Connect with us
Advertisement

Actualitate

Creditele bancare, „o privare față de bucuriile vieții”. Ce spun românii care au luat, în ultimii zece ani, împrumuturi imobiliare, ipotecare ori de nevoi personale

Publicat

credite-bancare-restante O necesitate pentru cei care au vrut să-şi cumpere o casă sau alte bunuri de valoare, creditele bancare sunt considerate, de românii care au contractat, în ultimii zece ani, împrumuturo imobiliare, ipotecare ori de nevoi personale, ca „o privare față de bucuriile vieții”. Sunt concluziile unui studiu realizat în luna aprilie de o firmă specializată în domeniul cercetării de piață.

Potrivit cercetării, cei care au apelat la astfel de produse de creditare sunt conștienți că acestea reprezintă un ajutor pe care nimeni altcineva nu îl putea oferi ori o soluție relativ rapidă la o problemă avută.

„Acest lucru nu îi împiedică, însă, pe clienți să perceapă banca drept o entitate care pune stăpânire pe existența lor: din cauza costurilor mari pe care trebuie să le achite lunar timp de ani de zile, micile momente de bucurie și răsfăț dispar, fiind înlocuite de stres, griji și, adesea, frustrări”, se menționează în studiul realizat de Exact Cercetare și Consultanță.

Potrivit aceluiași studiu, românii care au contractat credite se așteaptă ca procesul de comunicare să fie unul transparent, să fie informați în legătură cu toate costurile și condițiile, iar banca să fie flexibilă, prin oferirea mai multor posibilități de accesare a serviciilor/produselor bancare.

“Ei mai simt, totodată, nevoia unui răspuns rapid din partea băncilor atunci când decid să contracteze un credit și de seriozitate pe parcursul perioadei de creditare: respectarea tuturor termenilor contractuali și a ‘angajamentului’ inițial’”, susține Irina Rainer, Qualitative Research Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Participanții la studiu și-au manifestat nemulțumirea în ceea ce privește relația cu banca de la care au contractat creditul: birocrația (solicitarea unor acte a căror eliberare poate dura multe zile), aglomerația (cozile la casierii), lipsa transparenței (comunicare centrată pe beneficiile clientului, fără a fi menționate toate condițiile contractuale și întreaga listă de comisioane).

Chiar dacă, aparent, băncile se întrec în oferte pentru produsele bancare, o bună parte dintre participanții la studiu au fost îngrădiți ca și posibilitate de alegere din varii motive — fie clientul îndeplinea condițiile de accesare a creditului doar în cazul a 1-2 bănci, fie imobilul era în administrarea unei singure bănci. Astfel, în anumite cazuri, numai o singură bancă a putut răspunde nevoilor clienților.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul discuțiilor online, desfășurate pe platforma SoQual — o platformă de tip Research Community Software. Acest tip de metodologie a permis accesarea platformei de către respondenți timp de trei săptămâni. Targetul a fost reprezentat de femei și bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani, care dețin cel puțin un produs de creditare.

Discuțiile au fost realizate în perioada 16 martie — 3 aprilie 2015.

Firma Exact Cercetare și Consultanță este specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing.

sursa: agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement