Eveniment
Cum crește TikTok în mod artificial, vizualizările unor postări. Intervenții manuale ale angajaților, în favoarea unor influenceri
Aplicația TikTok crește artificial vizualizările unor postări peste nivelul la care ar face-o algoritmii, dezvăluie Forbes.
Publicația se bazează pe mărturiile a șase foști și actuali angajați ai companiei mamă ByteDance, potrivit unei analize G4Media.ro.
Jurnaliștii de la Forbes mai citează și o serie de documente și comunicări interne, potrivit cărora, uneori, feedul personalizat, gestionat de un algoritm care prezice preferințele tale pe baza comportamentului din aplicație, este alterat manual în favoarea unor postări.
”Aceste surse dezvăluie că, pe lângă faptul că îl lasă algoritmul să decidă ce devine viral și ce nu, personalul de la TikTok și ByteDance aleg, de asemenea, în secret, anumite videoclipuri și le supraalimentează distribuția, folosind o practică cunoscută intern sub numele de „încălzire” (heating-n.red.)” scriu jurnaliștii publicației.
Astfel, ”heating” se referă la creșterea vizibilității videoclipurilor în fluxul For You prin intervenție operațională pentru a obține un anumit număr de vizualizări”, explică un document intern TikTok intitulat MINT Heating Playbook.
„Numărul total de vizionări ale videoclipurilor supuse procedurii de heating reprezintă o mare parte din totalul zilnic de vizionări ale videoclipurilor, aproximativ 1-2%, ceea ce poate avea un impact semnificativ asupra valorilor generale de bază”, mai scrie Forbes.
Favorizați ar fi unii influenceri și unele mărci, mai arată articolul.
Accesul angajaților la această procedură i-ar fi făcut pe unii să își crească chiar propriile postări și conturi, violând politica companiei, mai precizează publicația.
Și alte aplicații folosesc asemenea proceduri, dar problema ar fi că TikTok nu le marchează ca atare: nu semnalează că ar fi vorba, de exemplu, de conținut sponsorizat.
Scandalul a fost preluat și de alte publicații generaliste, sau care se ocupă de subiecte legate de tehnologie.
Theverge.com notează că TikTok a confirmat că unii dintre angajații săi din SUA au capacitatea de a spori viralizarea unor videoclipuri pentru a „introduce celebrități și creatori emergenti în comunitatea TikTok”.
Jamie Favazza, un purtător de cuvânt al TikTok, a spus pentru Forbes că sunt mai multe motive pentru folosirea metodei respective, pe lângă creșterea vizibilității unor postări. Ar mai fi vorba și despre diversificarea unor tendințe din feed-urile utilizatorilor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News