Connect with us
Publicitate

Actualitate

Construcţiile de autostrăzi vor intra în subordinea Companiei de Investiţii Rutiere. Devine funcţională după divizarea CNADNR, în acest an

n

Publicat

Autostrada Sebes Turda_martie 2016 Construcţia de autostrăzi în România va fi coordonată de Compania de Investiții Rutiere, rezultată în urma divizării actualei Companii Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale în două entități, una responsabilă de investiții noi, alta de întreținerea drumurilor existente. Aceasta va deveni funcțională în acest an, iar ordonanța de guvern va fi aprobată în august, spune fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.

Detaliile au fost transmise într-un comunicat de presă remis joi, în care fostul ministru răspunde nemulțumirilor premierului Dacian Cioloș, una dintre acestea fiind lentoarea restructurării Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

“Textul OG de separare a CNADNR în două companii separate de Investiţii şi de Mentenanţă este deja elaborat, fiind programat pentru prezentarea în vederea aprobării în Guvern în august ac. În baza acestei Ordonanţe, România poate operaţionaliza în acest an Compania de Investiţii Rutiere”, a afirmat Costescu, în comunicatul în care şi-a prezentat bilanţul.

Miercuri seară, premierul Dacian Cioloş a menţionat că situaţia de la CNADNR este principala cauză a schimbării ministrului Transporturilor.

”La Transporturi am decis acest lucru pentru că domnul ministru (Dan Costescu – n. red.) a făcut mai multe lucruri, dar am fost nemulţumit de cum a progresat reforma CNADNR. Este o structură foarte stufoasă şi clar ineficientă”, a spus Cioloş amintind că întârzierea reformei în Companie a dus şi la întârzieri în execuţia unor lucrări de infrastructură, cum ar fi tronsonul de autostradă Lugoj-Deva.

Costescu a prezentat şi alte fapte pe care le consideră realizări, legate, printre altele, de deblocarea lucărilor la mai multe tronsoane de autostrăzi.

Ministrul a avut de gestionat un scandal în interiorul CNADNR, unde un grup de reformă al companiei, format din mai mulți angajați ai acesteia, s-a lansat public în numeroase critici îndreptate împotriva conducerii companiei, dar și a Ministerului Transporturilor.

Cu nici două luni în urmă premierul Dacian Cioloş declara că îi reproşa ministrului transporturilor, Dan Costescu, faptul că ”nu s-a dus mai departe cu noua conducere din vârful CNADNR cu mai mult curaj în restructurare”. Noul titular al portofoliului Ministerului Transporturilor va fi, începând de joi, Sorin Buşe, fost şef al Renault Technologie Roumanie şi fost director general adjunct al Tarom.

A amintit de exproprierile şi autorizaţiile de construire pe loturile 1, 3 şi 4 la Autostrada Sebeş – Turda. “În acest moment, după mai bine de 3 ani, au fost deblocați zeci de km de autostradă. Mobilizarea constructorului atinge maximul în 2 săptămâni“, spune Costescu.

La Autostrada Oraştie – Sibiu, Lot 3 (Cunţa-Sălişte), aminteşte că reconstrucţia celor 200 de metro demolaţi a început în aprilie, prin lucrări executate în premieră, în regie proprie, de CNADNR. Precizează şi că termenul pentru reluarea circulaţiei este septembrie 2016 şi că a fost făcută expertiza pentru întreg lotul 3.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate