Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Condiţii pentru acordarea indemnizaţiei de ŞOMAJ în 2016. Categorii de beneficiari, perioade, cuatum şi condiţii


Publicat

locuri de munca

indemnizatie de somajPersoanele asigurate care şi-au pierdut locul de muncă sau absolvenţii din învăţâmânt care nu s-au putut angaja au dreptul, conform Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru somaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, la indemnizaţie de şomaj.

Categoriile de beneficiari, potrivit legislaţiei în vigoare sunt următoarele:

– persoanele cărora le-au încetat raporturile de muncă/serviciu din motive ce nu le pot fi reproşate;

– persoanele care au încheiat contract de asigurare pentru şomaj şi nu realizează venituri sau realizează, din activităţi autorizate, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă (ISR, a cărui valoare este, în prezent, de 500 de lei);

– persoanele care au încetat activitatea ca urmare a pensionării pentru invaliditate şi care ulterior au redobândit capacitatea de muncă şi n-au reuşit să se angajeze;

– persoanele cărora le-au încetat raporturile de muncă/serviciu, din motive ce nu le pot fi reproşate, în perioada în care acestea erau suspendate;

– persoanele în cazul cărora reintegrarea în muncă (prin hotărâre judecătorească definitivă) nu mai este posibilă la unităţile la care au fost încadrate în muncă anterior, din cauza încetării definitive a activităţii, sau la unităţile care au preluat patrimoniul acestora;

– absolvenţii instituţiilor de învăţământ (care au cel puţin 16 ani) care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire n-au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;

– absolvenţii şcolilor speciale pentru persoane cu handicap (care au cel puţin 16 ani) care n-au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale.

– persoanele cărora le-a încetat raportul de muncă în calitate de membru cooperator (din motive neimputabile lor), cărora le-a încetat mandatul pentru care au fost numiţi/aleşi (dacă anterior n-au fost angajaţi sau dacă reluarea activităţii este imposibilă din cauza încetării activităţii angajatorului) sau cărora le-a încetat activitatea desfăşurată exclusiv în baza unui raport juridic pentru care s-a datorat contribuţia pentru şomaj.

Indemnizaţia de şomaj este acordată, potrivit Legii nr. 76/2002, doar dacă solicitanţii îndeplinesc, în mod cumulativ, o serie de condiţii. Cea mai importantă dintre acestea este să aibă un stagiu minim de cotizare de 12 luni în ultimele 24 de luni de dinaintea înregistrării cererii. La stabilirea perioadei de 24 de luni de dinaintea înregistrării cererii pentru şomaj, pentru determinarea stagiului de cotizare, nu se iau în calcul, de exemplu, perioadele de suspendare a raporturilor de muncă/serviciu sau perioada de pensionare pentru invaliditate. Iar în cazul persoanelor care au fost angajate cu contract individual de muncă cu timp parţial stagiul de cotizare este stabilit proporţional cu timpul efectiv lucrat.

De asemenea, şomerii nu trebuie să realizeze venituri sau să realizeze, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea ISR, trebuie să nu să îndeplinească condiţiile de pensionare, trebuie să fie înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în a căror rază teritorială îşi au domiciliul/reşedinţa, dacă au avut ultimul loc de muncă ori au realizat venituri în acea localitate.

Stagiul de cotizare nu este necesar pentru absolvenţii instituţiilor de învăţământ.

Acte necesare:

– cererea pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj

– actul de identitate (original);

– actele de studii şi de calificare (original + copie);

– adeverinţa medicală din care rezultă că solicitantul este clinic sănătos sau apt de muncă ori că are eventuale restricţii medicale;

– acte eliberate de organele financiare teritoriale din care rezultă că solicitantul nu realizează venituri sau că realizează, din activităţi autorizate, venituri mai mici decât valoarea ISR.

– după caz, carnetul de muncă, decizia de revizuire medicală sau copia hotărârii judecătoreşti definitive prin care s-a dispus reintegrarea în muncă.

Indemnizaţia de şomaj poate fi cerută în cel mult 12 luni de la momentul la care solicitanţii devin şomeri şi se poate acorda pentru cel mult 12 luni.

Ajutorul de şomaj este acordat şomerilor pe perioade stabilite în mod diferenţiat, în funcţie de stagiul de cotizare, potrivit Legii nr. 76/2002, după cum urmează:

– şase luni, pentru persoanele care au un stagiu de cotizare de cel puţin un an;

– nouă luni, pentru persoanele care au un stagiu de cotizare de cel puţin cinci ani;

– 12 luni, pentru persoanele care au un stagiu de cotizare mai mare de zece ani.

Cuantumul indemnizaţiei lunare acordate şomerilor se stabileşte diferenţiat, în funcţie de stagiul de cotizare:

– 75% din valoarea ISR pentru persoanele care au un stagiu de cotizare de cel puţin un an;

– 75% din valoarea ISR plus o sumă calculată prin aplicarea – asupra mediei salariului de bază lunar brut pe ultimele 12 luni de stagiu de cotizare – unei cote procentuale diferenţiate în funcţie de stagiul de cotizare: 3% pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de minimum trei ani; 5% pentru persoanele cu un stagiu de minimum cinci ani; 7% pentru persoanele cu un stagiu de minimum zece ani; 10% pentru persoanele cu un stagiu de minimum 20 de ani.

Pentru absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi ai şcolilor speciale, ajutorul de şomaj este în cuantum de 250 de lei lunar şi este acordat pe o perioadă de şase luni.

Indemnizaţia poate fi acordată de la data:

– încetării raporturilor de muncă/serviciu;

– încetării mandatului pentru care a fost numit/ales solicitantul ajutorului;

– expirării duratei sau desfacerii contractului militarilor angajaţi pe bază de contract;

– încetării calităţii de membru cooperator;

– încetării contractului de asigurare pentru şomaj;

– încetării motivului pentru care a fost pensionat solicitantul ajutorului;

– încetării motivului pentru care au fost suspendate raporturile de muncă/serviciu;

rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti;

– încetării activităţii desfăşurate exclusiv în baza unui raport juridic pentru care s-a datorat contribuţia pentru şomaj;

– expirării perioadei de 60 de zile, în cazul absolvenţilor instituţiilor de învăţământ;

absolvirii şcolii speciale.

Pentru a beneficia de indemnizaţie de la una dintre datele enumerate, singura condiţie de îndeplinit este depunerea cererii în maximum zece zile de la momentul la care solicitanţii devin şomeri. În caz contrar, indemnizaţia este acordată de la data înregistrării cererii.

Şomerii au însă şi obligaţii: trebuie să-şi caute active loc de muncă, să se prezinte lunar la AJOFM şi să participe la serviciile pentru stimularea ocupării şi de formare profesională ale agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistraţi.

sursă: avocatnet.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia cumpără piatră și balast de peste 1,2 milioane de lei pentru repararea drumurilor nemodernizate

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără aproximativ 34.000 de tone de piatră concasată și balast pentru repararea și întreținerea drumurilor nemodernizate din municipiu, în regie proprie, timp de 2 ani. Valoarea investiției se ridică la peste 1,2 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Alba Iulia a lansat vineri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru furnizarea de piatră concasată de carieră și balast pentru repararea și întreținerea drumurilor nemodernizate din municipiu, pentru o perioadă de 2 ani.

Valoarea totală estimată este de 1.272.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, Serviciul Administrare Drumuri și Utilități Publice are în administrare drumuri publice de pe teritoriul administrativ al UAT Alba Iulia, inclusiv întreținerea și repararea străzilor nemodernizate, în regie proprie prin reprofilare și așternere de material (piatră concasată de carieră sau balast) în vederea realizării planeității și consolidarea structurii de rezistență a drumului, pentru asigurarea unor circulații în condiții de siguranță și reducerea disconfortului cetățenilor.

„Ținând cont de traficul intens de pe drumurile nemodernizate, atât ziua cât și noaptea, datorită condițiilor meteorologice, a ploilor, înghețului, dezghețului, precum și a traficului greu, străzile nemodernizate s-au deteriorat formându-se gropi și afectează structura de rezistență a drumului, această situație ducând la îngreunarea traficului și deteriorarea mijloacelor de transport. În acest context este necesar a se acționa pe aceste drumuri prin aplicarea de piatră concasată și balast”, se mai precizează în documentul citat.

Potrivit documentului, se vor achiziționa următoarele:

  • piatră concasată de carieră 0 – 30 mm – 4.000 de tone cu transport inclus
  • piatră concasată de carieră 0 – 63 mm – 25.000 de tone cu transport inclus
  • balast sortat 0 – 63 mm – 5.000 de tone cu transport inclus

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

750 de persoane au fost vaccinate vineri împotriva COVID-19, în Alba. Situația pe localități

Publicat

Vineri, 22 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 750 de persoane, potrivit reprezentanților Direcției de Sănătate Publică Alba. 

Dintre acestea, 540 de persoane au fost vaccinate în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II:

  • 240 la Alba Iulia,
  • 60 la Aiud,
  • 60 la Sebeș,
  • 60 la Blaj,
  • 60 la Cugir,
  • 60 la Câmpeni

Alte 132 de persoane au fost imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ.

De asemenea, 78 de cadre medicale au fost vaccinate în centre de faza I:

  • 54 la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia
  • 24 la Spitalul Municipal Sebeș

Nu au fost raportate pierderi de vaccin și nu au fost semnalate reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Deținuții, declarați prioritari la vaccinare. Persoanele private de libertate se pot vaccina înaintea populației generale

Publicat

Penitenciarul Aiud

Persoanele private de libertate au fost incluse în etapa a treia A, alături de lucrătorii din HoReCa, bancheri, coafeze, bibliotecari sau casieri, pentru a fi vaccinați prioritar, înaintea populației adulte care nu s-a încadrat în categoriile de persoane din prima și a doua etapă a campaniei de vaccinare, potrivit Hotărârii de Guvern care modifică strategia națională de vaccinare, publicate în Monitorul Oficial.

Guvernul a decis săptămâna aceasta modificarea strategiei naționale de vaccinare, astfel încât în etapa a doua să fie vaccinate și persoanele cu handicap, însoțitorii acestora, persoanele fără adăpost dar și mai multe categorii din aparatul de stat. Pentru etapa a treia, Guvernul a decis să fie introduse mai multe categorii prioritare care vor fi vaccinate înaintea populației generale care nu s-a încadrat în niciuna dintre etapele vaccinării.

Vaccinarea populației încadrate în etapa a treia A ar urma să înceapă în luna aprilie, însă autoritățile susțin că imunizarea s-ar putea face mai repede, dacă România primește suficiente doze de vaccin.

Potrivit documentului adoptat de Guvern, în etapa a treia A intră următoarele categorii de persoane:

Etapa a III-a – Populaţia generală :

a) Persoane care își desfășoară activitatea în cadrul unor unități, operatori economici cu risc ridicat de infectare al personalului propriu și al persoanelor deservite, din următoarele domenii de activitate :

i) lucrătorii din Industria extractivă,

ii) lucrătorii din Industria prelucrătoare

iii) lucrătorii din Hoteluri și restaurante

iv) lucrătorii din domeniul de întreținere corporală, coafură și alte activități de înfrumusețare

v) lucrătorii din domeniul spectacole, activitati culturale și recreative.

vi) lucrătorii din sistemul financiar, bancar și din domeniul asigurărilor, cu precădere a celor care au contacte directe cu publicul și a celor care prestează servicii esențiale de plăți, administrare cont și investiții și operează infrastructuri critice naționale, precum și personalul critic de suport al acestora;

vii) persoanele cazate în centrele regionale de proceduri și cazare ale solicitanților de azil aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări.

viii) persoanele cazate în centrele pentru cazarea străinilor luați în custodie pubIică aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări;

ix) persoane private de libertate;

x) persoane care asigură infrastructura de comunicații;

xi) lucrătorii din domeniul muzeal și al colecțiilor publice;

xii) lucrătorii din biblioteci.

b) populaţia adultă, alte categorii decât cele prevăzute la punctele 1 și 2 de la litera C;

c) populaţia pediatrică, în funcţie de evoluţia epidemiologică şi de caracteristicile vaccinurilor aprobate pentru utilizarea la persoanele cu vârsta sub 18 ani.

„A fost introdusă etapa a treia A. Este o etapă intermediară, persoanele din sectorul privat care inițial ar fi trebuit să fie în etapa a doua vor fi acum în etapa a treia A. Sunt acele persoane care intră în legătură directă cu mai mulți cetățeni dar din privat, de exemplu personalul din bănci, supermarketuri, etc.”, a declarat premierul Cîțu miercuri, după ședința de Guvern.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Norma de hrană pentru polițiștii locali din Alba Iulia, la aprobat în Consiliul Local. Câți bani vor primi în 2021

Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia au de aprobat, în ședința din 29 ianuarie, norma de hrană ce va fi acordată în bani în 2021. Sumele sunt aceleași ca anul trecut.

Norma de hrană se acordă ţinând cont de perioada aferentă zilelor calendaristice, calculată nominal pentru fiecare persoană în parte, prin înmulțirea valorii financiare zilnice a normei de hrană cu numărul de zile calendaristice din luna respectivă.

Pe timpul participării personalului poliției locale la orice curs de formare profesională, se suspendă acordarea normei de hrană

În toate situațiile de suspendare a raportului de serviciu sau a contractelor de muncă, inclusiv pe perioada concediilor medicale, se va suspenda alocarea normei de hrană.

Cât primesc polițiștii locali normă de hrană în 2021 :

Norma numărul 1 – 25 de lei pe zi – pentru angajaţi ai Direcţiei Poliţiei Locale – funcţionari publici care ocupă funcţii publice generale şi personal contractual.

Norma numărul 6 – 32 lei pe zi pentru angajaţi ai Direcţiei Poliţiei Locale – funcţionari publici care ocupă funcţii publice specifice de poliţist local.

Norma numărul 12 B – 5 lei pe zi pentru cei care lucrează în ture sau schimburi.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate