Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Crucea Roşie a distribuit 1000 de măşti şi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de coronavirus


Publicat

Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba anunță că a distribuit 500 de măşti şi 500 de perechi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19.

”În contextul derulării unei anchete epidemiologice în comuna Ciuruleasa şi a necesităţii implementării unor măsuri imediate de protecţie a populaţiei pentru a se evita răspândirea virusului la o scară mai largă, organizaţia noastră a oferit în această dimineaţă, în regim de urgenţă, 500 măşti şi 500 perechi mănuşi, Primăriei comunei Ciuruleasa.

Citește și DSP Alba a cerut carantina pentru localitatea Ciuruleasa. Decizia vine de la București

Materialele de protecţie vor fi distribuite personalului din administraţia publică locală precum şi locuitorilor care îşi desfăşoară în continuare activitatea profesională în afara comunei”, transmit reprezentanții organizației.

În total, până acum, Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba a distribuit aproximativ 4.000 de măşti şi peste 1500 de perechi mănuşi, următoarelor instituţii/unităţi:

– Serviciul Judeţean de Ambulanţă Alba

– Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al Judeţului Alba

– Insitutuţia Prefectului Judeţul Alba

– Directia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

– Garda de mediu Alba

– U.M. 01684

– Inspecţia de stat în construcţii Alba

– Protecţia Consumatorului Alba

– Spitalul Municipal Blaj

– S.J.P.T. Alba

– Primăria municipiului Aiud

– Prămăria comunei Ciugud

– Primăria comunei Ighiu

– Primăria oraşului Teiuş

– Primăria comunei Cergău

– Primăria comunei Şona

– Grădiniţa „Dumbrava Minunată” Alba Iulia

– Asociaţia SPEROMAX Alba.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: TRASEUL centurii care va lega cartierul Cetate din Alba Iulia de A10. Patru benzi, trotuare și piste. Licitație pentru PUZ

Publicat

Primăria Alba Iulia a scos la licitație elaborarea PUZ pentru construirea arterei ocolitoare a municipiului pe latura de sud – vest. Potrivit temei de proiectare, drumul va avea patru benzi, trotuare și piste de biciclete pe fiecare sens de mers. Traseul va porni din giratoriu situat la intersecția dintre strada Lalelelor și Bulevardul Revoluției 1989 (zona Lidl) – pe strada Ion Lăncrănjan, va supratraversa strada Brândușei, va trece prin zona cartierului Recea și a fabricii Apulum și se va conecta cu DN 1 – descărcarea de pe Autostrada Sebeș – Turda, Nodul Alba Iulia Sud. 

Pe traseu sunt propuse trei sensuri giratorii, respectiv la intersecția cu strada Rogozului, pe strada Regimentul V Vânători (la urcarea pe pasarela Partoș, dinspre Sebeș) și la intersecția cu strada Viilor (la ieșirea de pe pasarela Partoș peste calea ferată, urcarea dinspre Alba Iulia).

Primăria Alba Iulia a lansat marți, 22 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) „Construire arteră ocolitoare pe latura de sud – vest a municipiului Alba Iulia). Valoarea totală estimată este de 102.400 de lei. fără TVA.

 

Traseul obiectivului propus se va realiza etapizat din sensul giratoriu situat la intersecția dintre strada Lalelelor și Bulevardul Revoluției 1989 (zona Lidl) și va conecta zona Cetate cu descărcarea de pe autostrada Sebeș – Turda prin strada Ion Lăncrănjan. 

Traseul a fost parţial reglementat prin PUZ „La Recea” aprobat cu HCL nr. 274/2003 completat cu HCL nr. 244/2010 si HCL nr. 191/2011 prin asigurarea circulației majore între zonele funcţionale și de locuit – prelungirea Bulevardului Revoluției 1989 și racordarea la DJ 107 A, rezolvarea unitară a tramei stradale cu zona Dealul Furcilor si cu zona Lalelelor.

În prima etapă se va reglementa traseul care începe din prelungirea Bulevardului Revoluției 1989 prin strada Ion Lăncrănjan ( intersecția cu strada Lalelelor ) și conectarea cu drumul naţional DN 1.

Se dorește amenajarea unui prim sens giratoriu în zona intersecției bulevardului propus cu strada Rogozului iar alte două sensuri giratorii vor fi prevăzute, unul la ieșirea din cartierul Partoș pe strada Regimentul V Vânători ( la urcarea pe pasarela Partoș ) și al doilea la ieșirea de pe pasarelă peste calea ferată ( la intersecția cu strada Viilor ). Aceste sensuri vor prelua traficul direcționându-l atât către zona urbană cât și către zona peri urbană a municipiului, reducând astfel ambuteiajele și noxele emise de autovehiculele prezente în trafic.

A doua etapă va reglementa realizarea traversării peste calea ferată și peste pasarela Partoș, realizându-se astfel legătura directă cu șoseaua de centură și cu nodul Autostrăzii A10 Sebeș – Turda (sau conectarea cu aceasta).

Soluțiile tehnice vor fi prezentate în documentația de urbanism – faza PUZ – în conformitate cu studiul de trafic și de circulație al autovehiculelor si documentatia topografică. Din punct de vedere juridic, terenurile aparțin:

– statului Român – pentru obiectivele de interes naţional existente în zonă (drumuri naţionale, infrastructură de îmbunătățiri funciare, gaze naturale cu presiune înaltă, linii electrice aeriene cu tensiune medie)

– unităților administrativ teritoriale – pentru domeniul public sau privat al acestora

– persoanelor fizice şi/sau juridice – care au proprietăţi în zonă

Din punct de vedere economic terenurile aparțin intravilanului unităţii administrativ teritoriale cu folosință atât agricolă cât și construită. Terenurile private vor fi expropriate pentru cauză de utilitate publică, pe coridorul de expropriere stabilit prin documentaţia de urbanism.

Caracteristicile construcției propuse

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Propuneri ale părinților către Ministerul Educației: Elevii care nu vor să poarte mască să învețe de acasă

Publicat

Părinții elevilor cer o serie de schimbări în ceea ce privește interacțiunea dintre elevi și profesori la clasă dar și a modului de teleșcoală în ceea ce privește activitatea educativă în timpul pandemiei de coronavirus. 

Într-o cerere oficială, reprezentanții părinților au trimis Ministerului Economiei o serie de propuneri de modificare a ordinului comun cu regulile de organizare a școlilor și grădinițelor. Printre schimbările cerute de Federația Asociațiilor de Părinți se numără posibilitatea ca elevii și profesorii să interacționeze, profesorii să poată corecta un caiet în clasă, să poată merge printre bănci, scrie edupedu.ro.

O altă modificare cerută de părinți este ca “celor care nu vor să poarte mască să li se dea posibilitatea să învețe de acasă”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți (FNAP-IP).

Ce modificări propun elevii

Orice părinte, inclusiv al copiilor sănătoşi, să poată opta pentru on-line, exercitându-şi dreptul la prevenţie pentru sănătatea copiilor şi a membrilor familie – având în vedere că decizia este descentralizată la nivelul CA, astfel de cereri ale părinţilor pot fi aprobate ţinând cont de dotarea şcolilor (posibilitatea de transmitere a lecţiilor on-line) şi, de asemenea, de dotarea personală pentru susţinerea învăţării on-line.

Sistem de învățare hibrid (S2) – posibilitatea de rotaţie a subgrupelor de elevi la 1-2 săptămâni în funcţie de decizia Consiliul de Administrație, cu aprobarea doar a Inspectoratelor Școlare Județene și a Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP), fără reunirea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

Elevilor care sunt on-line (explicaţie: este posibil ca echipamentul folosit să nu asigure calitatea transmisiei audio-video) sau lipsesc să li se pună la dispoziţie, pe platforma folosită de către școală, materialul didactic suport al lecţiei predate, la sfârşitul zilei – întrucât recuperarea materiei de la colegi poate fi incompletă sau cu greşeli sau complet lipsă.

Utilizarea manualelor de pe platforma pusă la dispoziţie de către MEC (www.manuale.edu.ro) astfel încât să ajutăm şi la reducerea greutăţii ghiozdanului.

Suplimentarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic astfel încât să poată fi respectate condiţiile din ordinul comun nr. 5.487/1.494/2020.

Angajarea unui administrator de reţea la nivelul fiecărui ISJ, care să vină în sprijinul fiecărei unități de învățământ, ori de câte ori este nevoie.

Reglementarea modului de justificare a absenţelor din cauza defecţiunilor tehnice (defecţiune dispozitiv, lipsă electicitate, lipsă semnal internet) – atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice.

Posibilitatea unității de învățământ de a decide, pentru clasele care nu sunt în ciclul primar şi ani terminali, să opteze pentru Scenariul 1 (cu ore față în față), cu condiţia respectării distanţării din punct de vedere fizic, chiar dacă localitatea/judeţul este în S2.

Eliminarea păstrării distanţării din punct de vedere fizic în microbuzele şcolare dacă timpul de deplasare nu depăşeşte 15 minute, cu respectarea numărului de locuri din microbuz şi obligatoriu purtarea măştii.
Atenţie la modul în care directorii unor unități de învățământ interzic elevilor posibiliatea de a veni cu sandwich şi apă potabilă de acas

În mediul exterior din cadrul UI (curtea şcolii), cu asigurarea distanţării de 1,5 m, elevii să poată renunţa la mască.
Posibilitatea interacţiunii profesor-elev prin deplasarea elevului la tablă şi a profesorului la banca elevului.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Posturi vacante de polițiști penitenciar la Aiud. 700 de locuri libere la nivel național. DOCUMENTE NECESARE ȘI CONDIȚII

Publicat

aiud penitenciar

Penitenciarul Aiud scoate la concurs 35 de posturi de agenți de poliție penitenciară. La nivel național, Administrația Națională a Penitenciarelor a anunțat că sunt scoase la concurs 700 de posturi în penitenciarele românești, atât pentru bărbați cât și pentru femei. 

Pentru cele 35 de posturi (bărbați) disponibile la Penitenciarul Aiud cei interesați trebuie să aibă studii medii cu diplomă de Bacalaureat, abilități fizice – care vor fi testate în proba fizică și cunoștințe de operare pe calculator.

Vezi aici condițiile de înscriere la concurs, biografia și tematica

Ce probe trebuie să treacă candidații pentru a ocupa unul dintre cele 700 de posturi la nivel național

Proba sportivă pentru evaluarea performaței fizice,

Vezi aici prezentarea generală a unui post vacant la Penitenciarul Aiud

proba practică pentru verificarea abilităților de utilizare a calculatorului,

interviul,

proba scrisă pentru examinarea cunoștințelor specifice postului,

Vezi aici cum se desfășoară interviul

Documente necesare pentru înscrierea la concurs:

Cerere de înscriere la concurs – descarcă cererea AICI

Declarație pe propria răspundere – descarcă declarația AICI

Toate documentele necesare pentru înscriere la concurs pot fi vizualizate AICI

Penitenciarul Aiud este profilat pe custodierea persoanelor private de libertate bărbaţi, clasificate în regimurile de executare a pedepsei „maximă siguranţă”, „închis” şi „deschis”. Capacitatea legala de cazare este de 723 de locuri, distribuite la 289 camere de deţinere, în prezent unitatea deţinând  aproximativ 1000 de persoane private de libertate.

Momentan în Penitenciarul Aiud sunt închise 649 de persoane.

 

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Raport BNR: Creșterea pensiilor cu 40% înseamnă un risc sistemic pentru România. Deficitul ar crește la 11% din PIB

Publicat

Majorarea punctului de pensie cu 40% ar duce la o creştere a deficitului bugetar în 2021 la peste 11% din PIB, fiind posibil un risc sistemic mare prin agravarea stării bugetului public, potrivit raportului de analiză a convergenţei „România – Zona Euro, Monitor”, publicat pe site-ul Băncii Naţionale a României.

„Un risc sistemic mare este posibil prin agravarea stării bugetului public, a finanţelor publice, destabilizarea economiei dacă se majorează punctul de pensie cu 40%, ceea ce ar duce la o creştere a deficitului bugetar în 2021 la peste 11% din PIB. Am avea o reacţie a pieţelor financiare ce ar putea afecta grav economia, îngreunând revenirea în 2021. În loc de o corecţie macroeconomică ordonată, pe mai mulţi ani, am fi obligaţi la o corecţie dezordonată, foarte costisitoare economic şi social”, se precizează în raport.

Documentul face referire, între altele, şi la opinia cea mai recentă a Consiliului Fiscal, în care se menţionează că este esenţial să fie evitată o creştere a punctului de pensie cu 40%, care ar destabiliza economia şi mai mult, „în vremuri tare complicate”, când trebuie să luptăm cu COVID-19, să atenuăm efectele crizei economice.

„Este obligatoriu să evităm ca economia românească să intre într-o spirală de criză foarte periculoasă. Acoperirea necesarului de finanţare pentru acest an este asigurată în largă măsură, dar mult mai problematică ar putea fi acoperirea finanţării pe termen mediu în lipsa unui program clar de corecţie macroeconomică. Este greu de crezut că pieţele financiare vor tolera/accepta, pentru o perioadă îndelungată, niveluri înalte ale deficitului bugetar, chiar dacă devierea de la cerinţele PSC, regulile fiscale în UE, vor rămâne suspendate şi în 2021”, se arată în raport.

Conform documentului, obiectivul ambiţios de aderare la zona euro (şi, în prealabil, de intrare în Mecanismul Cursurilor de Schimb – ERM2) nu este compatibil cu încălcarea acquis-ului comunitar cu privire la Uniunea Economică şi Monetară care exclude deficite bugetare structurale mari şi, cu deficite externe considerabile, aşa cum era situaţia României la începutul anului 2020.

„Este necesară creşterea veniturilor fiscale (bugetare) pentru a face faţă unor crize viitoare, pentru a avea un buget public mai robust. O creştere a bazei de impozitare ar ajuta corecţia macroeconomică din următorii ani. O asemenea creştere ar ajuta mult ca procesul de corecţie macroeconomică să nu fie însoţit de taxe şi impozite mai mari, ceea ce ar fi o corecţie suboptimă”, susţin autorii raportului.

Potrivit sursei citate, marea provocare macroeconomică începând cu 2021 este corecţia deficitului bugetar şi a dezechilibrului macroeconomic.

„Este îndoielnic că pieţele vor accepta deficite bugetare mari ani în şir. Trebuie făcută distincţie între cheltuieli permanente şi cheltuieli one-off, cauzate de nevoia de a atenua efectele epidemiei. Dacă revenirea economică va fi mai anevoioasă în 2021 decât cea anticipată şi ar fi nevoie de susţinere temporară a activităţii economice, este probabil că, într-un context judecat la scara europeană, să se disocieze o corecţie pe componenta structurală a deficitului total de cheltuieli nepermanente. Corecţia deficitului bugetar şi a deficitului structural, este necesară în următorii ani dacă vrem să ţinem lucrurile sub control. Această corecţie presupune un program pe câţiva ani, în concordanţă cu solicitarea CE, care să ducă deficitul aproape de 3% din PIB. Se poate gândi care ar fi combinaţii între ajustări de cheltuieli şi creştere de venituri fiscale/bugetare, în principal de mărire a bazei de impozitare. Oricum, impactul va fi semnificativ, concomitent pe cerere şi pe ofertă”, se mai spune în raport.

De asemenea, corecţia nu poate şi nu trebuie să fie brutală, susţin autorii raportului, şi este bine să se întindă pe câţiva ani. Economiştii menţionează faptul că „o corecţie brutală ar plonja economia în mare necaz”.

„Corecţia este necesară şi pentru a limita deficitele externe, mai ales că până în 2019 fenomenul deficitelor gemene era proeminent. Trebuie date semne clare şi credibile că vrem să avem o corecţie ordonată. Programul de corecţie trebuie să fie coordonat cu CE, pentru a avea acordul privind calendarul de timp şi măsurile avute în vedere. Pasul de corecţie depinde de creşterea veniturilor fiscal/bugetare. Se pot raţionaliza cheltuieli acolo unde risipa este mare, aparatul de stat trebuie să fie restructurat; creşteri de venituri finanţate de bugetul public trebuie să fie limitate în anii ce vin”, se precizează în document.

De asemenea, economiştii atrag atenţia celor care văd deprecierea cursului drept calea decisivă pentru corecţia macroeconomică şi menţionează că se cuvine să aibă în vedere câteva considerente. Astfel, o depreciere controlată poate ajuta, în timp ce una scăpată de sub control poate destabiliza economia, „inclusiv printr-o fugă de leu”. Aici sunt de avut în vedere anticipări inflaţioniste, efecte de bilanţ pentru gospodării şi firme, grad de euroizare, etc. „În Polonia şi Ungaria, în Cehia, problema cursului (deprecierii) nu este atât de senzitivă ca la noi. În România, corecţia cererii agregate, a dezechilibrului extern, nu se poate face esenţialmente prin depreciere; este necesară o ajustare a deficitului bugetar, chiar dacă în mod gradual”, arată raportul.

Potrivit raportului, fondurile europene au un rol cheie pentru a uşura corecţia. Banii europeni ar ajuta finanţarea balanţei de plăţi. Fonduri europene importante ar susţine puternic activitatea firmelor private direct si indirect.

„Dacă vrem să facem pasul de intrare în MCS2 este obligatoriu să avem o corecţie macroeconomică durabilă odată impactul pandemiei surmontat. Această corecţie implică, între altele, creştere de venituri bugetare (o bază de impozitare mai largă prin transparenţă, declararea tuturor veniturilor şi averilor, eliminarea de exceptări, combaterea fermă a evaziunii fiscale), raţionalizare de cheltuieli. Cu absorbţie intensă de resurse europene putem sprijini reforme structurale şi corecţia macroeconomică necesară. Trebuie să limităm deficitele externe, să avem în vedere competitivitatea economiei, mai ales a sectoarelor de tradables”, se mai spune în raport, potrivit Agerpres.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate