Eveniment
Cum au strâns doi tineri influenceri din Alba Iulia peste 23.000 de urmăritori pe Instagram. Povestea din spatele succesului
Carmina Muntea și Alin Bîlc sunt doi tineri din Alba Iulia care, împreună, pe Instagram sunt urmăriți de peste 23.000 de persoane, într-un cuvânt sunt influenceri.
Am vrut să aflăm ce sunt influencerii, cu ce se ocupă și mai ales cum se poate transforma un cont de pe o rețea de socializare într-o afacere crescută cu multă muncă, de doi tineri, de 20 și respectiv 23 de ani, dar și care sunt beneficiile și dezavantajele în industria ”social media”.
Ce este un influencer și cum începe o poveste de succes pe o rețea de socializare
Influencer-ul este persoană a carei prezență în mediul online are un impact semnificativ asupra unui anumit segment de public și poate influența alegerile comunității care-l urmărește, prin conținutul pe care îl creează și promovează în Social Media. Acesta poate promova diferite produse pe o rețea de socializare, fie că vorbim despre Instagram, Facebook, Youtube sau Tiktok.
Pentru Carmina, aventura online a început undeva prin 2013 cu un cont de Instragram, dar treaba a devenit serioasă prin 2018, când a primit primul contract de publicitate cu o firmă.
La Alin, totul a început cu o joacă: în 2015 a postat o fotografie cu el pe Facebook care, în câteva zile, a strâns peste 4500 de aprecieri, fapt care l-a motivat să înceapă o carieră în mediul online.
Mai mult, cei doi tineri formează un cuplu de mai bine de șapte ani.
Carmina
Este studentă la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, la Facultatea de Istorie și Filologie, specializarea Limba și literatura română – limba și literatura engleză, iar pe viitor se gândește să devină profesoară sau să activeze ca traducător.
În 2013 și-a făcut un cont de Instagram pe care posta aproape zilnic fotografii cu ea sau cu diferite locații din Alba Iulia sau din țară. În câțiva ani peste 8000 de persoane au început să o urmărească și să îi aprecieze pozele.
În 2018 o companie de produse cosmetice pentru femei i-a propus o primă colaborare, iar tânăra din Alba Iulia a acceptat-o. De atunci a început să privească contul de Instagram ca o posibilă afacere, iar momentan o urmăresc pe Instagram peste 11.700 de persoane.
Alin
Tânărul din Alba Iulia a fost influențat în viață de tatăl său, pompier militar și salvator la ISU Alba. Drept urmare, a activat ca voluntar la SMURD Alba, iar acum urmează cursurile unei școli postliceale pentru asistenți medicali.
Mai mult, Alin a fost printre cei care, în urmă cu mai bine de un an, au intervenit pentru a-i salva viața tânărului care s-a curentat în timp ce lucra la o construcție din zona Schit din Alba Iulia.
În 2015, după ce a postat o poză cu el pe Facebook, care a avut un mare succes, tânărul și-a făcut și un cont de Instagram. A fost atras de mediul online, dar și de actorie.
În 2018 a primit un prim rol într-o reclamă, pentru o bancă. Video-ul a fost făcut la Alba Iulia, cu ocazia Centenarului. Atunci a avut ocazia să vadă pentru prima dată ce înseamnă cu adevărat promovare și publicitate.
Acum, tânărul are și el peste 11.700 de urmăritori și a primit un prim contract de publicitate la începutul anului 2020.
Ce face zilnic un influencer
Contrar unor păreri potrivit cărora influencerul este o persoană care postează câteva fotografii sau face un film și îl urcă pe internet, cei doi tineri au în spate sute de ore de muncă.
Zilnic, petrec ore întregi pe rețelele de socializare, discută cu oamenii, unii dintre ei clienți, planifică postările, dar, mai ales, fac zeci și zeci de fotografii din care să aleagă 2-3 pe care le vor posta pe Instagram.
Cel mai mult contează simțul artistic, ne-a spus Carmina, în timp ce Alin consideră că o poză bună este cea care spune o poveste. Până la urmă, asta este și scopul unei postări, să îi transmită utilizatorului o poveste, să creeze un efect.
Câștigă bani un influencer din ceea ce face?
Da, câștigă, dacă lucrează mult, este devotat și are un simț artistic. Banii, în medie, lunar pot trece și de un salariu mediu pe economie, dar asta în funcție de contracte. De asemenea, aceștia primesc și produse din partea firmelor: cosmetice, haine sau accesorii, care și ele, adunate, se ridică la o sumă consistentă.
Piața din străinătate versus România
Cei doi tineri colaborează îndeaproape numai cu firme din străinătate. În viziunea lor, companiile din țară nu sunt atât de deschise către influenceri.
Dacă o firmă de peste hotare este interesată mai mult de interacțiunea pe care o are un influencer cu urmăritorii (comentarii, like-uri), firmele din România se uită mai mult la numărul de urmăritori, într-un fel, cantitate versus calitate.
Cei doi preferă să lucreze pe cont propriu, deși au avut propuneri de la firme mari care se ocupă de promovarea influencerilor, tinerii din Alba Iulia le-au refuzat și au preferat să meargă pe drumul lor.
Consideră că un cont ținut de ei și administrat de ei este mult mai bun decât unul în care o firmă poate aduce modificări în orice moment sau poate impune anumite limite sau trenduri.
Faima
Viața celor doi tineri s-a schimbat după ce au ajuns în ”lumina reflectoarelor”; sunt cunoscuți și populari printre cei tineri și în cercurile de prieteni. Dacă mare parte a celor cunoscuți îi susțin și încurajează, există și cei care au un cuvât de spus în urma lor.
Familia îi susține necondiționat și îi încurajează să meargă pe drumul pe care l-au început, chiar dacă este unul în care trebuie să investească timp și multă muncă.
Pe Carmina o puteți urmări aici: carminamnt
Iar pe Alin aici: alinnbq
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
123
marți, 20.10.2020 at 21:36
Oare nu trebuia marcat cu (P) articolul?
Cristian Panu
marți, 20.10.2020 at 22:56
Nu, nu trebuia deoarece nu a fost un articol publicitar. Este un reportaj realizat alături de cei doi de către mine. 🙂