Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Consilierul Paul Florea a solicitat Primăriei Alba Iulia locuri gratuite de parcare pentru profesori și investiții la școli

Publicat

Consilierul local independent din Alba Iulia, Paul Victor Florea, i-a cerut primarului Gabriel Pleșa alocarea unui număr de locuri de parcare gratuite pentru fiecare unitate de învățământ din oraș, astfel încât ”profesorii să aibă o mobilitate crescută atunci când vin la școală și să nu întârzie la ore din cauză că nu găsesc loc de parcare”, în contextul în care parcările din municipiu sunt, din 18 ianuarie, taxabile. 

De asemenea, acesta a semnalat o serie de probleme la unitățile de învățământ în care este membru în consiliile de administrație.

”Astăzi am transmis primarului Gabriel Pleșa, domnilor viceprimari și colegilor consilieri câte o informare privind problemele cu care se confruntă cele 3 unități de învățământ în care sunt membru al Consiliului de Administrație.

Colegiul Economic „DPM” are nevoie de schimbarea gresiei din clădirea monument cultural „Căminul Ucenicilor”. În prezent, este foarte degradată, pardoseala are denivelări și reprezintă un adevărat risc de accidentare pentru profesori și elevi.

Grădinița cu program prelungit nr. 11 are nevoie de repararea acoperișului, de un nou sistem de drenaj al apei pluviale, de un nou sistem de iluminat și de marcarea perimetrului grădiniței pentru siguranța celor mici.

De asemenea, e nevoie și de o extindere a grădiniței, deoarece preșcolarii sunt foarte înghesuiți.

Școala „Mihai Eminescu” are nevoie de un parchet nou în sălile de clasă (e foarte uzat), de o nouă instalație electrică (cea actuală e din aluminiu și e suprasolicitată – risc de incendiu), de îmbunătățire a sistemului de încălzire, aer condiționat în sălile de clasă care bat către soare și reabilitarea grupurilor sanitare.

Am indicat domnului primar art. 105, alin. (2), lit. (a) și (i) din Legea educației care prevede temeiul legal în baza căruia autoritatea locală poate interveni, prin finanțarea complementară, să efectueze lucrări dintre cele de mai sus.

Sper că administrația va găsi banii necesari pentru a începe lucrările și a le termina într-un timp care să nu-i afecteze pe elevi și profesori! Investiția în educația orașului este cea mai bună investiție în oraș!

Am mai solicitat primăriei să aloce un număr de locuri de parcare gratuite pentru fiecare unitate de învățământ, astfel încât profesorii să aibă o mobilitate crescută atunci când vin la școală și să nu întârzie la ore din cauză că nu găsesc loc de parcare. Mai mult, e și o formă de respect pentru profesori și serviciul public de învățământ să le permiți să aibă unde parca când vin la muncă” a postat acesta pe contul său de Facebook.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. cici1800

    joi, 21.01.2021 at 14:20

    bre Floare, ce se mai aude cu pistele alea de bicicleta promise?

  2. Elena

    joi, 21.01.2021 at 14:33

    Dle consilier si pentru ceilalti de ce nu ceri locuri gratuite, si altii muncesc si merg cu masinile la servici. Si ce mai vrei pentru profesori, spor de radiatii nu vrei? Ar trebui dle consilier sa ceri contributii si impozit pentru venitul din meditatii care in perioada pandemiei s-a tinut engros. De ce sa nu ceri pentru parintii care platesc orele copiilor in anii terminali, si nu numai, deoarece nu-s capabili sa faca ore ca lumea on-line. De ce nu le ceri sa fie platiti dupa performanta, nu sa le mai platesti pentru recuperarea materiei. Dle consilier chiar alta idee n-ai avut? De obicei in capanie promiteti printre altele LOCURI DE PARCARE. De ce cereti, mergeti cu idei de a FACE locuri de parcare, nu sa cereti gratuit pt. nu stiu cine, FA PRIMA DATA si pe urma aplica legea.

  3. eu

    vineri, 22.01.2021 at 10:20

    Da,domnule Florea , sunteti un om care a reușit mai bine ca un partid dar datorita nouă ca v-am votat,dar nu va jucați cu focul. Nu urăsc profesorii provin din familie de dascăli adevărați dar nu e cazul sa ii țineți in brate, mai ales in ultima vreme au stat frumos la căldurică au predat nu au predat bani si sporuri au luat, meditații au dat un pic cam mult, ei si cu categoria medici, două categorii supraretribuite, exagerat. De ce oare? Ca au odihnit cel mai bine in vremea asta si banul a venit. Si tot ei au priorități la vaccin. De ce. Profesorii au fost cu munca la domiciliu nu su motive sa se îmbolnăveasca si medicii nu prea au pacienții si au posibilitatea să se îmbrace si sa se protejeze. Si la ăștia le da statul 50-60 lei pe pacient daca se vaccineaza, de ce? Care e meritul lui? Nu l-am văzut din martie 2020 având în vedere că ar trebui să merg lună de lună. Sa ne dea nouă unui om modest 50 de lei ca ne facem vaccinul nu tot lor. Intrebare știți cat a câștigat un medic de prima linie in lupta cu Covidul cum ne place sa ii numim 24.000 lei si sa nu aud pe careva din medici ca o sa comenteze ca ei ce au făcut cat s-au zbătut. Ati avut timp si de propagandă electorală si sa stati pe telefon. Rusine. Voi nu vreti locuri de parcare gratuite? Nu. Ca aveti parcări la spital…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EDUCAȚIE

DEFINITIVAT 2023: Modificări în metodologie. Ce trebuie să știe candidații înscriși la concursul de definitivare în învățământ

Publicat

Definitivat 2023: pentru organizarea concursului de definitivare în învățământ de anul viitor, au fost stabilite unele modificări în metodologie. Acestea se referă la inspecțiile de specialitate, portofoliul profesional, distribuirea subiectelor la proba scrisă sau profesorii-candidați care predau într-o limbă a minorităților naționale.

Recent, calendarul concursului a fost publicat în Monitorul oficial. Înscrierile se fac până în 14 octombrie, iar proba scrisă va fi în 19 iulie.

Modificări în metodologie (Ordin ME 5.722/27 septembrie 2022, de completare a OMEC 5424/2020)

  • inspecțiile școlare de specialitate au loc în perioadele de cursuri; prima inspecție este organizată în prima jumătate a anului școlar, iar a doua inspecție se va desfășura în perioadele de cursuri din a doua jumătate a anului școlar
  • un membru al comisiei de mentorat didactic și formare în cariera didactică poate să facă parte din comisia pentru inspecția de specialitate: comisia pentru inspecția de specialitate este formată din inspectorul școlar care coordonează disciplina la care candidatul susține examenul și care are aceeași specializare sau poate preda disciplina celui inspectat și „directorul/directorul adjunct al unității de învățământ în care se desfășoară inspecția/responsabilul/membrul comisiei de mentorat didactic și formare în cariera didactică”, se arată în documentul citat de edupedu.ro
  • perioada în care candidatul elaborează portofoliul începe după validarea înscrierii la examen
  • redactarea scrisorii de intenție: nu se mai face referire la semestru, ci la „autoaprecierea activității/experienței câștigate pe parcursul desfășurării activității didactice”
  • profesorii care predau elevilor într-una dintre limbile minorităților naționale nu trebuie să mai aibă finalizate studiile în limba respectivă
  • proba scrisă a examenului de definitivat: subiectele vor fi distribuite la ora 9
  • posibilitatea corectării lucrărilor digitalizat: ”Comisia națională poate decide ca la evaluarea lucrărilor scrise din cadrul examenului național pentru definitivare în învățământ și soluționarea contestațiilor să se utilizeze o aplicație informatică dedicată evaluării”.

Portofoliul profesional personal pentru anul școlar 2022-2023

Acesta va cuprinde:

  • curriculum vitae
  • scrisoare de intenție, având între 200 și 400 de cuvinte, în care se prezintă motivația participării la examenul de definitivat, obiectivele și așteptările proprii în formarea personală ca profesor, autoaprecierea activității/experienței câștigate pe parcursul desfășurării activității didactice, autoaprecierea portofoliului și propuneri de ameliorare, inclusiv aprecieri privind strategii/metode/instrumente de predare-învățare-evaluare în sistem blended-learning/online
  • raport de progres școlar, însoțit de următoarele documente-suport: planificările calendaristice anuale, pe unități de învățare; minimum 10 proiecte didactice, pentru tipuri de lecții diferite; instrumente de evaluare (un test predictiv, cu baremul aferent, rezultatele testării, măsuri); catalogul profesorului; resursele didactice adaptate nivelului clasei/grupei
  • autoevaluarea portofoliului

Examenul de definitivare în învățământ poate fi susținut de cadrele didactice cu cel puțin un an vechime în învățământ. După promovarea examenului, se pot obține gradele didactice.

Cadrele didactice care promovează examenul de definitivat dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar și pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

CALENDAR Definitivat 2023:

Până la 14 octombrie 2022: înscrierea candidaților la unitățile de învățământ

3-14 octombrie 2022: Emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene / Comisiei de examen a Municipiului București

17-28 octombrie 2022: Transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar. Înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere.

până la 31 mai 2023: inspecțiile de specialitate:

  • a) prima inspecție de specialitate până la 5 februarie
  • b) a doua inspecție de specialitate până la 31 mai

6-16 iunie 2023: completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică

19 iulie 2023: susţinerea probei scrise

25 iulie 2023: afişarea rezultatelor inițiale

25-26 iulie 2023: înregistrarea contestaţiilor

26-31 iulie 2023: soluționarea contestaţiilor

1 august 2023: afişarea rezultatelor finale

1-4 august 2023: transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaţilor promovați

7-18 august 2023: validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Date oficiale: Câți șomeri erau în județul Alba, în luna iulie. Situația pe localități

Publicat

job

Numărul şomerilor înregistraţi la sfârşitul lunii iulie 2022 în judeţul Alba a fost de 4581 persoane, în scădere cu 202 persoane (-4,2%) comparativ cu luna anterioară și cu 403 persoane (-8,1%) comparativ cu luna iulie 2021. Acestea sunt cele mai recente date procesate.

Femeile reprezentau la această dată 48,2% din numărul total al şomerilor (2209 femei), se arată într-un document transmis de Direcția Regională de Statistică Alba, semnat de directorul executiv Ciprian Alin David.

Cei mai mulți șomeri sunt neindemnizați

Structura după nivelul de instruire arată că 71,6% din şomerii înregistraţi sunt absolvenţi ai învăţământului primar, gimnazial şi profesional, 24,2% sunt persoane cu studii liceale şi postliceale şi 4,2% persoane cu studii superioare.

Din numărul total al șomerilor, 76,8% sunt şomeri neindemnizați (3517 persoane), în timp ce numărul şomerilor aflați în plată a fost de 1064 persoane, din care 22 persoane au primit ajutor de șomaj 50% – absolvenți.

În mediul urban, cel mai mare număr de şomeri înregistrat la Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba a fost în Alba Iulia (277 persoane), urmat de Blaj (271 persoane), Câmpeni (187 persoane), Aiud (137 persoane), Sebeș (116 persoane), iar dintre comune, cel mai mare număr de şomeri înregistraţi se remarcă în: Jidvei (322 persoane), Cetatea de Balta (260 persoane), Rosia Montana (154 persoane), Scărişoara (160 persoane), Ighiu (136 persoane), Craciunelu de Jos (129 persoane), Albac (124 persoane) si Șona (121 persoane).

Ponderea numărului de şomeri înregistraţi în totalul populaţiei cu vârstă de muncă (bărbați 16-65 ani și femei 16-62 ani ), în luna iulie 2022 a fost de 2% ( 1,9% femei).

Dintre oraşe, cu cele mai mari ponderi se remarcă: Câmpeni (4%), Abrud (2,3%) si Blaj (2,2%), iar cu cele mai mici ponderi orașele Cugir (0,3%), Sebes și Alba Iulia (0,6%).

În mediul rural cele mai mari ponderi ale numărului de şomeri înregistraţi în numărul total al populaţiei cu vârstă de muncă s-au înregistrat în comunele: Scărişoara (18,2%), Cetatea de Balta (13,8%), Avram Iancu (10,2%) și Crăciunelu de Jos (9,8%) , iar valoare sub 1% s-a înregistrat în comunele: Stremt (0,4%), Bucerdea Grânoasă și Ciugud (0,5%), Daia Română, Intregalde si Săliștea (0,6%), Galda de Jos, Santimbru si Sugag (0,7%), Ceru Băcăinți, Mihalț și Rimetea (0,8%), Șpring (0,9%), iar în comuna Cut nu se înregistrează nici un șomer.

Metodologie

Şomerii înregistraţi reprezintă persoanele înscrise la agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în conformitate cu legislaţia în vigoare (Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă).

Rata şomajului reprezintă proporţia numărului de şomeri înregistraţi la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în populaţia activă civilă. Populaţia activă civilă se determină prin însumarea populaţiei ocupate civile cu numărul şomerilor înregistraţi.

Populaţia activă din punct de vedere economic cuprinde toate persoanele care furnizează forţa de muncă disponibilă pentru producţia de bunuri şi servicii în timpul perioadei de referinţă incluzând populaţia ocupată şi şomerii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministerul Mediului a lansat aplicația ”CalitateAer”. Funcționează și în județul Alba

Publicat

CalitateAer este noua aplicaţie de monitorizare finanţată din Fondul de Mediu, pe baza datelor centralizate de toate cele 162 de staţii de monitorizare amplasate la nivel naţional, a anunţat, marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos. 

Aplicația este disponibilă și în Alba. Valorile indicate marți erau bune.

„Programul este finanţat din Fondul de Mediu, pe baza unui contract de finanţare semnat între AFM şi Ministerul Mediului, şi are practic două loturi.

Partea de software, aplicaţie dezvoltată pentru această monitorizare, şi Lotul 2 – partea de furnizare de analizoare şi de auto-laboratoare pentru a creşte acurateţea datelor şi în zonele unde au fost semnalate foarte multe probleme legate de calitatea aerului.

Locaţiile au fost, astfel, stabilite mai ales în jurul Bucureştiului, Bucureşti şi Ilfov, în funcţie de hotspoturile, de punctele fierbinţi, acolo unde în trecut au fost foarte multe probleme cu calitatea aerului.

Aplicaţia se numeşte CalitateAer, se poate descărca din App Store şi din Google Play şi se poate instala pe telefon, fără nici o problemă. Prin această aplicaţie se pot urmări cele 162 de staţii din ţară”, a spus Tanczos.

Ministrul a precizat că staţiile de monitorizare sunt funcţionale tot timpul, însă la acest moment se află într-o perioadă de revizie, de mentenanţă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Educație financiară pentru elevii claselor 0-4. Program gratuit de formare pentru învățători, cu 10 credite de formare

Publicat

Institutul de Studii Financiare (ISF) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) organizează, în săptămâna World Investor Week, prima sesiune a cursului de educație financiară destinat cadrelor didactice din învățământul primar, în cadrul programului StartFIN.

StartFIN, pentru formarea personalului didactic din învățământul primar în domeniul financiar, este un program gratuit acreditat de Ministerul Educației, care oferă dezvoltarea competențelor specifice educației financiare adecvate elevilor din clasele 0-4.

Programul este acreditat pentru 4 ani în sistem online și se desfășoară pe parcursul a 40 de ore, cu 20 de ore organizate în sistem online sincron și 20 de ore organizate în sistem asincron, oferind astfel avantajul participării de la distanță a învățătorilor din toată țara.

StartFIN include două module în cadrul cărora sunt predate noțiuni de educație financiară complete, fiind primul program de acest tip disponibil și adecvat nevoilor beneficiarilor.

Pentru finalizarea programului, participanții trebuie să pregătească un portofoliu educațional care va fi evaluat de o comisie de specialitate, formată din experţi în domeniul financiar.

Absolvenții programului au posibilitatea recunoașterii unui număr de 10 credite de formare profesională.

Scopul programului StartFIN este de a dezvolta cunoștințele tehnice specifice piețelor financiare pentru cadrele didactice care predau la ciclul primar, contribuind astfel la diseminarea conceptelor financiare în rândul elevilor.

Prin susținerea unor astfel de cursuri de formare economico-financiară a profesorilor cresc în mod considerabil șansele de incluziune financiară a tinerei generații.

Cursanții au la dispoziție materiale de studiu (manuale, instrumente de evaluare, aplicații și alte instrumente didactice) și sunt evaluați după metode care respectă principiile standard de evaluare.

Pentru anul 2022, ISF și A.S.F. oferă șansa formării în cadrul StartFIN, în mod gratuit, pentru 500 de învățători.

Locurile sunt ocupate în ordinea înscrierii (cererile se trimit la adresa startfin@isf.ro), numărul participanților fiind limitat la 25 persoane/serie. În cazul depășirii acestei limite, persoanele vor fi înscrise la următoarea serie disponibilă.

În 21 zile de la lansare, programul StartFIN a înregistrat 1.625 cereri de înscriere, iar 372 de participanți au fost deja selectați pentru a participa la sesiuni de curs.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax