Eveniment
Cum ajută eCall în caz de accident. STS și Dacia au testat un sistem care alertează automat 112
În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare.
Imediat după impact, date precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat și direcția de mers sunt furnizate de autovehiculele echipate cu eCall.
Marți, 13 iulie a.c., la sediul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență din București, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) și Dacia România au realizat o demonstrație privind modul de funcționare a eCall.
Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018.
Automat, în cazul activării senzorilor de impact sau în mod manual, la inițiativa șoferului sau a pasagerilor, vehiculul, prin intermediul sistemului eCall, generează declanșarea unui apel de urgență, asigurând transmiterea rapidă de date esențiale pentru echipajele de intervenție.
În sistemul informatic al 112, operatorii și dispecerii pot vedea poziția geografică a mașinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului – automat sau manual.
Ulterior, după transmiterea datelor, se stabilește o legătură de voce între ocupanții autovehiculului și Serviciul de urgență 112.
Este important de precizat că sistemul eCall activează transmiterea datelor doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanții vehiculului îl acționează manual, astfel că mașina nu este monitorizată în timp real.
În situația declanșării manuale, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare și, pentru a nu genera alertarea falsă a agențiilor de urgență, este necesar ca aceștia să comunice cu operatorul 112.
Totodată, această tehnologie nu presupune costuri suplimentare pentru pasageri și nu necesită configurații suplimentare față de cele realizate în timpul procesului de fabricare a mașinii.
Potrivit statisticilor Serviciului de urgență 112, în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall.
Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 3.436 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului.
România a fost prima țară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News