Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CONCURS MAI: REZULTATELE candidaţilor din ALBA pentru cele 51 de posturi de agenţi de poliţie. Peste 160 au trecut de testul scris. LISTELE


Publicat

politisti ordine publica rurala alba1IGPR a publicat rezultatele la concursul de ocupare a posturilor de agenţi de poliţie, după testul scris din 14 mai. Reamintim că pentru cele 51 de posturi vacante în judeţul Alba, au participat la testare peste 200 de candidaţi.

În Alba sunt disponibile 51 de posturi, dintre care 50 pentru specialitatea ordine publică, repartizate la posturile de Poliţie Comunală din judeţ și un post vacant de agent de poliţie, prin reîncadrare ca poliţist, la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba (la Vinţu de Jos). Pentru posturile disponibile au candidat 215 persoane, dintre care s-au prezentat 214 la examenul scris la centrul zonal din Cluj-Napoca.

Dintre cei 214 candidaţi, 53 au fost respinşi, iar 161 au obţinut punctaj de promovare a probei.

Testul din 14 mai a a fost de tip grilă, elaborat de către comisia de concurs din cadrul IGPR, din tematica și bibliografia recomandată, având ca scop verificarea cunoştinţelor de specialitate pe care le dețin candidații. Testul a avut 60 de întrebări, cu trei variante de răspuns din care doar una este corectă. Fiecare răspuns corect a fost notat cu 0,15 puncte, iar la punctajul final s-a adăugat un punct din oficiu, obținându-se nota la testul scris. Candidaţii au avut trei ore la dispoziţie pentru rezolvarea testului.

Pentru a fi declarat „admis”, candidaţii au trebuit obțină minimum nota 7. Cei care au avut punctaj mai mic sunt declaraţi „respins”. Contestaţiile se pot depune în termen de 24 de ore, la unităţile de poliţie care au efectuat recrutarea (până marţi, la ora 18.30).

AICI, listele candidaţilor din ALBA care au susţinut test scris.

REZULTATELE la proba scrisă pentru candidaţi din ALBA (candidaţi care au promovat testul scris, în ordinea notelor):

Coza Simona Maria 9,55

Ocnean Ioana Giorgiana 9,55

Man Tudor Rares 9,4

Motolity Larisa 9,4

Romaniuc Ionela 9,4

Costea Gabriela Dorina 9,25

Nelega Nicolae Ovidiu 9,25

Danciu Ioan Aurel 9,1

Bumb Luciana 8,95

Ciulea Alexandru Constantin 8,95

Han Alexandra Violina 8,95

Lobont Sebastian 8,95

Miclea  Ion Cosmin 8,95

Morariu Marcela Raluca 8,95

Mraiste Alin Petru 8,95

Popa Simona 8,95

Rabulea Ioana Paraschiva 8,95

Vlad Ioan Florin 8,95

Denghel Alexandru Cosmin 8,8

Man Dan Ioan 8,8

Pantea Ioan 8,8

Rabulea Andrei Ioan 8,8

Selegean Emil Adrian 8,8

Tir Paul Constantin 8,8

Avram Ana Maria 8,65

Bar Cristian Lucian 8,65

Ciorba Mirela Elena 8,65

Crisan Doru Mihai 8,65

Cutean Vasile Iulian 8,65

Felea Camelia Alina 8,65

Hosu Cristian Vasile 8,65

Molodet Voina Bianca Petronela 8,65

Paven David 8,65

Potlog Adriana Maria 8,65

Radac Sorina 8,65

Todorescu Aurel Vasile 8,65

Vlad Camelia Maria 8,65

Belea Alin 8,5

Groza Laurentiu Andrei 8,5

Laslau Petru Alexandru 8,5

Radu Buta Amalia Maria 8,5

Rusan Delia 8,5

Truta Alin Florin 8,5

Bogatean Marius 8,35

Costea Luciana Ioana 8,35

Crisan George Cristian 8,35

Dejica Daniel 8,35

Dominte Dorin Constantin 8,35

Dragulescu Diana 8,35

Dusa Danut Alin 8,35

Lodroman Traian Marius 8,35

Macarie Paula Elena 8,35

Mateiu Catalin Cornel 8,35

Paven Mircea Marian 8,35

Rosa Vasile 8,35

Trifan Emil Horia 8,35

Tunsoiu Daniel Constantin 8,35

Utiu Vasile 8,35

Bate Andrei Nicolae 8,2

Birlea Roxana Claudia 8,2

Borlea Alexandru Dan 8,2

Chiorean Mihai Claudiu 8,2

Florea Cristian 8,2

Gligor Ioana Florina 8,2

Pagidean Ioan Raul 8,2

Popa Daniel 8,2

Sandra Liliana Cosmina 8,2

Topor Georgiana Gabriela 8,2

Anghel Razvan Gheorghe 8,05

Bordea Dragos Florian 8,05

Carabet Remus Gheorghe 8,05

Deac Claudiu Florin 8,05

Hategan Loredana Lucia 8,05

Iacsa Augustin Stefan 8,05

Ioanes Pavel 8,05

Marcu Ana Maria 8,05

Mateias Claudiu Ovidiu 8,05

Moldovan Andrei Constantin 8,05

Popa Sorin Ioan 8,05

Secheres Andrei Gabriel 8,05

Toader Gabriela 8,05

Toma Delia Liliana 8,05

Verestiuc Cornel Daniel 8,05

Borsan Bogdan Nicolae 7,9

Botos Cristian Nicolae 7,9

Bunea Nicolae Sebastian 7,9

Chirila Man Dana 7,9

Ciulea Ioan 7,9

Gatea Daniela Cristina 7,9

Gligor Marian Vladimir 7,9

Han Dorin Ioan 7,9

Petric Ana 7,9

Tirc Niculina Ramona Alexandra 7,9

Brumar Vasile Ciprian 7,75

Coroiu Nicolae Marius 7,75

Faraian Adina Ana Maria 7,75

Hendrea Madalina Elena 7,75

Miclea Florin Cosmin 7,75

Mosneag Ioan Cristian 7,75

Oniciu Ioana Cristina 7,75

Pasca Ioana Lacrimioara 7,75

Pasca Ioan Raul 7,75

Popescu Aurel Claudiu 7,75

Porca Gianina Sabina 7,75

Badoiu Iulia Madalina 7,6

Bumb Angela 7,6

Damian Vasile Adrian 7,6

David Cosmin Nicolae 7,6

Dobra Simona Augusta 7,6

Hulea Paul Simion 7,6

Lazea Ileana 7,6

Lobonea Victor Ioan 7,6

Mataser Gheorghe 7,6

Nicola Andrei 7,6

Perja Alexandru 7,6

Sas Andrei Filip 7,6

Savonea Adrian 7,6

Stan Cristian Adrian 7,6

Tatar Ioan Horea 7,6

Alba Marius Daniel 7,45

Ciucusan Luminita 7,45

Dragomir Ciprian Antonie 7,45

Dumitras Vasile 7,45

Furdui Bogdan Cristian 7,45

Horja Larisa 7,45

Marc Mihaela Maria 7,45

Popa Flaviu George 7,45

Salvan Ancau Liviu Cosmin 7,45

Maris Eugen Danut 7,4

Ratiu Ionas Oliviu 7,4

Bogdan Ioan Cosmin 7,3

Costea Daniel 7,3

David Alexandru Razvan 7,3

Gherman Madalina Maria 7,3

Giurgiu Daniel Vasile 7,3

Iancu Petru Catalin 7,3

Oprea Raluca Elena 7,3

Pacurar Alin Petru 7,3

Popa Marioara 7,3

Potinteu Gheorghe Mihai 7,3

Suciu Dan Andrei 7,3

Barbantan Ioan Dan 7,15

Buzgar Geanina Maria 7,15

Divrician Stelian Andrei 7,15

Dumitra Daniel Razvan 7,15

Fratila Bogdan Florin 7,15

Lazar Mihai 7,15

Mihu Valentin Petru 7,15

Pasca Gabriel 7,15

Petricele Marian Gavrila 7,15

Popa Mircea Stefan 7,15

Sicoe Adrian Nicolae 7,15

Belea Florin 7

Bercea Bogdan Liviu 7

Bic Loredana Claudia 7

Cirgea Dragos Andrei 7

Gombos Marian Iosif 7

Hategan Diana Adelina 7

Lazar Mihai 7

Purcel Nicolae 7

Tosu Sorin Ovidiu 7.

Candidaţii din judeţul Alba s-au înscris fiecare pentru câte un post anume scos la concurs de MAI. Astfel, în funcţie de rezultate şi numărul contracandidaţilor, aceştia vor afla după rezultatele finale dacă au obţinut postul.

Posturile scoase la concurs la secțiile de Poliție Rurală din judeţul Alba, în localitățile: Cricău, Galda de jos (2), Meteș, Berghin, Blandiana, Săliștea, Vințu de Jos (2), Ceru-Băcăinți, Hopârta, Liveyile, Lipadea Nouă (2), Ribetea, Stremț (2). Ponor, Fărău, Lunca Mureșului, Noșlac, Unirea (2), Crăciunelu de Jos (2), Mihalț, Roșia de Secaș, Cetatea de Baltă, Jidvei (2), Sâncel, Șona, Câlnic, Gârbova (2), Pianu de Sus (2), Săsciori, Șugag, Cut, Daia Română, Șpring (2), Arieșeni, Bistra, Horea, Almașu Mare, Ciuruleasa, Roșia Montană, Ocoliș. AICI, LISTA.

AICI, listele complete cu rezultatele din toată ţara.

La nivel naţional, au fost scoase la concurs aproape 3.000 de posturi prin angajare din sursă externă sau prin reîncadrarea/rechemarea în activitate a polițiștilor, jandarmilor și pompierilor care au părăsit sistemul din motive neimputabile lor. În total, au susținut proba teoretică 7.615 candidaţi care au îndeplinit condiţiile de participare şi au promovat testele psihologice, vizitele medicale, respectiv probele sportive.

IGPR a scos la concurs prin angajare din sursă externă 1.853 de posturi de agent de ordine publică, iar Inspectoratul General pentru Imigrări 20 de locuri. Pentru ocuparea acestor posturi s-au înscris 26.155 candidați, însă după parcurgerea primelor etape ale concursului, testele scrise au fost susţinute numai de 6.934 de candidați pentru posturile din Poliția Română și 62 pentru locurile de la Imigrări. Estimările arată că la aceste structuri un număr de maxim 1.824 posturi vor fi ocupate (1.810 la IGPR și 14 la IGI), în perioada imediat următoare urmând să se deruleze procedurile de contestare, respectiv de validare.

Pentru reîncadrarea /rechemarea în activitate a foștilor polițiști, jandarmi, polițiști de frontieră și pompieri au fost scoase la concurs 1.107 posturi: 47 la Poliție, 450 în structurile pentru situații de urgență, 350 în cadrul Poliției de Frontieră, 250 la Jandarmerie și 10 în cadrul IGI. La aceste concursuri s-au înscris 1.885 de foști angajați ai MAI. Ultima probă, cea a testului scris, a fost susţinută de 619 candidați, dintre care 259 pentru locurile din cadrul IGSU, 154 pentru IGJR, 139 pentru Poliția de Frontieră, 65 pentru Poliție și 7 pentru IGI. Se estimează că vor fi ocupate un număr de maxim 518 locuri (35 la IGPR, 129 la IGPF, 209 la IGSU, 143 la IGJR și 2 la IGI), rezultatele finale urmând însă să fie stabilite după procedurile de contestare și de validare.

Organizarea acestor concursuri reprezintă una dintre etapele Planului de reducere a deficitului de personal existent la nivelul structurilor operative ale Ministerului Afacerilor Interne, care este în prezent de peste 15.000 oameni.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Centru cultural cu sală de festivități și sală expozițională, construit la Daia Română. Cum va arăta clădirea

Publicat

Un Centru cultural ce va include printre altele o sală de festivități cu scenă și o sală expozițională va fi construit la Daia Română, printr-o investiție de peste 1,5 milioane de lei.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație privind execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Construire și dotate Centru cultural, sat Daia Română, comuna Daia Română, județul Alba”.

Valoarea totală estimată este de 1.562.540,24 de lei, fără TVA.

Clădirea va fi construită pe un teren în suprafață de 375 mp. Imobilul va avea o suprafață utilă de 292,03 mp și un regim de înălțime P + M.

Din punct de vedere funcțional, Centrul cultural propus va avea patru zone:

  • Zona principală ce va fi alcătuită din:
    • o zonă de acces exterioară cu podest și rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, dimensionată conform normativelor în vigoare;
    • un hol de unde se realizează accesul atât în sala de festivități, cât și în zona secundară și mansardă;
    • o sală de festivități și scenă.

  • Zona secundară ce va fi alcătuită din:
    • un grup sanitar, compartimentat pe sexe și dimensionat corespunzător persoanelor cu dizabilități;
    • un vestiar, dotat cu grup sanitar propriu.
  • Mansardă ce va fi alcătuită din:
    • scara de acces și sala expozițională, cât și spații pentru depozitare.
  • Zona tehnică ce va avea acces separat și va fi dimensionată și echipată corespunzător pentru funcționarea unei centrale pe combustibil solid.

Capacitatea Centrului cultural va fi de 100 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Șeful DSP Alba contrazice anunțul oficial cu privire la două cadre medicale din Alba, INFECTATE cu coronavirus

Publicat

coronavirus

UPDATE: Bâlbe ale autorităților naționale și locale pe subiectul cadrelor medicale din Alba, despre care Grupul de Comunicare Strategică anunțase că sunt infectate cu coronavirus.

Șeful DSP Alba, Alexandru Sinea, a transmis că informația furnizată de Grupul de Comunicare Strategică, singura instituție care comunică știri oficiale legate de COVID, este ERONATĂ. 

”În județul Alba nu avem personal auxiliar din spitale confirmat pozitiv. Este cel mai probabil o greșeală, am transmis INSP și am cerut remedierea erorii” a transmis Sinea, după apariția articolului.

Știrea inițială:

Grupul de Comunicare Strategică a comunicat miercuri seară că din datele centralizate până la această oră, un număr de  357 cadre medicale sunt infectate cu noul coronavirus.

Sunt 99 de medici, 127 de asistenți medicali, 35 de infirmiere, 11 îngrijitori și 85 de angajați – personal auxiliar. 

Printre  cei din urmă, două persoane din Alba. Autoritățile județene nu au anunțat însă situația, ba mai mult, au dat asigurări că rezultatele au fost negative.

Testele pentru personalul secției ATI (27 de cadre medicale) și pentru 11 pacienți au ieșit negative. Analizele au fost făcute după ce pe acolo a trecut un bolnav infectat cu COVID.

Situația pe județe, prezentată oficial miercuri seara:

Alba total 2
Personal auxiliar 2

Arad total 24
Medici 9
Asistenți medicali 5
Infirmiere 1
Personal auxiliar 9

București total 60
Medici 19
Asistenți medicali 16
Infirmiere 6
Personal auxiliar 19

Bistrița Năsăud total 3
Personal auxiliar 3

Botosani total 19
Medici 6
Asistenți medicali 10
Infirmiere 3

Cluj total 3
Personal auxiliar 3

Constanța total 1
Asistenți medicali 1

Covasna total 8
Medici 5
Asistenți medicali 3

Galați total 6
Medici 3
Asistenți medicali 1
Personal auxiliar 2

Hunedoara total 16
Medici 5
Asistenți medicali 9
Îngrijitoare 1
Personal auxiliar 1

Iași total 3
Medici 2
Asistenți medicali 1

Mehedinți total 1
Personal auxiliar 1

Neamț total 7
Medici 2
Asistenți medicali 3
Infirmiere 1
Personal auxiliar 1

Suceava total 200
Medici 45
Asistenți medicali 77
Infirmiere 24
Îngrijitoare 10
Personal auxiliar 44

Timiș total 2
Medici 1
Asistenți medicali 1

Vrancea total 2
Medici 2

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia scoate la licitație terenuri pentru construirea unor întreprinderi sociale în cartierul Lumea Nouă

Publicat

Primăria Alba Iulia intenționează să organizeze licitațiile pentru concesionarea pe 10 ani a două terenuri pe care să fie amenajate întreprinderi de inserție în cartierul Lumea Nouă. Acestea fac parte din proiectul de revitalizare a zonei, ce ar urma să fie finanțat din fonduri POR.

Cele două terenuri, în suprafață de aproximativ 2000 mp fiecare, se află pe strada Gheorghe Șincai 14 și vor fi utilizate pentru construirea de spații de producție/prestări servicii (întreprinderi sociale de inserție). Vor fi concesionate prin licitație publică, pe o perioadă de 10 ani.

Vezi și FOTO Se-nnoiește „Lumea Nouă” din Alba Iulia. 150 de locuinţe sociale, teren de sport plus alte facilități

Valoarea de inventar este de circa 300.000 de lei pentru fiecare lot. Prețul minim de pornire al licitației publice este de 1,19 euro/mp/an.

La licitație pot participa persoane fizice sau juridice, române sau străine.

Concesionarul va avea obligația ca, în termen de cel mult 12 luni de la semnarea contractului de concesiune, să obțină autorizațiile și să termine construcția.

De asemenea, va trebui să asigure dotarea construcțiilor cu mobilier, utilaje și echipamentele necesare desfășurării activității, pe cheltuiala sa.

Va avea de suportat cheltuielile cu utilitățile, taxele și impozitele pentru locație și nu o poate închiria sau subconcesiona.

Va angaja personal, fără criterii discriminatorii, din rândul locuitorilor din cartierul Lumea Nouă și împrejurimi. Pentru participarea la licitație va trebui depusă o garanție de participare ce reprezintă contravaloarea redevenței minime pe 6 luni.

Strategia de revitalizare a zonei ”Lumea Nouă”, cu o valoare nerambursabilă de 7 milioane de euro, a fost aprobată în februarie 2018, fiind inițiată de Asociația FAL Alba Iulia Incluzivă (fondator Municipiul Alba Iulia). Strategia includea acțiuni de finanțat prin POR 2014-2020 sau POCU 2014-2020, printre care: creare/reabilitare/modernizare spații publice urbane, extindere rețea transport public cu noi rute și stații de autobuz, zone verzi, facilități pentru recreere (zone pentru sport, locuri de joacă), modernizarea pieței Talcioc, construirea unor locuințe sociale, a unor întreprinderi de inserție, a unui centru multifuncțional (sală spectacole, activități, întâlniri comunitare), servicii de dispensar, after-school, microcantină socială, voluntariat, ucenicie, informare și consiliere, mentorat, formare profesională, programe educaționale.

Potrivit documentației proiectului HCL aprobat luni, la data depunerii și aprobării strategiei nu existau ghiduri de condiții specifice, însă informațiile disponibile sugerau că orice investiție era condiționată de dreptul de proprietate, astfel că a fost emis Certificat de urbanism (în 2017), aprobat PUZ pentru zona Gheorghe Șincai (în 2018). În 2019 a fost licitată și realizarea documentațiilor pentru studiul de fezabilitate, însă între timp a apărut ghidul solicitantului potrivit căruia solicitanții eligibili sunt doar întreprinderile sociale de inserție cu sediul/punct de lucru în zona respectivă.

Prin urmare, este necesară concesionarea terenurilor, pentru a putea fi obținute fondurile de finanțare. Suma alocată pentru construirea acestora este de 400.000 de euro, potrivit ghidului citat.

În documentație se mai explică faptul că în zona Lumea Nouă încadrarea în muncă cu forme legale a locuitorilor este scăzută (55,8% dintre tinerii cu vârste între 16 și 24 de ani nu sunt angajați sau integrați în sistemul de învățământ, 38,1% dintre cei cu vârste între 15 și 64 de ani nu au loc de muncă legal).

De asemenea, locurile de muncă accesibile acestora sunt cele de pe piața secundară a muncă (menaj, reciclare fier vechi, servicii apă-canal și salubritate, munci necalificate), iar principala sursă de venit este reprezentată de alocațiile pentru copii (56%), pe lângă salarii (44%), ajutoare sociale (30,7%).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

În ce condiții pot ieși din casă minorii și cine trebuie să le completeze declarația pe proprie răspundere. Precizări oficiale

Publicat

politie amenzi 1

Grupul de Comunicare Strategică a realizat un material prin care încearcă să răspundă la o serie de întrebări transmise de cetățeni, în contextul epidemiei de coronavirus și a măsurilor speciale prevăzute de ordonanțele militare.

Spre exemplu, cele legate de circulația minorilor. Redăm mai jos răspunsurile oficiale ale autorităților.

Întrebare: Este permisă circulația persoanelor care nu au împlinit vârsta de 18 de ani în afara locuinței/gospodăriei, pentru activităţile menţionate la pct. 5 şi 6?

Răspuns: În ceea ce privește minorii cu vârsta cuprinsă între 0 și 16 ani, deplasarea acestora în afara locuinței trebuie efectuată sub supravegherea sau cu încuviințarea părinților sau a tutorelui legal. În contextul epidemiologic actual, recomandăm limitarea la minim a acestor deplasări.

Întrebare: Dacă da, cine trebuie să completeze declaraţia pe propria răspundere în cazul minorilor care nu au împlinit 16 ani şi, respectiv, în cazul minorilor între 16-18 ani?

Răspuns: În cazul minorilor sub 16 ani declarația trebuie completată și semnată de unul dintre părinți sau de tutorele legal.

Minorii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani completează și semnează singuri declarația pe propria răspundere, cu mențiunea că aceștia trebuie să respecte condițiile individuale de deplasare și că le este interzisă participarea la activități fizice colective.

De asemenea, minorii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani vor avea asupra lor și documentele de identitate.

Alte întrebări la care au răspuns autoritățile:

Întrebare: Pot merge la serviciu, în această perioadă, şi persoanele care fac naveta? Care locuiesc în Ilfov, de pildă, şi muncesc în Bucureşti?

Răspuns: În conformitate cu prevederile Ordonanței militare nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, art. 1, pct. a „Se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții…deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoiˮ.

Astfel, actul normativ stipulează că este permisă deplasarea între locuință și locul de muncă. Nu se face mențiunea că localitatea în care se defășoară activitatea profesională trebuie să fie aceeași cu cea de domiciliu.

În conformitate cu exemplul oferit de dumneavoastră, un cetățean care locuiește în Ilfov se poate deplasa la locul de muncă din București, cu condiția să aibă asupra sa documentele prevăzute la art. 4 al ordonanței menționate mai sus, respectiv legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Întrebare: Cât de departe de domiciliul nostru poate fi situat cabinetul medicului specialist? Putem merge pentru acest consult de la Cluj la Bucureşti, de pildă?

Răspuns: Nu este prevăzută o limită de distanță la care trebuie să fie situat cabinetul medical, dar recomandăm cetățenilor să facă deplasări în scopuri medicale, altele decât urgențele majore, doar după verificarea disponibilității medicilor.

Întrebare: La ce distanţă maximă de domiciliu poate fi amplasată unitatea comercială la care putem face cumpărături? Putem merge la cumpărături, de pildă, din cartierul Berceni într-un hipermarket din Militari?

Răspuns: Prevederile Ordonanței militare nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 nu menționează o distanță cuantificabilă, însă recomandarea pentru cetățeni este să se deplaseze la cele mai apropiate magazine unde sunt comercializate produsele care le sunt necesare.

Întrebare: Ce înseamnă în kilometri, de pildă, „deplasare scurtă, lângă domiciliu”? Cei care fac jogging ar trebui să alerge doar în jurul blocului sau şi pe străzile alăturate? Care e distanţa maximă permisă?

Răspuns: Activitățile fizice, sportive, trebuie realizate în jurul domiciliului sau al locului în care cetățenii locuiesc în fapt, în jurul gospodăriei, casei, blocului și nu în parcuri, locuri de joacă, terenuri de sport, etc. De asemenea, reamintim că sunt interzise activitățile fizice colective.

Întrebare: Animalele de companie trebuie plimbate doar în jurul blocului sau proprietarii lor pot merge şi în parcurile din apropiere? Cât au voie să se îndepărteze de domiciliu?

Răspuns: Plimbarea zilnică a animalelor de companie trebuie realizată în jurul domiciliului sau al locului în care cetățenii locuiesc în fapt, în jurul gospodăriei, casei, blocului și nu în parcuri, locuri de joacă, terenuri de sport, etc.

Întrebare: Pot să-mi transport cu mașina soția/soțul la/de la serviciu?

Răspuns: Dacă apreciați că motivul deplasării este unul justificat, puteți face acest lucru completând declarația pe proprie răspundere raportat la prevederea din art.1 lit.d (deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie).

După cum se poate constata, situațiile cuprinse în normă au caracter exemplificativ, dar presupun temeiuri de o anumită importanță.

O astfel de situație ar putea fi justificată dacă nu există mijloace de transport în comun sau dacă riscul expunerii la infectare este mai mare (deplasarea la locul de muncă ar presupune schimbarea mai multor mijloace de transport în comun, timpii de așteptare în stații, etc).

Pentru conducătorul auto cu vârsta de peste 65 de ani este recomandabil să evite inclusiv aceste deplasări în afara perioadei de timp 11.00-13.00.

Întrebare: Pot să transport în mașina mai mult de 3 persoane?

Răspuns: Prevederea din art.3 din Ordonanța militară nr.3 vizează doar deplasarea pietonală și nu transportul public. Este important însă să respectați măsurile generale de prevenire a răspândirii COVID 19, inclusiv prin păstrarea unui loc liber între pasageri.

Explicația este valabilă și pentru transportul organizat de operatorii economici pentru deplasarea salariaților la/de la locul de muncă.

Întrebare: Dacă am un prieten care vine cu avionul din altă țară pot să îl iau de la aeroport?

Răspuns: Acest motiv nu este prevăzut ca excepție în textul Ordonanței Militare nr. 3. Dar, în cazul în care persoana nu are cu ce să se deplaseze de la aeroport către locul de domiciuliu sau locul în care urmează să locuiască, atunci deplasarea este permisă, completând declarația pe propria răspundere, având motiv ajutorarea persoanelor. Trebuie avut în vedere că cetățenii care sosesc din zonele roșii intră în carantină instituționalizată, deci aceștia nu pot fi luați de la aeroport de aparținători, rude sau prieteni, iar cei care vin din zonele galbene intră în autoizolare. Acest fapt presupune că persoana care intră în contact cu ei trebuie să respecte aceeași procedură de autoizolare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate