Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cornel Comşa, de la Casa Regală, la partidul lui Diaconescu. Este noul preşedinte PP-DD Alba


Publicat

Fostul consilier al Casei Regale, albaiulianul Cornel Comşa este noul lider al Partidului Poporului-Dan Diaconescu. Acesta a fost desemnat de căre preşedintele Diaconescu să preia conducerea PP-DD Alba.

George Cornel Comşa îl va înlocui pe această funcţie pe fostul preşedinte PP-DD Alba, Ioan Marincaş, obiectivul lui fiind de a pregăti şi consolida organizaţia judeţeană pentru alegerile din iunie.

Politicianul de 35 de ani a explicat ce l-a determinat să accepte implicarea directă în Partidul Poporului – Dan Diaconescu la nivel local. „Din ianuarie 2011, deci de un an şi ceva, fac parte din echipa de consilieri strategici ai PP-DD la nivel naţional. Pot spune că în această perioadă am contribuit la promovarea imaginii domnului Diaconescu şi poate şi din acest motiv s-a înregistrat creşeterea în sondajele pre-electorale, din această perioadă. Am văzut entuziasmul cu care a fost primit în ţară şi acest lucru m-a determinat să mă implic direct în activitatea PP-DD”.

Întrebat cu privire la diferenţa de imagine şi abordare privind funcţia de consilier al Casei Regale şi cea de reprezentat PP-DD, Cornel Comşa a spus că este o altă etapă din viaţa şi cariera sa şi că intenţionează să consolideze echipa locală a partidului, beneficiind de experienţa de consultant politic. De asemenea, acesta nu exclude candidatura sa pentru o anumită poziţie la alegerile locale.

Cornel Comşa a fost consilier al Casei Regale în perioada 2002 – 2006, după care a deschis o firmă de consiliere politică şi a desfăşurat activităţi de consultanţă pentru primarul Capitalei, Sorin Oprescu, liderul PNL, Crin Antonescu, dar şi pentru PSD şi alte partide.

PP-DD Alba va organiza duminică o conferinţă de presă, în care va prezenta noua echipă locală şi strategia pentru alegerile de anul acesta.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

2 IUNIE: Un an de la vizita istorică a Papei Francisc la Blaj. Zeci de mii de pelerini au fost prezenți pe Câmpia Libertății

Publicat

papa la blaj

În urma cu un an, pe 2 iunie 2019, zeci de mii de pelerini au participat la vizita istorică pe care Papa Francisc a făcut-o pe Câmpia Libertății din Blaj. 

Pregătirile pentru primirea Sanctității Sale au început cu câteva săptămâni înainte de data de 2 iunie, iar Blajul a devenit pentru un timp cel mai sigur oraș din țară. Toate structurile din România au fost angrenate pentru ca vizita istorică să se desfășoare fără probleme.

p

Papa a ajuns pe Câmpia Libertății în jurul orei 11.00 și a fost întâmpinat de președintele țării, Klaus Iohannis. La Blaj, Papa Francisc a participat liturghia greco-catolică şi la ceremonia de beatificare a şapte episcopi greco-catolici martiri.

Acesta a stat pe un tron din lemn autentic, cules din arhitectura pușcăriilor de la Sighet și Gherla, iar designul a făcut trimitere la calvarul detenției, la suferința și la moartea pentru Hristos.

papa la blaj

După evenimentul de pe Câmpia Libertății, Pontiful Roman a luat prânzul, împreună cu suita papală, iar de la ora 15.45 s-a întâlnit cu comunitatea rromă din oraș. Tot acolo a fost programat și salutul Sfântului Părinte.

Imediat, după întâlnirea cu comunitatea rromă, Papa a plecat spre Sibiu unde a avut avion direct către Roma.

papa345

Pe lângă vizita istorică a Sanctității Sale, un alt eveniment a marcat ziua de 2 iunie: comportament exemplar al pelerinilor.

Toate sectoarele în care s-au aflat aceștia au rămas curate. Oamenii și-au strâns toate gunoaiele și le-au luat cu ei. Nu au rămas hârtii, resturi de mâncare sau peturi.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Redeschiderea teraselor: obligații care le dau bătăi de cap proprietarilor de localuri

Publicat

Redeschiderea teraselor este posibilă de astăzi, însă în condiții stricte pentru protejarea sănătății clienților și angajaților. Unele reguli însă sunt considerate drept greu de respectat de către o parte dintre patronii de localuri.

Unii dintre aceștia spun că nu-și permit să le ceară clienților date personale, pentru că ”nu sunt polițiști” și că la terase clienții ar trebui să se simtă ”ca acasă”, potrivit ziare.com. 

Se referă la obligația privind registrul de rezervări ale clienților, ce presupune prelucrarea datelor personale, precum și la condițiile în care rezervarea este obligatorie, destul de neclară în legislație.

Altă regulă ce trebuie respectată la terase este triajul observațional. Cu alte cuvinte, clienților nu li se va lua temperatura, la fel ca în cazul triajului epidemiologic la intrarea în spațiile închise, doar se va observa dacă au simptome respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată). Pentru acest triaj observațional nu este necesar ca persoanele desemnate să aibă o pregătire specială în acest sens.

Reguli de respectat la terase (potrivit normelor aprobate prin Ordin 966/1.809/105/2020 – Ministerul Sănătății, Ministerul Economiei, ANSVSA)

– acces interzis pentru clienții cu simptome respiratorii (triaj observațional)

– minimum 2 metri între mese (minimum 2 m între ocupanții scaunelor meselor alăturate); în funcție de amplasarea meselor cu respectarea prevederilor, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul spațiului special amenajat din exteriorul clădirii unității de alimentație publică (terase)

– păstrarea distanței de cel puțin 1,5 metri între clienți, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii

– cel mult 4 persoane la o masă, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii

– este interzis transferul de la o masă la alta a meniurilor, solnițelor sau altor obiecte; acestea se vor dezinfecta după plecarea clienților de la o masă

– chelnerii trebuie să poarte măști și mănuși

– rezervarea locurilor: obligația unui registru de evidență a rezervărilor clienților, pentru ca, în cazul apariției unei îmbolnăviri, să poată fi făcută ancheta epidemiologică

– se recomandă stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (de exemplu, înspre și dinspre toaletă); trebuie reorganizate circuitele de producție și livrare, unde este cazul

– trebuie monitorizată starea de sănătate a angajaților

– măsuri de respectare a distanței între angajați; dacă nu este posibil, măsuri suplimentare de protecție (reducerea numărului de angajați și lucrul în ture, folosirea de echipament de protecție)

– dezinfectarea spațiilor trebuie făcută frecvent

– dezinfectant pentru mâini la intrarea pe terasă și la grupurile sanitare.

– interzis consumul produselor în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul terasei

– instalarea de panouri de protecție din plexiglas în unitățile cu plata la casă de marcat

foto: arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

UPDATE: BACALAUREAT 2020. Sesiune specială a examenului în iulie, pentru elevii cu probleme medicale

Publicat

examen

O sesiune specială de Bacalaureat ar putea fi organizată din 6 iulie, pentru cei care, din motive medicale, nu vor putea susține probele de examen din 22 iunie.

UPDATE: „Sesiunea specială de BAC va începe, de principiu, pe 6 iulie, cu proba la română. Pe 7 iulie, proba obligatorie la Matematică sau Istorie și pe 8, cea la alegere”, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie, potrivit știriedu.ro.

Declarația a fost făcută la EuropaFM de către ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Acesta a spus că este o propunere ce se află în discuții și că anunțul oficial va fi făcut de Ministerul Educației.

Premierul Ludovic Orban a declarat că și-a dat acordul pentru organizarea sesiunii speciale, potrivit digi24.ro.

„Am avut o discuție cu dna ministru (ministru al Educației -n.r.) și mi-am dat acordul. Pentru copiii care au temperatura nu li se poate răpi șansa de a da bacalaureatul”, a anunțat și premierul Ludovic Orban, la Digi 24, precizând că propunerea i s-a părut corectă.

Ministerul Sănătății și Ministerul Educației trebuie să se pună de acord, astfel încât să se organizeze foarte bine – din punct de vedere sanitar și logistic – noua sesiune de bacalaureat. Ludovic Orban a arătat că practic trebuie organizate într-un interval scurt de timp trei sesiuni de bacalaureat și este nevoie nu numai de igienizare, ci și de asigurarea numărului de cadre didactice necesare.

Reamintim că și în cazul Evaluării Naționale s-a decis organizarea sesiunii speciale, ce va începe în 29 iunie.

Vezi  EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Marți încep înscrierile pentru examen. Calendarul probelor și detalii pentru elevii de clasa a VIII-a

Examenul propriu-zis de Bacalaureat începe în 22 iunie, cu probele scrise.

După încheierea situației școlare, elevii care au terminat clasele XII-XIII se înscriu la Bacalaureat, în perioada 3-10 iunie.

Vezi și BACALAUREAT 2020: Ghidul de înscrieri la examen. Model de cerere și procedura pentru echivalarea probelor de competențe

Echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), se face în perioada 11 – 17 iunie 2020.

surse: Europa FM, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

Pregătiri pentru iarnă, din vară. Ce vrea să cumpere, cu 100.000 de euro, o primărie din Apuseni

Publicat

„Iarna car și vara sanie”, așa spune un vechi şi popular proverb românesc, uitat aproape cu desăvârşire în zilele noastre. Esenţa acestuia se bazează pe experienţa acumultă în timp şi ar spune că este mai bine să fii prevăzător şi să anticipezi nevoile pentru a le putea găsi soluţii optime din timp. O astfel de situație este întâlnită și în comuna Sohodol din Munții Apuseni, unde în luna iunie Primăria cumpără un utilaj multifuncțional pentru lucrări de deszăpezire și întreținere a drumurilor.  

Primăria comunei Sohodol a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui utilaj multifuncțional cu accesorii (lamă frontală, lanțuri antiderapante, sărăriță) pentru lucrări de deszăpezire. Valoarea totală estimată este de 488.210,8 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, în comuna Sohodol sunt aproximativ 150 de kilometri de drumuri ce trebuie să fie întreținute de Primărie. Satele componente ale comunei sunt dispersate, accesul între ele făcându-se pe drumuri comunale care necesită lucrări de întreținere.

Utilajul aflat în prezent în dotarea Serviciului public de gospodărie comunală, deszăpezire și întreținere spații verzi din cadrul Primăriei este insuficient pentru deservirea întregii suprafețe de drumuri, străzi, ulițe și drumuri forestiere.

„Primăria desfășoară acțiunile de întreținere drumuri locale în general prin contractarea unei firme specializate, iar achiziționând utilajul, suma alocată din bugetul local al Primăriei pentru prestarea serviciilor va rămâne în buget pentru alte cheltuieli necesare”, se precizează în documentul citat.

Astfel, serviciile prestate cu ajutorul noului utilaj ce urmează a fi achizițonat se vor executa în regie proprie, prin compartimentul Primăriei. Cu ajutorul noului utilaj vor fi asigurate următoarele tipuri de activități:

  • Administrare, întreținere și reparații străzi
  • Administrarea, amenajarea și întreținerea spațiilor verzi, a locurilor de joacă pentru copii, a statuilor și monumentelor
  • Curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei și îngheț
  • Măturatul, spălatul, stropirea și întreținerea căilor publice
  • Administrarea, amenajarea și regularizarea cursurilor de apă

„Prin achiziția utilajului se asigură dezvoltarea infrastructurii edilitare locale prin posibilitatea întreținerii drumurilor din comună, asigurarea întreținerii infrastructurii locale la standarde ridicate și totodată se creează premise pentru facilitarea accesului în zonă a diferitor investitori pentru dezvoltarea comunei astfel reducându- se migrarea către zonele urbane”, se mai precizează în caietul de sarcini.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate