pe 6 martie.
Astfel a fost recunoscută preocuparea pe care Transavia o are de ani buni pentru a diminua cât de mult posibil impactul asupra mediului și pentru a contribui la calitatea vieții consumatorilor și a comunităților.
Trofeul ”Sustainability Project Of The Year: Environment”, obținut de Transavia, recunoaște eforturile companiei în direcția sustenabilității și dezvoltării durabile, precum și elementele inovatoare pe care le-a integrat, de la bob la furculiță, pentru a avea un impact pozitiv asupra mediului și pentru a asigura un viitor mai verde pentru generațiile următoare.
Criteriile solide care au stat la baza evaluării făcute de juriu au evidențiat politica „zero pierderi” și impactul redus asupra mediului și biodiversității pe care operațiunile integrate vertical ale Transavia le înregistrează, ridicând astfel ștacheta sustenabilității în sectorul alimentar din România.
”Suntem onorați să primim acest premiu, care este o nouă recunoaștere a faptului că facem lucrurile exact așa cum trebuie, zi de zi.
Acest premiu confirmă că ne numărăm printre marile companii care, prin acțiunile lor responsabile, contribuie la un viitor mai verde pentru generațiile următoare.
Prin strategia noastră de sustenabilitate, de la bob la furculiță, identificăm constant oportunități de creștere verde, profitabilă, bazate pe politica „zero pierderi”, producție responsabilă, grijă față de oameni, mediu și comunități.
Totodată, investim constant în soluții care ne reduc amprenta de mediu, având în implementare cel mai mare proiect de energie verde din industria alimentară din țara noastră: o investiție masivă, de aproximativ 35 de milioane de euro, din fonduri proprii, care va contribui la rezultatele noastre pe termen lung”, declară Theodora Popa, vicepreședinte Transavia.
Politica ”zero pierderi” și eficiență energetică
Politica ZERO-pierderi înseamnă valorificarea a tot ce se poate astfel încât practic să nu se genereze deșeuri.
Transavia acordă o atenție deosebită gestionării așternutului uzat scos din hale, care este valorificat circular prin utilizare ca îngrășământ organic pe terenurile administrate de companie (peste 10.000 de hectare) în cadrul fermelor vegetale deținute.
În ceea ce privește eficiența energetică, există preocupări la toate capitolele: absolut toate spațiile de producție sunt eficientizate energetic, sunt bine construite, bine izolate, cu sisteme centrale de ventilație și încălzire, cu iluminat economic, astfel încât consumurile energetice să fie cât mai reduse.
Se investește masiv în energie verdeși soluții de eficiență energetică, având cel mai mare proiect de acest tip din industria alimentară din țara noastră, cu implementare în toate cele 56 de puncte de lucru deținute.
Investiția de aproximativ 35 de milioane de euro, din fonduri proprii, începută în 2022 și planificată a fi încheiată până la finalul anului în curs, va acoperi aproape în integralitate, energia electrică necesară.
La finalul proiectului, în 2023, vor fi eliminate anual aproximativ 18 milioane kg CO2, echivalentul plantării anuale a câte 841,000 de copaci (o pădure de 900ha).
Respectarea biodiversității
Respectarea biodiversității subliniază responsabilitatea Transavia, în calitate de companie cu o prezență extinsă a lanțului valoric. Astfel, încă din anul 2020, 100% din cantitatea de șrot de soia achiziționată pentru hrana păsărilor este certificată ca provenind din afara Biomului Amazonian, îndeplinind astfel obiectivul propus de a utiliza în procurarea hranei pentru păsări exclusiv materii prime provenite din surse sustenabile.
Transavia este singura companie din sector care a publicat, încă din 2019, Rapoarte de Sustenabilitate, în acord cu standardele GRI, având obiective ambițioase de sustenabilitate, aliniate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.
Progresul semnificativ și atingerea în avans a majorității obiectivelor asumate a determinat un nou pas în această călătorie a grijii față de oameni, animale, mediu și comunități și stabilirea de noi obiective pentru următorii ani, până în 2030 (raportate la datele din 2020), incluse deja în Raportul de Sustenabilitate publicat pe site-ul companiei.
Orientare către producția durabilă, grijă fațp de mediu, responsabilitate socială
Transavia a ridicat ștacheta sustenabilității pentru sectorul alimentar, fiind singura companie românească ce și-a asumat standardele necesare pentru a fi co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.
De asemenea, încă din 2018, a implementat standardul Global G.A.P. de bune practici și sustenabilitate în agricultură, realizând în acest mod o premieră în industria cărnii din România. Și restul de certificări (ISO 22000, FSSC 22000, BRC Food v7, Halal) pe care le are contribuie la încrederea pe care consumatorii și partenerii o au în produsele companiei.
Toate aceste acțiuni concrete reafirmă eforturile și acțiunile întreprinse pentru a crește în mod sănătos și sustenabil afacerea, având o puternică orientare către producția durabilă, către grija față de mediu, de responsabilitatea socială și față de angajați.
Premiul ”Sustainability Project Of The Year: Environment” a fost acordat companiei Transavia în cadrul Galei Business Review Awards 2023, care a marcat și 25 de ani de activitate a Business Review în România.
Transavia, liderul pieței locale de carne de pui
Transavia este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandurile Fragedo, Libertan și Papane.
Inclusă în topul celor mai valoroase portofolii din România, Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță.
În cei peste 30 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor.
Unul dintre cei mai mari angajatori români, Transavia are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 30 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii.
În fermele Transavia, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și a CSI.
Transavia investește masiv în energie verde, având ca țintă asigurarea aproape în integralitate a energiei necesare facilităților de lucru până la finalul anului 2023.
Transavia este singurul producător de carne de pui care a publicat în mod voluntar Raport de Sustenabilitate în ultimii doi ani. De asemenea, este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale şi de marketing în sectorul alimentar.
Fragedo, brand emblemă al companiei Transavia este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) poartă pe spotul TV sigiliul Marca Etică, ce atestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate.
Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News