Connect with us
Publicitate

Economie

Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda nu este prevăzută în „Strategia fiscal- bugetară a Guvernului pentru 2014-1016”. Vezi ce conține proiectul

Publicat

Ministerul Finanțelor a elaborat ”Strategia fiscal bugetară a Guvernului pentru perioada 2014-2016” , iar proiectul urmează să fie aprobat la Palatul Victoria. În document sunt prevăzute planurile Executivului privind fiscalitatea, bugetul și investițiile pentru perioada 2014-1016 printre care investiţii la capitolele autostrăzi, drumuri naţionale, modernizare căi ferate, reabilitarea unor sedii ale instituţiilor juridice şi spitaliceşti. Nimic, însă, despre Autostrada Sebeş-Turda proiect pe care Dan Șova- ministrul marilor proiecte, spune că va fi finalizată până în 2016.

Principalele proiecte de infrastructură ale Secretariatului General al Guvernului (SGG) se derulează în domeniul transportului rutier, pentru construcţie autostrăzi şi variante de ocolire, reabilitare Drumuri Naţionale, poduri şi pasaje pentru drumuri naţionale, proiecte de eliminare a efectelor inundaţiilor, sisteme inteligente de transport; reducerea efectului zgomotului, conform normelor europene impuse, implementarea unor măsuri de siguranţă rutieră.

UPDATE, 27 mai, ora 12.00: Vicepreședintele PNL Alba, Florin Roman, a adus câteva precizări privind construcția autostrăzii Sebeș-Turda:

„Autostrada Sebeș-Turda nu avea cum să apară pe această strategie, pentru că aici s-a vorbit doar despre lucrări executate și lucrări începute. La Tulcea, ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici a confirmat că România și Slovacia au obținut acordul de la Bruxelles pentru prelungirea până în 2016 a perioadei de finanțare 2007-2013 și că această autostradă, Sebeș-Turda, este finanțată din fonduri europene în proporție de 85%. În strategia respectivă se vorbea despre lucrări ce trebuie finalizate până în 2014, or licitația pentru autostrada Sebeș-Turda începe doar în primăvara anului 2014”.

 Astfel, potrivit documentului elaborat de MF, din anul 2012, sunt în execuţie 342,7 km, din care:

* 214,3 km cu contracte de execuţie lucrări în derulare şi progrese fizice înregistrate la finele anului 2012, cuprinzând următoarele obiective.

– autostrăzi cu finanţare de la bugetul de stat – 70,5 km (6,5 km – din secţiunea Bucureşti – Moara Vlăsiei)

– autostrăzi cu finanţare din fonduri europene – 143,8 km (Nădlac – Arad, lot 2- execuţie; Lugoj – Deva, lot 1; 17,7 km din secţiunea Deva – Orăştie; Orăştie – Sibiu & Bypass Sebeş, loturile 1-4). Pentru obiectivul Autostrada Orăştie – Sibiu se propune alocarea sumei de 119.823 mii lei în anul 2014, respectiv a sumei de 1.183.528 mii lei pentru perioada 2015 – 2016, integral din fonduri externe nerambursabile postaderare.

* 128,4 km cu licitaţii pentru atribuirea contractului de execuţie lucrări în derulare – termen demarare execuţie în anul 2013, cuprinzând următoarele obiective:

– autostrăzi cu finanţare de la bugetul de stat – 8,7 km (Gilău – Mihăieşti, km 0+000 – 8+700)

– autostrăzi cu finanţare din fonduri europene – 119,7 km (Nădlac – Arad, lot1, Timişoara – Lugoj, lot 2; Lugoj-Deva, loturile 2-4)

Stadiul implementării în anul 2013 a Programului de Construcţie Autostrăzi:

În bugetul anului 2013 sunt prevăzute alocaţii bugetare pentru 270 km de autostradă, aferenţi următoarelor obiective având contracte de lucrări în derulare:

– cbiective de investiţii finanţate exclusiv de la bugetul de stat – Autostrada Bucureşti – Ploieşti (tronsonul km 0+000 – km 6+500) – 6,5 km

– Obiective de investiţii finanţate din fonduri rambursabile: finalizarea lucrărilor rămase de executat pe secţiunile de autostradă deja aflate în exploatare: Autostrăzi Coridorul Pan – European nr. IV (Bypass Arad, Arad – Timişoara, Cernavodă – Constanţa, Bypass Constanţa)

– Sectiunile de autostradă finanţate din fonduri europene nerambursabile (119,7 km în licitaţie şi 143,8 km în execuţie).

În anul 2013 Programul de Concesiuni Autostrăzi va cuprinde 946 km: Autostrada Comarnic – Braşov (licitaţie lansată), Autostrada de centură Bucureşti Sud / Nord (licitaţie lansată), Drum Expres Craiova – Piteşti, Autostrada Ploieşti – Buzău – Focşani, Autostrada Bucureşti – Craiova, Autostrada Târgu – Mureş – Iaşi – Ungheni, Podul rutier peste Dunăre la Brăila – Galaţi. Secţiuni în licitaţie – 103 km, iar secţiuni în pregătire – 843 km.

Pe parcursul anului 2013, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedura de licitaţie din anul 2012, sunt în execuţie 2.164,62 km de drumuri naţionale (75 km de drumuri naţionale – contracte semnate sau în licitaţie).

Sisteme inteligente de transport – reducerea efectului zgomotului, conform normelor europene impuse. În prezent este în derulare o analiză a nivelului zgomotului produs de către traficul generat de reţeaua rutieră din România – prin proiectul “Hărţi topografice şi baza de date tip GIS aferentă gestionării prin software-ul Sound PLAN V6.5 a zgomotului generat de traficul rutier pe drumurile naţionale”. Implementarea unor măsuri de siguranţă rutieră pentru eliminarea punctelor negre (modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în satele lineare şi puncte negre, buget de 126.346 mii lei), sporirea gradului de siguranţă a participantului la trafic – CNADNR implementează un contract de asistenţă tehnică pentru măsuri de siguranţă de-a lungul a 505 poduri rutiere şi 46 de pasaje, paralel cu analiza şi diagnoza rezultate din proiectul “Strategia de dezvoltare a Sistemelor de Transport Inteligente şi Planul Naţional de acţiune STI pentru reţeaua de drumuri din România pentru perioada 2013-2020”. De asemenea, a demarat achiziţia unor utilaje de deszăpezire pentru asigurarea intervenţiei în timp util în situaţiile generate de evenimentele meteo specifice iernii.

Ministerul Transporturilor, pentru perioada 2014 – 2016, are prioritare aplicarea proiectelor în infrastructura de transport feroviar. Este vorba despre lucrări de reabilitare tronsoane de cale ferată (inclusiv lucrări de electrificare). În cadrul acestui program este inclusă reabilitarea unui total de 516,7 km, între care şi Simeria – Coşlariu, în lungime de 74,4 km şi Coşlariu – Sighişoara– 89,5 km. Pentru reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea Coşlariu – Simeria se propune alocarea sumei de 1.713.133 mii lei în anul 2014, respectiv a sumei de 1.348.960 mii lei pentru perioada 2015 – 2016, integral din fonduri externe nerambursabile postaderare. Pentru reabilitarea tronsonului Coşlariu – Sighişoara se propune alocarea sumei de 1.548.926 mii lei în anul 2014, respectiv a sumei de 1.772.463 mii lei pentru perioada 2015 – 2016, integral din fonduri externe nerambursabile postaderare.

Ministerul mai are în plan reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată (un total de 96 de obiective din care: 48 poduri, 40 podeţe, 8 tuneluri), modernizarea a 112 treceri la nivel cu calea ferată situate pe raza a 37 judeţe, proiect pentru sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite ce va fi implementat în 21 locaţii situate în 18 judeţe, conectate la un post de comandă central. De asemenea, sunt prevăzute lucrări de reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică şi îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. gigel

    luni, 27.05.2013 at 12:15

    „Nimic, însă, despre Autostrada Sebeş-Turda proiect pe care Dan Șova- ministrul marilor proiecte, spune că va fi finalizată până în 2016”
    …parole, parole= vorbe-n vant a la Fporinel si Dumitrel !
    Se mai lauda pana la urmatoarele alegeri cu autostrada Sebes_ Turda , inca 4 ani si votantii manipulabili cred toate povestile lor de baba ostenite!!!

  2. Pingback: Județul Alba în ”Strategia financiar-bugetară a Guvernului 2014-2016”. Modificări la colectarea taxelor și finanțarea unor lucrări din sănătate şi justiție | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate