Connect with us
Advertisement

Administrație

Construcția podului la Oarda de Sus, cu grinzi de la pasajul de cale ferată. Costul investiției, majorat. Care este motivul

Publicat

Construirea unui pod nou din beton armat în Oarda de Sus, prevăzut cu grinzi ce vor fi refolosite de la pasajul peste calea ferată din Partoș, puse la dispoziție gratis de Primăria Alba Iulia, pare că nu a fost o investiție de interes pentru constructori. Cel puțin asta reiese din situația prezentată de administrația locală în documentația ce va fi supusă votului în Consiliul Local, vineri. Se propune actualizarea cifrelor aprobate anul trecut, costul investiției fiind majorat de la 1,1 milioane lei la 1,67 milioane lei.

Proiectul inițial a fost aprobat în octombrie 2019, cu valoarea totală a investiției de 1.107.100,43 lei (inclusiv TVA), adică 232.892,36 euro, din care lucrări construcții-montaj în valoare de 908.985,63 lei (191.216,45 euro). Durata de realizare a proiectului a fost estimată la 9 luni.

Au fost demarate procedurile de atribuire a lucrărilor, însă nu au fost depuse oferte, nici la procedura desfășurată în februarie-martie 2020 și nici la a doua, din aprilie-mai 2020, potrivit primăriei. Astfel că a fost necesară actualizarea cifrelor după ce ”au intervenit majorări semnificative ale prețurilor practicate pe piață pentru material și a crescut costul manoperei, potrivit indicatorilor statistici”.

”În luna februarie 2020 s-a încărcat în sistemul electronic al achizițiilor publice SICAP (SEAP) docmentația pentru atribuirea contractului privind elaborarea proiectului tehnic cu caiete de sarcini și detaliile de execuție, proiectul de autorizare a lucrărilor și execuția propriu-zisă a lucrărilor cu termen de depunere a ofertelor data de 16 martie 2020, însă nu s-a depus nici o ofertă. Autoritatea locală a reluat procedura, în aceleași condiții, în luna aprilie 2020 și a stabilit un nou termen de depunere a ofertelor, respectiv data de 25 mai 2020, însă nici în acest termen nu au fost depuse oferte pentru atribuirea contractului.

Ca urmare, am reevaluat costurile din devizul general al obiectivului și am reconsiderat indicatorul financiar al investiției, cu respectarea soluțiilor tehnice inițiale”, se arată în proiectul ce va fi votat vineri în ședința de Consiliu Local.

Valoarea actualizată totală a investiției este de 1.676.900,65 lei (inclusiv TVA), din care construcții-montaj 1.423.263,22 lei.

Podul din beton peste Valea Orzii, pe strada Victoriei din cartierul Oarda de Sus, are 8 metri lungime și 4,5 metri lățime și a fost construit între anii 1946-1947. Se află într-o stare avansată de degradare, ceea ce pune în pericol siguranța traficului rutier și pietonal. Nu există trotuare și nici parapete de protecție, se arată în proiectul inițial.

Administrația locală a ales varianta construirii unui pod nou, studiul de fezabilitate fiind finalizat în septembrie 2019. Infrastructura și suprastructura podului vor fi demolate și se va face pod din beton armat cu o singură deschidere de 18 metri între culei, prin folosirea grinzilor de la pasajul peste calea ferată din Partoș (dezafectat în 2011), puse la dispoziție de Primăria Alba Iulia. Lungimea totală a podului va fi de 21,2 metri, cu parte carosabilă de 6 metri și trotuar de 1,5 metri.

Terenul pe care se va construi podul se află pe domeniul public al municipiului Alba Iulia și face legătura între străzile Victoriei și Haiducilor din Oarda de Sus.

Podul este prevăzut cu parapet de protecție pietonal (limita exterioară a trotuarului) și parapet direcțional (limita exterioară a carosabilului). Se vor reamenaja și rampele de acces pe pod.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement