Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Copiii de peste 12 ani se pot imuniza cu Pfizer, la Sebeș. Maratonul de vaccinare continuă în weekend

Publicat

Autoritățile locale din Sebeș au anunțat că în perioada 4 – 6 iunie 2021, în intervalul orar 08.00-20.00, se desfășoară un nou maraton de vaccinare a populației împotriva Covid-19, în municipiu.

Vaccinarea are loc la sediul Centrului de Zi pentru Persoane cu Dizabilități Sebeș, aflat pe bulevardul „Lucian Blaga”, nr. 45A (în spatele casei de cultură).

Persoanele care au efectuat prima doză de vaccin, în campania din perioada 14 – 16 mai 2021, sunt așteptate pentru rapel.

”Aducem la cunoștința părinților/reprezentanților legali că la centrul de vaccinare din Municipiul Sebeș se poate efectua vaccinarea copiilor cu vârsta de peste 12 ani.

Vaccinul autorizat este Pfizer, iar acesta se administrează cu acordul și în prezența părintelui sau reprezentantului legal” au transmis reprezentanții primăriei.

Campania de vaccinare este susținută de Municipiului Sebeș, fiind organizată de Direcția de Sănătate Publică Alba, prin Direcția Generală de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Sondaj: PSD domină în preferințele alegătorilor, urmat la mare distanță de PNL. AUR, al treilea partid din România

Publicat

PSD, PNL și AUR sunt principalele partide ale României, urmate de USR. Potrivit unui sondaj Avangarde, comandat de PSD și prezentat, miercuri, în ședința Comitetului Politic Național, Partidul Social Democrat conduce în preferințele românilor cu 35%.

PSD este urmat de Partidul Național Liberal cu 20% și de AUR cu 12%. USR este pe locul patru, cu 9 procente.

UDMR și PMP sunt cotate cu procente de aproximativ 5%, iar noul partid al lui Liviu Dragnea are 2%.

Social democrații au cerut să fie măsurată și părerea românilor în legătură cu măsurile guvernamentale precum reducerea prețului la carburanți și modificarea Codului Fiscal.

Astfel, 34% dintre români spun că plafonarea prețului carburanților ar fi fost cea mai bună soluție. De asemenea, 65% susțin impozitarea pensiilor speciale și 60% ar vrea impozitarea salariilor bugetarilor mai mari decât salariul președintelui, ambele fiind propuneri ale PSD făcute în Coaliție.

Din punctul dumneavoastră de vedere care este soluția optimă pentru scăderea prețurilor la carburanți?

Plafonarea prețurilor, cu o marjă de profit pentru companii – 34%

  • Scăderea TVA – 23%
  • Statul nu trebuie să intervină, e piață liberă – 7%
  • Nu pot aprecia – 34%
  • NR – 2%

Dumneavoastră personal, dintre următoarele propuneri de modificare a Codului fiscal sunteți de acord?

  • Impozitarea cu 80 la sută a pensiilor speciale – 65% total de acord
  • Deduceri pentru salariații cu venituri mici și medii, care să ajungă până la 0 la sută impozit pe venit la salariul minim – 60% total de acord
  • Impozitarea suplimentară a salariilor bugetarilor care depășesc salariul președintelui – 60%
  • Companiile multinationale să plătească o contributie de 0,5 % din cifra de afaceri pentru sănăatate și educație pe o perioada limitată de 2 ani – 55%

Volumul eșantionului a fost de 903 subiecți. Metoda culegerii: CATI (telefonic). Eșantionul este reprezentativ pentru populația adultă (18 ani și peste) la nivel național. Eroarea maximă de eșantionare, la un nivel de încredere de 95%, este de +/- 3,4%.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Aproape jumătate dintre români preferă o mașină second hand, în locul uneia noi. Care sunt argumentele cumpărătorilor

Publicat

Aproape jumătate dintre români preferă o mașină second hand pentru că nu își permit una din showroom. 42% consideră că un vehicul rulat este o investiție inteligentă, deoarece devalorizarea mașinii este mai mică după un an.

Interesul pentru mașinile second-hand continuă să crească pe fondul producției reduse de mașini, a crizei globale legate de perturbarea lanțurilor de aprovizionare, a dificultăților logistice și a inflației în creștere.

Mai mult, pandemia de COVID-19 a schimbat semnificativ așteptările consumatorilor de astăzi.

În acest context, Spotawheel a realizat un studiu despre comportamentul consumatorului și a arătat care sunt tendințele de cumpărare de pe piața de automobile rulate din România.

Argumentele celor care preferă mașinile second-hand

Conform studiului, aproape 50% dintre români au declarat că au decis să cumpere o mașină second hand, deoarece nu își permit un vehicul din showroom.

42% dintre respondenți consideră că achiziția unui vehicul rulat este o bună investiție, fiindcă pierderea de valoare a mașinii este mai mică după un an. De asemenea, perioada lungă de așteptare pentru un automobil comandat direct de la producător este un alt motiv pentru care șoferii preferă achiziția unei mașini rulate (14%).

Sondajul a relevat motivele din spatele deciziei de schimbare a mașinii, printre cei mai importanți factori regăsindu-se:

  • necesitatea înlocuirii cu un model mai nou (47%)
  • dorința de a cumpăra o mașină mai avansată din punct de vedere tehnologic (32,25%)
  • un consum mai eficient de combustibil (16,25%).

Pe de altă parte, aspectele mai puțin importante pentru români în luarea unei astfel de decizii sunt:

  • atractivitatea prețurilor (4,25%)
  • majorarea veniturilor (8,75%)
  • impactul negativ pe care vehiculul îl are asupra mediului (13,50%).

Întrebați despre opțiunile de plată preferate pentru achiziția mașinilor rulate, majoritatea respondenților optează pentru plata în numerar (55%). Plata sub formă de trade-in a fost menționată de 21,5% dintre români, fiind urmată de finanțări sau credite (11,8%) și de leasing (7,8%).

Peste 50% dintre respondenți sunt dispuși să plătească suplimentar pentru o mașină inspectată și certificată.

Pentru ce nu ar plăti mai mult

În schimb, românii nu ar plăti mai mult pentru:

  • posibilitatea de a pune la dispoziție mașina pentru un test drive la adresa indicată (10,8%)
  • un proces de plată ușor și rapid (10,8%).

Doar 5,5% dintre șoferi ar fi deschiși să plătească suplimentar pentru facilitarea formalităților legate de achiziționarea unui vehicul și doar 4% dintre aceștia pentru sprijinul unui consilier financiar.

Cel mai important factor la o mașină

Peste 65% dintre respondenți au declarat că siguranța este cel mai important factor care influențează alegerea unei mașini.

Tehnologia (48,5%) și fiabilitatea (47,5%) sunt următoarele criterii relevante pentru aceștia.

Pe următoarele poziții se află confortul (44,5%), consumul redus (39%) și prestigiul mărcii (41%).

La polul opus, oferta de preț (6%), inspecția tehnică (12,5%) și interiorul și exteriorul mașinii (18,5%) sunt factori care cântăresc mai puțin în decizia de achiziție a unui vehicul rulat.

Câți preferă test-drive înainte de cumpărare

Sondajul arată că test-drive-ul se bucură de cea mai mare popularitate în rândul clienților, 30% dintre respondenți spunând că acesta este momentul decisiv pentru alegerea mărcii sau modelului mașinii.

De asemenea, peste 16% dintre respondenți iau decizia de a cumpăra imediat după testarea automobilului. Alți factori care influențează alegerea unei mașini sunt interacțiunea cu un vânzător de încredere (11,75%), comparațiile între vehicule (9,75%) sau garanția extinsă (9,5%).

În ceea ce privește achiziția online, 82% dintre respondenți declară că nu ar cumpăra o mașină online fără test drive sau fără să o vadă în realitate. Totuși, posibilitatea de a returna mașina și rambursarea completă a banilor i-ar determina pe o parte dintre români (34,8%) să ia în calcul achiziția online a unei mașini fără test drive.

Accesul la raportul de inspecție tehnică și garanția extinsă reprezintă alte aspecte care i-ar încuraja pe șoferi (10,1%) să cumpere vehicule online.

Studiul a fost desfășurat pe un eșantion de 400 de persoane. Respondenții care au participat la sondaj au declarat că au cumpărat o mașină rulată în ultimele 6 luni sau că doresc să achiziționeze una în următoarele 6 luni.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Vouchere sociale 2022: A fost atins pragul de 1 milion de carduri emise. Întârzierea emiterii, cauzată de criza globală de cipuri

Publicat

Miercuri, 6 iulie, au fost emise 1 milion de carduri pe care se încarcă ajutorul de 250 de lei pentru alimente și mese calde. Anunțul a fost făcut de ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene care a mai precizat că au fost întâmpinate greutăți logistice în emiterea lor, determinate de criza globală a cipurilor. 

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a început la 10 iunie distribuirea primelor carduri pe care sunt încărcate ajutoarele sociale în valoare de 250 de lei, acordate o dată la două luni, până la finalul anului, prin programul „Sprijin pentru România”.

În prezent se poartă negocieri cu reprezentanții Comisiei Europene pentru a oferi acest sprijin până în 2027.

Această măsură, implementată pentru a veni în sprijinul a peste 2,5 milioane de români, este una de pionierat pentru România din perspectiva numărului de beneficiari, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Investițiilor.

”Așa cum instituția noastră și-a asumat de la începutul derulării programului, la 10 iunie a început distribuirea cardurilor către beneficiari, iar la 20 iunie a început alimentarea lor, care se face într-un interval de aproximativ 7-10 zile de la momentul în care este primit de beneficiar” au transmis reprezentanții ministerului.

Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape:

1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului)

2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română

3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.

Listele cu beneficiari sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), iar împlicuirea și livrarea cardurilor se realizează de către angajații Poștei Române.

Întârzieri privind emiterea, cauzate de criza globală de cipuri

„Vreau să știți că deși penuria mondială de cipuri, precum și diverse probleme întâmpinate la nivel logistic în procesul de distribuire au creat dificultăți, mobilizarea este exemplară.

Emitenții și Poșta lucrează inclusiv în weekend pentru a urgenta procedura, astfel încât cardurile să ajungă la oameni cât mai repede. Cert este că niciun beneficiar nu va rămâne fără sprijin, acest lucru este garantat.

Acum este cea mai grea etapă, până se distribuie toate cele 2,5 milioane de carduri, pentru următoarele tranșe totul va fi mult mai cursiv”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Răspunsuri la cele mai frecvente întrebări adresate de către beneficiari

Voucherele în valoare de 250 de lei se încarcă o dată la două luni, până la finalul anului, iar aceste sume sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.

Atunci când sunt distribuite, cardurile sunt însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre magazinele unde se pot utiliza cardurile și un număr de telefon pentru cazurile în sunt probleme.

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari.

În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.

Pentru a putea afla soldul curent / suma disponibilă pe card și pentru alte informații beneficiarii sunt rugați să apeleze Serviciul Clienți al emitentului.

Numerele de telefon oficiale sunt:

  • Edenred: 021 301 33 03
  • Sodexo: 021 204 46 64
  • UP România: 0374 66 22 73

Încărcarea săptămânală a cardurilor se face conform următoarei proceduri:

  • Luni – Poșta confirmă numărul de carduri distribuit în săptămâna precedentă;
  • Marți – Emitenții trimit facturile pentru numărul de beneficiari pentru care urmează să se încarce ajutorul;
  • Miercuri – Are loc transferul de sume între conturile de trezorerie;
  • Joi și Vineri – Se efectuează încărcarea către fiecare beneficiar;

Prin urmare, pentru tranșa I, încărcarea cu ajutorul de 250 de lei se face într-un interval de aproximativ 7-10 zile de la momentul primirii cardurilor.

Ulterior, procedura de virare se simplifică, astfel că toți cei peste 2,5 milioane de beneficiari vor primi ajutorul în decurs de 3-5 zile.

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.

De asemenea, lista magazinelor unde pot fi utilizate voucherele este disponibilă pe site-ul Ministerului. 

Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizare voucherele sunt verificate săptămânal, iar dacă există modificări, sunt publicate pe site-ul MIPE.

Cine primește voucherele sociale

  • Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
  • Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
  • Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
  • Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
  • Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

sursa foto: site MIPE

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mircea Geoană, candidat la prezidențiale cu sau fără voia PSD, iar Klaus Iohannis șef la NATO. Ipoteze discutate la nivel înalt

Publicat

Mircea Geoană, în prezent românul cu cea mai mare funcție la nivel internațional, cea de secretar general adjunct al NATO,  își pregătește candidatura la prezidențiale.

Informația a fost publicată de G4Media, care citează mai multe surse politice. Jurnaliștii de la G4Media mai remarcă aparițiile acestuia foarte dese din ultima perioadă.

Potrivit publicației, Geoană nu ar fi însă dorit de conducerea PSD, care s-ar teme de anumite probleme din trecutul acestuia.

Printre aceste probleme, ar fi vorba și despre relația cu Marean Vanghelie, care a generat scandalul ceasurilor primite de Geoană de la fostul primar al Sectorului 5 al Capitalei.

Alegerile sunt în 2024, iar mandatul lui Geoană la NATO se încheie în octombrie 2023. El nu a comentat deocamdată public intenția de a candida la prezidențiale.

Reacția lui Ciolacu

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a reacționat la știre.

„Haideți să vedem întâi prioritățile românilor. Alegeri avem peste vreo 2 ani și. Avem timp să stăm de vorbă despre aceste alegeri.

În PSD nu s-a luat nici o decizie și îmi mențin părerea că statutul PSD trebuie modificat și candidatul pentru funcția de președinte al României trebuie ales de baza partidului și nu de un număr limitat de oameni.

Trebuie să aibă loc o competiție internă pentru această desemnare”, a declarat Marcel Ciolacu.

Întrebat dacă el ar putea fi candidatul partidului la alegerile prezidențiale, Ciolacu a răspuns: „Mai sunt doi ani. Haideți să ajungem acolo. Cutuma că președintele partidului este automat și candidat a luat sfârșit”.

Klaus Iohannis, șef la NATO?

Pe de altă parte, în mediile politice se vorbește despre posibilitatea ca președintele Klaus Iohannis să devină noul șef al NATO.

De altfel, președintele a spus marți, interpelat pe acest subiect, că ”dacă mi s-ar face o astfel de propunere, aș evalua-o foarte serios și aș face o declarație publică”.

Sursă foto: Mircea Geoana Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax