Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Concurs 2020 pentru cei care vor să fie directori de școli sau inspectori școlari. Înscrieri și condiții

Publicat


sediul ISJ Alba

Luni a început a 15-a serie de selecție online în cadrul concursului național pentru Corpul Naţional de Experţi în Management Educaţional (CNEME), sesiunea 2019. Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Alba, înscrierile online se fac până duminică, 2 februarie.

Concursul pentru obţinerea calităţii de expert în management educaţional este important pentru profesorii care doresc să ocupe o funcţie de conducere în învăţământ, inclusiv cele de directori, directori adjuncţi, inspectori şcolari.

Calitatea de membru al corpului naţional de experţi în management educaţional se dobândeşte prin înscrierea în Registrul naţional al experţilor în management educaţional, în urma promovării concursului de selecţie organizat.

În Registrul Naţional al Experţilor în Management Educaţional sunt înregistraţi în prezent 730 de profesori din judeţul Alba.

Anul acesta expiră mandatele directorilor care au câștigat concursurile organizate pentru aceste funcții, în perioada 2016-2017. Potrivit ministerului, va fi organizat un nou concurs.

CALENDARUL desfăşurării concursului (seria a 15-a) 2020

20 ianuarie 2020: Afişarea programului orar al înscrierilor, a numărului de locuri scoase la concurs şi a metodologiei de concurs la sediul inspectoratului şcolar şi pe site-ul propriu

20 ianuarie – 2 februarie: Completarea formularului de selecţie online în aplicaţia informatică

3 februarie 2020: Afişarea listelor cuprinzând candidaţii admişi în această etapă, în urma introducerii informaţiilor în formularul de selecţie online

3 – 14 februarie 2020: Depunerea la inspectoratul şcolar a portofoliului cu documentele prevăzute în metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.549/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de către candidaţii declaraţi admişi după etapa de selecţie online

17 februarie 2020: Inspectoratele şcolare transmit la Ministerul Educaţiei şi Cercetării lista candidaţilor declaraţi admişi după etapa de selecţie online, care la data înscrierii la selecţie ocupă o funcţie de conducere sau de îndrumare şi control din inspectoratul şcolar, precum şi dosarele acestora

17 – 24 februarie 2020: Evaluarea portofoliilor candidaţilor de către comisiile de evaluare constituite la nivelul inspectoratului şcolar, respectiv la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării

25 februarie 2020: Validarea rezultatelor selecţiei de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar. Transmiterea către inspectoratele şcolare a rezultatelor selecţiei făcute de comisia de evaluare constituită la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, în vederea afişării acestora la sediul inspectoratului şcolar. Afişarea rezultatelor evaluării în ordinea descrescătoare a punctajelor

26 februarie – 3 martie 2020: Depunerea contestaţiilor la inspectoratul şcolar, respectiv la Ministerul Educaţiei şi Cercetării

26 februarie – 12 martie 2020: Soluţionarea contestaţiilor

26 februarie – 10 martie 2020: Transmiterea de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării a rezultatelor contestaţiilor la inspectoratul şcolar

13 martie 2020: Întocmirea de către inspectoratele şcolare a listelor cuprinzând candidaţii promovaţi şi înaintarea acestor liste la Ministerul Educaţiei şi Cercetării

20 martie 2020: Emiterea ordinului ministrului privind înscrierea cadrelor didactice declarate promovate în Registrul naţional al experţilor în management educaţional

Condiții de înscriere la concurs:

– 60 de credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de formare în domeniul managementului educaţional;

– titular în învăţământul preuniversitar/într-o unitate de învăţământ şi cel puţin gradul didactic II sau titlul științific de doctor;

– calificativ “foarte bine” în ultimii 4 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în anul şcolar curent

– nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere sau de îndrumare şi control în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

– nu a fost exclus, conform prevederilor art. 21, din Registrul naţional al experţilor în management educaţional.

Pentru înscriere, profesorii au nevoie de următoarele documente:

– cerere de înscriere;

– curriculum vitae – model european

– portofoliu personal, care să cuprindă dovezi referitoare la îndeplinirea criteriilor generale (adică absolvirea unor programe de formare în domeniul managementului educațional, experiența managerială, performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială, participarea la proiecte)

– copii legalizate la notariat sau la alte autorități învestite cu acest drept ale actelor de studii, diplomei/diplomei de licență și ale certificatului/adeverinței/diplomei de absolvire a unui program acreditat de formare în domeniul managementului educațional, cu minimum 60 de credite transferabile

– certificatul de naștere și, dacă este cazul, certificatul de căsătorie

– actul de titularizare în învățământ

– adeverințe/certificate/diplome de acordare a gradelor didactice/titlului științific de doctor

– documentul, carnetul de muncă/documentul echivalent eliberat de unitatea de învățământ/instituția de la care provine candidatul, completat la zi

– hotărâri judecătorești, pentru persoanele care și-au schimbat numele din diferite motive

– adeverință cu calificativele din ultimii 4 ani, în original

– cazier judiciar în original

– declarație pe propria răspundere prin care să confirme că documentele depuse la dosar aparțin candidatului și că prin acestea sunt certificate activitățile desfășurate

– opisul dosarului, în două exemplare, pe care se va consemna numărul total de file; un exemplar se restituie, cu semnătura persoanei care a depus dosarul și a președintelui comisiei de înscriere

– adeverință că nu a fost sancționat disciplinar în anul școlar curent, în original

 


TOP articole in ultimele zile


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: Contracte de peste 40 milioane euro, semnate la Alba Iulia, pentru investiții în oraș

Publicat

adr

Ministrul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, Ion Ștefan, semnează la Alba Iulia contracte de investiții în valoare de 43 milioane euro, ce reprezintă investiții pentru oraș. Este vorba despre fonduri europene Regio. Ministrul a vizitat municipiul Alba Iulia, pentru a vedea la fața locului impactul fondurilor europene atrase pentru dezvoltare locală. Cele șase contracte reprezintă […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

NU E CORONAVIRUS: Bebelușul și cei doi adulți din Italia internați la secția de infecțioase din Alba Iulia, SCOȘI din CARANTINĂ

Publicat

Bebelușul de 7 luni și cei doi adulți din Italia, internați luni, 24 februarie, în carantină la Spitalul de Boli infecțioase din Alba Iulia nu au coronavirus. Marți, 25 februarie, DSP Alba a făcut publice rezultatele analizelor care au fost efectuate la Timișoara la Institutul Victor Babeș. Rezultatele au fost NEGATIVE. Pacienții prezintă simptomele unei […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Și-a bătut fosta soție. Bărbat din Alba Iulia, cu dosar penal pentru violență în familie

Publicat

Un bărbat din Alba Iulia s-a ales cu dosar penal după ce și-a agresat fosta soție. Femeia a sunat la Poliție, de Dragobete. Potrivit IPJ Alba, luni, polițiștii din Alba Iulia au fost sesizați, de către o femeie din municipiu, cu privire la faptul că duminică, în jurul orei 16.30, ar fi fost agresată de […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Mașini cu defecțiuni tehnice, găsite în trafic, la Zlatna. Acțiune a Poliției și RAR

Publicat

Poliţiştii din Zlatna, împreună cu  RAR au organizat, luni, o acţiune de prevenire a accidentelor rutiere provocate de starea tehnică necorespunzătoare a autovehiculelor. Au fost depistate 9 autoturisme care prezentau defecțiuni. Potrivit IPJ Alba, luni, poliţişti din cadrul Poliţiei Orașului Zlatna, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, au organizat, pe raza […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate