Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Criza gropii de gunoi de la Galda de Jos a luat sfârșit: TOATE contestațiile respinse de instanță. RER și Retim, noii operatori


Publicat

Epopeea Centrului de Management al Deşeurilor de la Galda de Jos a luat sfârșit luni, 25 ianuarie, la Curtea de Apel Alba Iulia. 

După ani buni de contestații și procese pe toate instanțele de judecată din țară, Centrul de Management va avea în sfârșit un operator, iar criza gropii de gunoi din Alba a luat sfârșit.

Este vorba despre Asocierea RER Vest SA Timişoara (lider) cu Retim Ecologic Service, care a câștigat, în luna octombrie a anului 2020, licitația pentru operare, dar operatorul Polaris a contestat. 

În urma contestației, dosarul a ajuns la la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (C.N.S.C.), unde câștig de cauză a avut Consiliul Județean Alba, iar apoi a ajuns pe rolul Curții de Apel Alba Iulia.

Luni, 25 ianuarie, magistrații Curții de Apel Alba Iulia au respins cererea de contestație, decizia fiind definitivă. În acest fel, centrul de la Galda va avea operator: asocierea RER cu Retim.

Respinge cererea de suspendare a procedurii de atribuire/executării contractului până la soluţionarea definitivă a cauzei. Respinge plângerile formulate împotriva Deciziei CNSC 2349/C10/2199, 2275, 2328/17.12.2020 de către petenţii: RER VEST SA şi POLARIS M HOLDING în calitate de membru al asocierii POLARIS MEDIU SRL-POLARIS M HOLDING SRL în contradictoriu cu intimata Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Alba. Definitivă. Pronunţată azi, 25.01.2021, prin punerea la dispoziţia părţilor, prin intermediul grefei, se arată în minuta pe scurt a Curții de Apel Alba Iulia.

Contractul

Contractul cu o valoare estimată de 63.518.681 de lei, respectiv circa 13,1 milioane de euro, a fost câștigat de cele două firme în asociere, la începutul lunii octombrie.

Va fi încheiat pe o durată de 6 ani. Asocierea RER Vest SA Timişoara (lider) cu Retim Ecologic Service ar urma să administreze Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos şi staţiile de transfer de la Blaj şi Tărtăria, dar şi procesul de transport a deşeurilor de la staţiile de transfer la centrul de la Galda de Jos.

Instalaţiile au fost finalizate încă din 2017, însă erau nefolosite din cauza imposibilităţii concesionării acestora către un operator privat.

Potrivit documentației, infrastructura de deșeuri din județul Alba este compusă din:

1. Instalații noi realizate prin proiectul „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în județul Alba” și proiectul „Fazarea proiectului Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în județul Alba”:

Centru de Management Integrat al Deșeurilor, Galda de Jos – compus din depozit ecologic (capacitate 543.000 mc), stație de sortare (capacitate 42.213 to/an) și stație de tratare mecano-biologică simplă (capacitate 85.566 to/an)
Stația de transfer deșeuri Blaj (capacitate 15.000 to/an)
Stația de transfer deșeuri Tărtăria (capacitate 33.044 to/an)

2. Instalații existente realizate de către unele unități adminstrativ teritoriale:

Stația de sortare Aiud (investiție PHARE)
Stația de sortare Zlatna (Program pilot pentru reabilitarea zonelor fierbinți, Zlatna și Copșa Mică)
Stația de transfer Abrud (investiție PHARE)
Stația de sortare Baia de Arieș (investiție PHARE)

Zona 1

Sub-zona 1.1 – Alba Iulia, Teiuș. Berghin, Ciugud, Cricău, Ighiu, Întregalde, Mihalț, Ohaba, Sântimbru, Stremț
Sub-zona 1.2 – Aiud, Livezile, Lopadea Nouă, Mirăslău, Ponor, Rădești, Rimetea, Râmeț
Sub-zona 1.3 – Ocna Mureș, Fărău, Hopârta, Lunca Mureșului, Noșlac, Unirea

Zona 2

Sebeș, Cugir, Blandiana, Ceru Băcăinți, Câlnic, Cut, Daia Română, Doștat, Gârbova, Pianu, Săliștea, Săsciori, Șibot, Șpring, Șugag, Vințu de Jos

Zona 3

Sub-zona 3.1 – Zlatna, Almașu Mare, Meteș
Sub-zona 3.2 – Abrud, Bucium, Ciuruleasa, Mogoș, Roșia Montană
Sub-zona 3.3 – Câmpeni, Albac, Arieșeni, Avram Iancu, Horea, Gârda de Sus, Poiana Vadului, Scărișoara, Sohodol, Vadu Moților, Vidra
Sub-zona 3.4 – Baia de Arieș, Bistra, Lupșa, Ocoliș, Poșaga, Sălciua

Zona 4

Blaj, Bucerdea Grânoasă, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Jidvei, Roșia de Secaș, Sâncel, Șona, Valea Lungă

Cum se va realiza transferul deșeurilor în județ

Potrivit caietului de sarcini, deșeurile municipale colectate separat vor fi transportate de către operator după cum urmează:

la Stația de transfer Blaj – deșeurile din zona 4 (deșeuri reziduale și deșeuri reciclabile)

la Stația de transfer Tărtăria – deșeurile din zona 2 (deșeuri reziduale și deșeuri reciclabile)

Transferul deșeurilor la CMID Galda de Jos se va realiza prin stațiile Blaj, Tărtăria de către operatorul de instalații. În plus față de deșeurile municipale, la stațiile de transfer vor fi stocate temporar următoarele categorii de deșeuri:

  • deșeurile stradale colectate de operatorii specializați
  • deșeurile predominant vegetale colectate din parcuri, grădini și cimitire
  • deșeurile periculoase menajere colectate separat, deșeurile voluminoase, DEEE-urile colectate de la populație și de la agenții economici
  • deșeurile provenite din construcții și demolări

Primele două categorii de deșeuri vor fi transferate la CMID Galda de Jos, iar în ceea ce privește fluxurile speciale de deșeuri, acestea vor fi valorificate/eliminate după caz unor operatori specializați.

Prin proiect s-a construit o stație de sortare și o instalație de tratare mecano-biologică, amplasate în cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) de la Galda de Jos.

La stația de sortare din cadrul CMID Galda de Jos, ce va avea o capacitate de 42.213 to/an, vor ajunge deșeurile reciclabile din zona 1 (deșeuri reciclabile din sub-zona 1.1 – 1.3 și deșeuri reciclabile de la stațiile de transfer Abrud, Blaj și Tărtăria). Deșeurile reciclabile vor fi colectate pe 3 fracții, respectiv hârtie și carton, plastic, metal și sticlă.

La stația de tratare mecano-biologică (TMB) din cadrul CMID Galda de Jos, cu o capacitate de 85.566 to/an, vor ajunge deșeurile reziduale din zona 1, sub-zona 3.1 și  de la stațiile de transfer Abrud, Blaj și Tărtăria. Deșeurile reziduale reprezintă astfel cea de-a patra fracție de deșeuri colectată de la populație și agenții economici care va fi tratată prin Stația TMB Galda de Jos. Deșeurile reziduale provin din următoarele categorii de deșeuri: deșeuri menajere, deșeuri similare, deșeuri din parcuri și grădini, deșeuri din piețe, deșeuri stradale.

Depozitul, cu o durată estimată de viață de 21 de ani, va avea două celule și un volum total de 1.926.000 mc. Prima celulă este construită și va avea o durată de viață de 6 ani și un volum de 543.000 mc.

Depozitarea deșeurilor se va realiza prin Depozitul ecologic de deșeuri din cadrul CMID Galda de Jos și va deservi populația județului Alba.

În Depozitul ecologic vor fi depozitate următoarele categorii de deșeuri:

  • reziduuri de la stațiile de sortare + deșeuri reciclabile cu un grad de impurificare
  • reziduuri de la stația de tratare mecano-biologică
  • compost rezultat de la stația de tratare mecano-biologică
  • nămol de la stațiile de eporare în proporție de maxim 10% din deșeurile depozitate

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    luni, 25.01.2021 at 13:37

    Daca tot veni vorba de gunoi, ce se intampla cu cu gropile de gunoi facute in Alba Iulia de fostul vice,”limba de moarte”in ajunul alegerilor ? No, domn primar, ce faci cu ele ca sunt nefunctionale ? Le-ati realizat pe toate ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Transalpina de Apuseni s-a scumpit cu 6,6 milioane lei. O ordonanță de guvern de pe vremea Vioricăi Dancilă a schimbat costurile

Publicat

Modernizarea ”Transalpinei de Apuseni”, adică drumul judeţean DJ 107 I, care leagă localitățile Aiud – Râmeţ – Ponor – Mogoş – Bucium, s-a scumpit. Mai exact, suma necesară proiectului de investiții prin care se vrea modernizarea drumului a fost majorată considerabil, din cauza Ordonanţei nr. 114 din 2018, emisă de guvernul Dăncilă. 

Mai exact, potrivit adevărul.ro, creşterea valorii contractului este de apoximativ 5,54 de milioane de lei, fără TVA.De asemenea dacă se adaugă şi TVA-ul, suma respectivă ajunge la 6,59 de milioane de lei.

Ordonanţa 114, dată de guvernul României, în perioada Vioricăi Dăncilă, a prevăzut, printre altele, faptul că muncitorii angajaţi în domeniul construcţiilor trebuie să primească un salariu minim net de cel puţin 3.000 de lei.

Acum, la recalcularea sumelor necesare pentru modernizarea drumului, a preţului contractului cu 4,55% în cazul lotului 1, de la 76,25 milioane de lei, la 79,72 milioane de lei, fără TVA, iar pentru lotul 2, majorarea contractului este de 2,79%, de la 74,18 milioane de lei, la 76,25 milioane de lei, fără TVA.

Cifrele au fost publicate recent pe SEAP.

Valoarea contractului pentru ambele loturi a ajuns, astfel, la 150.439.697 de lei, fără TVA, respectiv circa 30,6 milioane de euro, mai scriu jurnaliștii de la adevărul.ro.

Transalpina de Apuseni” va avea 78,43 de kilometri, cu piste de biciclete, stații de autobuz și podețe. Lucrările au început anul trecut și urmează să fie finalizate în 2023.

Proiectul „Modernizare drum județean DJ 107 I: Aiud (DN 1) – Aiudu de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” își propune creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane din județul Alba situate în proximitatea  rețelei TEN-T.

În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de modernizare a structurii rutiere (asfaltare), trotuare, piste cicliști, acostamente, șanțuri, rigole, poduri, podețe, apărări de mal, stabilitate versanți, amenajări intersecții cu drumuri laterale, semnalizare rutieră orizontală și verticală.

Lungimea totală a drumului modernizat este de 78,42 kilometri, 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe. Va asigura legătura între zona Apusenilor şi Autostrada Sebeş-Turda. De asemenea, lucrarea presupune pete 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Bărbatul din Alba care l-a amenințat cu moartea pe Raed Arafat, internat la neuropsihiatrie. Mesajul acestuia din spital

Publicat

Bărbatul din Alba care l-a amenințat cu moartea pe secretarul de stat Raed Arafat, a fost internat pe Secția de Pshiatrie a Spitalului din Alba Iulia, în urma unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție, la propunerea DIICOT. 

Decizia magistraților de internare nevoluntară a fost dată de magistrații ÎCCJ pe data de 25 februarie, și este pe o durată de 30 de zile.

CITEȘTE ȘI: Raed Arafat, amenințat cu moartea pe Facebook, de pe contul unui bărbat din Alba. Poliția face verificări

La o zi după sentința magistraților, pe canalul de YouTube, ”Vocea Poporului” a fost postat un video, în care Raul Contor apare și spune că a primit sentința din partea magistraților.

”Las această mărturie video referitoare la faptul cum arăt din punct de vedere fizic și din punct de vedere comportamental, în speranța ca nu voi avea nevoie de ea la momentul în care voi ieși din acest termen de 30 de zile, dat prin sentință de ÎCCJ”, declara în video bărbatul.  În doar câteva zile filmarea a strâns peste 8.000 de vizualizări și sute de comentarii.

Pe data de 5 martie, pe același canal de YouTube a fost postat un alt video, în care bărbatul pare că s-ar afla într-o unitate medicală și își linișteste urmăritorii din mediul on line.

”Sunt bine unde mă aflu, din punct de vedere medical, dar și din punct de vedere al personalului totul este corespunzător, este legal și este foarte bine, nu am nici un reproș pe care să îl aduc acestei instituții medicale și angajaților acesteia, stați liniștiti, totul este oke, totul se rezolvă prin calm, prin liniște”, a spus acesta în video.

Context

În luna iulie, la adresa secretarului de stat Raed Arafat, pe o pagină de Facebook, a fost postată o amenințare cu moartea.

”Eu o să fiu acela care o să te îngroape lângă un porc într-un mormânt de piatră!/Am primit dreptul de a ucide în numele poporului român”, era scris pe pagina de Facebook a bărbatului din Alba, Raul Coltor, care îl mai acuza pe Arafat de ”trafic de organe Mossad” și ”crime împotriva cetățenilor români”.

CITEȘTE ȘI: Raed Arafat a depus plângere la DIICOT împotriva celui care l-a amenințat cu moartea

Ulterior, postarea a dispărut de pe contul acestuia, iar proprietarul contului a pretins că postarea i-a fost ștearsă.

”Eu, Coltor Raul Nicolae, prin depunerea jurământului militar la data de 1 decembrie 2005 am primit dreptul de a ucide în numele Țării și al Poporului român! Domnule Raed Arafat, eu o să fiu acela care o să vă îngroape alături de un porc într-un mormânt de Piatră! Te somez să părăsești acest teritoriu înainte de întâlnirea noastră!”, a scris acesta într-o postare pe Facebook în urma căreia autoritățile s-au autosesizat și au demarat o anchetă.

CITEȘTE ȘI: Bărbatul din Alba care l-a amenințat pe Raed Arafat cu moartea, reținut de poliție și plasat sub control judiciar

După, Raed Arafat a mers la DIICOT, pentru a depune plângere penală împotriva bărbatului care l-a amenințat cu moartea pe Facebook, mesajul acestuia fiind distribuit de peste 1.500 de ori.

La o scurtă perioadă, bărbatul a fost reținut pentru amenințare în scop terorist, iar apoi plasat sub control judiciar.

sursă foto: captura ecran YouTube.

sursă video: canal Youtube – Vocea Poporului.

 

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

O bătrână din Cugir a fost amendată cu 1500 de lei, după ce a apelat la 112 și a cerut ajutorul poliției. Ce s-a întâmplat

Publicat

O bătrână de 76 de ani din Cugir, speriată după ce ar fi fost amenințată de rude a sunat la 112, pentru a cere ajutor poliției, a fost amendată cu 1500 de lei pentru apelarea nefondată a numărului de urgență. 

Din cauza amenzii prea mari primite, mult prea mari pentru pensia pe care o are, bătrâna și-a căutat dreptatea în instanță, iar o primă decizie a venit din partea magistraților Judecătoriei Alba Iulia, în luna februarie a anului 2021, iar motivarea a fost făcută publică de curând. 

Potrivit motivării instanței, femeia a sunat la 112, în data de 21 noiembrie 2020, ”temându-se de frații și vecinii săi, care au amenințat-o, iar ea fiind singură și bătrână, având vârsta de 76 de ani, nu a știut la cine să apeleze în acele momente”, se arată în motivarea instanței.

La scurt timp după ce a apelat la numărul de urgență, un agent din cadrul Poliției orașului Cugir a întocmit pe numele bătrânei o amendă de 1500, deoarece a alertat fals patrula specializată de intervenție, se mai arată în docoumentul citat.

În fața judecătorilor, femeia a declarat că că nu a apelat 112 în mod șicanatoriu și nu am dorit să facă rău nimănui, de aceea nu înțelege de ce a fost sancționată cu amendă și într-un cuantum atât de mare.

Mai mult de atât, femeia a spus că este ”că este pensionară, cu o pensie mică, care de abia îi ajunge pentru a se întreține și a-și achiziționa medicamentele necesare, iar achitarea, chiar și a jumătate din cuantumul amenzii aplicate, respectiv suma de 750 lei , ar fi mult prea împovărătoare pentru ea, neputându-și permite să achite o asemenea sumă, fără a-i fi afectată în mod considerabil situația financiară”, se mai arată în motivarea instanței.

Instanța a apreciat că amenda pentru fapta comisă este mult prea mare, ținând cont de vârsta femeii și de stare de sănătate a acesteia. Mai mult, judecătorii au apreciat că un avertisment ar fi fost de ajuns și nu o amendă contravențională.

Drept urmare, în data de 1 februarie, magistrații Judecătoriei Alba Iulia au înlocuit amenda primită din partea Poliției orașului Cugir cu un avertisment.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

CJSU Alba: Măsuri pentru diminuarea răspândirii COVID-19, în Ocna Mureș și alte localități din județ. Ce s-a hotărât

Publicat

Pe raza localităților Ocna Mureş, Lunca Mureșului, Miraslău, Săliștea, Ponor și Cut, pentru a preveni răspândirea coronavirusului, CJSU Alba a luat sâmbătă, 6 martie, o serie de măsuri. 

La nivelul comunei Lunca Mureșului, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 07.03.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

 La nivelul oraşului Ocna Mureş, comunelor Miraslău și Săliștea, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 07.03.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

La nivelul comunelor Ponor și Cut, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de sub 1,5 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 07.03.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 40/22.02.2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate