Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CONCURSUL pentru funcţiile de directori de şcoli. LISTA posturilor din ALBA şi REACŢII după anunţarea metodologiei de către minister


Publicat

sediu ISJ Alba

isj alba2După ce Ministerul Educaţiei a anunţat metodologia pentru organizarea concursului pentru funcţiile de directori de şcoli, au apărut şi primele reacţii din partea cadrelor didactice. Una dintre sesizările către minister se referă la datele de concurs, care ar putea afecta activitatea curentă a şcolilor. Înscrierileau început de marţi, 13 septembrie. IŞJ Alba a pus la dispoziţie şi lista posturilor de la şcoli, licee, colegii, grădiniţe sau centre eduacţionale din judeţ, scoase la concurs: 134 funcţii de directori şi 54 de directori adjuncţi.

De marţi, 13 septembrie, cei care doresc să-şi păstreze posturile de directori de şcoli sau profesorii care vor să obţină această funcţie se pot înscrie la concursul naţional organizat de Ministerul Educaţiei.

Conform deciziei Ministerului Educaţiei, dosarele de concurs vor fi depuse electronic pe platforma informatică dedicată, în perioada 13 septembrie – 2 octombrie, potrivit Procedurii de înscriere electronică, disponibilă pe site-ul inspectoratului școlar județean (în cazul judeţului Alba, AICI).

Proba scrisă va avea loc în data de 12 octombrie.

Interviul și evaluarea CV-ului se vor desfășura în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie. Afişarea rezultatelor concursului este programată în data de 18 noiembrie, fiind urmată de o perioadă alocată depunerii contestaţiilor: 21-23 noiembrie. Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale sunt prevăzute pentru intervalul 24 noiembrie – 9 decembrie 2016. Ultima etapă a concursului – validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale și transmiterea acestora la minister – este programată în data de 16 decembrie 2016.

Informaţii suplimentare pentru profesorii din judeţul Alba, la nr. de telefon 0258-817.255, de luni până vineri, între orele 9.00-14.00.

IŞJ Alba a publicat şi lista posturilor de directori sau directori adjuncţi de şcoli, licee, colegii, grădiniţe sau centre de educaţie, scoase la concurs. AICI, lista.

Se pot înscrie la concurs candidaţii care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

– au absolvit cu diplomă de licență/absolvire studii universitare, respectiv, în cazul concursului de ocupare a funcției de director în grădinițe sau de director adjunct din unități de învățământ, studii universitare pedagogice/de institutori ori au absolvit cu diplomă de licență/absolvire studii universitare;

– fac parte din Corpul național de experți în management educaţional;

– sunt titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată, au cel puțin gradul didactic II sau titlul științific de doctor în domeniul în care își desfășoară activitatea;

– dovedesc calități profesionale, manageriale și morale, reflectate prin calificativele „Foarte bine”, primite în ultimii 4 ani școlari lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, indiferent de perioada în care și-au desfășurat activitatea;

– nu au fost sancționaţi disciplinar în ultimii 4 ani școlari anteriori anului desfășurării concursului, lucrați efectiv la catedră, în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, indiferent de perioada în care și-au desfășurat activitatea;

– nu au fost lipsiţi de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învățământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

– sunt apţi din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției;

– nu au avut statutul de „lucrător al Securității” sau „colaborator al Securității”.

AICI, condiţii pentru unităţile cu predare şi în limbile minorităţilor naţionale.

Director de colegiu: termenele din calendarul concursului pot afecta activitatea curentă a şcolilor

După publicarea metodologiei de concurs, au apărut şi primele reacţii. Un director de colegiu susţine, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Educaţiei, Mircea Dumitru, că termenele din calendarul concursului pot afecta activitatea curentă a şcolilor şi că măsurile Ministerului nu dispun de logistica necesară. Mai mult, directorul intenţionează să acţioneze pe cale legală împotriva ministerului, considerând organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director un abuz.

„Termenele reprezintă o foarte mare problemă: într-o lună, 12 septembrie- 12 octombrie, faci dosar (acte, legalizări, medicina muncii etc.), îl încarci pe site, revizuiești PDI (că de existența PAS pentru învățămantul profesional și tehnic nu a auzit Ministerul), realizezi scrisoare de intenție, realizezi plan de măsuri, conduci școală și înveți temeinic și bibliografia care, numai pentru a fi citită, îți ia 2 săptămâni! Pentru aplicarea noului ROFUIP a fost necesar să treacă o lună de zile de la publicarea lui în Monitorul Oficial”, spune directorul Florentina Gașpar, pentru evz.ro.

Alte detalii din scrisoarea deschisă adresată ministrului, potrivit sursei citate:

“1. Din momentul publicării în Monitorul Oficial și până în momentul în care ordinul poate fi aplicat trebuie să treacă 30 zile! Așa că abia în 9 octombrie se poate demara organizarea concursului;

2. Din momentul anunțării concursului (9 octombrie) și până în momentul susținerii acestuia trebuie să mai treacă 30 de zile, deci prima probă poate fi organizată în 9 noiembrie!

3. Conform Articolului 24, nu mai pot continua ca directori cei care sunt în funcție și nu se prezintă la concurs! Prezentarea la concurs este un drept și nu o obligație, deci, în acest punct metodologia devine abuzivă! Și dumneavoastră, după această logică, ar trebui să nu aveți posibilitatea să vă suspendați din funcția de Rector cât sunteți ministru și nici să nu vă mai puteți întoarce pe funcția de Rector după încheierea mandatului de ministru!

4. Organizați concursul în același timp și pentru directori și pentru directori adjuncți, fără logistică necesară, cu același tip de comisie și la grădinițe și la școli generale și la licee, și în urban și în rural, adică bulversați total sistemul!

5. Grădinițele, conform legii, au în consiliul de administrație un singur reprezentant al Consililului Local, cum ar putea desemna 2 reprezentanți ai acestui organism și cu ce drept, o instituție (grădinița, de exemplu) desemnează reprezentații unei alte structuri – Consiliul Local? Cum ar putea Ministerul Educației să desemneze reprezentanții Parlamentului în Comisia de dialog social, de exemplu…”

Directorul colegiului anunță în scrisoare că va acționa pe cale legală Ministerul Educației, considerând organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director un abuz: „Ultimul și cel mai important lucru este că întotdeauna subiectele pentru aceste tipuri de examene au fost făcute să nu poți promova, rezultatele nu s-au încadrat niciodată în curba lui Gauss! De altfel, doar să citești bibliografia îți ia 2 săptămâni, dar să o și înveți serios pentru examen. Eu sunt convinsă că se vor găsi, ca de fiecare dată, posibilități pentru cei care trebuie să promoveze proba on-line, să aibă la dispoziție subiectele înainte de desfășurarea acestei probe”.

Şi profesori şi directori de şcoli din judeţul Alba susţin aceste opinii, luând poziţie pe reţeaua de socializare.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Vehiculele folosite pentru furturile de lemne vor fi confiscate. Modificări la Codul Silvic

Publicat

Codul Silvic în variantă modificată ar putea intra la vot final săptămâna viitoare, în Camera Deputaţilor, iar unul dintre amendamentele importante se referă confiscarea vehiculelor folosite pentru comiterea de infracţiuni silvice, potrivit paginii de Facebook a Ministerului Mediului.

Noua prevedere legală face parte din setul de măsuri pentru combaterea tăierilor ilegale din pădurile României.

”Setul de măsuri mai cuprinde înăsprirea sancțiunilor, confiscarea mijloacelor utilizate în comiterea de infracțiuni silvice, inclusiv vehiculele, sau schimbarea etapizată a modului de comercializare a lemnului în România, din lemn pe picior în lemn fasonat”, se arată ăn textul publicat pe pagina de Facebook a Ministerului Mediului.

În postare se mai precizează că după adoptarea și promulgarea actului normativ, toate furturile de arbori din pădurile României, indiferent de valoare, vor intra sub incidență penală.

Reprezentanții ministerului menţionează că setul de măsuri mai cuprinde schimbarea etapizată a modului de comercializare a lemnului în România, din lemn pe picior în lemn fasonat.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: ASTĂZI, rezultatele la repartizarea computerizată. Elevii află la ce liceu au intrat

Publicat

elevi liceu

Elevi absolvenți de gimnaziu din Alba și din țară află astăzi la ce liceu au intrat, după publicarea rezultatelor la repartizarea computerizată. Tot astăzi, va fi publicarea listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal  de stat din judeţ, potrivit calendarului comunicat de minister.

Din Alba, s-au înscris la licee din județ 2001 de elevi. Din alte județe, în unități de învățământ din Alba s-au înscris 13 elevi, iar alți 39 de candidați din Alba au ales licee din alte județe.

Rezultatele la repartizarea computerizată pentru admiterea la liceu 2020 vor fi disponibile AICI.

De luni, pot fi transmise dosarele de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

A doua etapă de admitere în învăţământul liceal  de stat, pe locurile rămase libere, începe în 24 iulie

Reamintim că, potrivit datelor actualizate în ierarhia mediilor de admitere la liceu în județul Alba, sunt 22 de medii de 10 la Evaluare Națională 2020 (inclusiv etapa specială), după contestații și 8 elevi au reușit performanța ”10 pe linie” în toți anii de gimnaziu și la examenul de Evaluare Națională. Trei dintre ei sunt de la Colegiul Național ”Lucian Blaga” Sebeș, doi de la Școala Gimnazială ”Axente Sever” Aiud și câte unul de la Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” din Alba Iulia, Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia, Liceul Tehnologic ”Alexandru Domșa” Alba Iulia.

Vezi FOTO: Elevii din Alba Iulia cu media 10 la Evaluarea Națională și profesorii coordonatori, premiați de Primărie

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Calculul mediei de admitere se face astfel: MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde:

MA = media de admitere;

ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;

EN = media generală obţinută la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a

Învățământul liceal de stat cuprinde următoarele filiere şi profiluri:

– filiera teoretică (profilurile umanist şi real)

– filiera tehnologică (profilurile tehnic, servicii, resurse naturale şi protecţia mediului)

– filiera vocaţională (profilurile militar, teologic, sportiv, artistic şi pedagogic)

Algoritmul de repartizare: ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie. Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

Exemple algoritm repartizare:
– elevul are media 10 este repartizat primul, deci la prima sa opţiune
– elevul are media 9 şi la prima sa opţiune s-au ocupat 14 locuri de către 14 elevi cu medii mai mari; va fi al 15-lea repartizat la prima sa opţiune
– elevul are media 8 şi la prima sa opţiune s-au ocupat toate locurile de către elevi cu medii mai mari; dacă la a doua sa opţiune mai există locuri libere, va repartizat la a doua sa opţiune; se verifică a treia opţiune de pe fişa sa şi următoarele, în ordine, până la găsirea primei sale opţiuni la care mai sunt locuri libere; nu se poate întâmpla ca „locul tău” să fie ocupat de către cineva cu medie mai mică decât a ta, pentru că tu eşti repartizat înaintea lui.
– elevul A are media de admitere 8.93 şi opţiunea X pe locul 2 în fişa de opţiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 şi opţiunea X pe locul 1 în fişa de opţiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru opţiunea X (în cazul în care candidatul A nu a fost repartizat la opţiunea de pe primul loc), având media mai mare decât B”.

CALENDAR ADMITERE LICEU 2020:

10 iulie 2020: Repartizarea computerizată în învăţământul liceal  de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021.

10 iulie 2020: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați în învățământul liceal de stat, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere. Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal  de stat din judeţ/municipiul Bucureşti.

13-20 iulie 2020: Depunerea/transmiterea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

21 iulie 2020: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal de stat a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere.

22-24 iulie 2020: Rezolvarea de către comisia județeană de admitere/a municipiului București a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.

A doua etapă de admitere în învăţământul liceal  de stat pentru candidaţii din seria curentă, precum şi pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021

24 iulie 2020: Afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusiv a celor destinate candidaților romi, a locului de desfășurare și a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă. În a doua etapă de admitere în învățământul liceal de stat, pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la dat a începerii cursurilor anului școlar 202-2021, candidații romi își păstrează prioritatea pe locurile destinate candidaților romi care au rămas libere după soluționarea situațiilor speciale.

27 iulie 2020: Înscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.

28-29 iulie 2020: Desfășurarea/echivalarea probelor de aptitudini sau de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă ori de limbă maternă.

24-30 iulie 2020: Primirea cererilor de înscriere a candidaților care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar nu și-au depus dosarele de înscriere în termen și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, precum și a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională.

30 iulie – 3 august 2020: Repartizarea, de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, a candidaților care  au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar nu și-au depus/transmis dosarele de înscriere în termen și a candidaților care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, precum și a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională. Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere județeană/a municipiului București, publicate pe site-ul inspectoratului șclar județean/a municipiului București și comunicate unităților de învățământ până la data de 24 iulie 2020.

4 august 2020: Transmiterea către Centrul național de admitere a rezultatelor repartizării prin confirmarea încheierii operațiunilor specifice în aplicația informatică centralizată.

Admiterea candidaţilor pentru învăţământul seral şi pentru cel cu frecvenţă redusă

13-17 iulie 2020: Înscrierea la învăţământul seral sau cu frecvenţă redusă a candidaţilor din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021.

22-24 iulie 2020: Repartizarea candidaţilor din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021, pe locurile de la învăţământul seral şi cu frecvenţă redusă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: O cometă descoperită în 2020 poate fi văzută în iulie pe cerul României. Imagini spectaculoase din Alba și din țară

Publicat

O cometă descoperită în martie 2020 poate fi văzută din România, în luna iulie. Se va afla la distanța minimă față de Pământ pe 23 iulie: 103 milioane de kilometri.

Cometa a fost observată prima dată de către telescopul spațial NEOWISE, în 27 martie 2020. Imagini cu cometa au fost postate pe rețeaua de socializare. Mai jos, cum s-a văzut pe cer la Cugir și în Bârlad.

sursă: Lucian Bodea – Facebook

Potrivit AstroInfo, cometa se află în constelația Puppis și avea magnitudinea 17.

La începutul lunii iunie cometa ajunsese la magnitudinea 7, iar la finalul lunii avea deja magnitudinea 3, când a întrat în câmpul LASCO C3 al telescopului solar SOHO. Cometa a trecut la periheliu pe 3 iulie 2020 la distanța de 43 milioane de km și a început să fie observată din 4 iulie, pe cerul dimineții, ajungând foarte strălucitoare.

sursă: Ciprian Vîntdevară

Cometa poate fi obervată cel mai bine dimineața sau seara. E nevoie de orizont cât mai coborât în zona nordică și nord-estică. Cometa e vizibilă cu ochiul liber, dar se recomandă utilizarea unui binoclu.

În această perioadă Luna va fi uneori pe cer în același timp cu cometa.

Perioada optimă de observare a cometei fără ca Luna să deranjeze prea tare este 15-25 iulie.

sursă imagini: Facebook – Lucian Nicolae, Astroinfo, Ciprian Vîntdevară

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: „LISTA ROȘIE” a activităților care ne pot îmbolnăvi de COVID-19. Care sunt cele mai periculoase locuri

Publicat

foto: Ezekiel J. Emanuel, James P. Phillips, Saskia Popescu

Lăcașurile de cult sunt, alături de restaurante, baruri, teatre, cinematografe, transportul în comun, transportul cu avionul și petrecerile în interior, cele mai periculoase locuri pentru transmiterea coronavirusului, susține dr. Ezekiel J. Emanuel, consilier special al directorului general al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

„Trebuie să știți care sunt riscurile și cât de mult sunteți dispus să vă asumați. De aceea, împreună cu prof. Saskia Popescu, un epidemiolog de la Universitatea din Arizona și dr. James P. Phillips, șeful medicinii în caz de dezastre la medicina de urgență GWU, am dezvoltat un index de risc COVID-19 pentru a vă ajuta să faceți acest lucru, pe baza a patru factori cheie: spațiu închis, durata interacțiunii, mulțimi (densitatea persoanelor și provocările pentru distanțarea socială), expirație forțată (strănut, țipăt, cântat, tuse)”, a explicat dr. Ezekiel J. Emanuel. 

Potrivit specialiștilor, cele mai reduse riscuri sunt reprezentate de:

  • statul acasă, singur sau cu familia
  • plimbările în aer liber, cu sau fără animale de companie
  • picnicuri împreună cu prieteni, cu respectarea distanțării sociale
  • preluarea alimentelor sau a cafelei
  • alergarea sau plimbările cu bicicleta, singur sau cu o altă persoană

Riscuri de nivel scăzut spre mediu:

  • sporturi distanțate în aer liber (exemplu tenis, golf, etc.)
  • cumpărături de alimente
  • cumpărături cu amănuntul

Riscuri de nivel mediu:

  • deplasarea la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU)
  • vizita la cabinetele medicale
  • vizita la cabinetele stomatologice
  • mesele în aer liber
  • deplasarea cu taxiul sau cu serviciile de ride-sharing
  • vizitarea muzeelor

Riscuri de nivel mediu spre ridicat:

  • exercițiile la sală
  • în interiorul restaurantelor sau cafenelelor
  • lucrul în birou
  • frizerii, saloane de cosmetică

Cele mai ridicate riscuri sunt reprezentate de:

  • petrecerile în interior
  • baruri și cluburi de noapte
  • concerte
  • practicarea sporturilor de contact (exemplu: fotbal, baschet, volei, etc.)
  • transportul în comun
  • transportul cu avionul
  • participarea ca spectatori la competiții sportive
  • cinematografe, teatre
  • lăcașuri de cult

sursa: ezekielemanuel.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate