Connect with us
Publicitate

Educație

UPDATE Concursul pentru directori de școli 2022 în ALBA: doar 60 de candidați pe cele 87 de posturi vacante în acest an

sediul ISJ Alba

Publicat

La concursul pentru ocuparea celor 87 de posturi de directori de școli organizat în acest an s-au înscris doar 60 de candidați. Proba scrisă va fi în 18 februarie, după validarea dosarelor de înscriere.

UPDATE: Vineri, IȘJ Alba a publicat lista finală cu candidații admiși după etapa de validare a dosarelor de înscriere. Pe listă, toți cei 60 de candidați apar validați, după remedierea unor erori.

Vezi Lista finala validare dosare concurs directori scoli AB 2022

După parcurgerea probelor de concurs, candidații admiși vor fi numiți în funcții din 18 aprilie.

Inspectoratul Școlar Județean Alba a publicat lista candidaților (anonimizată) după validarea dosarelor de concurs.

Vezi Lista candidati dupa validare dosare concurs directori scoli AB 2022

Potrivit calendarului, lista finală a dosarelor validate va fi publicată vineri, 4 februarie. Până atunci vor mai fi ”remedieri ale eventualelor erori la etapa de înscriere”.

Concursul este organizat cu respectarea OME 3026/2022. În metodologia de concurs, una dintre condițiile pentru candidați este să nu fi fost sancționați disciplinar în anul școlar curent și în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere / îndrumare / control sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii.

Sunt 87 de posturi scoase la concurs în Alba, din care 63 de directori și 24 de director adjunct.

Vezi LISTA functii vacante concurs 2022 directori scoli ALBA

Vezi Bibliografie-Concurs directori sesiunea-2022

Proba scrisă, 18 februarie

La proba scrisă, candidații vor avea de rezolvat, în maximum 120 de minute, un test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect. Prin testul scris se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional

  • capacități cognitive
  • competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota fiecărui evaluator se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor acordate de acesta. Nota candidatului la proba scrisă se calculează ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor. Contestațiile se adresează președintelui comisiei de organizare a concursului și se depun la secretariatul inspectoratului școlar.

Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de soluționare a contestațiilor la reevaluarea probei scrise. În cazul constatării diferențelor de notare, președintele comisiei de organizare reevaluează testul în prezența candidatului și acordă nota finală.

Rezultatele soluționării contestațiilor de către comisiile de soluționare a contestațiilor se afișează la sediul și pe site-ul inspectoratului școlar/Ministerului Educației, după caz, și se comunică, în scris, contestatarului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor.

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației.

După promovarea probei scrise, un candidat poate opta pentru participarea la proba de interviu pentru cel mult 3 funcții de conducere vacante.

Interviurile: 16-25 martie

Interviul va avea durata de 60 de minute pentru fiecare candidat și va fi susținut în limba română.

Se evaluează:

  • competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;
  • abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;
  • competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ conține maximum 5 pagini și este pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere de la 0 la 10 de către fiecare membru al comisiei. Punctajul final este media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

În cazul în care, în urma medierii, diferențele de punctaj rămân mai mari de trei puncte se calculează media aritmetică a punctajelor acordate după mediere. Dacă diferența între media obținută și unul sau mai multe dintre punctajele acordate este mai mare sau egală cu două puncte, punctajul sau punctajele respectiv(e) se elimină din calculul mediei și se calculează media din punctajele rămase.

Dacă în urma aplicării metodei de calcul nu se poate constitui media, președintele comisiei de organizare a concursului nformează în scris comisia națională pentru analiză și măsuri.

Informarea este însoțită de înregistrarea audiovideo a probei și de borderourile de notare.

Rezultatul probei de evaluare a interviului se poate contesta în termen de maximum 24 de ore de la afișarea rezultatului. În vederea soluționării contestațiilor, înregistrările audiovideo se predau de către președintele comisiei de evaluare a interviului către președintele comisiei de organizare a concursului.

Soluționarea contestațiilor se realizează la nivelul comisiilor constituite în alt județ decât cel în care are loc proba de interviu, conform repartizării realizate de comisia națională de monitorizare și coordonare a concursului.

Nota finală a candidatului, după susținerea celor două probe, se obține prin formula:

N = (Ns + Pi)/2, unde:

Ns = nota obținută la proba scrisă

Pi = punctajul obținut la proba de interviu

N = nota finală obținută la concurs, cu două zecimale, fără rotunjire.

În contextul stării de alertă, candidații ale căror dosare de înscriere au fost validate, aflați în carantină sau izolare la data organizării probei scrise, pot susține această probă scrisă la data prevăzută în calendar, cu condiția:

  • prezentării unui buletin de analize care atestă rezultatul pozitiv al analizei RT-PCR

sau

  • prezentării unui raport medical / unei decizii de carantinare eliberate de DSP, care atestă plasarea în izolare/carantină pentru o perioadă care include data primei probe scrise.

Candidații care se află în această situație transmit comisiei județene de organizare a concursului, în scris sau prin poștă electronică, o declarație pe propria răspundere.

Documentele doveditoare vor fi transmise cu cel puțin 2 zile înainte de data stabilită pentru desfășurarea probei scrise pentru acești candidați.

Calendarul concursului pentru directori de școli 2022

  • 18 ianuarie: anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul); constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere
  • 19-25 ianuarie: depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată
  • 26-28 ianuarie: evaluarea dosarelor de înscriere
  • 31 ianuarie: afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 1 februarie: depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică
  • 2-3 februarie: remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere
  • 4 februarie: afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 7 februarie: stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
  • 8 februarie: repartizarea candidaților pe centre
  • 17 februarie: depunerea de către candidații aflați în carantină sau izolare a documentelor prevăzute la art. 33 alin. (4) sau a declarației pe propria răspundere
  • 18 februarie: proba scrisă și afișarea rezultatelor
  • 18-19 februarie: depunerea contestațiilor la proba scrisă
  • 21-22 februarie: soluționarea contestațiilor la proba scrisă
  • 22 februarie: afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
  • 4 martie: proba scrisă pentru candidații care la data de 18 februarie 2022 se află în carantină sau izolare și afișarea rezultatelor
  • 4-5 martie: depunerea și soluționarea contestațiilor; afișarea rezultatelor finale
  • 4-8-martie: înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie
  • 9-10 martie: constituirea comisiilor pentru proba de interviu
  • 14 martie: publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
  • 16-25 martie: proba de interviu
  • 17-29 martie: depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
  • 29 martie: afișarea rezultatelor finale ale concursului
  • 30 martie: exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
  • 31 martie: validarea rezultatelor finale
  • 4 aprilie: emiterea deciziilor de numire (cu intrare în vigoare la 18 aprilie 2022)

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate