Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Controale ANPC la service-uri auto: Jumătate dintre unităţile verificate, cu nereguli. Situaţia din Alba şi amenzi

Publicat

service autoÎn perioada octombrie-noiembrie, la nivel naţional, ANPC a verificat 514 service-uri auto şi a depistat nereguli la 251 dintre acestea (48,83%). În judeţul Alba, din 17 unităţi verificate de Protecţia Consumatorului, şapte nu respectau în totalitate legislaţia din domeniu. Comisarii au dat amenzi de 3000 de lei, în judeţ.

La nivel naţional, ANPC a aplicat 291 sancţiuni: 119  amenzi contravenţionale în valoare totală de 304.500 lei şi 172 avertismente. De asemenea, a fost dispusă oprirea temporară a prestării de servicii pentru 30 de operatori economici identificaţi cu abateri.

În judeţul Alba, în perioada 24 octombrie –4 noiembrie 2016, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a desfăşurat a desfăşurat acţiunea de verificare a respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la service-urile auto. Dintre cei 17 operatori economici controlaţi din judeţ, la 7 s-au constatat abateri. Pentru deficiențele constatate s-au aplicat 9 sancțiuni contravenționale astfel : 7 avertismente și 2 amenzi în valoare de 3000 lei.

S-a verificat modul în care operatorii economici respectă prevederile legale privind activitatea de service, astfel încât produsul să fie sigur și să nu pună în pericol viața sau sănătatea utilizatorilor.

Obligațiile service-urilor auto sunt:

– să folosească, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure şi, după caz, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate,

– să presteze numai servicii care nu afectează viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora,

–să respecte condițiile prescrise sau declarate, precum și clauzele prevăzute în contracte

– se interzice comercializarea de produse sau prestarea de servicii care, utilizate în condiţii normale, pot pune în pericol viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor

– în cadrul termenului de garanţie, prestatorii de servicii asigură toate operaţiunile necesare remedierii deficienţelor constatate la serviciile prestate sau înlocuirii produselor utilizate în cadrul serviciilor respective,

-pentru activitatea de service auto conform OG 21/92(r2), art. 21, operatorii economici trebuie sa își asume o perioadă de garanție pentru serviciile prestate.

S-a mai verificat dacă preţurile şi tarifele sunt indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit.

CJPC Alba a constatat următoarele deficiențe:

– un service auto din Sebeș presta activitatea de service auto fără ca pe bonul de comandă să fie înscris timpul de execuție al lucrării, data când s-a întocmit bonul de comandă. De asemenea tarifele pentru manoperă nu sunt afișate vizibil. Pentru deficiențele constatate operatorul economic a fost sancționat cu avertisment și amendă în valoare de 1000 de lei și s-a dispus remedierea deficiențelor.

– alt service auto din Sebeș presta service auto fără bon de comandă din care să rezulte reparațiile ce trebuie efectuate, termenul de realizare, termenul de garanție acordat. De asemenea în unitate nu sunt afișate în mod vizibil tarifele practicate. Pentru deficiențele constatate operatorul economic a fost sancționat cu avertisment și amendă în valoare de 2000 de lei și s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciului.

– o unitate service din Alba Iulia nu precizează în bonul de comandă termenul de realizare al reparației și nici costul estimativ. Pentru deficiențele constatate operatorul economic a fost sancționat cu avertisment și s-a dispus remedierea deficiențelor.

Un număr de 2 operatori economici din Alba Iulia ce prestează lucrări de service auto și unul din Sebeș nu informau consumatorii despre timpul de execuție al lucrării service auto. Pentru deficiențele constatate operatorii economici au fost sancționați cu avertismente și s-a dispus remedierea deficiențelor.

Sesizări, reclamaţii sau informaţii pot fi transmise la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba din Alba Iulia, str O. Goga, nr 9, tel/fax 0258/811946, de luni până vineri între orele 8-16,30 (miercuri 8-18,30) sau la adresa de e-mail reclamatii.alba@anpc.ro.

Deficienţe constatate după controalele ANPC la nivel naţional: lipsa autorizării RAR; neacordarea de garanţie pentru serviciile prestate; neafişarea preţurilor; lipsa buletinului de verificare metrologică; lipsa traducerii informaţiilor privitoare la produse şi servicii care nu sunt scrise în limba română; comercializarea de produse cu termen expirat; neafişarea orarului de funcţionare; neafisarea plachetei “Telefonul Consumatorilor”.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax