Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Consiliul Local Alba Iulia crește contribuția la STP, pentru a acoperi prețul gratuităților la transportul local


Publicat

consiliul local alba iulia

Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA – TL) solicită Consiliului Local Alba Iulia suplimentarea contribuției acestuia cu 1.400.000 de lei, respectiv majorarea cuantumului cotizației pentru anul 2018 cu 0,39864 lei/locuitor/an. Potrivit proiectelor aflate pe ordinea de zi a ședinței CL de marți, 30 octombrie, majorarea este necesară pentru acoperirea cheltuielilor pentru funcționarea serviciului de transport public local de călători prin curse regulate respectiv acoperirea diferențelor dintre costurile înregistrate de operatorul de transport rutier și sumele efectiv încasate ca urmare a vânzării legitimațiilor de călătorie individuale și subvenții pentru facilități acordate anumitor categorii de persoane – pensionari, persoane cu dizabilități, veterani sau șomeri.

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința de marți, două proiecte privind suplimentarea contribuției municipiului la Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA – TL), respectiv majorarea cuantumului contribuției Consiliului Local la AIDA TL.

AIDA – TL solicită suplimentarea contribuției municipiului pentru anul 2018 cu 1.400.000 de lei. Potrivit proiectului, prin HCL nr. 477/2017 a fost aprobată contribuția pentru anul 2018, în cuantum de 15.935.740 de lei. În conformitate cu datele furnizate de AIDA-TL, acesta nu acoperă cheltuielile asociației pentru funcționarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate aferente anului 2018, respectiv neîncadrarea în bugetul aprobat prin hotărârea Adunării Generale a Asociației nr. 7/2017. Ca urmare a acestui fapt prin hotărârea AGA nr 7/2018 s-a aprobat rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli prin care s-a majorat cuantumul contribuției Consiliului Local al municipiului Alba Iulia la AIDA – TL pentru anul 2018 cu suma de 1.400.000 de lei.

Contribuția este necesară pentru acoperirea cheltuielilor pentru funcționarea serviciului de transport public local de călători prin curse regulate respectiv acoperirea diferențelor dintre costurile înregistrate de operatorul de transport rutier sau transportatorul autorizat pentru efectuarea serviciului și  sumele efectiv încasate ca  urmare a vânzării legitimațiilor de călătorie individuale și subvenții pentru facilități acordate anumitor categorii de persoane – pensionari, persoane cu dizabilități, veterani, șomeri, etc. Aceste cheltuieli sunt plătite de către Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local în baza contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate aprobat prin Hotărârea nr. 260/2012, și nr. 343/2018 a Consiliului Local Alba Iulia.

Totodată se solicită majorarea cuantumului cotizației municipiului Alba Iulia la AIDA – TL pe anul 2018, cu suma de 0,39864 lei/locuitor/an.

Potrivit proiectului, prin HCL nr. 467/2017 a fost aprobată cotizația pentru anul 2018, în cuantum de 1,5 lei/locuitor/an. Prin adresa nr. 102804/2018 AIDA-TL solicită majorarea cuantumului cotizației cu suma de 29.738 lei (0,39864 lei/locuitor/an x 74.574 locuitori) întrucât, pentru evaluarea ofertelor depuse pentru atribuirea serviciului de transport public de persoane s-a apelat la o firmă specializată în acest sens.

Din Adunarea Generală a Asociației Intercomunitare de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local fac parte: Mircea Hava (președinte), Gheorghe Damian, Ioan Iancu Popa, Emil Lupșan, Traian Rusu, Teodor Florea, Raica Romulus și Flavius Breaz.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Suma RECORD cu care s-a împrumutat România de pe piața externă și internă, în luna mai

Publicat

euro

Guvernul, prin Ministerul Finanțelor Publice, a împrumutat în total de pe piața externă și cea internă 4,9 miliarde de euro în luna mai, în plină pandemie.

Vorbim despre 3,3 miliarde de euro împrumutați de pe piața externă, cea mai mare sumă împrumutată în acest an și 7,6 miliarde de lei, adică echivalentul a 1,57 miliarde de euro luați de pe piața internă.

În total 23,6 miliarde de lei, adică, dacă raportăm totul în euro, înseamnă 4 miliarde 870 de milioane de Euro.

Este vorba despre cea mai mare sumă luată împrumut în cele 5 luni ale acestui an.

Împrumuturile statului în luna mai 2020

Piața externă: 3,3 miliarde Euro

Piața internă: 7,6 miliarde Lei (1,57 miliarde Euro)

Total: 23,6 miliarde Lei (4,87 miliarde Euro)

Împrumuturile totale ale statului în primele 4 luni din 2020

Aprilie: 5,67 miliarde Lei
Martie: 4,84 miliarde Lei
Februarie: 7,78 miliarde Lei
Ianuarie: 20,34 miliarde Lei

Împrumuturile totale ale Statului

62,2 miliarde de Lei (~ 12,8 miliarde de Euro

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VINERI: Curs festiv al Promoției 101 a Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia. Evenimentul, transmis LIVE

Publicat

Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia va organiza vineri, 29 mai, începând cu ora 11:00, un curs festiv online al Promoției 101.

Cursul festiv va avea două părți și va fi transmis în direct de Alba24.ro. 

– În prima parte oficialitățile prezente sunt invitate să transmită mesaje

– Partea a doua va fi dedicată profesorilor, diriginților claselor a XII-a și elevilor absolvenți

Evenimentul este organizat de directorii Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan”, prof. Valeriu Nicolae Cerbu și prof. Sorin Dumitru Schiau, în parteneriat cu ISJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

”De la altar la câmp”: Povestea predicatorului din Alba Iulia, culegător de salată în Germania, prezentată de ziarul Bild

Publicat

Povestea lui Radu, un predicator la o mică biserică penticostală din Alba Iulia, care muncește sezonier pe un câmp din Ronnenberg, în apropiere de Hanovra, a fost făcută publică de publicația germană Bild. 

În vârstă de 31 de ani, Radu Alin Lacătuș, din Alba Iulia, lucrează momentan pe un câmp de salată iceberg din Germania.

Acesta și-a spus povestea pentru publicația germană Blind, care a tirat reportajul ”De la altar la câmp”.

Pentru reporterii germani, tânărul din Alba Iulia, a declarat că în două luni de lucru în Germania, câștigă mai mult decât într-un an în România.

„Sunt predicatorul unei mici biserici penticostale”, le-a spus Radu jurnaliștilor germani. „Dar nu pot trăi din banii care-i fac la biserică. Câștig mult mai mult aici în două luni decât în ​​România într-un an”, le-a declarat acesta reporterilor de la Bild.

Radu a mers în Germania alături de soția și fratele său și este ultimul din cei 17 lucrători sezonieri angajați de fermierul german Hermann Voges, de 58 de ani.

De obicei, ei vin cu mașina. Dar frontierele cu Ungaria și Cehia sunt închise, motiv pentru care le-am plătit avionul și chiar am amenajat două containere locuibile în curte pentru a respecta regulile din timpul pandemiei”, spune Voges.

Fermierul Voges își plătește sezonierii cu 9,36 euro pe oră, iar Radu nu se ferește de munca grea de la câmp. „El ar dori să lucreze câte 12 ore pe zi, șapte zile din șapte”, spune fermierul, iar Radu îl completează: „Dumnezeu îmi dă putere”.

Până la sfărșitul lunii iulie, când Radu vrea să se întoarcă acasă să predice, acesta a câștiga aproximativ 3.600 de euro net. Acasă la Alba Iulia îl așteaptă doi copii, unul de 5 și unul de 8 ani, care au rămas în grija bunicilor.

sursă: bild.de, digi24.ro.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2020: REGULI oficiale pentru candidați, calendar actualizat și organizarea centrelor de examen

Publicat

examen

Regulile pentru desfășurarea examenului de Bacalaureat 2020 și calendarul actualizat au fost publicate în Monitorul Oficial.

În situații excepționale, probele scrise se pot susține pe baza unor subiecte de rezervă, după caz, în după-amiaza zilei de examen sau după finalizarea ultimei probe scrise.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Vor fi centre de examen toate liceele la care se înscriu cel puțin 30 de candidați, din promoțiile curente sau anterioare. Acestea sunt stabilite până pe 8 iunie.

Liceenii care au făcut naveta în alt județ vor putea susține examenul în propriul județ – pentru a da BAC-ul “într-o unitate de învățământ din apropierea locuinței”, prevede Metodologia. Contestațiile vor putea fi depuse electronic, potrivit edupedu.ro.

Vezi și VIDEO REPORTAJ: Cum s-a pregătit Colegiul HCC din Alba Iulia pentru reluarea orelor cu elevii claselor a XII-a. Măsurile luate

CALENDAR BACALAUREAT 2020:

3-10 iunie: înscrierea candidaților

11-17 iunie: echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale

22 iunie: Limba și literatura română – proba E.a) proba scrisă

23 iunie: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

24 iunie: Proba obligatorie a profilului – proba E. c) – proba scrisă

Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

25 iunie: Proba la alegere a profilului și a specializării – proba E.d) – proba scrisă

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică, Economie, Psihologie sau Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

30 iunie: Afișarea rezultatelor la probele scrise, până la ora 12:00. Depunerea contestațiilor în intervalul orar 16:00-20:00

1 iulie: Depunerea contestațiilor în intervalul orar 8:00-12:00

1-4 iulie: Rezolvarea contestațiilor

5 iulie: Afișarea rezultatelor finale.

Reguli pentru examen – candidați:

Candidații NU au voie să intre în sălile de examen cu:

– telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alți candidați/asistenți din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul

– ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea

– orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor; acestea sunt interzise în sălile de examen, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea sau în băncile în care sunt așezați în sălile de examen.

Candidaților li se interzice să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Obiectele interzise la examen se lasă în sala de depozitare stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

Absolvenții de liceu care refuză depozitarea obiectelor interzise nu sunt primiți în examen.

Candidații care încalcă regulile de mai sus sunt eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor este considerată tentativă de fraudă, iar candidații respectivi nu mai pot participa la probele următoare și sunt declarați „eliminați din examen“, fără posibilitatea recunoașterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale.

Acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidații „eliminați din examen“ nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Publicarea rezultatelor la examen

Rezultatele examenului de bacalaureat 2020 se vor face publice prin afișare la avizier și postare pe pagina de internet a liceelor, prin postare pe pagina de internet a Ministerului Educației și a inspectoratelor școlare.

Elevii aflați în izolare, elevii confirmați pozitiv COVID-19 și cei cu diferite afecțiuni cronice care au un risc crescut de infecție susțin examenul de bacalaureat 2020 conform unei proceduri speciale elaborate de către Ministerul Educației.

Pentru absolvenții de liceu care provin de la specializări sau calificări autorizate provizoriu, echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale se fac în cadrul comisiei de bacalaureat de la nivelul liceului la care sunt arondați candidații, de către o subcomisie care își va desfășura activitatea în unitatea de învățământ de unde provin acești candidați, în care vor fi incluși obligatoriu profesori din această unitate.

Corectarea lucrărilor la Bacalaureat și contestații

La evaluarea lucrărilor candidaților la BAC și în rezolvarea contestațiilor, doi profesori analizează și notează fiecare teză de examen. În cazul în care diferența dintre notele celor doi profesori evaluatori este de cel mult 1 punct, atunci se trece la calcularea notei finale care este media aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

Dacă cei 2 profesori evaluatori au dat note între care există o diferență mai mare de 1 punct, atunci notele NU se transcriu pe lucrare și se procedează astfel:

– președintele comisiei nominalizează alți doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării;

– după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare și se semnează de către evaluatori;

– președintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare și semnează.

La contestații, în situația în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferență de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, lucrarea se resecretizează și este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori. Nota finală, ca urmare a reevaluării în etapa de soluționare a contestației, este calculată conform algoritmului de mai sus.

Comisia de examen este cea care trebuie să informeze absolvenții de liceu cu privire la modalitățile de transmitere electronică a contestațiilor (adresa de e-mail, pagina web etc.), prin afișarea soluției pe ușa fiecărei săli de examen.

Condiții pentru centre de examen și comisii

Profesorii din comisiile de examen sunt selectați din alte unități de învățământ decât cele din care provin elevii. Va fi cel puțin un profesor asistent în sala de examen.

Algoritmul de echivalare și recunoaștere a competențelor lingvistice și digitale va fi realizat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (instituția care comasează IȘE și CNEE).

Condiții pentru centre de examen:

a) permit organizarea sălilor de examen astfel încât în fiecare sală să fie repartizați candidații cu respectarea distanței de minimum 2 metri unul față de altul stânga/dreapta – față/spate;

b) sălile de examen și sălile în care își desfășoară activitatea comisia din centrul respectiv se află, de regulă, în aceeași clădire;

c) sălile sunt dotate cu sisteme de supraveghere audiovideo;

d) îndeplinesc condițiile prevăzute în Procedura privind transferul/preluarea arhivelor de subiecte pentru examenul de bacalaureat național nr. 591 din 9.03.2020.

Comisia județeană stabilește componența comisiilor din centrele de examen cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probelor scrise, prin tragere la sorți, în ședință tip videoconferință. Nu vor fi nominalizate în comisiile de bacalaureat persoane care, în sesiunile anterioare ale examenelor, nu și-au îndeplinit corespunzător atribuțiile sau au fost sancționate.

Înregistrările audio-video din sălile de examen vor fi verificate de Comisiile de bacalaureat, prin sondaj, după încheierea fiecărei probei scrise. Dacă se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen din centrul respectiv. În cazul în care după aceste verificări se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă, absolvenții de liceu pot fi eliminați din examen.

Centrele zonale de evaluare se organizează pentru minimum 500 de candidați și maximum 1.000 de candidați.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate