Administrație
Cum pot primi persoanele fizice sau juridice mașini din proprietatea privată a statului. Procedura a fost modificată
Cum pot primi persoanele fizice sau juridice mașini din proprietatea privată a statului. Procedura prin care autovehiculele pot fi transmise cu titlu gratuit a fost modificată.
Este vorba despre autovehicule, ambulanţe sanitare, ambarcaţiuni sau motoare.
Acestea pot fi transmise cu titlu gratuit:
- creşelor, grădiniţelor, centrelor de plasament şi centrelor de primire a copilului, căminelor de bătrâni, cantinelor pentru săraci, azilurilor, spitalelor
- şcolilor, bibliotecilor, instituţiilor de cult, persoanelor cu handicap, Societăţii Naţionale de Cruce Roşie din România
- organizaţiilor neguvernamentale acreditate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale ca furnizori de servicii sociale/cantine sociale
- persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma calamităţilor naturale.
Cum pot primi persoanele fizice sau juridice mașini din proprietatea privată a statului. Procedură modificată
Guvernul a comunicat că au fost eliminate unele prevederi referitoare la expertizarea tehnică a autovehiculelor şi ambulanţelor sanitare.
Au fost introduse unele condiţii privind vechimea sau norme de poluare. Expertizarea tehnică a acestor bunuri a fost eliminată întrucât îngreuna procesul de atribuire şi presupunea costuri suplimentare pentru cei care preluau bunurile.
De asemenea, este majorat plafonul valoric de atribuire de la 10.000 lei la 25.000 lei/beneficiar/solicitare. Majorarea a fost necesară având în vedere că pragul de valoric nu a mai fost modificat din anul 2007, anunță Executivul.
O entitate eligibilă va putea beneficia de o singură atribuire cu titlu gratuit de bunuri pe parcursul unui an calendaristic.
Cum pot primi persoanele fizice sau juridice mașini din proprietatea privată a statului. Condiții
Prin hotărârea aprobată miercuri au fost modificate normele de aplicare a OUG 14/2007, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 731 /2007.
Pot fi transmise cu titlu gratuit autovehicule si ambulanţe sanitare care sunt înmatriculate în România, nu figurează cu alerte de furt sau interdicţii în bazele de date naţionale şi internaţionale, care sunt încadrate în norma de poluare de minim EURO 4, iar vechimea nu depăşeşte durata medie normală de funcţionare prevăzută de actele normative în vigoare.
De asemenea, pot fi transmise cu titlu gratuit ambarcaţiuni care sunt înmatriculate în registrele naţionale şi internaţionale conform legislaţiei în vigoare, deţin documentele necesare pentru a naviga, iar vechimea, calculată ca diferenţă între data evaluării efectuate de organele de valorificare şi data fabricaţiei, să nu depăşească, la data evaluării, durata medie normală de funcţionare prevăzută de actele normative în vigoare.
Repartizarea acestor bunuri se va face de către o comisie interministerială. Aceasta va funcţiona pe lângă Secretariatul General al Guvernului, constituită prin decizie a premierului. Este formată din reprezentanţi ai:
- Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanţelor, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului
- Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi ai Cancelariei Primului-Ministru.
Raportarea acestor bunuri se face de către Ministerul Finanţelor către Secretariatul General al Guvernului lunar, până la data de 10 a lunii următoare, pe baza datelor transmise de organele de valorificare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News