Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Concursul „Cultură şi spiritualitate românească”, etapa județeană Alba 2018. LISTA cu rezultate finale


Publicat

sediul ISJ Alba

Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba a făcut publice rezultatele finale în urma etapei judeţene a concursului naţional interdisciplinar „Cultură şi spiritualitate românească”. La etapa naţională s-au calificat Teodora Boca (clasa a VI-a) de la Şcoala Gimnazială “Vasile Goldiş” Alba Iulia şi Dan Bandici (punctaj maxim, 100 de puncte, clasa a VIII-a) de la Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia.

Testările s-au desfăşurat sâmbătă, la Liceul cu Program Sportiv din Alba Iulia, în cadrul etapei judeţene, cu participarea a 38 de elevi din clasele V – VIII.

Concursul se adresează elevilor din gimnaziu pasionaţi de înţelegerea relaţiei dintre ficţional/nonficţional, capabili de un act comprehensiv bazat pe interdisciplinaritate şi valorificând componenta de antropologie culturală din programele disciplinelor limba şi literatură română şi religie. Concurenţii trebuie să probeze abilităţile de susţinere a unei argumentări personale, bazate pe studiu comparativ şi pe intuiţie culturală.

Tematica se circumscrie genericului Frumuseţea sacră a lumii, competiţia desfăşurându-se pe două niveluri: clasele V-VI – „Natura între pământ şi cer” și clasele VII-VIII ” Omul între sacru şi profan”.

Rezultate finale:

Clasele V – VI

Numele elev / Unitatea şcolară / Clasa / Punctaj

Boca Teodora – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VI – 85 puncte

Petruțiu Maria Alexandra – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – V – 82 P

Botoga Paul Adrian – Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia – VI – 81 P

Cibu Ana Iulia – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VI – 80 P

Muntean Andreea – Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia – VI – 71 P

Buzgar Mădălin – Seminarul Teologic Ortodox Alba Iulia – V – 70,5 P

Bucur Maria Dorina – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – V – 69 P

Beean Daniel – Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia – VI – 64,5 P

Onișor Radu Cătălin – Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia – VI – 64 P

Crișan Ariana – Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia – VI – 63 P

Socol Gabriela Maria – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – V – 60,5 P

Crăciun Claudia Maria – Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia – V – 60 P

Petric Maria Ioana – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VI – 59,5 P

Bartha Anda – Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia – VI – 57,5 P

Trifan Bianca – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – V – 56,5 P

Rusu Mara – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VI – 56 P

Nagy Rareș – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VI – 54,5 P

Costea Andra Maria – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VI – 52,5 P

Semian  Ioana – Seminarul Teologic Ortodox Alba Iulia – V – 51,5 P

Rusandu Alexandra – Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia – V – 47,5 P

Gheorghe Briana Laina – Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia – V – 44 P

Potor Andrada – Şcoala Gimnazială ”Avram Iancu” Alba Iulia – V – 42,5 P

Sas Sara Anastasia – Seminarul Teologic Ortodox Alba Iulia – V – 42,5 P

Rațiu Alexandra – Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia – V – 39,5 P

Clasele VII – VIII

Numele elev / Unitatea şcolară / Clasa / Punctaj

Bandici Dan – Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia – VIII – 100 puncte

Lebădă Diana Maria – Şcoala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Alba Iulia – VII – 90 P

Vlaic Mirela – Şcoala Gimnazială ”Ion Agârbiceanu” Alba Iulia – VIII – 86 P

Damian  Elena – Seminarul Teologic Ortodox Alba Iulia – VII – 78 P

Creț Maria – Magdalena – Școala Gimnazială Horea – VIII – 74 P

Iordăchescu Ioana Daria – Şcoala Gimnazială ”Ion Agârbiceanu” Alba Iulia – VIII – 68 P

Mateș Denisa – Școala Gimnazială Mătișești – VII – 63 P

Maleș Daria Marina – Școala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VII – 62 P

Joldeş Andra Adina – Liceul Tehnologic „Țara Moților” Albac – VIII – 60 P

Mateş Nicodim Daniel – Liceul Tehnologic „Țara Moților” Albac – VIII – 58 P

Batin Ioana – Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia – VII – 58 P

Bonta Alexia – Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia – VII – 56 P

Schmit Carmen Patricia – Şcoala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VII – 56 P

Morar Ștefania – Școala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia – VIII – 56 P



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Generația Z: Tineri informați și amabili, care preferă părinții în locul influencerilor. Studiu

Publicat

Noua generație Zeta sau „Digitalii” adică actualii adolescenți și post-adolescenți, născuți între 1995 și 2010, sunt amabili și informaţi, capabili să stabilească relații empatice prin intermediul internetului și pe rețelele sociale, fără a avea nevoie de influenceri (în care au încredere doar în procent de 17%). 

Prima generație „conectată permanent la Internet”, care o urmează pe cea a Milenialilor, și o precede pe cea Alpha, a crescut cu dispozitive tactile.

Continuă să fie dependenţi de mamă și de tată, atunci când au nevoie, primesc informații despre probleme economice folosind canale diversificate atât online, cât și offline, însă, în final, prevalează influența care provine din cercul familial.

Pentru Generația Z, liderii de opinie pentru informații sunt experții în sector și prietenii, citați ca fiind foarte relevanți, respectiv de 34% și 33% dintre intervievați, iar pe locul trei, pentru cei sub 20 de ani, sunt părinții, cu un procent de 25%, în timp ce pentru tinerii de 20-25 de ani predomină ca sursă jurnaliștii, în procent de 20%, alături de sportivi, pentru adolscenţii de sex masculin, scrie rador.ro.

Influencerii, de la care apreciază în principal capacitatea acestora de a filtra și traduce fluxurile de informații (lucrează ca brokerii) sunt considerați puncte de referință de doar 17% din eșantionul interievat. 57% din eșantion consideră că activitatea de influencer este o profesie reală și 30% ar dori să întreprindă în viitor această carieră.

Este foarte posibil ca datorită faptului că simt mai puternic decât generația alfa anterioară legătura cu membrii familiei, caracteristicile pe care tinerii generaţiei Z le caută în liderii de opinie să fie bunătatea și empatia, aşa cum reiese din studiul „Am încredere în tine”, realizat de Tips Ricerche, o agenție specializată în cercetarea pieței.

În ceea ce privește sfera economică, adolescenţii intervievați par să prefere metodele de interacțiune directă, față în față, motiv pentru care tinerii din generaţia Z apelează la persoane de încredere, cum ar fi membrii ai familiei și cunoscuți. Jurnaliștii, împreună cu experții din industrie (consultanţi, de exemplu), sunt şi ei consideraţi o sursă de încredere.

surse: stiripesurse.ro, rador.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mai este recomandată dezinfectarea cumpărăturilor? Opinia unor experți americani despre pericolul suprafețelor contaminate

Publicat

Studiile continuă să arate că noul coronavirus poate fi detectat pe obiecte și după zile sau săptămâni, însă printre oamenii de știință s-a răspândit consensul că virusul este rareori transmis prin contact cu suprafețe contaminate.

În opinia acestora, ar fi de preferat abandonarea unor măsuri extreme ca punerea în „carantină” a scrisorilor sau dezinfectarea produselor de băcănie, scrie hotnews.ro.

„Din câte știu, în viața reală oameni de știință ca mine – epidemiolog și medic – și virusologi nu-și bat capul cu asemenea lucruri”, afirmă David Morens, consilier senior al directorului Anthony S. Fauci de la National Institute of Allergy and Infectious Diseases.

Aceasta corespunde cu pagina web de la Center for Disease Control and Prevention (CDC), unde pe pagina „Cum se răspândește Covid-19” actualizată scrie că „nu se consideră că atingerea suprafețelor este calea obișnuită” de transmitere a coronavirusului.

Astfel de studii „tind de fapt să spună că în condiții experimentale, care nu sunt ca în lumea reală, virusul poate persista și poate fi detectat”, afirmă el.

Dar adaugă că aceasta nu înseamnă că oricine poate fi infectat. „Volumul de virusuri care persistă s-ar putea să nu fie cel care vă poate afecta într-un context real”. În lumea reală, curenții de aer, lumina Soarelui și căldura acționează toate cu rapiditate pentru incapacitarea virusului.

„Comportamentul este cel care trebuie să te asigure că nimic dimprejur, inclusiv propriile mâini, nu ajunge la gură, nas sau ochi”. Acest comportament include să nu-ți atingi nimic de deasupra gâtului, să porți mască (ceea ce te ajută să-ți amintești să nu-ți atingi fața), distanțare socială și mâini cât de curate posibil. În aceste condiții poți chiar să mergi la un restaurant și să atingi obiecte acolo – scaunul, meniul – fără să le cureți în prealabil și „dacă ultimul lucru pe care-l atingi este săpunul sau dezinfectantul … ești ok”, spune Morens.

Stefan Baral, profesor asociat în departamentul de epidemiologie de la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, spune că e o mare diferență între o singură particulă virală capabilă să supraviețuiască pe o anumită suprafață și potențialul virusului de a intra într-o membrană de mucus, a o traversa și a infecta pe cineva.

Angela Rasmussen, virusoloagă la Center for Infection and Immunity de la Columbia Universityʼs Mailman School of Public Health, spune că epidemiologii pot avea dificultăți în aflarea de dovezi din lumea reală ale transmiterii virusului de pe obiecte contaminate.

„Nu cred că este necesar și înțelept să curățăm produsele de băcănie”, nu este nevoie de antibacteriene pentru curățarea căminului, spune aceasta. Săpunul și apa, alcoolul și înălbitorul, pe de altă parte, au spectru larg de acțiune, spune Rasmussen, omorând multe bacterii ca și virusuri.

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

ȘTIREA TA: O familie din Apuseni are nevoie de ajutorul comunității. Casa le-a fost distrusă într-un incendiu

Publicat

Un mesaj de ajutorare a unei familii care a rămas fără locuință a fost transmis de către un cititor Alba24. Este vorba despre incendiul de luni dimineața din satul Huzărești din comuna Gârda de Sus, în urma căruia o casă a fost distrusă de flăcări.

Apelul transmis pe rețeaua de socializare îndeamnă la ajutor pentru proprietari care și-au pierdut bunurile în incendiu.

”În cursul zilei de azi a avut loc un incendiu în comuna Gârda, în sat Huzărești, la o familie a ars casa cu tot ce a muncit o viață, rămânând doar cu hainele pe ei. Vă rog, ajutați acești oameni necăjiți”, este mesajul postat pe rețeaua de socializare.

Pompierii au intervenit cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim-ajutor.

Vezi și UPDATE FOTO: INCENDIU într-un sat din Gârda de Sus. Casă cuprinsă de flăcări. Pompierii au intervenit cu două autospeciale

Nu au fost persoane rănite.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Eseu trimis online profesorului. Variantă luată în calcul pentru teza la Română, în școlile aflate în scenariul roșu

Publicat

Secretarul de stat Luminița Barcari din cadrul Ministerului Educației spune că, în scenariul roșu, tezele ar putea fi date, la Română, sub forma unui eseu.

“Analizăm posibilitatea, să spunem, eliminării tezelor. Trebuie să aplicăm aceeași regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări: pentru elevii care învață în scenariul verde să dăm teze, pentru ceilalți nu”, a anunțat în această dimineață secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar.

În scenariul roșu, elevii ar putea susține ca teză un eseu pe care să îl trimită online, în timp ce în scenariul galben elevii ar putea susține tezele pe rând, atunci când revin la școală, a declarat Luminița Barcari, potrivit edupedu.ro.

În prezent, în cadrul Ministerul Educației sunt în analiză mai multe variante, printre care aceea ca în “scenariul galben să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având grijă ca elevii să aibă același tip de item. Iar în scenariul roșu ne gândeam, dar aceasta este doar o variantă, – în funcție de disciplină pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecare disciplină. La Limba și literatura română, de exemplu, colegii mei au propus chiar un eseu.

Dar este doar o variantă de lucru și după ce ne vom consulta cu partenerii noștri sociali – sindicatele, parintii, elevii – vom lua o decizie. Deci în scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului”, a declarat Barcari.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate