Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Consiliul Național al Elevilor nu este de acord cu venirea la școală în scenariul roșu pentru cei din clasele VIII și XII


Publicat

Consiliul Naţional al Elevilor a anunţat că dezaprobă ideea ca tinerii din clasele terminale să meargă la şcoală în condiţiile în care localitatea în care învaţă se află în scenariul roşu şi solicită ca aceştia şi părinţii să îşi exprime opţiunea cu privire la modalitatea de continuare a cursurilor.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că ia în calcul ca elevii din clasa a VIII-a şi clasa a XII-a să meargă la cursuri în format fizic, chiar dacă şcoala este încadrată în scenariul roşu de funcţionare.

„Conform rezultatelor ultimei consultări lansate de Consiliul Naţional al Elevilor, în care peste 750 de unităţi de învăţământ au furnizat informaţii despre măsurile igienico-sanitare existente, 50,1% dintre şcoli nu dispun de dotări sanitare de bază (apă curentă, săpun, hârtie igienică), iar 43,4% dintre sălile de clasă nu sunt aerisite şi dezinfectate în mod corespunzător. În acest context, Consiliul Naţional al Elevilor dezaprobă ideea impunerii obligativităţii elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a de a merge fizic la şcoală într-un context cu risc ridicat de infectare şi, astfel, solicită Ministerului Educaţiei să adopte o măsură prin care elevii şi părinţii să îşi exprime opţiunea cu privire la modalitatea de continuare a cursurilor, în localităţile unde se aplică scenariul roşu”, se arată într-un comunicat al organizaţiei.

Potrivit CNE, este important ca fiecare elev major sau părinte să poată decide, de la caz la caz, indiferent de scenariul în care este încadrată şcoala, modul de desfăşurare a cursurilor.

„Considerăm că, în eventualitatea în care o localitate intră în scenariul roşu, din cauza numărului mare de infectări, elevii majori sau părinţii elevilor minori sunt îndreptăţiţi să aleagă dacă vor sau nu să se expună riscului de infectare. E absurd să impui acestora să rămână la şcoală şi să închizi ochii în faţa unui pericol semnificativ”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, citat în comunicat.

sursă: Agerpres



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă al senatorului PSD Călin Matieș: Bătrânii din Alba au ajuns bătaia de joc a CJ Alba și a lui Ion Dumitrel (P)

Publicat

Domnule Ion Dumitrel, cu toate instituțiile statului român în subordine, cum este posibil să spuneți că nu ați știut de tratamentul inuman la care sunt supuși seniorii dintr-o instituție aparținând Bisericii Ortodoxe Române cu care colaborați de peste 15 ani?!

Modul în care au fost tratați cei 9 beneficiari ai „Așezământului social de la Galda de Jos- Locuinţă protejată pentru persoane cu handicap” ar trebui să ne facă pe toți să ne gândim de două ori pe mâna cui ne lăsăm părinții și bunicii.

Vezi și: VIDEO: Bătrâni înfometaţi şi ţinuţi în frig la un centru social din Alba. ONG-ul care îi îngrijea primea 3000 de lei de persoană

Cei plecați în străinătate, care au crezut că au rudele pe mâini bune s-au înșelat amarnic, iar cazul prezentat de un post național de televiziune a fost tulburător!

Persoane cu probleme serioase de sănătate ținute în frig, în camere cu pereți plini de igrasie, malnutriți și fără a beneficia de condiții decente de trai este un scenariu de film grotesc, dincolo de orice limită de înțelegere și de acceptare umană.

Totul într-un așezământ social al anului 2021 aparținând unei instituții religioase care este în colaborare cu Consiliul Județean Alba de peste 15 ani…

D-le Dumitrel, persoanele private de libertate de la Aiud primesc o mâncare net superioară față de cea cu care erau hrăniți acești beneficiari de la Galda de Jos, uitați de autoritățile județene și locale.

Prefectul Județului Alba – Nicolae Albu (PNL): are în subordine toate autoritățile de control ale statului român: DSP, DSVSA, ITM, MAI! Niciun control la aceste așezăminte sociale?!

Cum se face aprovizionarea cu mâncare, d-le prefect Nicolae Albu?

V-ați trimis corpul de control sau inspectorii DSVSA să verifice trasabilitatea materiei prime sau controalele sunt doar pentru HORECA?

Cum se servește pateu expirat de 6 luni unor oameni cu un regim alimentar special, d-le prefect?

Știați că printre beneficiari sunt și diabetici și persoane cu un regim alimentar special, d-le prefect?

Consiliul Județean Alba – Ion Dumitrel (PNL): Este instituția care era obligată să facă anchete sociale în teren, prin instituțiile subordonate!!! Au făcut anchete prin telefon…. de ani de zile… Că doar igrasia de pe pereți nu apare într-o zi sau într-o lună… Iar de alimentația bolnavilor nu mai vorbim…

Primăria Galda de Jos – primar Raica Romulus (PNL): serviciul de asistență socială al Primăriei chiar nu a știut nimic?!

Sunt 3 case de acest gen în comună (toate 3 aparținând aceleiași organizații religioase), iar soția primarului lucrează la Spitalul de recuperare neuro de la Galda!

Adică Spitalul care i-a cedat acelui preot-administrator cei 26 de bătrâni de care are grijă!! Impropriu spus…are grijă….

Pentru că la Galda de Jos sunt 3 astfel de case speciale destinate persoanelor cu nevoi speciale, aparținând aceleiași organizații și fiind conduse de același personaj!

Antena 3 a fost doar la una dintre ele, din ce am înțeles. Problema malnutriției și a modului de administrare poate este la fel în toate cele 3 case. A verificat cineva?!

Îi cer public președintelui CJ Alba Ion Dumitrel (PNL) și prefectului județului Alba Nicolae Albu (PNL) să facă de urgență lumină în acest caz!

De asemenea, voi sesiza și instituțiile statului de la nivel central pentru a trimite un control amănunțit în județul Alba! Astfel de lucruri regretabile nu mai pot continua în județul Alba!

I-aș fi cerut public și primarului PNL al comunei Galda să își ia treaba în serios și să pornească o serie de anchete, dar probabil că reportajul de la Antena 3 l-a tulburat atât de tare că a intrat în concediu…

RUȘINE SĂ VĂ FIE!!! Nu mă voi opri aici!

Călin Gheorghe Matieș, Senator PSD Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O instanță din Cluj a ANULAT suspendarea activității sălilor de sport/fitness. În ce condiții se va aplica decizia în toată țara

Publicat

Curtea de Apel Cluj a decis, vineri, anularea unor prevederi din hotărârea de guvern prin care a fost prelungită starea de alertă și anume suspendarea activității unei sălilor de fitnes/ sport.

Decizia instanței de contencios a fost luată la solicitarea proprietarilor unei săli de fitness și, dacă va rămâne definitivă, după recurs, va fi publicată în Monitorul Oficial și se va aplica în toată țara.

Potrivit Clujust.ro, la solicitarea unei săli de fitness, Curtea de Apel Cluj a decis anularea prevederilor privind suspendarea activității sălilor de sport/fitness din Hotărârea de Guvern 348/2021 și din Hotărârea CJSU Cluj nr.50 din 27 martie. Sentința nu e definitivă.

Astfel, Curtea de Apel Cluj a admis pe 9 aprilie cererea de chemare în judecată formulată de ”reclamanta Indigo Gym SRL în contradictoriu cu pârâţii Guvernul României, CNSU, CSU Cluj, IPJ Cluj” și a anulat un articol din hotărârea de guvern din 25 martie prin care s-a prelungit starea de alertă în România și două articole din hotărârea CSU Cluj prin care se suspendau ”activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori”.

Instanță de contencios  a hotărât anularea următoarelor prevederi din HG 348/2021 pentru modificarea și completarea anexei nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României:

”La articolul 10, după punctul 1 se introducdouă noi puncte, punctele 1^1 și 1^2, cu următorul cuprins:

1^1. se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori;

1^2. măsura prevăzută la pct. 1^1 nu se aplică în toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3,5/1.000 de locuitori;”

Solutia pe scurt:

”Respinge excepţia lipsei de interes. Respinge excepţia lipsei calităţii procesual pasive a pârâtei IPJ Cluj.

Admite în parte cererea de chemare în judecată completată formulată de reclamanta Indigo Gym SRL în contradictoriu cu pârâţii Guvernul României, CNSU, CSU Cluj, IPJ Cluj. Anulează parţial HG 293/2021 în forma modificată prin HG 348/2021 respectiv art. 10 punctele 1 ind. 1 si 1 ind 2 cuprinse în anexa 3- Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc.

Anulează art. 1 lit. e din Hotărârea nr. 20/25.03.2021 emisă de pârâtul CNSU.

Anulează art. 1 pct. 3 si art. 2 pct. 3 din Hotărârea 50/27.03.2021 emisă de pârâtul CSU Cluj.

Respinge restul pretenţiilor din cererea de chemare în judecată completată respectiv anularea parţială a HG 293/2021 în forma modificată prin HG 348/2021 respectiv art. 2 punctele 2 ind. 1 si 2 ind 2,2 ind. 3, art. 7 pct 3,4,5,6,7 cuprinse în anexa 3- Măsuri pentru diminuarea impactului tipului de risc, anularea art. 1 lit a -d, f, g si art. 2 din Hotărârea nr. 20/25.03.2021 (altele decât art. 1 lit e) emisă de pârâtul CNSU, restul prevederilor (altele decât art. 1 pct. 3 si art. 2 pct. 3) din Hotărârea 50/27.03.2021 emisă de pârâtul CSU Cluj si petitul de despăgubiri.

Admite în parte cererea de intervenţie accesorie formulată de intervenientul accesoriu DSU din cadrul MAI în favoarea pârâtului CNSU respectiv în limita pretenţiilor respinse.

Obligă pârâţii Guvernul României, CNSU, IPJ Cluj să plătească fiecare reclamantei câte 50 lei cu titlu de cheltuieli de judecată aferente pretenţiilor admise.

Respinge petitul de cheltuieli de judecată pentru suma de 300 lei cheltuieli de judecată.

Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune, sub sancţiunea nulităţii, la Curtea de Apel Cluj.

Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei azi, 09.04.2021.”

Sentința nu este executorie. Interesant de văzut motivarea sentinței și dacă aceasta va fi menținută în recurs.

O hotărâre de guvern poate fi anulată printr-o hotărâre judecătorească?

Conform cadrului legal în vigoare, doar atunci când este vorba despre legi, ordonanțe de urgență și ordonanțe emise de Guvern cea care se pronunță este Curtea Constituțională, în schimb, când este vorba despre orice alte acte administrative, decide instanța de judecată.

Dacă hotărârea Curții de Apel Cluj privind anularea articolelor din HG rămâne definitivă, ea se publică în Monitorul Oficial și devine obligatorie pentru toată lumea, informează spotmedia.ro

De altfel, OUG 68/2020 prevede că hotărârile de guvern prin care se declară starea de alertă sau se stabilește aplicarea unor măsuri sau restricții pot fi atacate în contencios administrativ, de către ”orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, pentru anularea actului, recunoașterea dreptului/interesului legitim și repararea pagubei”.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

DOCUMENT: Normele programului IMM Invest 2021 și ale subprogramului AGRO IMM Invest au fost publicate în Monitorul Oficial

Publicat

subventii agricultura

Normele de aplicare a programului IMM Invest 2021 și a subprogramului Agro IMM Invest, prin care firmele românești vor putea obține credite bancare garantate de stat au fost publicate în Monitorul Oficial.

Prin HG 422/2021 fermierii vor putea primi în plus și o subvenție de 10% din valoarea creditului garantat.

Hotărârea de guvern 422/2021, publicată în Monitorul oficial de luni modifică HG 282/2020, adică vechile norme de aplicare a Ordonanței de urgență 110/2017, IMM Invest.

DOCUMENTUL poate fi descărcat de AICI:  MONITORUL OFICIAL Norme-IMM-Invest-2021-Si-Agro-IMM-Invest

Principalele prevederi ale noilor norme metodologice de aplicare IMM Invest 2021 și Agro IMM Invest:

-În cadrul schemei de ajutor de stat asociate IMM Invest și Agro IMM Invest, pentru creditele garantate, Ministerul Finanțelor granturile reprezentând dobânzile aferente creditelor/liniilor decredit pentru finanțarea capitalului de lucru și a creditelor pentru investiții, valoarea comisionului de administrare și valoarea comisionului de risc, în procent de 100%.

-Ministerul Finanțelor plătește componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanțării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST, din bugetul de stat prin bugetul MF — Acțiuni generale.

-Din ajutorul de stat se acoperă plata dobânzii datorate de beneficiarii Programului IMM INVEST și/sau ai Subprogramului AGRO IMM INVEST pe o perioadă de 8 luni de la data acordării creditului, valoarea integrală a comisionului de administrare și a comisionului de risc datorat pe întreaga durată de derulare a creditului garantat, precum și componenta nerambursabilă în valoare de maximum 10% aplicată la valoarea finanțării garantate, acordate beneficiarilor în cadrul Subprogramului AGRO IMM INVEST.

-Plata ajutorului de stat sub formă de grant reprezentând valoarea cumulată a comisionului de risc, a comisionului de administrare și a dobânzilor se efectuează până la data de 30 iunie 2022 inclusiv, în limita bugetului alocat schemei prin Programul «Transferuri către întreprinderi în cadrul schemelor de ajutor de stat», conform angajamentului legal emis în baza unei decizii de plată a sumelor de virat în contul FNGCIMM, conform prevederilor Schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19, emisă și transmisă lunar de administratorul schemei.

-Pentru creditele de investiții/creditele/liniile de credit pentru finanțarea capitalului de lucru destinate beneficiarilor care își desfășoară activitatea în domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și sectorului alimentar, plata componentei nerambursabile în valoare de maximum 10% din valoarea finanțării garantate se realizează în termen de 1 an de la data solicitării transmise de FNGCIMM, pe baza Deciziei de plată emise de FNGCIMM.

-În cazul microîntreprinderilor/întreprinderilor mici beneficiare de credite/garanții în cadrul Programului IMM INVEST și/sau Subprogramului AGRO IMM INVEST și care doresc să acceseze noi credite/garanții până la limita de 5.000.000 lei pentru capital de lucru, acestea se vor adresa instituțiilor de credit pentru acordarea de noi credite, urmând ca instituțiile de credit să transmită la FNGCIMM noi solicitări de garantare cu procent maxim de 80%. Nu se vor întocmi acte adiționale la contractele de garantare existente, pentru garanțiile acordate cu un procent de garantare de 90%. Orice majorare/suplimentare a garanției se consideră o nouă acordare.

-În cazul întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie beneficiare de credite/garanții în cadrul Programului IMM INVEST și/sau Subprogramului AGRO IMM INVEST, instituțiile de credit transmit la FNGCIMM solicitările de garantare cu procent maxim de 80%.

-Valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilități este de 10.000.000 lei. Valoarea maximă a creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru este de 5.000.000 lei, iar pentru creditele de investiții este de 10.000.000 lei.

surse: Monitorul Oficial, strartupcafe.ro

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Postul de șef al Direcției Economice din Primăria Aiud, ocupat după 13 încercări. Cine a câștigat concursul

Publicat

primaria aiud

Recrutarea pentru postul de director executiv al Direcției Economice, organizată de Primăria Municipiului Aiud, a luat sfârșit, după 13 concursuri rămase fără finalitate. 

Funcția respectivă va fi ocupată de Claudiu Boldor.

Anunțul legat de ocuparea funcției a fost făcut pe pagina de Facebook a primăriei.

”Concursul de recrutare organizat de Primăria municipiului Aiud pentru funcția publică de conducere de Director executiv al Direcției Economice a fost organizat de 13 ori.

Aceasta este prima dată când un candidat reușește să obțină punctajul minim și să treacă cu succes proba de interviu.

Noul Director executiv al DE din cadrul Primăriei municipiului Aiud este domnul Claudiu Boldor.

Economist licențiat al Universității de Vest din Timișoara, domnul Boldor ocupă în prezent funcția de Director de Agenție al BRD – Groupe Société Générale, Agenția Aiud” au transmis reprezentanții Primăriei Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate