Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Directorul general al UNIFARM sub control judiciar. Ar fi cerut șpagă 760.000 de euro. Achizițiile din timpul pandemiei, la DNA


Publicat

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând cu data de 23 iunie 2020, pentru directorul general al Companiei Naționale Unifarm SA. Ione Eugen Adrian. 

Potrivit unui comunicat dat publicității de către DNA, acesta este acuzat de o serie de infracțiuni de corupție:

-luare de mită

-abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite

-complicitate la trafic de influență,

-instigare la fals intelectual,

-folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane,

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

”În calitate de director general al C.N. Unifarm SA, inculpatul Ionel Eugen Adrian ar fi pretins 760.000 euro unui intermediar ce reprezenta o societate comercială pentru ca  CN Unifarm SA, companie de stat, să atribuie un contract de achiziție a echipamentelor de protecție împotriva infectării cu virusul COVID 19 (250.000 de combinezoane și 3 milioane de măști chirurgicale).

Contractul ar fi fost încheiat cu o firmă privată, în prima jumătate a lunii martie 2020, cu încălcarea dispozițiilor prevăzute în Legea 98/2016 privind achizițiile publice, atât sub aspectul modului în care a fost negociat, cat și a modului în care a fost atribuit, practic fără nicio procedură.

În plus, cele 1 milion de măști livrate și receționate în prima tranșă  Companiei Naționale Unifarm SA nu erau măști chirurgicale (produse încadrate în categoria dispozitivelor medicale), ci măști de protecție neconforme cu standardele stipulate în contract, practic erau alte tipuri de echipamente de protecție decât cele convenite în contract.

Totodată, din funcția pe care o ocupa, inculpatul Ionel Eugen Adrian ar fi determinat un funcționar din cadrul CN Unifarm SA să ateste în mod nereal, pe documentele de atribuire aferente contractului, că negocierea s-ar fi efectuat chiar cu reprezentantul legal al firmei private care a livrat echipamentele.

În realitate, negocierea s-a realizat între directorul general Ionel Eugen Adrian și intermediar, la un restaurant din municipiul București, unde practic s-a convenit asupra clauzelor contractului și a prețului echipamentelor de protecție.

Pentru acest „serviciu”, persoana intermediară a pretins de la reprezentanții societății comerciale, pentru sine și pentru funcționari din CN Unifarm SA, suma de 5.810.175 lei, reprezentând un procent de 18% din valoarea totală a contractului încheiat cu Unifarm. Din această sumă, inculpatul Ionel Eugen Adrian urma să primească suma de 760.000 euro convenită cu intermediarul.

Din cauză că societatea comercială furnizoare nu a achitat intermediarului nicio sumă din procentul de 18 % convenit , inculpatul  Ionel Eugen Adrian, în calitate de director general al C.N. Unifarm S.A a decis rezilierea unilaterală a contractului.

Din totalul echipamentelor conținute în contract a fost livrată și plătită doar o parte, respectiv 1 milion de măști (care de altfel nu corespundeau specificațiilor tehnice) și 26.000 de combinezoane.

Prin modalitatea descrisă s-ar fi produs un prejudiciu în valoare de 2.380.000 lei în patrimoniul CN Unifarm SA, reprezentând contravaloarea celor 1 milion de măști de protecție neconforme cu cele care au constituit obiectul contractului.

Inculpatului i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție”.

Sursă și informații pe larg: G4Media.ro

Foto: Arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

EVALUARE NAŢIONALĂ 2020, etapa specială: Au fost publicate primele rezultate. Contestații, de la ora 14.00

Publicat

Primele rezultate la examenul de Evaluare Națională, etapa specială, au afişate joi, 2 iulie. Acestea sunt în format anonimizat al numelui candidaților.

Vezi AICI rezultatele elevilor din Alba.

AICI, rezultate actualizate pe țară.

Contestațiile pot fi depuse în intervalul orar 14:00 – 20:00.

Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 4 iulie.

SUBIECTE și BAREME la examen:

EVALUARE NAŢIONALĂ 2020 – etapa specială – proba scrisă de Matematică:

SUBIECT Matematică

BAREM Matematică

Vezi şi EVALUARE NAŢIONALĂ 2020, etapa specială: Bareme pentru subiectele de la Română. Doar trei candidaţi au susţinut proba în Alba

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

TITULARIZARE 2020: Examenul poate fi organizat. Legea pentru deblocarea concursului național a fost promulgată

Publicat

examen profesor

Legea care prevede deblocarea concursului de Titularizare 2020 a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis.

Este vorba despre Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 58/2020.

Ordonanța prevede exceptarea concursurilor pentru ocuparea posturilor de predare vacante din școli, universități, institute de cercetare și Academia Română de la suspendarea aplicată în cazul altor instituții și autorități publice, pe durata stării de alertă, scrie edupedu.ro.

Concursul national de Titularizare a fost suspendat la mijlocul lunii iunie, prin ordin de ministru, toate activitățile programate în calendarul de mobilitate fiind blocate din 18 iunie.

Potrivit calendarului inițial, proba scrisă la Titularizare 2020 era programată în 15 iulie.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cozi infernale la intrarea în Grecia, dinspre Bulgaria. Român plecat în concediu: ”Un kilometru în două ore”

Publicat

Cozi de 5-6  kilometri pe sensul de trecere spre Grecia, la punctul de trecere Kulata-Promachonas de la granița bulgaro-elenă.

”La vama Kulata la 07:58 cozi intinse pe mai bine de 4 km.Fiind singurul punct terestru de trecere a frontierei era de asteptat sa fie asa aglomerat dar chiar nu ma asteptam sa fie atit de aglometat.Vom reveni cu detalii” a scris Laura Elena Tantana pe grupul de Facebook Vacante in Grecia: Info utile.

”La Calafat am trecut de dimineață la ora 4:30 în 15 min spre Bulgaria. S-au cerut declarațiile, dar dacă nu aveai îți dădeau ei de completat. Traseu pe E79 Dimovo – Montana – Vratsa – Botevgrad – Sofia – Kulata. Plin de politie după Sofia, mai ales la ieșiri din tuneluri și foarte aglomerat.
Am ajuns la Kulata la 9.30, dar e coadă pe autostrada de 6 km. De vis!  🙁 . UPDATE: Am făcut un km în 2 ore” a scris pe același grup Răzvan Gavrilescu.

MAE român i-a avertizat miercuri pe românii care merg în vacanță în Grecia că accesul rutier pe teritoriul acestei țări este permis în perioada 1-15 iulie printr-un singur punct de trecere a frontierei bulgaro-elene – Kulata-Promachonas.

Măsura a fost luată ca urmare a introducerii obligativității completării formularului electronic, prin intermediul căruia să poată fi asigurată evidența celor care merg în această țară.

Foto: Răzvan Gavrilescu – Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Altex România angajează peste 1.000 de persoane. Plan de extindere și modernizare la nivel național

Publicat

altex

Altex România va angaja în viitorul apropiat peste 1.000 de persoane. Procesul de angajare face parte dintr-un plan mai mare al retailerului electro-IT pentru modernizarea și extinderea rețelei de magazine la nivel național. 

Potrivit wallstreet.ro, pozițiile deschise pentru angajare sunt disponibile în toate magazinele din țară, dar și în centrele logistice, precum: casieri, consultanți vânzări, responsabili service, responsabili online, șef raion, responsabil financiar, director de magazin, director adjunct de magazin, picker, stivuitorist, manipulant marfă.

„Într-o perioadă plină de incertitudini, cu blocaje financiare pe toate palierele, ne-am asumat responsabilitatea de a susține redresarea economiei românești prin continuarea planului investițional și accelerarea procesului de angajare.

Pentru noi, evoluția business-ului este prioritară, alocând peste 27 milioane de euro din fonduri proprii pentru a deschide noi centre de retail în toată țara și, implicit, peste 1.000 de noi locuri de muncă.

Suntem nerăbdători să-i cunoaștem pe viitorii colegi, care vor fi parte din misiunea noastră de a asigura accesul românilor la tehnologii de ultimă oră și nu numai”, a declarat Edvin Abdulachim, director comercial, citat de wallstreet.ro.

Compania oferă noilor angajați cursuri de perfecționare pe vânzări, consultanță conercială, dar și bonusuri de performanță.

sursă: wallstreet.ro.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate