Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Consiliul Județean al Elevilor Alba solicită organizarea unei dezbateri publice referitoare la bugetul local


Publicat

Consiliul Județean al Elevilor Alba, unica structură de reprezentare a elevilor la nivel județean, solicită factorilor decidenți de la nivel județean și de la nivelul localităților Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș, o dezbatere privind bugetul local al județului și al localităților.

„Este important ca toți factorii implicați să conștientizeze problemele pe care le întâmpină elevii atunci când vine vorba de transportul local gratuit, bursele pe care le merită, dar nu le primesc întotdeauna și alte subiecte pe care considerăm prioritare în acest moment, precum condițiile din școli”, au transmis reprezentanții elevilor din Alba. 

Pe data de 9 martie, bugetul de stat aferent anului 2021 a fost publicat în Monitorul Oficial, după ce a fost aprobat de Parlamentul României și promulgat de președintele țării. Acum urmează ca fiecare autoritate județeană și locală să elaboreze bugetul după care se va ghida în anul 2021, în funcție de prioritățile care pe care le urmăresc.

La nivel național, Consiliul Național al Elevilor a reușit să convingă factorii de decizie să impună un prag minim al burselor acordate în sistemul de învățământ românesc. Astfel, după demersurile elevilor reprezentanți de la nivel național, s-a stabilit un cuantum minim al burselor, de 100 de lei pe lună.

„În acest context, este important să avem o dezbatere publică, la nivel județean, dar și la nivel local despre viitoarele sume pe care Consiliul Județean Alba și Consiliile Locale ale municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj și Sebeș le vor aloca pentru învățământ. Împreună putem afla de ce este nevoie pentru ca educația din județul Alba să ofere societății de mâine oameni responsabili, integri, care vor putea fi mândri de condițiile de care au avut parte în mediul școlar. De finanțarea complementară depinde o serie de factori care pot schimba experiența elevilor în cele șase ore pe zi petrecute la școală: renovarea sălilor de curs, paza și protecția elevilor, digitalizarea educației și altele”, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Alba.

Cetățenii interesați și organizațiile de reprezentare a societății civile din județul Alba sunt invitate să se alăture demersului elevilor pentru a aduce pe agenda autorităților județene și locale teme de interes pentru comunitate, astfel încât bugetul aferent anului 2021 să ajungă spre domenii care să ofere o dezvoltare prielnică elevilor din județul Alba.

„Elevii trebuie să beneficieze de cele mai bune condiții de școlarizare, iar cel mai eficient mod prin care autoritățile locale pot contribui la creșterea calității actului educațional este prin creșterea finanțării complementare a unităților de învățământ. Elevii au nevoie de o finanțare adecvată, prin care ei să beneficieze de un mediu școlar sigur și incluziv. Îi rugăm pe reprezentanții municipalităților să ne accepte invitația de a organiza aceste dezbateri, iar împreună să găsim cele mai eficiente soluții pentru problemele pe care beneficiarii principali ai educației le întâmpină”, a declarat Katharina – Gabriela Țîntea, președintele Consiliului Județean al Elevilor Alba.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cât costă un sejur pe litoral, în minivacanţa de 1 Mai şi de Paşte. Peste 100 de hoteluri de la mare, pregătite pentru turiști

Publicat

Peste 100 de hoteluri urmează să primească primii turişti în minivacanţa de Paşti şi 1 mai. Hotelurile se vor redeschide cu respectarea restricţiilor din vreme de pandemie, care prevăd funcţionarea la o capacitate de cazare de 70%, servirea meselor pe terase, dezinfectarea şi igienizarea tuturor spaţiilor, purtarea măştilor.

„În această perioadă, atât hotelierii, cât şi proprietarii de terase şi magazine de pe litoral lucrează intens şi se pregătesc de deschidere: spaţiile verzi sunt amenajate, se fac lucrări de cosmetizare, curăţenie şi igienizare. E un entuziasm general şi toată lumea aşteaptă cu bucurie şi nerăbdare primii turişti din sezon cu atât mai mult cu cât anul trecut litoralul a fost închis pe perioada sărbătorilor de Paşte şi 1 Mai”, afirmă Ionuţ Nedea, CEO litoralulromanesc.ro.

Ca noutate faţă de sezonul 2020, pentru aceste sărbători este deja instituită măsura care prevede limitarea cazărilor la 70% din capacitatea hotelurilor.

Astfel, pentru servirea meselor, hotelierii vor deschide terasele şi vor pregăti încălzitoare pentru confortul turiştilor.

În plus, majoritatea hotelurilor sau restaurantelor de pe litoral au terase spaţioase.

De asemenea, se vor deschide si unităţile de alimentaţie publică ce nu aparţin de hoteluri, astfel încât turiştii să aibă mai multe opţiuni.

„Restricţiile sunt cele cu care ne-am obişnuit deja în viaţa de zi cu zi şi care sunt valabile în toată ţara. Ceea ce sperăm este ca autorităţile să elimine obligativitatea purtării măştii pe plajă, aşa cum s-a întâmplat şi vara trecută, mai ales că studiile arată că transmiterea virusului în aer liber este mult încetinită. Aşteptăm adoptarea acestei măsuri cât mai repede, astfel încât toţi românii care petrec vacanţa pe litoral să se bucure de clipe de relaxare de care toţi avem atât de mare nevoie”, adaugă Ionuţ Nedea.

Pachetele includ, pe lângă cazare, spectacole cu muzică live, cină în seara de Înviere, prânz festiv sau diverse activități pentru copii

Pachetele de pe litoral din minivacanţă includ, pe lângă cazare, mesele complete servite sub formă de bufet suedez, cina în seara de Înviere, prânz festiv, diverse activităţi pentru copii, spectacole cu muzică live, sesiuni de masaj.

Un hotel de 4 stele din Mamaia propune un pachet de Paşte care include surprize dulci pentru copii, acces la Delfinariu şi Microrezervaţie, primirea oaspeţilor în noaptea de Înviere cu cozonac, pască şi ouă roşii, dejun pascal tradiţional.

Un alt hotel de 3 stele din Venus oferă, pe lângă cazare şi mese, transport gratuit către Vama Veche.

Un hotel de 3 stele din Neptun le oferă turiştilor transport în noaptea de Înviere la biserică.

Cât costă un sejur în minivacanța de 1 Mai, pe litoral

Un sejur de 3 nopţi de cazare pentru două persoane, fără mic dejun, costă de la 345 de lei la un hotel de 2 stele din Mamaia. La 3 stele, în aceeaşi staţiune şi în aceleaşi condiţii, costul se ridică la 627 de lei.

În sudul litoralului, tarifele pornesc de la 258 de lei pentru 3 nopţi de cazare în hoteluri de 2 şi 3 nopţi din Eforie Nord. Cei care optează pentru pachete complexe (toate mesele şi alte servicii) trebuie să achite pentru un sejur de 3 nopţi la 3 stele în Mamaia de la 915 lei, iar la 4 stele de la 1.008 lei.

În sudul litoralului, la 3 stele, cu pensiune completă şi tratament, un sejur de 3 nopţi costă 1.338 lei pentru două persoane, iar un sejur cu all inclusive costă aproape 1.800 lei.

sursa: mediafax.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Tupeu și nesimțire, la Alba Iulia. Șofer surprins cu mașina pe pista de biciclete de pe Dealul Mamut

Publicat

Tupeul în trafic nu are limite. O dovedește un șofer care a fost surprins, duminică după-amiaza, în timp ce conducea un autoturism, pe pista de biciclete de pe Dealul Mamut din Alba Iulia. 

Incidentul a fost surprins în jurul orei 14:50, de un cititor Alba24, pe porțiunea dintre Parcul Dendrologic și restaurantul Panoramic.

Potrivit cititorului, șoferul mașinii înmatriculată în județul Alba nu a vrut să treacă pe banda pentru autovehicule, acesta fiind nevoit să îl ocolească.

„Pe pista de biciclete de la Dendrologic. Nu a vrut să treacă pe partea lui, a trebuit să ocolesc eu”, ne-a transmis cititorul Alba24.

În zona respectivă, traficul autoturismelor este restricționat pe o singură bandă, iar aleile sunt doar pentru bicicliști și pietoni.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

JOI: Şedinţă la Consiliul Local Aiud. Stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2022 și alte 26 de proiecte

Publicat

Consilierii locali din Aiud se reunesc în şedinţă ordinară joi, 22 aprilie, începând cu ora 14:00, în sistem la distanță, prin mijloace electronice.

Pe ordinea de zi sunt 27 de proiecte, între care stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2022, retragerea unor autorizații de transport și autorizații taxi și aprobarea Regulamentului de administrare și întreținere a spațiilor verzi din intravilanul municipiului. 

Ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind stabilirea și aprobarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022 în Municipiul Aiud.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Centrului Cultural Liviu Rebreanu Aiud la 31 martie 2021.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Serviciului Public Administrația Patrimoniului Local Aiud la 31 martie 2021.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Spitalului Municipal Aiud la 31 martie 2021.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetelor la secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare cumulate la 31 martie 2021 pentru Municipiul Aiud.

6. Proiect de hotărâre privind însușirea valorilor de inventar actualizate a bunurilor din domeniul public și privat al Municipiului Aiud.

7. Proiect de hotărâre privind alocarea unei sume din bugetul local reprezentând cotizația Municipiului Aiud pentru anul 2021 la Asociația Municipiilor din România.

8. Proiect de hotărâre privind alocarea unei sume din bugetul local, reprezentând cotizația pentru anul 2021 la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară “APA ALBA“.

9. Proiect de hotărâre privind încheierea Convenției de colaborare între Municipiul Aiud – Direcția de Asistență Socială și Asociația Serviciul de Ajutor Maltez în România.

10 . Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcții al Direcției de Asistență Socială a municipiului Aiud din subordinea Consiliului Local al municipiului Aiud.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcții al Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local subordonat Consiliului Local Aiud.

12. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare și desfășurare a activităților comerciale și a serviciilor de piață în municipiul Aiud, aprobat prin H.C.L. nr. 29 din 22.02.2017.

13. Proiect de hotărâre privind prelungirea contractelor de închiriere pentru un număr de 5 loturi din imobilul ”Construcții Corp A și teren aferent” situate administrativ în Aiud, str. Iuliu Maniu, în zona Pieței „Dr. Constantin Hagea”.

14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire în proprietate a unor terenuri, conform art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

15. Proiect de hotărâre privind retragerea unor autorizații de transport și autorizații taxi.

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de colaborare în interes public, între Municipiul Aiud și SC Dacia Faber SRL Cluj – Napoca.

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării prin act adițional, a art. 2, alin 3 și art. 13, lit. d) din contractul de concesiune nr. 1122/29.03.2019, concesionar Asociația Un Pas Înainte Alexandra.

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de administrare și întreținere a spațiilor verzi ce aparțin domeniului public din intravilanul Municipiului Aiud.

19. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitație publică a imobilului Atelier C10 și terenul aferent, proprietate privată a municipiului Aiud, situat în Aiud, str. Tribun Tudoran, nr. 5, înscris în CF nr. 74194, având numerele cadastrale 74194 și 74194-C1.

20. Proiect de hotărâre privind diminuarea suprafeței de teren cuprinsă în contractul de concesiune nr. 503 din 22.11.2004 încheiat în Consiliul local Aiud și Cristea Ana.

21. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a imobilului teren înscris în CF. nr. 75726 Aiud, în suprafață de 25 mp, situat în Aiud, str. Băilor, Bl. G2 – domeniul privat, cu destinația de extindere garsonieră, în favoarea petenților Popa Viorel-Adrian și soției Popa Silvia-Cristina, în baza contractului de vânzare-cumpărare cu încheierea de autentificare nr. 1690 din 07.09.2020.

22. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de asociere pentru administrarea „Bazei sportive Ciumbrud” între Serviciul Public Administrația Patrimoniului Local Aiud și Asociația Club Sportiv „Șoimii Ciumbrud”.

23. Proiect de hotărâre privind schimbarea titularului contractelor de concesiune nr. 8 din 02.08.1996 și nr. 1640/30.06.2010 respectiv a contractului de comodat (folosință gratuită) nr. 7425/15.06.2010 încheiate între Consiliul Local al Municipiului Aiud și Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Sud S.A în Societatea Distribuție Energie Electrică România S.A.

24. Proiect de hotărâre privind achitarea unor cheltuieli legate de plățile electronice online utilizând cardul bancar.

25. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației PUZ – „Construire depozit de materiale de construcții”, Aiud, DJ 107E, extravilan FN.

26 . Proiect de hotărâre privind modificarea art.1 din HCL nr. 182/27.11.2020, pct. 1 și 8 la Anexa la hotărâre, prin care au fost desemnați reprezentanţii Consiliului Local Aiud ca membri ai consiliilor de administraţie şi ai comisiilor pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Aiud, pentru anul școlar 2020 – 2021.

27. Raport periodic de activitate conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public pe anul 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă tranșă de vaccin Pfizer BioNTech sosește luni în țară. Cum vor fi distribuite cele peste 500.000 de doze

Publicat

Luni, 19 aprilie, va sosi în țară o nouă tranșă de vaccin produs de compania Pfizer BioNTech, însumând 511.290 de doze. Acestea vor fi livrate pe cale aeriană și vor ajunge pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca și Timișoara, a transmis Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19.

Transportul către centrele de stocare este asigurat de firma producătoare, inclusiv pe cale terestră. Vaccinurile sunt transportate în condiții optime de siguranță, în containere speciale, cu gheață carbonică și folie etanșă.

Astfel, procesul de vaccinare continuă atât în centrele din București, cât și din țară, dozele fiind distribuite după cum urmează:

  • Centrul Național de Stocare București: 146.250 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Brașov: 64.350 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Cluj: 62.010 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Constanța: 74.880 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Craiova: 54.990 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Iași: 58.500 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Timișoara: 50.310 doze.

Până la acest moment, țara noastră a recepționat 3.886.019 doze de vaccin produse de compania Pfizer, iar 3.362.997 au fost deja utilizate pentru imunizarea populației.

În centrele de vaccinare se vor utiliza atât doze recepționate de România în tranșa curentă, cât și în tranșele anterioare, pe baza solicitărilor transmise la Centrul Național și centrele regionale de depozitare, prin direcțiile de sănătate publică județene și cea a municipiului București.

În România, alocarea dozelor de vaccin se realizează conform calendarului de livrare pus la dispoziție de firma producătoare, sens în care, săptămânal, țara noastră primește tranșele de vaccin necesare imunizării populației.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate